Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 190007 keer)

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #480 Gepost op: 15-01-2013, 19:32:38 »
Case vind ik logischer, maarja..................

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #481 Gepost op: 15-01-2013, 20:15:05 »
In navolging op het C IS THE MOLE verhaal ging ik nog eens wat doorspeuren. Het viel mij op dat op de AVRO website bij het voorstellen van de kandidaten in het stukje over Tania in iedere zin wel een keer de letter C wordt genoemd met een hoofdletter! Nu is de C niet zo'n veel gebruikte letter, dus... opvallend in combinatie met al het bovenstaande. Niet?

Mezzosopraan Tania Kross wordt geboren op Curaçao. Zij behaalt cum laude haar Bachelor en Masterdiploma aan het Utrechts Conservatorium. Al tijdens haar opleiding wint zij verschillende concoursen waaronder de Rosa Ponselle International Competition for Vocal Arts in New York.

Na haar studie wordt Tania lid van de Opera Studio in Amsterdam en wordt zij door Het Concertgebouw verkozen tot “Rising Star”. Ze geeft een recital in de Kleine Zaal van het Concertgebouw en gaat op tournee langs diverse concertzalen van de wereld. Op de prestigieuze BBC Singer of the World Contest 2003 in Cardiff treedt ze op als vertegenwoordiger van Nederland.
    
Tania heeft een aantal cd’s op haar naam als artiest bij Universal Music. Haar eerste cd, “Corazon”, is bekroond met de Edison Muziekprijs.

Momenteel produceert Tania ook haar grote droom: Katibu di Shon/Slaaf en Meester, een Papiamentstalige opera (libretto Carel de Haseth, muziek Randal Corsen) die naar alle waarschijnlijkheid 1 juli 2013 in de Stadsschouwburg Amsterdam in première gaat. In november 2013 gaat de opera in première op Curaçao.  

^^ Jammer van die ene - nu vetgedrukte - zin dan. Wel mooi gevonden, trouwens. Maar is toch nog wel een redelijk veelvoorkomende letter? Ik zal 'Opperlandse taal- en letterkunde' er maar eens op naslaan.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #482 Gepost op: 15-01-2013, 20:20:50 »
Maar het gaat om de C als hoofdletter, dat komt toch veel minder vaak voor

Offline gekkegerr

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #483 Gepost op: 15-01-2013, 20:24:53 »
Maar het gaat om de C als hoofdletter, dat komt toch veel minder vaak voor

Precies wat ik dacht... Vergelijk het maar eens met de stukjes over de anderen. Opmerkelijk veel c's en met name opmerkelijk veel hoofdletters C.
Ik ga mijn oren en ogen open houden wat betreft Tania nu. 

*ik voel een tunnelvisie aankomen*

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #484 Gepost op: 15-01-2013, 20:26:57 »
Precies wat ik dacht... Vergelijk het maar eens met de stukjes over de anderen. Opmerkelijk veel c's en met name opmerkelijk veel hoofdletters C.
Ik ga mijn oren en ogen open houden wat betreft Tania nu. 

*ik voel een tunnelvisie aankomen*

Join the club!   ::ok::

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #485 Gepost op: 15-01-2013, 20:27:55 »
Maar het gaat om de C als hoofdletter, dat komt toch veel minder vaak voor

Vandaar dat er ook excessief veel leenwoorden gebruikt worden. Is Tania de leen-mol?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #486 Gepost op: 15-01-2013, 20:41:38 »
T wordt net genoemd hier hoor! (en trouwens, het is handiger om alles in aparte topics te bespreken. Als je alles overal gaat bespreken wordt het een beetje een zooitje)
Mijn fout. Ik had het overigens heel anders willen zeggen, maar ik had nogal wat haast vanmorgen. Meer  in de zin van: gek dat er nu pas iemand op het idee komt de twee ''eerste-letterhints'' met elkaar in verband te brengen.

Blijft overeind, dat het de duidelijkheid ten goede komt als ze apart worden besproken, zoals nu ook gebeurt.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #487 Gepost op: 16-01-2013, 10:24:30 »
Niet dat deze hint te omzeilen zou zijn geweest uiteindelijk...

Maar ik wou écht dat ik het niet gelezen had...

Zo dubbel..

Ben al een week minder actief hier en ben niet eens écht siked voor de aankomende aflevering (mede omdat de afvaller al bekend is)...

 :\'(

Offline henky

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #488 Gepost op: 16-01-2013, 11:44:00 »
tja er staat in de topic-naam heel groot spoiler alert. als jij liever blijft speuren naar wie de mol is moet je hier gewoon niet komen lijkt mij ;) en maak je geen zorgen de hint wijst niet naar iemand in het bijzonder, wat ik tot nu toe hoor is dat het kan wijzen op carolien, case, cornelisse en carmen(tania) dat is dus gewoon de helft van de kandidaten

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #489 Gepost op: 16-01-2013, 22:51:28 »
In Joeps collumn van vorige week dinsdag: 'Als je de eerste letters van alle zinnen pakt staat er een hint.'

...toevallig.
...óf niet!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #490 Gepost op: 17-01-2013, 08:20:38 »
Ik hoop het ook hoor dat dit het nog niet is (dat is die ene % om in te geloven)


Wat dat betreft wel toepasselijk dat de hint van een priester komt. Die zeggen wel vaker dingen die ik moeilijk vind om te geloven.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #491 Gepost op: 17-01-2013, 08:24:41 »

Wat dat betreft wel toepasselijk dat de hint van een priester komt. Die zeggen wel vaker dingen die ik moeilijk vind om te geloven.
 ;D


  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #492 Gepost op: 17-01-2013, 16:33:16 »
Ik hoop het ook hoor dat dit het nog niet is (dat is die ene % om in te geloven), maar we hebben deze hint nou niet bepaald gemakkelijk en met zijn allen (in de zin van: iedereen zag 'm) gevonden. Daar is ie toch te goed verstopt voor.
Ik begrijp wat je bedoelt, alhoewel ik toch ook vind dat hij té makkelijk te vinden is om in afl. 1 te stoppen, als je begrijpt wat ik bedoel. Zoals iemand anders geloof ik ook al zei: het viel misschien niet veel mensen gelijk op, maar de kans dat iemand het zoals nu binnen na een weekje uitgevogeld zou hebben, was toch levensgroot aanwezig. Het verzamelen van allerlei beginletters en zoeken naar anagrammen is toch één van de favoriete hobby's onder molfanaten.

Het blijkt trouwens ondoenlijk om dit forum bij te lezen als je - wegens andere verplichtingen - een kleine week niet geweest bent. :P Een week trouwens, waarin mijn vriend en ik het er thuis ook al zo'n beetje over eens waren dat Kees wel eens heel goed de mol kon zijn. Niet wegens de hint trouwens (die ik daarvoor wel al had gelezen, maar niet meer aan dacht), maar vanwege het spel.

Dus nu zit ik wel met een dilemma. Aan de ene kant bevestigt de hint het vermoeden dat ik toch al had dat Kees de mol wel eens kon zijn, aan de andere kant kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ze de (in mijn ogen) blunder begaan om een te simpele, rechtstreekse hint naar de mol in afl. 1 te stoppen. Dat laatste wijst m.i. veel meer richting een nep-hint (want toeval is het niet, dat ben ik wel met iedereen eens).
Maar ja, als het een nep-hint is, klopt mijn vermoeden dat Kees de Mol is weer niet. :( ;D

Als de hint inderdaad klopt zoals we hem nu uitleggen, dan is het niet eens te vergelijken met de (ook te opvallende) gebarenhint van Inge. Dat laatste konden de kijkers iig in afl. 1 nog niet doorhebben en bovendien kón dat ook nog een actie van een mollende kandidaat zijn. Dat is bij deze hint natuurlijk niet.

Mmmm, eerst vanavond maar afwachten... ik hoop eigenlijk dat die weer voor wat twijfel gaat zorgen. ;)
« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 17:11:30 door Jayne »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #493 Gepost op: 17-01-2013, 16:38:04 »
In Joeps collumn van vorige week dinsdag: 'Als je de eerste letters van alle zinnen pakt staat er een hint.'

...toevallig.

En waar kan ik dat horen/zien? Ken alleen de vandeutecollumn op 3fm bij Giel.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #494 Gepost op: 17-01-2013, 16:53:11 »
En waar kan ik dat horen/zien? Ken alleen de vandeutecollumn op 3fm bij Giel.
http://giel.vara.nl/rubrieken/columns-weekie-raproer/media/202710/
Citaat
En als je alle eerste letters van elke zin van deze column achter elkaar zet is er een aanwijzing!
Maar daar zoeken we niks achter, want Joep weet het zelf ook niet.
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #495 Gepost op: 17-01-2013, 16:58:30 »
Het is inderdaad een niet te vergelijken hint met de gebarentaal-hint van Inge.
Hoe mooi zou het zijn als Inge uiteindelijk Inge de Mop had gespeld, en een kandidaat was. Dat zou de beste actie van een kandidaat in WIDM ooit zijn. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Deze hint vind ik té opvallend om een echte hint te zijn, maar té toevallig om er niet in gestopt te zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #496 Gepost op: 17-01-2013, 19:07:21 »
Omnia vincit amor

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #497 Gepost op: 17-01-2013, 21:58:17 »
Om even de theorie voor Paulien te versterken:

Priester:
Case of...
In South Africa...
South Africa
Today South Africa...
Humanity...
Even though...
Music is a way of life...
Our country...
Lush and ....
Elephant

« Laatst bewerkt op: 17-01-2013, 21:59:58 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #498 Gepost op: 17-01-2013, 21:59:33 »
Ik snap t niet waarom dit voor Paulien versterkt

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #499 Gepost op: 17-01-2013, 22:05:13 »
Hoe mooi zou het zijn als Inge uiteindelijk Inge de Mop had gespeld
Doet Inge ook al mee aan "wie is de mop?"  ::rofl::