Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189964 keer)

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #320 Gepost op: 12-01-2013, 18:02:28 »
Dit is idd logischer dan naar Kees


Natuurlijk niet!! ::rofl:: ::rofl::

Neen, dat zeg ik toch ook niet? Maar het toont aan dat je met een beetje goede wil nog andere interpretaties aan deze hint kan geven. Er zijn natuurlijk gradaties tussen. Ik persoonlijk vind "case" een veel slechtere interpretatie dan "c" voor Carolien omdat je dan niet consequent één methode toepast maar ook, enkel wanneer het je uitkomt, een volledig woord in rekening neemt, waardoor het resultaat willekeuriger wordt.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 18:04:12 door PrejudgedMax24 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #321 Gepost op: 12-01-2013, 18:06:56 »
'Ik ben 100% zeker dat een hint klopt' + 'Ik vermoed dat hij naar Kees verwijst' = 'Kees is de Mol'?
Ik denk het niet. Ik denk dat we de 3 c's als hoofdverdachten moeten zien, en het feit dat er een grote kans is dat die op Kees slaat als  'een sterke hint', maar niet dé hint.

En hierop krijg ik natuurlijk de reactie 'weten we', maar ik wou het toch even gezegd hebben, omdat het soms lijkt als hij de enige mogelijkheid nog is.
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #322 Gepost op: 12-01-2013, 18:17:51 »
Om het nog erger te maken, betrek ik ook Tania erbij.


Zeg niet dat dat onmogelijk is, of geen een sluitend argument waarOM dat niet kan:

Kross klinkt in het Engels hetzelfde als in het Nederlands, Kros, dus.

Je schrift het in het Engels als Cross. Zie daar: we hebben NOG een C te pakken.

En wie had het hier zouist over C-kruis?  koppel daaraan de zin van de priester: "Music is a way of life in South Arica".


En zie: we hebben er weer een C-kandidaat bij.

Dus Case, Cornelisse, Carolien en Cross. Nog even, en we kunnen deze hint aan alle kandidaten linken.


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #323 Gepost op: 12-01-2013, 18:20:42 »
Om het nog erger te maken, betrek ik ook Tania erbij.
[...]
Je schrift het in het Engels als Cross. Zie daar: we hebben NOG een C te pakken.
[...]

Goed bezig Jos! Wie linkt C(ase) als eerst naar alle kandidaten?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #324 Gepost op: 12-01-2013, 18:26:01 »
Goed bezig Jos! Wie linkt C(ase) als eerst naar alle kandidaten?

Misschien moet het wel 'C' = 'see' zijn. En dan moeten we 'zien' zien te koppelen aan de mol... ;-)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #325 Gepost op: 12-01-2013, 18:26:11 »
Ewout Chenemans xD
Dat wordt nu echt mijn Mol :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #326 Gepost op: 12-01-2013, 18:29:27 »
Jammer dat Paulien er al bij zit, die had het in aflevering 1 ook al min of meer over een kruis......

Offline poekieshenty

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #327 Gepost op: 12-01-2013, 18:54:32 »
Ik denk dat dit sowieso als een hint gezien moet worden, maar naar wie?
Kees is de meest logische optie voor mij, omdat je dan een gehele zin hebt (Case = Kees is the mole; C is the mole is niet compleet).

Wat dan wel weer jammer is: ik verdacht steeds Carolien ::)


Toen ging ik voor mezelf proberen nog het een en ander om te praten  ;D
Dus ik dacht: stel dat de programmamakers expres Case erbij hebben gezet, om de aandacht af te leiden van Carolien en Paulien? Het zou toch de ultieme mindfuck zijn als we bij de onthulling van de mol horen dat ze expres het woord case hebben gebruikt, zodat de aandacht werd afgeleid?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #328 Gepost op: 12-01-2013, 18:55:40 »
Om het nog erger te maken, betrek ik ook Tania erbij.
Tania heeft ook de zin die met de M van mol begint!
'Ik ben 100% zeker dat een hint klopt' + 'Ik vermoed dat hij naar Kees verwijst' = 'Kees is de Mol'?
Ik denk het niet. Ik denk dat we de 3 c's als hoofdverdachten moeten zien, en het feit dat er een grote kans is dat die op Kees slaat als  'een sterke hint', maar niet dé hint.

En hierop krijg ik natuurlijk de reactie 'weten we', maar ik wou het toch even gezegd hebben, omdat het soms lijkt als hij de enige mogelijkheid nog is.
Iedereen kan toch gewoon zijn eigen conclusies trekken? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn hoeveel opties we nog open houden... en of we überhaupt in de hint geloven. Voor mij steekt er 1 optie met kop en schouder boven uit.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #329 Gepost op: 12-01-2013, 19:05:20 »
Ik zit vanaf aflevering 1 op Kees dus ik vind dit echt jammer dat dit gevonden is, ik vind deze hint namelijk heel erg overtuigend

Waarom zou het jammer zijn. Het is weer een hele tijd geleden dat er zo'n leuke hint in het programma zat!
Ik vind het goed gevonden!  ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #330 Gepost op: 12-01-2013, 19:11:17 »
Iedereen kan toch gewoon zijn eigen conclusies trekken? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn hoeveel opties we nog open houden... en of we überhaupt in de hint geloven. Voor mij steekt er 1 optie met kop en schouder boven uit.
Tuurlijk, ik wou alleen zeggen dat dat er een onmisbare hint in zit niet meteen hoeft te betekenen dat de uitleg van de hint ook onmisbaar is.
...óf niet!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #331 Gepost op: 12-01-2013, 19:11:40 »
Tania heeft ook de zin die met de M van mol begint!Iedereen kan toch gewoon zijn eigen conclusies trekken? We hoeven het niet met elkaar eens te zijn hoeveel opties we nog open houden... en of we überhaupt in de hint geloven. Voor mij steekt er 1 optie met kop en schouder boven uit.
Tijd voor een polletje? ;D
🜃

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #332 Gepost op: 12-01-2013, 19:36:04 »
Naar aanleiding van een opmerking van Locusta over het stukje "cis" van "cisthemole": Cis is inderdaad een term uit de muziek (de priester heeft het ook eventjes over muziek, er wordt gezongen in de kerk etc.) en betekent gewoon C-kruis.

 
::vergroot:: Yep! Tania Cross.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #333 Gepost op: 12-01-2013, 19:55:35 »
Wat ook wel opvallend is is dat de letter C in het Nederlandse telefoonalfabet Cornelis is
en in het belgs is het de C van Caroline.

Toeval????

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spelalfabet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #334 Gepost op: 12-01-2013, 19:59:39 »
Wat ook wel opvallend is is dat de letter C in het Nederlandse telefoonalfabet Cornelis is
en in het belgs is het de C van Caroline.

Toeval????

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spelalfabet
In ieder geval leuk.:)
Omnia vincit amor

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #335 Gepost op: 12-01-2013, 20:21:56 »
Wat ook wel opvallend is is dat de letter C in het Nederlandse telefoonalfabet Cornelis is
en in het belgs is het de C van Caroline.

Toeval????

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spelalfabet

Mensen mogen nog altijd zelf weten wat ze invullen op wiki. Dus ik geloof best dat het ook iets anders zou kunnen zijn. Maar het is wel leuk gevonden ja  ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #336 Gepost op: 12-01-2013, 20:39:20 »
Naar aanleiding van een opmerking van Locusta over het stukje "cis" van "cisthemole": Cis is inderdaad een term uit de muziek (de priester heeft het ook eventjes over muziek, er wordt gezongen in de kerk etc.) en betekent gewoon C-kruis.
Maar de zin "is the mole" is in Engels, en in het Engels heet de cis geen cis, maar c-sharp. Welke over het algemeen gelijk is aan de d-flat, ik meen dat er theoretisch verschillen zijn, maar dat zou je aan een violist moeten vragen.
The British are not impressed.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #337 Gepost op: 12-01-2013, 20:57:57 »
Maar de zin "is the mole" is in Engels, en in het Engels heet de cis geen cis, maar c-sharp. Welke over het algemeen gelijk is aan de d-flat, ik meen dat er theoretisch verschillen zijn, maar dat zou je aan een violist moeten vragen.

De cis en de des zijn idd dezelfde noot, op de viool kun je deze noot idd op verschillende manieren spelen voorbeeld: hoge tweede vinger op de a-snaar (cis) is hetzelfde als de lage derde vinger op de a-snaar (des)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #338 Gepost op: 12-01-2013, 21:03:02 »
Tijd voor een polletje? ;D
Zou eigenlijk een polletje moeten zijn waarbij meerdere opties ingevuld kunnen worden. Nu dwingt de poll mensen om een keuze te maken, terwijl sommigen juist de opties open willen houden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #339 Gepost op: 12-01-2013, 21:04:59 »
Zou eigenlijk een polletje moeten zijn waarbij meerdere opties ingevuld kunnen worden. Nu dwingt de poll mensen om een keuze te maken, terwijl sommigen juist de opties open willen houden.
Dit kan ik helaas (zelf) niet regelen.
...óf niet!