Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79233 keer)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 1-02-2013, 15:30:53 »
Dé opmerking van de aflevering was toch wel van Tim:

"dames en heren, voorin ziet u twee succelvolle acteurs en achterin .. ehh.. een grote megool!"   ::rofl:: ::rofl::
::rofl::
Ik geloof dat ik niet meer bij kom. Staat nu bovenaan beste opmerkingen dit seizoen, Naast ik voel het in mn kut

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #121 Gepost op: 1-02-2013, 15:42:24 »
Ik snap het ook niet. Art verklaarde ook niet of de puzzel nu goed gelegd was of niet.
Daarnaast zegt hij iets als 'jullie hebben al 900 euro verloren' - wat doet vermoeden dat er in het tweede deel op weg naar de tenten dan weer geld verloren zou kunnen worden als ze er niet op tijd aankwamen oid. Zoiets verwacht je dan iig, dat het fout leggen van de kaart nog een soort van consequentie had.
Die verwachting had ik ook. Dat er nog eens 5 euro af ging per minuut of zo, dat ze onderweg waren. Dus als de puzzel verkeerd lag, en ze er langer over zouden doen, er dus nog meer af ging. Maar ja...
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #122 Gepost op: 1-02-2013, 15:48:20 »
Nog snel even een stukje teruggekeken, Art zegt wel dat ze voor zonsondergang bij het kamp moeten zijn.
Er was kennelijk wel minstens één stuk echt verkeerd gelegd omdat ze verkeerd reden maar omdat er bijgestuurd werd (vooral door de dames met name Paulien??) gingen ze uiteindelijk wel weer de goede kant uit, althans zo lijkt het.

Dus mogelijk wel een poging tot mollen gedaan maar op niks uitgelopen?  ???
Nog steeds snap ik Art zijn tekst niet aangaande de 'al €960 verloren', vreemd, maar whatever.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #123 Gepost op: 1-02-2013, 15:56:22 »
Kleine montagefout: 20:35
Art zegt dat de mol zich bij nacht zal onthullen. (zien een shot van Kees)
Voordat Art zegt dat de mollen hun open ogen mogen doen( en we het shot krijgen dat daniel zijn ogen open doet,) zit een shot dat art rondloopt en daar zien we Daniel al volledig in de rondte kijken.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #124 Gepost op: 1-02-2013, 16:37:06 »
Art: Was het de mol die zich voordeed als kandidaat, of kandidaten die zich voordeden als mol?

Komt een beetje op hetzelfde neer toch?
Het was iig niet de mol die de mol speelde
Tzal niet echt iets zijn, maar het lijkt zo dat de mol een kandidaat speelde

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #125 Gepost op: 1-02-2013, 18:56:16 »
De tweede opdracht: in een woord, geweldig. Ik ben een groot fan van Weerwolven en heb het spel zelf heel vaak gespeeld, leuk om het eens in WIDM te zien. Hierbij vielen mij wel heel wat dingen op: de kandidaten speelden het spel totaal niet logisch (of leken het spel niet goed te begrijpen).
- Daniel speelde overduidelijk de mol: volgens mij was dit strategie om zo de kans om geld te winnen te vergroten.
- Paulien stemt Daniel eruit (waarom? als weerwolven moet je elkaar beschermen en indekken), Paulien elimineert Carolien (waarom zagen de andere kandidaten dan niet meteen dat Paulien de weerwolf was? dat vond ik echt een enorm opvallende actie als weerwolf en dom van de andere kandidaten dat ze dat niet doorzagen)


Ah, dat is natuurlijk waarom Daniel zo acteerde (Y).
Volgens mij is het wel logisch dat Paulien op Daniel stemt; daarmee creëer je een sterk tegenargument wanneer je later zelf als mol/weerwolf wordt verdacht. Zelf gebruik ik die tactiek als weerwolf ook vaak: wanneer de groep al volledig naar een weerwolf neigt, ga ik daar dan in mee. Zo heb ik ooit in m'n eentje tegen vier of vijf burgers weten te winnen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #126 Gepost op: 1-02-2013, 19:07:11 »
Art: Was het de mol die zich voordeed als kandidaat, of kandidaten die zich voordeden als mol?

Komt een beetje op hetzelfde neer toch?
Het was iig niet de mol die de mol speelde
Tzal niet echt iets zijn, maar het lijkt zo dat de mol een kandidaat speelde

Maar hij stelt het als een vraag. En dan kan het antwoord nog altijd gewoon 'nee' zijn, 'de mol speelde een extra rol als mol' is ook een optie.
The British are not impressed.

Offline colinvanv

  • Forumlid
  • WIDM is het beste programma van de NL-tv!
Aflevering 5
« Reactie #127 Gepost op: 1-02-2013, 19:12:22 »
Art zegt aan het begin van de weerwolven opdracht: "Ook dit seizoen is er maar 1 mol, maar vanavond worden dat er 2."
Hieruit kan je concluderen dat de mol een mol is in het weerwolven spel. Dus Daniël of Paulien zou de mol kunnen zijn.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #128 Gepost op: 1-02-2013, 19:27:44 »
Dus mogelijk wel een poging tot mollen gedaan maar op niks uitgelopen?  ???
Nog steeds snap ik Art zijn tekst niet aangaande de 'al €960 verloren', vreemd, maar whatever.  :P

Wat snap je niet aan de mededeling 'per seconde, 5 euro v/h bedrag eraf'?

Ze deden er 960/5= 3 minuut en 12 secondes over. Dus bam, 960 euro viel er minder te verdienen. Zo klaar als een klontje boter.

Er is inderdaad geloof ik zeker wel een poging tot mollen ondernomen, of door Kees of door Paulien, maar dat mocht niet baten. Ach; er leiden meerdere wegen naar Rome. Dus als je niet de directe variant pakt, maar via de indirecte variant er als nog weet te geraken voor zonsondergang: ja, dan win je het geld wat overbleef. Niet zo gek dus dat de kandidaten als toeristen niks aantrokken v/d kaart (met hun 'ooooh's en 'aaaaah wat lief' terwijl ze links en rechts wild life aanschouwen) en toch via goed geluk bij het kamp arriveerden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 5
« Reactie #129 Gepost op: 1-02-2013, 19:35:55 »
Door dat weerwolvenspel is wel heel veel duidelijk geworden. Tania, Carolien en Zarayda zijn niet de mol. Je wilt juist dat de "mol" het spel wint en dan ga je diegene niet verdacht lopen maken en er al helemaal niet op stemmen. Je zou er wel op kunnen stemmen als dat geen consequenties heeft (dat anderen daar ook op stemmen bijvoorbeeld) maar dat gebeurde hier niet. (...)
Zarayda gaat uiteindelijk mee met Paulien en wijst naar Kees. Paulien, Zarayda en Kees voorkomen gezamenlijk dat er €1500,- in de pot komt.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: Aflevering 5
« Reactie #130 Gepost op: 1-02-2013, 19:37:06 »
Tim zat in de auto bij Kees, was net als Kees kandidaat en vond net als Kees 3 klompjes.

Ik weet niet hoeveel overeenkomsten er in de eerdere afleveringen zaten maar in deze in ieder geval 3.

Daniël heeft een paar keer kamers gedeeld met Tim, sprong ook in het vak van 500 euro en liep ook over het touw...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #131 Gepost op: 1-02-2013, 19:38:59 »
Wat snap je niet aan de mededeling 'per seconde, 5 euro v/h bedrag eraf'?

Ze deden er 960/5= 3 minuut en 12 secondes over. Dus bam, 960 euro viel er minder te verdienen. Zo klaar als een klontje boter.
Nee, de verwarring is dat Art zegt dat er AL 960 euro is verloren. Oftewel, er dreigt nog meer verloren te gaan bij de rest van de opdracht, maar daar horen we niks meer van. Dus blijkbaar was er helemaal geen mogelijkheid meer om nog meer te verliezen, dus waarom heeft Art het er dan over dat er al 960 euro af is, als het daar toch bij blijft? logischer is het dan om te zeggen: "Er is 960 euro verloren gegaan bij deze opdracht." Dus zonder 'al'.
The British are not impressed.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #132 Gepost op: 1-02-2013, 19:44:34 »
Get geld wat na het puzzelen over was zou verloren gaan als ze niet op eigen kracht voor het donker aan zouden komen.  (altans zo begreep ik het)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #133 Gepost op: 1-02-2013, 19:46:47 »
logischer is het dan om te zeggen: "Er is 960 euro verloren gegaan bij deze opdracht." Dus zonder 'al'.

Nou, omdat het restant ook verloren had kunnen gaan indien de groep safari-gangers pas na zonsondergang het kamp hadden weten te bereiken misschien? Dan was de rest (3000 euro was het startbedrag toch?) van 3000-960=2040 euro ook weg en konden ze naar alles fluiten. Die puzzel had een tijdslimiet ala Twee voor Twaalf met zoeken naar het juiste antwoord. En met 'stop de tijd!' konden ze vervolgens op safari-tour waarna de te winnen pot bevroren werd op 3000-960=2040 euro. Maar dan moet je wel het juiste woord raden met de letters die je gewonnen hebt aka dan moet je met de kaart wel voor zonsondergang het kamp bereiken.

Ik ben het met anderen eens dat andere opdrachten raadselachtig werden uitgelegd. Maar deze toch echt niet hoor  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #134 Gepost op: 1-02-2013, 19:46:56 »


-  en het belangrijkste: hij zegt naderhand tegen Zarayda 'ik verdacht Paulien, maar ik wees per ongeluk naar jou'. Dit ongelukje kost 1500 euro, want zo kwam er sowieso geen geld in de pot (en maakte het niet uit wat Zarayda zou stemmen).


Volgens mij was dat gewoon een grapje, want Zarayda zegt: "Dacht jij echt dat ik het was?" (of zoiets)...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #135 Gepost op: 1-02-2013, 19:47:25 »
Dan nog is het vreemd om zo te zeggen. Als je het hebt over 'al', impliceer je dat er nog meer uit kan gaan, maar niet per se alles.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #136 Gepost op: 1-02-2013, 19:48:17 »
Dan nog is het vreemd om zo te zeggen. Als je het hebt over 'al', impliceer je dat er nog meer uit kan gaan, maar niet per se alles.

Tja, maar het is dan ook JP die Neerlandicus is en zich terdege bewust is van wat ie zegt en Art natuurlijk niet :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #137 Gepost op: 1-02-2013, 19:52:05 »
Ik vind het niet vreemd. Als hij had gezegd: "jullie hebben 960 euro verloren" dan had dat juist weer geimpliceerd dat de rest al binnen was.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #138 Gepost op: 1-02-2013, 19:55:37 »
Tja, maar het is dan ook JP die Neerlandicus is en zich terdege bewust is van wat ie zegt en Art natuurlijk niet :P
Hm tja. Case in point, Art verspreekt zich weer als hij het heeft over "besef je..." ipv "realiseer je..." :P

Ik vind het niet vreemd. Als hij had gezegd: "jullie hebben 960 euro verloren" dan had dat juist weer geimpliceerd dat de rest al binnen was.
Niet als hij er achteraan had geplakt "nu de rest nog," of "nu alleen nog op tijd komen."
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5
« Reactie #139 Gepost op: 1-02-2013, 19:59:21 »
Volgens mij is WIDM het enige tv-programma ter wereld waarbij er discussies worden gehouden over de formulering van een situatie door de presentator ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas