Let op: gewijzigd bericht
Het enige waarvoor dan eventueel een knop zou moeten komen is om de javascript gebaseerde menu's te vervangen door een pure html-versie
Dit is dus waar het bij MAC's vaak vastloopt ( het gekke is, dat het bij de ene perfect loopt, en bij de ander voor geen meter). De hulpprogramma's voor de Mac die via Tucows te vinden zijn, zijn met name bedoeld voor IRC (lees voor het gemak maar even een Chat-"protocol", hoewel dat niet de juiste vertaling is). Maar het lijkt me sterk dat daar niet ook hulpprogramma's te vinden zijn die de andere communicatieproblemen op kunnen lossen.
Er zijn er overigens verschillende: betaalde en kosteloze varianten. Volgens mij zijn die kosteloze even goed als die betaalde scripts. Zie het als een servicepack, zoals die te downloaden zijn voor Windows.
Ik heb te weinig verstand van computers om te kunnen zeggen: dit en dit zou moeten werken. Had ik dat wel, dan zou ik zelf een een dergelijk programma hebben geschreven. Zolang fabrikanten halsstarrig vast blijven houden aan hun eigen systeem (MAC tegenover PC), zullen er ook communicatieproblemen blijven bestaan. Hoewel die laatste toch nagenoeg tot het verleden zullen behoren. Ooit is er een machine op de markt gebracht die zowel de MAC als de PC-technologie aan boord had. Volgens mij is dat nou niet bepaald een succes geworden.
Maar om wereldwijd 1 systeem als DE standaard te gaan invoeren, dat is onmogelijk: want welk van de twee zou het dan moeten worden?