Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189962 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #340 Gepost op: 12-01-2013, 21:06:35 »
ik wel ::trots::  je kunt 10 opties aanvinken nu
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #341 Gepost op: 12-01-2013, 21:12:57 »
Gezien mijn eigen keuze is dat voor mij niet nodig.........:P

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #342 Gepost op: 12-01-2013, 21:13:31 »
De C van Carmen!
;)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2013, 21:18:34 door Avogadro »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #343 Gepost op: 12-01-2013, 21:20:58 »
Hmm. Ik ben heel erg in dubio. Ik kan niet ontkennen dat dit een hele sterke hint is, anderzijds kan ik dit ook niet echt accepteren als een hint.

Als we kijken naar de hints in seizoen 12 waren die eigenlijk allemaal heel simpel:
- Art zegt 'Jungens', dus is Anne-Marie Jung de mol.
- Anne-Marie stond onder het boord I AM (the Mole).
- De lettercombinaties AJ kwamen terug op een schip en op een gokautomaat. Anne-Marie Jung.
- Alle afleveringtitels verwezen naar de mol.
- De verwijzingen naar graven en fashion mole die ze zelf maakt.

Oké, niet al deze hints waren makkelijk te vinden, maar ze zijn wel heel makkelijk uit te leggen. Aflevering tien wordt vooral gebruikt voor het bespreken van molacties, niet voor het uitleggen van hints. Dit soort hints is niet heel makkelijk kort uit te leggen. Het kan wel, alleen heeft deze hint wel een andere orde van grootte dan de hints van vorig jaar.
Ik laat hier radio en twitterhints buiten beschouwing; deze zitten niet in de aflevering en worden dan ook niet in de laatste aflevering besproken. Er is dan ook meer tijd om ze uit te leggen.

En daarnaast, er klopt gewoon iets niet. Misschien komt het omdat ik niet wil dat het waar is, maar een goede hint moet consistent zijn. Oftewel; álle voorletters of álle eerste woorden, niet een combinatie van één eerste woord en de rest alle voorletters. En daarnaast; zoals eerder besproken horen we niet altijd het begin van een hint (maar afijn, het is een pure montage hint, dus dat mag).
Aan C is the mole hebben we niets en Case is the Mole vind ik niet heel erg overtuigend. Misschien moeten we verder zoeken; wat zijn alle beginletters van de zinnen die we de priester horen uitspreken?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #344 Gepost op: 12-01-2013, 21:25:39 »
Oké, niet al deze hints waren makkelijk te vinden, maar ze zijn wel heel makkelijk uit te leggen.

Citaat
Misschien moeten we verder zoeken; wat zijn alle beginletters van de zinnen die we de priester horen uitspreken?

Hints zijn nooit heel ingewikkeld. Deze is prima uit te leggen in de paar seconden tijd die er voor is tijdens de reünie-aflevering. En anders komt 'ie wel op de website te staan.

En waarom 'case' als heel woord wordt gepakt en de rest niet is geen willekeur, dat komt doordat 'case' (op gehoor) een naam is. Dat maakt het woordje 'case' van een andere orde dan de rest van de zinnen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #345 Gepost op: 12-01-2013, 21:34:40 »
Hebben de molloten in het verleden al eens iets ten onrechte als onomstotelijke hint beschouwd? Het zou pas echt zonde zijn als wij het seizoen bij wijze van spreken als 'verloren' gaan beschouwen en er achteraf achter komen dat het niet klopte/verkeerd is begrepen
Ik ga in ieder geval nog voor Paulien (en ook wel Kees), omdat dat ook prima te verklaren is.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #346 Gepost op: 12-01-2013, 21:35:09 »
Ik snap niet waarom iedereen Kees verdenkt en Carolien/Paulien niet met deze hint? Case = Kees, oke, maar C kan toch nog gewoon voor Carolien/Cornelisse staan?

Nee, dit is onmogelijk. Dit soort hints slaan altijd maar op 1 persoon. Een hint is geen hint als hij multi-interpretabel is (zoals deze dan volgens jou zou kunnen zijn).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #347 Gepost op: 12-01-2013, 21:38:25 »
Nee, dit is onmogelijk. Dit soort hints slaan altijd maar op 1 persoon. Een hint is geen hint als hij multi-interpretabel is (zoals deze dan volgens jou zou kunnen zijn).

Maar je weet niet zeker hoe je hem moet interpreteren. De hint is zoals 'ie is, en je kunt er blijkbaar op meerdere manieren naar kijken.
...óf niet!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #348 Gepost op: 12-01-2013, 21:39:08 »
Ik ben het wel eens met hetoord over het feit dat je de beginletters neemt van de meeste woorden, maar van Case het hele woord.

Daarom vind ik de hint beter passen bij Carolien, maar mijn probleem is daarbij dat Carolien totaal niet verdacht is..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #349 Gepost op: 12-01-2013, 21:42:21 »

Hoe dan ook Tim is niet de mol  ;)

Dat kon ik je zo ook wel vertellen  ;)
Maar we hebben dus nu alle kandidaten gekoppeld aan de hint, behalve Zarayda. Wie o wie koppelt haar aan de letter C?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #350 Gepost op: 12-01-2013, 21:44:11 »
Hebben de molloten in het verleden al eens iets ten onrechte als onomstotelijke hint beschouwd? Het zou pas echt zonde zijn als wij het seizoen bij wijze van spreken als 'verloren' gaan beschouwen en er achteraf achter komen dat het niet klopte/verkeerd is begrepen
Ik ga in ieder geval nog voor Paulien (en ook wel Kees), omdat dat ook prima te verklaren is.

Een seizoen is nooit 'verloren'. En een hint is nooit onomstotelijk. Je weet pas wie de mol is aan het eind van de serie. In serie 7 was het vrij duidelijk dat Inge de mol was door de handenhint, in serie 10 hadden we de kruisjeshint. Deze hints werden door veel mensen aangenomen als 'de hint van het seizoen'. Maar je houdt altijd mensen die de hint anders interpreteren of niet geloven. Dat is alleen maar goed. De serie draait immers niet om de hints, maar om het kijkplezier.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #351 Gepost op: 12-01-2013, 21:45:49 »
Maar je weet niet zeker hoe je hem moet interpreteren. De hint is zoals 'ie is, en je kunt er blijkbaar op meerdere manieren naar kijken.

Dit weet je dus wel zeker omdat Kees er zelf op wijst: Hoe hij zijn 'Soet-kees' vergeet.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #352 Gepost op: 12-01-2013, 21:49:38 »
Dit weet je dus wel zeker omdat Kees er zelf op wijst: Hoe hij zijn 'Soet-kees' vergeet.

Bedoel je dat hij die koffer expres vergeet om ons op die hint te wijzen?

Offline poekieshenty

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #353 Gepost op: 12-01-2013, 21:58:23 »
Dit weet je dus wel zeker omdat Kees er zelf op wijst: Hoe hij zijn 'Soet-kees' vergeet.

Ik ben het met je eens dat de hint (het meest) naar Kees verwijst, maar (naar mijn mening) niet om de reden dat hij 'Soet-kees' zegt. Volgens mij heeft dat er niks mee te maken (koffer is toch gewoon suitcase en hij sprak de rest van de tijd niet al te best engels xD). Ik vind het eerder verdacht dat het precies het woordje case is. Er beginnen honderden woorden met een c in het engels, maar ze kiezen voor case. Je zou zeggen dat dat geen toeval kan zijn.

De enige reden (naar mijn mening) om nog te denken dat het iemand anders is (bijvoorbeeld Carolien of Paulien door de C), is te denken dat het een dwaalspoor is. De mogelijke hint voor Carolien en Paulien is er namelijk wel degelijk, maar valt in het niet bij de hint naar Kees. Stel dat het een soort afleiding is (maar volgens mij is dit hopen tegen beter weten in, omdat ik hoop dat Carolien het is  ;D)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #354 Gepost op: 12-01-2013, 21:59:21 »
Ik ben het wel eens met hetoord over het feit dat je de beginletters neemt van de meeste woorden, maar van Case het hele woord.

Daarom vind ik de hint beter passen bij Carolien, maar mijn probleem is daarbij dat Carolien totaal niet verdacht is..
Ja hoor: je hoort ''CASE'', en daarom denk je aan Carolien, maar die is in jouw ogen niet verdacht.

Goed bezig, goed bezig........

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #355 Gepost op: 12-01-2013, 22:00:41 »
Bedoel je dat hij die koffer expres vergeet om ons op die hint te wijzen?
En dat hij express het hele seizoen steenkolenengels praat om het geloofwaardig te houden? Dit deel van de hint is denk ik net zoveel waard als iedere andere hint die op het forum wordt gevonden.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #356 Gepost op: 12-01-2013, 22:06:56 »
Bedoel je dat hij die koffer expres vergeet om ons op die hint te wijzen?

Ja, ik denk dat dat busje al door de productie geregeld was zodat kees sowieso bij de kerk aan zou komen en ons dit stukje kon laten zien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #357 Gepost op: 12-01-2013, 22:09:41 »
Ja, ik denk dat dat busje al door de productie geregeld was zodat kees sowieso bij de kerk aan zou komen en ons dit stukje kon laten zien.
Sowieso is dit pure speculatie en dus niet meer slaand op 'Nee, dat kan niet.' En daarnaast is dit stuk niet op tv uitgezonden,  alleen in de molmail getoond.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #358 Gepost op: 12-01-2013, 22:11:23 »
En dat hij express het hele seizoen steenkolenengels praat om het geloofwaardig te houden? Dit deel van de hint is denk ik net zoveel waard als iedere andere hint die op het forum wordt gevonden.

Steenkolenengels of niet, dat hij "case" noemt is mijns inziens al genoeg. En om wat poekieshenty zegt: waarom het woord "case" terwijl er zoveel woorden met een c beginnen.

Offline poekieshenty

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #359 Gepost op: 12-01-2013, 22:15:01 »
Steenkolenengels of niet, dat hij "case" noemt is mijns inziens al genoeg. En om wat poekieshenty zegt: waarom het woord "case" terwijl er zoveel woorden met een c beginnen.

Maar welk ander woord had hij moeten zeggen dan? I forgot my ... Een ander woord voor koffer is er niet. Dit deel hoort voor mij niet echt bij de hint, ook al ben ik het met de rest wel eens.