Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189939 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #760 Gepost op: 1-03-2013, 16:17:03 »
Waarom was de priesterhint dan onbruikbaar? Die staat als een huis hoor.
Jawel, wat ik bedoel is: stel dat iemand anders de mol was geweest, dan hadden ze voor dat ene zinnetje een ander beginwoord moeten zoeken dat ''unieker'' was dan de C, Case, Kees, die er nu staat.


C, Case kon theoretisch naar meerdere mensen wijzen, waardoor het gelukkig niet de alles vernietigende spoiler is geworden, waarvoor veel mensen hier begin januari bang waren.

Wanneer je bij een andere kandidaat als mol dus iets moest verzinnen dat niet ''Multi-uitlegbaar'' was, dan had je echt een spoiler van formaat gehad, en ik durf haast te wedden dat er dan heel veel kijkers waren afgehaakt. NU heeft WIDM de donderdagavond beheerst.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #761 Gepost op: 1-03-2013, 18:54:33 »
Het kan inderdaad haast niet anders dan dat Case de mol is.
Maar ik zit al vanaf aflevering 1 op Paulien, dus heeft het weinig zin om nu nog over te stappen naar een andere tunnel.
Ik ga vrolijk met Paulien als winnaar ten onder.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #762 Gepost op: 2-03-2013, 01:10:48 »
Het kan inderdaad haast niet anders dan dat Case de mol is.
Maar ik zit al vanaf aflevering 1 op Paulien, dus heeft het weinig zin om nu nog over te stappen naar een andere tunnel.
Ik ga vrolijk met Paulien als winnaar ten onder.

Idem.

Ik zit al vanaf de schot voor de boeg op Paulien. Maar toen deze hint vlak voor aflevering 2 kwam, ging ik met hele andere ogen naar Kees kijken. Het was vanaf dat moment al alsof de puzzel was opgelost.
Leuk was het niet, ik miste daardoor ook het echte speurwerk. Maar het is ook mijn eigen schuld. Dan had ik maar niet dit topic moeten lezen. Dat is de risico van het vak. In ieder geval heb ik mede hierdoor dit jaar veel minder gepost dan de voorgaande jaren.
Eén ding zal voor mij voor altijd een raadsel blijven. Stel dat de Priesterhint niet was ontdekt. Zou ik dan op eigen houtje in de loop van de serie bij Kees uitgekomen zijn? Of Zou ik mij diep ingegraven hebben in Pauliens tunnel. Misschien dat ik vanaf aflevering 3, met de sprong van 500 euro van haar afgestapt ben. Misschien dat ik daar voor mij zelf allang een smoes heb bedacht waarom de mol voor de 500 euro zou gaan. Ik weet het niet en zal er helaas ook nooit achter komen.

Maar toch: hulde voor degene die deze hint heeft ontdekt. Maar, tegen beter weten in, zal ik tot het einde voor Paulien blijven gaan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #763 Gepost op: 2-03-2013, 02:56:15 »
(...) C, Case kon theoretisch naar meerdere mensen wijzen, waardoor het gelukkig niet de alles vernietigende spoiler is geworden, waarvoor veel mensen hier begin januari bang waren.

Wanneer je bij een andere kandidaat als mol dus iets moest verzinnen dat niet ''Multi-uitlegbaar'' was, dan had je echt een spoiler van formaat gehad, en ik durf haast te wedden dat er dan heel veel kijkers waren afgehaakt. NU heeft WIDM de donderdagavond beheerst.

Hoeveel van de 2.265.000 kijkers denk je dat op de hoogte is van de Case is the mole-hint? En hoeveel daarvan denk je dat om de reden die je noemt zou afhaken? .... Denk dat dat 'heel veel' wel meevalt.  ::jaja::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #764 Gepost op: 2-03-2013, 06:45:11 »
Ik ga vrolijk met Paulien als winnaar ten onder.

Is toch ook mooi? Een verdiende winnares wat mij betreft omdat ze ondanks Caro's spellen (die zeker interessante momenten opleverden  ;) ) feitelijk het langst en meest duidelijk op de juiste mol zat, en ook op haar eigen manier het spel heel sterk heeft gespeeld door haar 'kwaliteiten' (in mols opzicht) te benutten. Dat is denk ik deels toch bewust gebeurd i.e. ze was zich er iig bewust van.  ;)

Voor wat betreft de hints die 'wij' vrijwel direct doorzagen in afl 9 denk ik dat de gewone kijker hooguit de 'Mole, the only one on the mountain' kan hebben opgevangen - maar zelfs dat is de vraag lijkt me. En zelfs daarvan is waarschijnlijk voor de gemiddelde kijker niet echt duidelijk waarom het naar Kees zou wijzen, omdat de aanwijzingen voor Paulien minstens even cryptisch zijn..
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 10:24:32 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #765 Gepost op: 7-03-2013, 09:47:23 »
Nog steeds grappig dat Kees zijn verhaal met 'Case in point' begon.
Direct daar opvolgend het over 'de onruststoker' gaat.
Nelson Mandela één dag ná de geboortedag van Kees uit de gevangenis kwam.

EDIT: Ik dacht altijd dat de priester 'torrentmaker' zei in plaats van 'troublemaker'...
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 09:51:22 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #766 Gepost op: 7-03-2013, 10:12:09 »
Goh ik zie nu pas de connectie met de duif waarmee Kees zich vergelijkt, Mandela kreeg de Nobelprijs voor de vrede, en de duif is het ultieme vrede symbool.

De priester vertelde je alles dat je moest weten in dit verhaal, 'case', een dag na zijn verjaardag bevrijd, enkel enkel dubbel dubbel in Mandela's bijnaam en een duidelijke link met de duif.!


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #767 Gepost op: 7-03-2013, 10:17:45 »
De duif waarmee Kees zich vergelijkt, Mandela kreeg de Nobelprijs voor de vrede, en de duif is het ultieme vrede symbool.

Dit is nog wel duidelijk uit te leggen inderdaad. En dan met dat shot van die duif op die ijzeren K er bij. Ik zie het al helemaal voor mij.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #768 Gepost op: 7-03-2013, 10:22:44 »
Goh ik zie nu pas de connectie met de duif waarmee Kees zich vergelijkt, Mandela kreeg de Nobelprijs voor de vrede, en de duif is het ultieme vrede symbool.

De priester vertelde je alles dat je moest weten in dit verhaal, 'case', een dag na zijn verjaardag bevrijd, enkel enkel dubbel dubbel in Mandela's bijnaam en een duidelijke link met de duif.!

Erg mooi! ::ok:: (Maar het zouden wel veel toevalligheden zijn waardoor de hint zo mooi kloppend bedacht kon worden. De geboortedatum van Kees staat natuurlijk vast, en dat Kees zich met een duif vergelijkt is niet iets dat voor WIDM bedacht is; in een faninterview van jaren terug zei Kees dit al. Daarom vermoed ik dat de daadwerkelijke hint zoals deze uitgelegd zal worden simpeler zal zijn.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #769 Gepost op: 7-03-2013, 10:27:10 »
Erg mooi! ::ok:: (Maar het zouden wel veel toevalligheden zijn waardoor de hint zo mooi kloppend bedacht kon worden. De geboortedatum van Kees staat natuurlijk vast, en dat Kees zich met een duif vergelijkt is niet iets dat voor WIDM bedacht is; in een faninterview van jaren terug zei Kees dit al. Daarom vermoed ik dat de daadwerkelijke hint zoals deze uitgelegd zal worden simpeler zal zijn.)

Ik ook.  :)
We vinden echter wel vaker 'ondersteunend' (beeld)materiaal, dat in dezelfde richting wijst.
Het wordt alleen vaak niet met zoveel woorden gezegd.
Maar vaak zijn er mijns inziens best wat beeldhints die naar dezelfde hint wijzen. Lijkt me ook logisch want zo worden mensen erop 'geprimed'.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2013, 11:06:38 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #770 Gepost op: 7-03-2013, 19:53:52 »
Heb het net ook even in het topic van Kees vermeld, wist niet zo goed waar het nu juist thuishoort, maar tijdens de executies plaatst Kees tussen elk groen scherm zijn handen telkens in een gebedshouding. Soms met gekruiste handen, andere keren met gevouwen handen, soms zelfs beide houdingen in dezelfde executie. Als er iemand een rood scherm krijgt, dan zie je hem meestal zijn handen bewegen naar zijn mond, en plaatst hij zijn handpalmen tegen elkaar. Misschien wil Kees als 'gelovige' Mol als een soort van schuldbelijdenis om vergeving vragen bij de kandidaten.

Het past alleszins goed bij dé grote hint van dit jaar, deze mooie priesterhint. ;)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #771 Gepost op: 7-03-2013, 19:58:20 »
Heb het net ook even in het topic van Kees vermeld, wist niet zo goed waar het nu juist thuishoort, maar tijdens de executies plaatst Kees tussen elk groen scherm zijn handen telkens in een gebedshouding. Soms met gekruiste handen, andere keren met gevouwen handen, soms zelfs beide houdingen in dezelfde executie. Als er iemand een rood scherm krijgt, dan zie je hem meestal zijn handen bewegen naar zijn mond, en plaatst hij zijn handpalmen tegen elkaar. Misschien wil Kees als 'gelovige' Mol als een soort van schuldbelijdenis om vergeving vragen bij de kandidaten.

Het past alleszins goed bij dé grote hint van dit jaar, deze mooie priesterhint. ;)

 ::jaja::
En soms vouwt hij zijn handen, maar dan weet hij even niet meer of hij nu naar zijn gezicht moet of naar zijn schoot (volgens mij afl. 3, dat Tim "weg moest"). Was mij ook al opgevallen dat hij veel met zijn handen deed, maar omdat het zo wisselend was kon ik het niet plaatsen. Dit is voor mij een plausibele uitleg  ::jaja::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #772 Gepost op: 7-03-2013, 20:01:42 »
Zarayda stak er ook twee keer een stokje voor door zijn hand vast te nemen. Dat deed ze inderdaad ook toen Tim écht het spel moest verlaten. Die Zarayda toch, zomaar een hint verpesten. :P ::tandpastasmiley::

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #773 Gepost op: 7-03-2013, 21:37:40 »
Enorm veel respect voor de ontdekker, waar deze zich ook bevinden mag (ik dacht het widm.nl forum)! ::vergroot::
Zelfs op het laatste moment had ik nog hoop, steeds de eerste letter -> THE MOLE IS...
"Nu komt de C," dacht ik, "en dan rollen daar de letters 'ornelissen' uit." Maarja, jammer.
臥底 是 谁?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #774 Gepost op: 7-03-2013, 21:40:51 »
Complimenten voor degene die dit 'ontdekt' heeft, en dan met name het 'case'-gedeelte!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #775 Gepost op: 8-03-2013, 02:28:51 »
Is toch 'in etappes' ontdekt. Eerst kwam er iemand met 'C is the mole', later iemand anders met: 'C' staat letterlijk voor 'Case'.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #776 Gepost op: 8-03-2013, 21:52:06 »
We hadden de hint toch helemaal fout  ::ohno::
Het was The Mole Is Case en niet Case Is The Mole.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #777 Gepost op: 8-03-2013, 22:46:59 »
Tja, anders was de ontknoping wel een stuk minder spannend geweest. ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #778 Gepost op: 9-03-2013, 11:44:00 »
We hadden de hint toch helemaal fout  ::ohno::
Het was The Mole Is Case en niet Case Is The Mole.
Op de Avrosite staat hij wel weer als C(ase) is the mole.  ;)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sator

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #779 Gepost op: 11-03-2013, 14:11:01 »
Heeft iemand toevallig op de MFD nog iets aan de productie gevraagd over deze hint, wat ze ervan vonden dat hij al zo vroeg gevonden was?  ::vergroot::