Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189917 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #280 Gepost op: 12-01-2013, 14:24:50 »
Niet om mezelf een schuldgevoel aan te praten, maar heb ik er slecht aan gedaan de hint op het forum te zetten?
Op twitter werd er veelvuldig over gepraat en kon me ook niet voorstellen dat het forum er niet achter zouden komen, en anders zou het wel in de vodcast zitten.
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #281 Gepost op: 12-01-2013, 14:26:47 »
Niet om mezelf een schuldgevoel aan te praten, maar heb ik er slecht aan gedaan de hint op het forum te zetten?
Op twitter werd er veelvuldig over gepraat en kon me ook niet voorstellen dat het forum er niet achter zouden komen, en anders zou het wel in de vodcast zitten.

Ik neem niemand iets kwalijk hoor, jou ook niet. Het is natuurlijk iets wat bij de speurtocht hoort en het kan niet anders dan dat het op het forum terecht zou komen. Anders kwam iedereen het wel via een andere weg te weten.

Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen.  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #282 Gepost op: 12-01-2013, 14:27:46 »
Niet om mezelf een schuldgevoel aan te praten, maar heb ik er slecht aan gedaan de hint op het forum te zetten?
Op twitter werd er veelvuldig over gepraat en kon me ook niet voorstellen dat het forum er niet achter zouden komen, en anders zou het wel in de vodcast zitten.
Als ze de hint niet hadden willen lezen hadden ze niet op spoiler moeten klikken dat hebben ze wel gedaan.
Eigen schuld dikke bult zoals we in Belgie zeggen.
Dus nee het is niet jou fout
#teamamaimiljaarde

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #283 Gepost op: 12-01-2013, 14:28:49 »
Niet om mezelf een schuldgevoel aan te praten, maar heb ik er slecht aan gedaan de hint op het forum te zetten?
Op twitter werd er veelvuldig over gepraat en kon me ook niet voorstellen dat het forum er niet achter zouden komen, en anders zou het wel in de vodcast zitten.
Pac-Mol je hebt heel goed gewaarschuwd en je moet je zeker niet schuldig voelen. dit forum is ook voor het ontmaskeren van de mol.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #284 Gepost op: 12-01-2013, 14:29:39 »
En ik denk dat velen hem op twitter ook wel gelezen hadden.. Ik wel tenminste, alleen de Case = kees toevoeging las ik hier...

Maar in ieder geval.. Niet jou schuld Pacmol ;)
You'll never walk alone

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #285 Gepost op: 12-01-2013, 14:30:16 »
Pac-Mol je hebt heel goed gewaarschuwd en je moet je zeker niet schuldig voelen. dit forum is ook voor het ontmaskeren van de mol.

+1 ::ok::

En oh ja, Molbelg, zo zeggen we dat in Nederland ook. :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #286 Gepost op: 12-01-2013, 14:31:44 »
Tegen beter weten in zou je kunnen hopen op het ''afwijkende kleur-effect'' uit serie 6:

De Mol heeft als enige NOOIT een afwijkende kleur gekregen. Hetgeen Roderick ten onrechte op een verkeerde manier aan de juiste mol linkte, maar daar hebben we het nu niet over.


Wat ik ermee wil zeggen is dit (jawel, tegen beter weten in, ik zei het al):

Er is een Zo duidelijke hint richting Kees weggegeven, dat hele volksstammen zich daar verontwaardigd op storten, we willen het gewoon niet geloven dat het er staat. Dit is de nep-hint naar Kees (Case).

In aflevering 1 werd ook een hint gegeven naar ZAR(ayda). Dit is kandidaat 2 naar wie een dubbeldik erbovenop liggende hint werd weggegeven.

wanneer we het lijstje met overduidelijke hints compleet hebben, moeten we dus 8 (eigenlijk 9....) vette (nep-)hints in de richting van even zoveel kandidaten hebben.

Behalve 1. De persoon naar wie nooit een nep-hint werd weggegeven, is de mol.


Dat het er 9 zouden moeten zijn, en nu dus wellicht 8, komt door het wegvallen van Janine. De nep-hint naar Janine was in deze optiek voorzien voor een latere aflevering.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #287 Gepost op: 12-01-2013, 14:34:48 »
Niet om mezelf een schuldgevoel aan te praten, maar heb ik er slecht aan gedaan de hint op het forum te zetten?
Op twitter werd er veelvuldig over gepraat en kon me ook niet voorstellen dat het forum er niet achter zouden komen, en anders zou het wel in de vodcast zitten.
Nee, Pac-Mol, in het geheel niet. Mensen zitten namelijk nog steeds na te hikken na jouw zorgvuldig in elkaar gestoken hint richting Roemenië, en daardoor gaan denk ik ook eerder de nekharen bij hen overeind staan, wanneer jij zegt ''mensen, nou HEB ik toch iets ontdekt.......''.

Voel je dus niet schuldig.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #288 Gepost op: 12-01-2013, 14:37:44 »
Niet om mezelf een schuldgevoel aan te praten, maar heb ik er slecht aan gedaan de hint op het forum te zetten?
Op twitter werd er veelvuldig over gepraat en kon me ook niet voorstellen dat het forum er niet achter zouden komen, en anders zou het wel in de vodcast zitten.
Nee zeker niet.  :)

Ik bedoelde wat ik zei iig zeker niet als kritiek op jou oid.
Het enige wat je hebt gedaan is de hint hier beschikbaar maken met duidelijke uitleg, daar is niks mis mee. Het dilemma is door de productie in leven geroepen, en daar heb ik problemen mee, zeker niet met de ontdekkers of degenen die de hint verder kenbaar maken.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #289 Gepost op: 12-01-2013, 14:43:04 »
Tegen beter weten in zou je kunnen hopen op het ''afwijkende kleur-effect'' uit serie 6:

Sorry Jos maar daar geloof ik niet in.
Er zijn wel eens wat foutjes in montages geweest of ijverige mannetjes in de geluidstechniek enzo die overal vogelgeluiden instopten die als hint werden gezien..
Maar dat ze zover zouden gaan om complete dwaalhints erin te zetten voor elke kandidaat behalve de Mol?

Ten eerste weten ze niet wanneer een kandidaat afvalt dus dan slaat zo'n gevonden hint ook nergens op, als je uitgaat van het 'voor iedereen behalve voor de mol-scenario' dat jij hier schetst.
Ten tweede gaat daar veel te veel tijd en moeite inzitten - en meestal zien we aan het einde gewoon sws maar heel zwakke Molhints, dus laat staan erg uitgebreide en goed in elkaar zittende fake hints.  ::ohno::

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #290 Gepost op: 12-01-2013, 14:43:23 »
I declare dwaalspoor!

Als de hint klopt dan leidt ie waarschijnlijk naar carolien.
Ik hoop dat de redactie Case hebben bedacht als safetyplan.

(1 Ze was heel bang dat joep de informatie met iedereen zou delen.)
(2 Ze was de eerste die de trend in kon zetten geen vrijstelling gunnen, onrust veroorzaken.

(3 Opvallend dat ze de laseropdracht haalt! Typische opdracht die ze van te voren geoefend zou kunnen hebben. Perfect Diversion.
(4 kans gehad fouten te maken in dictee)
Het zou me niets verbazen als ik naar haar kijk.

PS Wat een goed gevonde hint

RESPAC!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #291 Gepost op: 12-01-2013, 14:46:52 »
(1 Ze was heel bang dat joep de informatie met iedereen zou delen.)

Hé, hier zit wel iets in. Carolien wilde niet dat de informatie gedeeld zou worden, omdat de anderen misschien dan de hint zouden ontdekken.
Hoewel.. de hint zit midden in de praatjes van die priester hé? Of zijn letters ook echt de eerste letter van het praatje? Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #292 Gepost op: 12-01-2013, 14:48:26 »
Maar als Carolien dan de mol is, waarom pakt ze dan €1000,- als ze zichzelf heel makkelijk 'per ongeluk' af had kunnen laten gaan op het laatste moment?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #293 Gepost op: 12-01-2013, 14:51:26 »
Hé, hier zit wel iets in. Carolien wilde niet dat de informatie gedeeld zou worden, omdat de anderen misschien dan de hint zouden ontdekken.

Dit wordt wat offtopic onderhand.  ;)
Maar toch even een antwoord: Dat Carolien dit niet wil is volkomen begrijpelijk ook als kandidaat.
Waarom zou je duur gewonnen informatie zomaar weggeven in widm?
Iedereen die het spel speelt weet hoe belangrijk kleine stukjes informatie kunnen zijn, waar je mogelijk je voordeel mee kunt doen. Dat is volgens mij juist een teken dat ze een fanatieke kandidate is. Het feit dat ze vervolgens de pot flink spekt klopt daar ook mee.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #294 Gepost op: 12-01-2013, 14:55:17 »
Sorry Jos maar daar geloof ik niet in.



Ik zei ook een paar keer in mijn uitleg: ''tegen beter weten in''.

Ik zoek, net als zovelen hier, al of niet vertwijfeld, naar een verklaring waarom de makers van het programma deze hint er zo vroeg in hebben gestopt.

Het is een mooie hint, laat ik dat voorop stellen. Ik zal zeggen hoe ik hem in het programma verwerkt zou hebben:

In de intro. En dan in iedere aflevering een fragment ervan, een beetje zoals de Nico-hint in serie 2 of de iets duidelijkere handgebaren van Inge in serie 7. Maar dan zonder een kandidaat erbij te laten zien.

Pas in de finale krijg je de zin met Case in Point te zien. Immers, als de mensen het dan NOG niet weten, dan vinden ze de mol ook niet in de ontknoping.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #295 Gepost op: 12-01-2013, 15:13:38 »

Het is een mooie hint, laat ik dat voorop stellen. Ik zal zeggen hoe ik hem in het programma verwerkt zou hebben:

In de intro. En dan in iedere aflevering een fragment ervan, een beetje zoals de Nico-hint in serie 2 of de iets duidelijkere handgebaren van Inge in serie 7. Maar dan zonder een kandidaat erbij te laten zien.

Pas in de finale krijg je de zin met Case in Point te zien. Immers, als de mensen het dan NOG niet weten, dan vinden ze de mol ook niet in de ontknoping.

Dan is het een hint van niks, want dan weet je pas in de finale (zo'n 10 minuten voor de onthulling van de mol) wat de hint is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #296 Gepost op: 12-01-2013, 15:27:32 »
Dat ben ik niet met je eens, want is het niet zo dat we (ook weer tegen beter weten in) tot in de finale van serie 7 hoopten dat Inge een nep-hint aan het verspreiden was, en dat we allemaal hoopten dat er bij de onthulling het woordje NIET zou volgen na de door haar gevormde zin ''IK BEN DE MOL?



Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #297 Gepost op: 12-01-2013, 15:32:41 »
Ja, deze hint is te sterk.

Zeker gecombineerd met de titel van de aflevering: 'Het verlossende woord', wat slaat op het feit dat de priester bekend maakt wie de mol is.

Desalniettemin zal ik het seizoen met veel plezier blijven volgen, de beelden en opdrachten zijn namelijk fantastisch!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #298 Gepost op: 12-01-2013, 15:48:03 »
Super goed gevonden, deze hint.
Maar er zullen nog wel meer hints komen, neem ik dan. Dus molloten: gewoon door blijven speuren ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #299 Gepost op: 12-01-2013, 16:10:19 »
Ik vind het toch vreemd dat er blijkbaar zo'n grote consensus richting Kees is. Net als Poontang vind ik dat deze hint veeleer verwijst naar Carolien: het is namelijk niet consequent om voor Kees het volledige woord en voor de rest enkel maar de eerste letter te nemen. Die 'case' lijkt daarmee inderdaad verdacht veel op een extra element van verwarring.

Overigens, als de priester inderdaad "cisthemole" zegt, is dat niet echt een verlossend 'woord', eerder een volledige zin.