Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189898 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #240 Gepost op: 11-01-2013, 20:51:51 »
Ik zie niet zo goed waarom deze hint nou op Kees slaat. Alleen omdat ie zijn suitcase vergeet? Volgens mij is Kees de mol gewoon niet hoor :P.

Ik hoop dat dit een grapje is. ::hug::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #241 Gepost op: 11-01-2013, 20:55:40 »
Ik hoop dat dit een grapje is. ::hug::
Nee ??? Ik snap echt niet waarom Kees ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #242 Gepost op: 11-01-2013, 20:57:29 »
Noem mij eens 5 woorden met een C waar de priester zijn zin mee had kunnen beginnen in plaats van 'Case'.
(Ik ben zelf niet zo'n held in het Engels, maar vraag me af hoe toevallig het woord Case is.
...óf niet!

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #243 Gepost op: 11-01-2013, 21:01:02 »
Noem mij eens 5 woorden met een C waar de priester zijn zin mee had kunnen beginnen in plaats van 'Case'.
(Ik ben zelf niet zo'n held in het Engels, maar vraag me af hoe toevallig het woord Case is.

Nou, dat zijn er een heleboel. "Certainly", "clearly", "currently" enzvoorts: daar kan je zowat elke zin mee beginnen.

Het woord "case" is dus weinig toevallig, denk ik. Maar het valt om die reden dan ook heel hard op... Waarom nemen ze geen veiligere keuze?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #244 Gepost op: 11-01-2013, 21:01:56 »
Noem mij eens 5 woorden met een C waar de priester zijn zin mee had kunnen beginnen in plaats van 'Case'.
(Ik ben zelf niet zo'n held in het Engels, maar vraag me af hoe toevallig het woord Case is.

Chaos, Christians, Chronologically, Close, Century..

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #245 Gepost op: 11-01-2013, 21:03:39 »
Ik heb nog steeds het gevoel dat 'Case In Point' niet het begin van een zin is maar ergens in het midden. Misschien krijgen we de clou, wat de priester zegt vlak vóór Case In Point, pas veel later in de serie te zien?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #246 Gepost op: 11-01-2013, 21:16:08 »
Wat je trouwens wel vrij goed kan berekenen is de kans dat als je tien willekeurige woorden pakt, dat de beginletters precies de tien letters "#ISTHEMOLE" zijn waarbij # elke letter mag zijn. Ik heb geen zin om het exact te doen, maar je kan wel een benadering geven.
Op de Wiki Letter frequency (Engels) staat ene lijstje van hoe vaak elke letter voorkomt als beginletter:
i 6.286%
s 7.755%
t 16.671%
h 7.232%
e 2.007%
m 4.374%
o 6.264%
l 2.705%
e 2.007%
De kans dat tien woorden beginnen met deze letters, op deze exacte volgorde, is
0.06286 * 0.07755 * 0.16671 * 0.07232 * 0.02007 * 0.04374 * 0.06264 * 0.02705 * 0.02007 = .00000000000175456

De letters #ISTHEMOLE hebben maximaal 10! = 3628800 verschillende verdelingen (minder vanwege dubbele letters)

Dus kans dat deze tien letters gevonden worden in een willekeurige volgorde, is 3628800 * .00000000000175456 = 0.0000063669, oftewel 0.0006%

Oftewel: dat is echt geen toeval.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #247 Gepost op: 11-01-2013, 21:32:53 »
c = Case = Kees
i = In = Ewout
s = South Africa = Carolien
t = Today = Daniël
h = Humanity = Joep
e = Elephant = Janine
m = Music = Tania
o = Our = Tim
l = Lush = Paulien
e = Even = Zarayda

of (de E's omgedraaid)

c = Case = Kees
i = In = Ewout
s = South Africa = Carolien
t = Today = Daniël
h = Humanity = Joep
e = Even = Zarayda
m = Music = Tania
o = Our = Tim
l = Lush = Paulien
e = Elephant = Janine

Is één van deze twee kandidatenvolgordes nog interessant of opvallend?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #248 Gepost op: 11-01-2013, 21:43:01 »
Om ons niet blind te staren op deze hint alleen toch ook nog wat opvallende gedragingen van Kees.

Kees komt best een eindje in de laseropdracht. Dat is gunstig, want om mooie tv te krijgen moet er natuurlijk wel wat gebeuren tijdens een opdracht. Vanzelfsprekend gaat hij af. In het dichten heeft hij geen rol van betekenis. Bij de paintballgame horen we Tim zeggen wat voor geweldig enthousiaste kandidaat Kees wel niet is. Toevallig dat we juist deze biecht te zien krijgen...

Kees wordt volledig buiten schot gehouden in de montage. Hij is enorm low profile. We zien Tania, Carolien en Joep en andere kandidaten wel volop in actie. Dit past echt precies in het plaatje van de mol. Die mag zeker niet verdacht worden in de eerste paar afleveringen.

Ook nog opvallend is wat Kees zegt tijdens de paintballgame: "de kandidaten die in de tent stonden konden precies zien waar de kandidaten zich bevonden in het veld." Op zich niet zo'n gekke uitspraak, maar uit de mond van een mol klinkt dit toch alsof hij zich niet plaatst bij de groep 'kandidaten'.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #249 Gepost op: 11-01-2013, 22:03:16 »
Nee ??? Ik snap echt niet waarom Kees ::).
snap hem al ::trots::

Maar dan vind ik het wel een hele stomme hint. We hebben al Edo=Ego gehad en Jongens= Jung is en zeker weer Kees=Case. Net of ze niets beters kunnen bedenken ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #250 Gepost op: 11-01-2013, 22:07:42 »
snap hem al ::trots::

Maar dan vind ik het wel een hele stomme hint. We hebben al Edo=Ego gehad en Jongens= Jung is en zeker weer Kees=Case. Net of ze niets beters kunnen bedenken ::).

Meer in de zin van 'hoe had u het kunnen weten' en dan kan je Edo=Ego, Jongens=Jung is en Case=Kees beter en makkelijker verkopen. Voor de rest is het horen wat je wilt horen, want zo wou ik in serie 8 nog Edo er in horen, maar bij Jongens werd het wel zo duidelijk. En hier niet anders. Maarja, nogmaals: wat is WIDM zonder hints hoe je het had kunnen weten? Ja, een WIDM zonder hints zou het speuren naar de mol moeilijker maken en dus aantrekkelijker voor ons molloten (want de hints vinden we snel, dat blijkt nu ook weer :P) En goed, hints hebben dan niet de prioriteit maar meer de molsacties en gedragingen hoe de mol zou reageren. Maar dat laat onverlet dat de hints er al sinds het begin net zo goed in zaten. Hoe stom en overduidelijk ze soms ook mogen zijn. Dat liever, dan vergezochte hints waar menigeen verwoede pogingen toe doet op dit forum (al valt dat dit jaar best mee moet ik zeggen)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #251 Gepost op: 11-01-2013, 22:11:05 »
Meer in de zin van 'hoe had u het kunnen weten' en dan kan je Edo=Ego, Jongens=Jung is en Case=Kees beter en makkelijker verkopen. Voor de rest is het horen wat je wilt horen, want zo wou ik in serie 8 nog Edo er in horen, maar bij Jongens werd het wel zo duidelijk. En hier niet anders. Maarja, nogmaals: wat is WIDM zonder hints hoe je het had kunnen weten? Ja, een WIDM zonder hints zou het speuren naar de mol moeilijker maken en dus aantrekkelijker voor ons molloten (want de hints vinden we snel, dat blijkt nu ook weer :P) En goed, hints hebben dan niet de prioriteit maar meer de molsacties en gedragingen hoe de mol zou reageren. Maar dat laat onverlet dat de hints er al sinds het begin net zo goed in zaten. Hoe stom en overduidelijk ze soms ook mogen zijn. Dat liever, dan vergezochte hints waar menigeen verwoede pogingen toe doet op dit forum (al valt dat dit jaar best mee moet ik zeggen)
Ik zeg toch niet dat ze geen hints meer moeten doen ::). Ik zeg dat voor de derde keer een 'klinkt als' hint met de laatste hint nog vers in geheugen, een beetje inspiratieloos is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #252 Gepost op: 11-01-2013, 22:13:20 »
Ik zeg toch niet dat ze geen hints meer moeten doen ::). Ik zeg dat voor de derde keer een 'klinkt als' hint met de laatste hint nog vers in geheugen, een beetje inspiratieloos is.

Het is niet alleen de 'klinkt als' hint. Het is een zin die verborgen zit in een meerdere teksten waar je de eerste letter van moet nemen; 'Kees' is er maar een onderdeel van. En ook zeer zeker niet heel makkelijk te vinden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #253 Gepost op: 11-01-2013, 22:14:35 »
Ik zeg dat voor de derde keer een 'klinkt als' hint met de laatste hint nog vers in geheugen, een beetje inspiratieloos is.

Nogal ja  ::jaja:: Maarja, zoals gezegd: liever tot in den treure dezelfde type hints herkauwen dan overgaan tot vergezochte hints. Dus liever per categorie er een laten terugkomen met bijv. 'klinkt als' of 'symboliek' of 'woord in taal v/h land = mol' enzovoort, dan vage dingen gaan gebruiken. Dat je ze dan sneller eruit pikt, tja, het is en blijft een wapenwedloop hé.. de WIDM crew vs molloten, wij halen er van alles bij waar de crew nog niet aan gedacht heeft. Zie menig gehoorde reactie: "dat hebben ze van ons forum overgenomen!" ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #254 Gepost op: 11-01-2013, 22:18:12 »
D*N, je realiseert je dat de hint helemaal niet gaat over die suitcase, maar over de zinnetjes van de priester in de kerk?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #255 Gepost op: 11-01-2013, 22:19:43 »
D*N, je realiseert je dat de hint helemaal niet gaat over die suitcase, maar over de zinnetjes van de priester in de kerk?
::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #256 Gepost op: 11-01-2013, 22:38:50 »
Ik vind het prachtig gevonden maar sommige theorieën over wat Kees wel niet allemaal zou doen en dat alles wat maar onmols van Kees zou zijn gelijk met enorm veel kronkels wordt ontkracht vind ik echt onzin.

Ik hoop dat dit één grote grap van de redactie is, of dat later in de serie pas duidelijk wordt wat er mee gedaan moet worden. Niet nu in ieder geval.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #257 Gepost op: 11-01-2013, 22:50:18 »
Het is gewoon geen toeval. Het is doelbewust zo gemonteerd. De kans dat precies deze 10 letters het begin van de zin zijn is

1/26ste x 1/26ste (en dat dan 10 x)

Oftewel een hele kleine kans.



En als ze tiende aflevering flauw gaan lopen van 'she is the mole' of 'Cornelissen is the mole' dan is dat zwaar waardeloos. Doe dan geen hint.

Conclusie: Carolien of Case moet de mol zijn, anders is het allemaal maar stom.  :-\\

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #258 Gepost op: 11-01-2013, 22:52:13 »
En als ze tiende aflevering flauw gaan lopen van 'she is the mole' of 'Cornelissen is the mole' dan is dat zwaar waardeloos. Doe dan geen hint.

Conclusie: Carolien of Case moet de mol zijn, anders is het allemaal maar stom.  :-\\

Die snap ik niet. De hint zou evengoed op Cornelisse kunnen slaan, of op 'she'. Ik zie niet in waarom dat zwaar waardeloos zou zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #259 Gepost op: 11-01-2013, 22:55:48 »
Omdat te ver gezocht is. Dan kun je elke hint weer ombuigen naar alle kandidaten. Hints moeten duidelijk zijn of beter nog; bij een hint moet je uit kunnen gaan van de meest logische verklaring. Anders is het een hint en een dwaalspoor in één geworden.