Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 79236 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5
« Reactie #240 Gepost op: 7-02-2013, 20:40:48 »
Dju he, toch de Tim eruit. Al ben ik daar ergens wel blij om, nu ben ik tenminste van die onzekerheid af. Als hij tot de finale was doorgegaan had ik hem ongetwijfeld blijven zien als Mol. Maar dat is hij dus niet! Had wel een goeie kunnen zijn, alleen had hij blijkbaar zijn eigen bekendheid tegen. Al voor het begin werd hij bestempeld als de Mol. Maar zo goed kende ik hem zelf helemaal niet. En op den duur wil je hem ook echt als Mol, al was het maar om tegen de sterke Kees-stroming in te gaan. ;) Wat een heerlijk spel is dit toch. ;D Spijtig dat ik niet meer zo veel achter mijn computerscherm geraak (laptop nog steeds niet gemaakt) en bijna nooit live kan meekijken, anders had ik hem vast wel vurig verdedigd de voorbije weken.

Om het over de opdrachten te hebben, ik vond het kampvuurspel toch wel zeer intrigerend. Daniël en Tania die zichzelf snel verraden. Pauliens innerlijke manipulator die opeens komt bovendrijven. Kees die niet zo erg zijn best doet om de verdenking op zichzelf om te draaien. Hij deed een poging, dat wel, maar dat was bijlange niet genoeg om Zarayda daarvan te overtuigen. Dus geen geld in de pot. Goed voor de Mol!

En dan denk je het te weten en plots gaat Zarayda zo liggen klooien met haar gouden klompjes. ::) Dit moet echt wel het seizoen zijn dat iedereen verdacht wordt neergezet. Het ene moment schrijf je iemand af, het andere moment is alles weer mogelijk. Heb het nog nooit zo erg gehad als nu. Maar ik ga nu toch maar eens voor Kees, met Paulien misschien als reserve. Grappig want hen tipte ik als vroege afvallers.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #241 Gepost op: 5-03-2013, 13:32:49 »
Ga niet het hele topic weer door, dus misschien is het al gezegd, maar bedenk me nu dat het gewoon een hint kan zijn, er is 1 mol, maar nu 3, seizoen 13.
(In het weerwolven spel dus)

Lekker simpel  ;D

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #242 Gepost op: 5-03-2013, 13:45:19 »
Ga niet het hele topic weer door, dus misschien is het al gezegd, maar bedenk me nu dat het gewoon een hint kan zijn, er is 1 mol, maar nu 3, seizoen 13.
(In het weerwolven spel dus)

Lekker simpel  ;D

Ha, ha, inderdaad lekker simpel! Zeker met de drie vingers die Kees even snel laat zien op het moment dat Art zegt: 'maar vanavond zijn het er twee.'

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 5
« Reactie #243 Gepost op: 6-03-2013, 21:05:13 »
Bij het weerwolvenspel kon je een proces aanvragen. Ik snapte niet wat daarmee bedoeld werd.
Nou is 'PRO' als je alle letters 3 plaatsen terug in het alfabet stopt 'MOL' (P, O, N, M - R, Q, P, O, - O, N, M, L)
Maar naar wie lijdt die 6?
...óf niet!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #244 Gepost op: 6-03-2013, 21:08:25 »
Ik snapte ook het hele nut van dat proces niet, dat had totaal geen invloed op het spel.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: Aflevering 5
« Reactie #245 Gepost op: 7-03-2013, 11:47:34 »
Het proces hoort bij het spel weerwolven van Wakkerdam waar dit weermollenspel een variant van was. In het orginele spel komen de bewoners van wakkerdam elke ochtend in opstand nadat er een burger is vermoord. Zij krijgen dan de kans om iemand tot de dood te veroordelen en als ze goed opletten en het slim spelen dan kunnen ze een weerwolf vermoorden. Spelen ze het niet zo slim of hebben ze niet opgelet dan vermoorden ze een onschuldige burger. In het oorspronkelijke spel wordt dit geleid door de spelleider en praten de deelnemers onderling niet bij elkaar.

Dit laatste zou nogal saaie, onbegrijpelijke tv opleveren en je wilt toch wat van de motieven horen waar je wellicht verdenkingen etc vanaf kunt leiden vandaar dat de productie waarschijnlijk er voor heeft gekozen om in dit kiesproces een 'praat stukje' te plaatsen in de vorm van een proces.

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #246 Gepost op: 7-03-2013, 17:36:22 »
Het proces is geen standaardonderdeel van Weerwolven van Wakkerdam, het is maar net hoe een spelleider dit aanpakt. Normaalgesproken mag iedereen discussiëren tot de spelleider aangeeft dat het tijd is voor een stemming, ik denk dat ze in het Weermollen spel gekozen hebben om de kandidaten de stemronde te laten beginnen wanneer iemand een 'proces aanspant' tegen een andere speler.
Misschien om zo de Mol een mogelijkheid tot invloed te geven?
臥底 是 谁?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 5
« Reactie #247 Gepost op: 7-03-2013, 18:40:08 »
Ik snapte ook het hele nut van dat proces niet, dat had totaal geen invloed op het spel.
Ik denk om de kans op een gelijk aantal stemmen tussen twee of meer deelnemers te verkleinen. Dat is het enige dat ik kan bedenken zo gauw.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas