Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 190034 keer)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #540 Gepost op: 29-01-2013, 19:09:49 »
Het ging om de eerste letters in de tien stukjes. Dus niet de eerste letters van alle zinnen.

Zoals ik eerder al schreef is de mogelijke theorie/hintontdekker zelf daar dan niet zo consequent in geweest door en Elephant & The big five te pakken ipv Today South Africa is....

hahaha ik ben vooral enorm hard aan het zoeken naar een manier waarop ik onder het de keesverdenking uit kan komen  :-X

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #541 Gepost op: 30-01-2013, 17:04:36 »
Volgens mij klopt de hint als een bus hoor.Alleen wordt het niet door iedereen goed overgenomen ::jaja::
De priester roept de kandidaten één voor één naar voren, houdt een inleidend praatje over de kandidaat en vertelt dan pas iets over de geschiedenis van Zuid Afrika bij iedere kandidaat. Bij Janine, Joep en Carolien zie je dat wat uitgebreider in beeld. Juist omdat het bij de volgende kandidaten zo gemonteerd is dat je alleen de zin over de geschiedenis van Zuid Afrika hoort geeft aan dat het om deze zinnen gaat. Het zou ook wel langdradig worden om het bij iedereen uitgebreid in beeld te brengen.
Als je alle eerste woorden neemt van de eerste zin bij elke kandidaat die daadwerkelijk betrekking hebben op Zuid-Afrika dan krijg je op volgorde van binnenkomst:

Janine: Elephant
Joep: Humanity
Carolien: South Afrika
Kees: Case in point
Ewout: In south Afrika
Tania: Music is a way of live
Daniel: Today South Afrika
Zarayda: Even Though
Paulien: Lush
Tim: Our greatest

E H S C(ASE) I M T E L O


C(ase) is the mole

Het klopt ook als een bus...

Alleen is het onlogisch om bij CASE het hele woord te nemen en bij de rest alleen de beginletter.

En daarbij: CASE heeft mi. niets met KEES te maken (ok phonetisch dan..)
Het enige dat ik me kan bedenken dat de C verwijst naar zijn tweede doopnaam (Kees Cornelius Tol).
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #542 Gepost op: 30-01-2013, 17:07:20 »
En daarbij: CASE heeft mi. niets met KEES te maken (ok phonetisch dan..)
Kees klinkt precies als Case, dan heeft het toch met elkaar te maken? ::jaja::

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #543 Gepost op: 30-01-2013, 17:15:36 »
Kees klinkt precies als Case, dan heeft het toch met elkaar te maken? ::jaja::

Maar waarom neem je alleen van deze zin het hele eerste woord ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Cactuss

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #544 Gepost op: 30-01-2013, 17:24:47 »
Maar waarom neem je alleen van deze zin het hele eerste woord ???
Omdat Case als Kees klinkt. Tja, je zou kunnen zeggen dat je jezelf dan een hint aanpraat, maar het is wel heeel toevallig, juist omdat de zin zo vaag was met dat 'case' erin. Ze hadden best een logischer woord met een C kunnen kiezen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #545 Gepost op: 30-01-2013, 20:01:08 »
Maar waarom neem je alleen van deze zin het hele eerste woord ???

Omdat de aflevering 'het verlossende woord' heet?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #546 Gepost op: 30-01-2013, 20:12:23 »
Ik denk dat de titel meer betrekking heeft op Art's woorden : "Zo, het is begonnen".

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #547 Gepost op: 30-01-2013, 20:23:35 »
Het verlossende woord kan er heel goed op slaan dat je moet letten op wat de priester zegt, of de kerk als doel op zich. Het evangelie (het verhaal van Jezus/het nieuwe testament) worden namelijk ook wel het verlossende woord genoemd. De priester spreekt dus letterlijk en figuurlijk 'het verlossende woord'. Dat case wordt gebruikt door de klank kan ik mee leven, maar ik denk niet dat de titel op dat ene woord slaat, maar meer op wat de priester zegt in het algemeen.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #548 Gepost op: 30-01-2013, 20:30:59 »
zoveel meningen over 1 hint: volledig ''des mols''.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #549 Gepost op: 30-01-2013, 21:08:25 »
zoveel meningen over 1 hint: volledig ''des mols''.

 ::rofl::

En dat al vanaf de eerste aflevering .... Ieder in zijn eigen tunnel   :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #550 Gepost op: 30-01-2013, 21:20:46 »
Ik ga ook voor 'CASE', maar op zich zou ik niet heel erg verbaasd zijn als het uiteindelijk toch op Carolien blijkt te slaan.
Tell me what your telescope says

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #551 Gepost op: 30-01-2013, 22:20:48 »
Ik ben er tot nu toe van uitgegaan dat het woord case gewoon té toevallig was, maar wie weet hebben de makers het wel gedaan, om de hint multi-interpretabel te houden. 'Want zeg nou zelf: je wilt toch niet echt zeker weten wie de Mol is?'
...óf niet!

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #552 Gepost op: 31-01-2013, 10:30:10 »
Ik ben er tot nu toe van uitgegaan dat het woord case gewoon té toevallig was, maar wie weet hebben de makers het wel gedaan, om de hint multi-interpretabel te houden. 'Want zeg nou zelf: je wilt toch niet echt zeker weten wie de Mol is?'
multi-interpretabel..  mooi woord

Case als woord nemen is ook enigzins te verklaren met "Het verlossende woord", vooral omdat de woorden van de priester komen in de kerk.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #553 Gepost op: 31-01-2013, 15:41:53 »
We kunnen volgens mij hoe dan ook stellen dat de productie van WIDM deze discussie met plezier volgt:

Als het wel een hint is hoop je toch echt dat het wel ontdekt wordt, anders is het zonde van je werk.
Als het een 'red herring' is dan lachen ze zich ook kapot om al die molloten die het er al meer dan 20 pagina's over hebben (andre fora en topics daar gelaten)

En de meeste lol hebben ze denk ik nog wel als het allemaal toch op toeval berust  ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #554 Gepost op: 31-01-2013, 19:33:59 »
Ik ben er tot nu toe van uitgegaan dat het woord case gewoon té toevallig was, maar wie weet hebben de makers het wel gedaan, om de hint multi-interpretabel te houden. 'Want zeg nou zelf: je wilt toch niet echt zeker weten wie de Mol is?'
De hint is ook multi-interpretabel... maar ik denk dat ze de hoop hadden dat we tot de finale zouden denken dat het om Carolien zou gaan.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #555 Gepost op: 31-01-2013, 19:41:17 »
Als ze zouden willen dat we tot op het eind dachten dat het op Carolien zo slaan, zou ze wel de finale moeten halen.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #556 Gepost op: 31-01-2013, 19:42:56 »
Maar het lijkt er vooral op dat de hint is gemonteerd, en dat niet alle zinnen volledig zijn. Dus dan is het helemaal achteraf gemaakt, en dan konden ze de C zo monteren omdat het zo uitkwam.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #557 Gepost op: 31-01-2013, 19:45:47 »
Als ze zouden willen dat we tot op het eind dachten dat het op Carolien zo slaan, zou ze wel de finale moeten halen.
Doet ze ook. *kruist vingers*

(Ik moet iets hebben om mij aan vast te houden wat betreft de pool. Aangezien de helft van de mensen op Kees stemt als mol moet Carolien verliezend finalist worden als ik nog wat plekjes naar boven wil schuiven.)

Maar het lijkt er vooral op dat de hint is gemonteerd, en dat niet alle zinnen volledig zijn. Dus dan is het helemaal achteraf gemaakt, en dan konden ze de C zo monteren omdat het zo uitkwam.
Ik ga er nog altijd vanuit dat dit echt de eerste zinnen zijn die de priester heeft uitgesproken en dat de kandidaten de hint ook hadden kunnen ontrafelen.  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #558 Gepost op: 5-02-2013, 14:55:41 »
Ik heb aan verschillende mensen die elke aflevering maar één keer kijken de priesterhint uitgelegd. Ze vinden het een sterke hint richting Kees, maar nemen het vervolgens niet mee in hun molverdenking. Dat vind ik wel een grappig gegeven.

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #559 Gepost op: 7-02-2013, 22:17:31 »
Daahaag, Carmen.  ::rofl:: Case is vanaf het begin gewoon Kees geweest. Niet Cornelisse, niet Carolien en al helemaal geen Carmen.