Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79234 keer)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #100 Gepost op: 1-02-2013, 01:06:52 »
Kunnen jullie me helpen met mijn theorie?

Aart zegt aan het begin van het Weerwolvenspel dat er normaal 1 mol is, maar dat er vanavond 2 zijn.
Dat klopt toch niet? Dan zijn er toch 3? Twee in het weerwolvenspel en 1 die het aldoor al is. Of is één van de twee mollen in het spel ook de echte mol?
Kan, maar als Art zegt dat er nu eventjes 3 mollen in 'het spel' zijn, dan weet je meteen dan de twee mollen in het weerwolvenspel het dus *niet* zijn. En zo'n hint gaat hij natuurlijk niet geven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #101 Gepost op: 1-02-2013, 01:35:31 »
Ik had hier eerst een grote tekst staan, totdat ik dit las:

[22:32] <Pac-Mol> Even tussendoor, slaan jullie ook altijd de berichten van meer dan 3 regels over op het forum?
[22:32] <Daedalus> nja, zo'n beetje
Ik reageerde daar alleen wel ergens anders op:

Jan 31 21:31:56 <Kraken>   dus elke week is het hier druk op donderdagavond
Jan 31 21:32:05 <Kraken>   maar voor de rest van de week, zit haast helemaal niemand hier?
Jan 31 21:32:09 <Kraken>   zo goed begrepen?
(...)
Jan 31 21:32:25 <Daedalus>   nja, zo'n beetje
Jan 31 21:32:33 <Daedalus>   hoewel we wel jaren hebben gehad dat het elke dag feest was
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #102 Gepost op: 1-02-2013, 01:48:04 »
Kunnen jullie me helpen met mijn theorie?

Aart zegt aan het begin van het Weerwolvenspel dat er normaal 1 mol is, maar dat er vanavond 2 zijn.
Dat klopt toch niet? Dan zijn er toch 3? Twee in het weerwolvenspel en 1 die het aldoor al is. Of is één van de twee mollen in het spel ook de echte mol?

Maar wat had je dan verwacht dat Art zei?
Ja nu zijn er drie mollen in het spel, dus degenen die nu de twee mollen zijn zijn sws de echte mol niet??  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #103 Gepost op: 1-02-2013, 01:58:01 »
Kunnen jullie me helpen met mijn theorie?

Ben wellicht de enige, maar ken het spel niet (Ow wat een solitair leven Loebas!).
Maar ik zal mij inlezen!
Wel leuk te lezen dat nagenoeg iedereen een aha-erlebnis heeft bij dit spel!
En wat gaat dit opbrengen aan kennis t.a.v. WIDM?
Wat een heerlijk spel! En superaflevering!
Kan er maar 1 zijn Junges!
#mind your step ;)


Omnia vincit amor

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #104 Gepost op: 1-02-2013, 02:02:28 »
Top! ::ok::

Ook interessant op per aflevering samen te vatten:

1. 1 op 5 overeenkomst
2. 4 op 4 overeenkomsten
3. 2 op 4 overeenkomsten
4. 1 op 2 overeenkomst
5. 3 op 4 overeenkomsten

Ook heeft ze elke aflevering, mits gevraagd, de vraag of de mol een man is als overeenkomst.

Kan allemaal goed verklaren waarom ze er nog in zit.

Vooral zou je het moeten vergelijken met de overeenkomsten van Carolien met Kees. De persoon waar Tim tunnelvisie op had.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #105 Gepost op: 1-02-2013, 02:21:14 »
Maar wat had je dan verwacht dat Art zei?
Ja nu zijn er drie mollen in het spel, dus degenen die nu de twee mollen zijn zijn sws de echte mol niet??  ;D

Nee uiteraard niet, het zit hem meer in dat hij zo benadrukt dat er normaal 1 is en nu 2.
Dat had hij niet hoeven zeggen, hij had gewoon het spel kunnen uitleggen waarin "iedereen de mol kan zijn en er zijn er zelfs 2".

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #106 Gepost op: 1-02-2013, 04:45:17 »
Weer een leuke aflevering! Kan weer een aantal kandidaten wegstrepen. Het is toch overduidelijk nu....Kees is de Mol.
Waarom zit Tania nog in het spel? Omdat ze op een man heeft gestemd en Tim zat met veel opdrachten bij Kees. Daarom had ze een paar vragen goed.
Tania kan nu ook makkelijk een paar kandidaten wegstrepen. Of ze gaat vol op Daniël ::bravo:: of vol op Kees ::vergroot::. Want het kan niet anders dat de mol een man is. Daarom denk ik dat Tania wel in de finale komt.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 5
« Reactie #107 Gepost op: 1-02-2013, 08:09:44 »
Door dat weerwolvenspel is wel heel veel duidelijk geworden. Tania, Carolien en Zarayda zijn niet de mol. Je wilt juist dat de "mol" het spel wint en dan ga je diegene niet verdacht lopen maken en er al helemaal niet op stemmen. Je zou er wel op kunnen stemmen als dat geen consequenties heeft (dat anderen daar ook op stemmen bijvoorbeeld) maar dat gebeurde hier niet. Tania zei duidelijk dat ze Daniel raar vond doen zodat derest het ook merkte. Zelfde geldt voor Carolien, die de schrikbeweging van Paulien nadeed. Dat doet een mol niet  ::ohno::. Paulien, Kees en Daniel blijven dan nog over. Daniel is voor mij gewoon niet de mol, dus dan gaat het tussen Paulien en Kees. Wel grappig dat deze opdracht precies mijn hoofdverdachten nog eens benadrukt.

Ook wel raar dat Kees zich totaal niet verdedigde op het eind. Hij zat maar een beetje stom te lachen zonder Zarayda te overtuigen. Verder heeft hij ook niet op een mol gestemd. Molletje !

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #108 Gepost op: 1-02-2013, 11:27:24 »
Art distribueerde zelf de kaarten en dus vermoed ik dat de productie en ook de mol voorkennis hadden van wie de mollen in het spel waren. Het gedrag van Kees is daardoor extra verdacht.

Vraagt Kees nou volgende week aan de mol of hij een man is?

Mocht daar een bevestigend antwoord op komen, dan komt Kees wel in de problemen (zeker naar de kijkers toe) als Daniel er opeens uitvliegt. Maar wellicht zijn de antwoorden weer multi-interpretabel zoals toen bij die "Is ego de mol?"-opdracht waarbij een antwoord zowel dat antwoord als het tegenovergestelde kon betekenen, herinner ik me.

Offline Rock23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #109 Gepost op: 1-02-2013, 12:17:48 »
Dé opmerking van de aflevering was toch wel van Tim:

"dames en heren, voorin ziet u twee succelvolle acteurs en achterin .. ehh.. een grote megool!"   ::rofl:: ::rofl::

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #110 Gepost op: 1-02-2013, 12:31:40 »
Maar wat had je dan verwacht dat Art zei?
Ja nu zijn er drie mollen in het spel, dus degenen die nu de twee mollen zijn zijn sws de echte mol niet??  ;D

later in de aflevering zei art wel iets opvallends.
'er werd een dubbel spel gespeeld, was het de mol die zich voor deed als kandidaat of waren het vooral kandidaten die zich voordeden als de mol'

dit kun je natuurlijk heel makkelijk interpeteren als: de mol is in dit spel een kandidaat en diegene die in dit spel de mollen waren, zijn in het echt niet de mol.
en weer ondergronds......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5
« Reactie #111 Gepost op: 1-02-2013, 12:41:31 »
Maar wat had je dan verwacht dat Art zei?
Ja nu zijn er drie mollen in het spel, dus degenen die nu de twee mollen zijn zijn sws de echte mol niet??  ;D
Hahaha, qua droge opmerkingen valt dit onder de categorie: ''typisch Paulien''

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #112 Gepost op: 1-02-2013, 14:02:08 »
Door dat weerwolvenspel is wel heel veel duidelijk geworden. Tania, Carolien en Zarayda zijn niet de mol. Je wilt juist dat de "mol" het spel wint en dan ga je diegene niet verdacht lopen maken en er al helemaal niet op stemmen. Je zou er wel op kunnen stemmen als dat geen consequenties heeft (dat anderen daar ook op stemmen bijvoorbeeld) maar dat gebeurde hier niet. Tania zei duidelijk dat ze Daniel raar vond doen zodat derest het ook merkte. Zelfde geldt voor Carolien, die de schrikbeweging van Paulien nadeed. Dat doet een mol niet  ::ohno::. Paulien, Kees en Daniel blijven dan nog over. Daniel is voor mij gewoon niet de mol, dus dan gaat het tussen Paulien en Kees. Wel grappig dat deze opdracht precies mijn hoofdverdachten nog eens benadrukt.

Inderdaad ook mijn gedachtengang (vooropgesteld dat de mol weet wie de weermollen zijn, maar aangezien het ging om geld in de pot lijkt me dat plausibel). Over Daniël kan je nog opmerken dat hij zichzelf direct verraadt als mol, wat de kans op geld in de pot vergroot. Kees is de enige die probeert kandidaten verdacht te maken.

Paulien is een geval apart. Toen Carolien haar door haar eerste reactie direct doorhad, viel ze voor mij eigenlijk af als mol. Maar hoe ze uiteindelijk de verdenking van Zarayda richting Kees weet te sturen, vond ik dan wel weer indrukwekkend. Mol of niet, in ieder geval een prima kandidaat. :)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 14:18:40 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #113 Gepost op: 1-02-2013, 14:06:27 »
Art: "Als het de mollen lukt de kandidaten uit te schakelen verdienen ze drie jokers per persoon. Lukt het de kandidaten om de mollen te ontmaskeren? 1500 euro voor de pot."

Dan had Daniël eigenlijk ook drie jokers moeten krijgen.

edit: Uiteindelijk waren één Mol en één kandidaat over. Dat is eigenlijk geen van bovenstaande opties.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2013, 14:33:23 door Heinz »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #114 Gepost op: 1-02-2013, 14:09:27 »
Viel mij ook op!

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #115 Gepost op: 1-02-2013, 14:12:13 »
Door dat weerwolvenspel is wel heel veel duidelijk geworden. Tania, Carolien en Zarayda zijn niet de mol. Je wilt juist dat de "mol" het spel wint en dan ga je diegene niet verdacht lopen maken en er al helemaal niet op stemmen. Je zou er wel op kunnen stemmen als dat geen consequenties heeft (dat anderen daar ook op stemmen bijvoorbeeld) maar dat gebeurde hier niet. Tania zei duidelijk dat ze Daniel raar vond doen zodat derest het ook merkte. Zelfde geldt voor Carolien, die de schrikbeweging van Paulien nadeed. Dat doet een mol niet  ::ohno::. Paulien, Kees en Daniel blijven dan nog over. Daniel is voor mij gewoon niet de mol, dus dan gaat het tussen Paulien en Kees. Wel grappig dat deze opdracht precies mijn hoofdverdachten nog eens benadrukt.

Ook wel raar dat Kees zich totaal niet verdedigde op het eind. Hij zat maar een beetje stom te lachen zonder Zarayda te overtuigen. Verder heeft hij ook niet op een mol gestemd. Molletje !
Helder!  ::jaja:: ::ok::

Daniël is overigens ook niet de mol omdat hij bij de plattegrondopdracht als eerste een boekje tevoorschijn haalde om de plattegrond over te tekenen. Te proactief voor een mol.

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #116 Gepost op: 1-02-2013, 14:59:53 »
edit: Uiteindelijk waren één Mol en één kandidaat over. Dat is eigenlijk geen van bovenstaande opties.

Na het proces waarbij Kees verloor, zou het terug aan Paulien zijn geweest om iemand uit te schakelen en dat was Zarayda dus Paulien bleef wel degelijk als enige over, maar dan zou inderdaad Daniel wel ook 3 jokers gekregen moeten hebben (volgens Art zijn uitleg)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #117 Gepost op: 1-02-2013, 15:12:37 »
later in de aflevering zei art wel iets opvallends.
'er werd een dubbel spel gespeeld, was het de mol die zich voor deed als kandidaat of waren het vooral kandidaten die zich voordeden als de mol'

dit kun je natuurlijk heel makkelijk interpeteren als: de mol is in dit spel een kandidaat en diegene die in dit spel de mollen waren, zijn in het echt niet de mol.
Maar hij stelt het als een vraag. En dan kan het antwoord nog altijd gewoon 'nee' zijn, 'de mol speelde een extra rol als mol' is ook een optie.
The British are not impressed.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #118 Gepost op: 1-02-2013, 15:19:16 »
Ik vond het echt een geweldige aflevering, met echte WIDM-opdrachten, al zijn ze niet allemaal even goed uitgedacht.

De eerste opdracht snap ik niet helemaal: hoe langer de kandidaten puzzelen, hoe minder geld ze kunnen verdienen, ok dat is nog te begrijpen. Maar waarom krijgen ze geld met een foutief neergelegde puzzel? Waarom was er geen tijdslimiet? Zo konden de kandidaten ook gewoon een tijdje op goed geluk rondrijden (wat ze ook doen, want ze volgen hun eigen gefabriceerde kaart klaarblijkelijk niet) net zo lang totdat ze het kamp vinden. Ik mis de gelaagdheid bij deze opdracht een beetje.

De tweede opdracht: in een woord, geweldig. Ik ben een groot fan van Weerwolven en heb het spel zelf heel vaak gespeeld, leuk om het eens in WIDM te zien. Hierbij vielen mij wel heel wat dingen op: de kandidaten speelden het spel totaal niet logisch (of leken het spel niet goed te begrijpen).
- Daniel speelde overduidelijk de mol: volgens mij was dit strategie om zo de kans om geld te winnen te vergroten.
- Paulien stemt Daniel eruit (waarom? als weerwolven moet je elkaar beschermen en indekken), Paulien elimineert Carolien (waarom zagen de andere kandidaten dan niet meteen dat Paulien de weerwolf was? dat vond ik echt een enorm opvallende actie als weerwolf en dom van de andere kandidaten dat ze dat niet doorzagen)
- Carolien doet niet echt iets verdachts (wel stemt ze Daniel er meteen uit, wat de 'echte' mol niet zou doen)
- Tania maakt veel mensen verdacht, maar kiest wel meteen goed voor Daniel (dit zou de 'echte' mol niet doen)
- Tim maakt zichzelf verdacht (wat ik in het weerwolf spel niet begrijp, maar wel in het grotere geheel, zo kan hij zien wie er meteen meegaat in zijn verdachtmaking om zo achter de 'echte' mol te komen)
- Zarayda lijkt geen enkel idee te hebben hoe het weerwolvenspel in elkaar zit, maar kiest ook meteen voor Daniel (maar laat zich van haar verdenking van Paulien afpraten wat een 'echte' mol natuurlijk ook zou doen)
- Kees speelt het spel erg interessant en verraadt daarmee wat mij betreft dat hij de 'echte' mol is: hij stemt geen enkele keer op de mollen, gaat goed mee in de verdachtmakingen, vindt het vervelend om als 'mol' aangezien te worden, en het belangrijkste: hij zegt naderhand tegen Zarayda 'ik verdacht Paulien, maar ik wees per ongeluk naar jou'. Dit ongelukje kost 1500 euro, want zo kwam er sowieso geen geld in de pot (en maakte het niet uit wat Zarayda zou stemmen).

Kees en Paulien doen hierbij de meeste rare dingen.

De derde opdracht vielen mij vooral Zarayda en Tania op. Zarayda is overduidelijk aan het mollen; hoe kan het dat zij slechts één goudklompje vindt? Tania maakt zichzelf juist minder verdacht, vijf klompjes is echt veel, zoveel hoeft een mol niet binnen te brengen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #119 Gepost op: 1-02-2013, 15:28:50 »
Ik vond het echt een geweldige aflevering, met echte WIDM-opdrachten, al zijn ze niet allemaal even goed uitgedacht.

De eerste opdracht snap ik niet helemaal: hoe langer de kandidaten puzzelen, hoe minder geld ze kunnen verdienen, ok dat is nog te begrijpen. Maar waarom krijgen ze geld met een foutief neergelegde puzzel? Waarom was er geen tijdslimiet? Zo konden de kandidaten ook gewoon een tijdje op goed geluk rondrijden (wat ze ook doen, want ze volgen hun eigen gefabriceerde kaart klaarblijkelijk niet) net zo lang totdat ze het kamp vinden. Ik mis de gelaagdheid bij deze opdracht een beetje.

Ik snap het ook niet. Art verklaarde ook niet of de puzzel nu goed gelegd was of niet.
Daarnaast zegt hij iets als 'jullie hebben al 900 euro verloren' - wat doet vermoeden dat er in het tweede deel op weg naar de tenten dan weer geld verloren zou kunnen worden als ze er niet op tijd aankwamen oid. Zoiets verwacht je dan iig, dat het fout leggen van de kaart nog een soort van consequentie had. Ik moet de aflevering nogmaals bekijken maar voor zover ik het bij de eerste keer kijken begrepen heb was er gewoon helemaal geen consequentie aan verbonden.

Beetje frustrerend net als vorige aflevering, zo'n opdracht waar je volgens mij verder niks mee kan.  ::)
Gelukkig maakte de tweede opdracht en de rest van de aflevering in zijn geheel veel goed.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)