Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 74953 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #160 Gepost op: 5-03-2013, 13:46:51 »
We weten niet of alle finalisten bij alle personen zijn geweest, maar dat zou maar zo kunnen. Als dat zo is, dan is er niet een kandidaat bevoordeelt boven de ander.


Dat denk ik niet, want Spencer vroeg steeds naar drie verschillende namen aan een kandidaat.
No Milk today???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #161 Gepost op: 5-03-2013, 13:55:39 »
Wanneer een aflevering, of een opdracht, volgestopt wordt met aanwijzingen naar 1 van de finalisten, en de titel van de aflevering is 'Trust Nobody', dan zou je alles dat naar Kees verwijst, moet herleiden naar een een van de andere finalisten.

In dit geval naar Paulien, want Carolien is er al uit. Het lijkt me raar als ze in de ontknopingsaflevering gaan zeggen: Trust Nobody, je had het kunnen weten, Carolien is helemaal de verliezer niet. Zou ik heel erg flauw en ondoordacht vinden.

Maar als je dezelfde ''formule'' toepast op de beide overgebleven finalisten, dan zou je met de hints naar Kees, die in deze context dus niet kloppen, bij Paulien uitkomen.

Dan zeg ik: waarom zo moeilijk doen, waarom laten jullie de hints dan niet rechtstreeks naar Paulien verwijzen?

Om die reden denk ik dat de hints gewoon de hints zijn, en de enige bij wie logische zinnen te vormen is, dat is Kees.

Probeer de aanwijzingen naar Paulien maar eens uit op de manier die op de aanwijzingen naar Kees zijn toegepast, en je zult zien dat er geen chocola van te maken is.

Had ik al gezegd dat ik op basis hiervan Kees verdenk?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #162 Gepost op: 5-03-2013, 14:17:03 »
Ik was nog op zoek naar een mooie eenduidige hint voor Carolien, maar het kan best zo zijn dat Carolien ook bij die man aan tafel met die foto's heeft gezeten. En dus ook gewoon die cijferreeks heeft gehoord. We weten niet of alle finalisten bij alle personen zijn geweest, maar dat zou maar zo kunnen. Als dat zo is, dan is er niet een kandidaat bevoordeelt boven de ander.
Paulien had er ook heel weinig aan. Ze moest dan al die getallen onthouden die die man één keer heeft genoemd, de juiste volgorde van de foto's onthouden en er dan ook nog de juiste zin uit krijgen.
Dat lukt haar niet, want ze is geen Rainman, al denkt Carolien daar anders over.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #163 Gepost op: 5-03-2013, 14:20:15 »
Dat denk ik niet, want Spencer vroeg steeds naar drie verschillende namen aan een kandidaat.

Ja, dat klopt. En dat impliceert dat er dan waarschijnlijk toch wel bij alle drie een mooie zin uit had moeten komen.

Maar misschien zijn ze dus wel bij allemaal (of bijna allemaal, want we hebben gezien dat Paulien werd weggestuurd bij de man met het groene scherm) geweest en kregen ze maar over drie personen/opdrachten vragen.

Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #164 Gepost op: 5-03-2013, 14:28:33 »
Nu baal ik nog meer dat ik die aflevering niet heb gezien. Ik heb geen idee waar het over gaat wat betreft de gedichten. Nu kan ik nooit achter Paulien haar zin komen....

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #165 Gepost op: 5-03-2013, 14:41:45 »
Nu baal ik nog meer dat ik die aflevering niet heb gezien. Ik heb geen idee waar het over gaat wat betreft de gedichten. Nu kan ik nooit achter Paulien haar zin komen....
http://avro.nl/wieisdemol/
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #166 Gepost op: 5-03-2013, 14:44:39 »
Zou het kunnen zijn dat er bij alledrie een zin uit had moeten komen, die lopend 1 lange zin worden?

Beetje krom omschreven, maar bij Kees kwam er dus uit: The mole the one on the mountain, bij Paulien: I played a game in a game Cornelis Tol en bij Carolien: Mine where something is lost Tania.

I (Paulien)
The Mole (Kees)
Played a game in a game (Paulien)
The one (Kees)
On the mountain (Kees)
Cornelis Tol (Paulien)
en dan drie juist woorden van Carolien, want van haar antwoorden kun je niets maken, zouden dan de slotzin naar de mol moeten vormen. Mogelijk iets met 'action'?
Of misschien dat zelfs de woorden van Carolien weer tussen die van Kees en Paulien gevoegd moeten worden?

Dit doe ik vanuit geen enkele tunnel, want ik weet het gewoon echt niet meer.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 14:46:28 door Zwanee »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #167 Gepost op: 5-03-2013, 14:54:44 »
Zwanee, maar Paulien en Carolien gaven foute antwoorden. Alleen de goede antwoorden kunnen een zin vormen. Dus dan is Pauliens zin "de mol speelt een spel (in een spel) tolisdemol." En dat lijkt nergens op.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #168 Gepost op: 5-03-2013, 14:55:29 »
Zwanee, dan hebben we je waar we je hebben willen: rijp voor het gekkenhuis.....


Nee hoor, zo gemeen zijn de molloten niet.


Offline Mollieduck

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #169 Gepost op: 5-03-2013, 15:01:48 »
Zou toch best kunnen. Want Carolien haar eerste antwoord moet Kees zijn, kun je Kees (carolien) Tol is de mol (paulien)van maken. Where something is lost (carolien) on the mountain (kees).

Word ik al een echte molloot?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #170 Gepost op: 5-03-2013, 15:07:14 »
Zwanee, maar Paulien en Carolien gaven foute antwoorden. Alleen de goede antwoorden kunnen een zin vormen. Dus dan is Pauliens zin "de mol speelt een spel (in een spel) tolisdemol." En dat lijkt nergens op.

Klopt inderdaad, Paulien heeft ook foute antwoorden gegeven. Schieten we dus nog niets mee op.

Zwanee, dan hebben we je waar we je hebben willen: rijp voor het gekkenhuis.....

Nee hoor, zo gemeen zijn de molloten niet.

 ::rofl:: Dat is toch algemeen bekend, wist je dan nog niet dat ik permanent opgesloten zit in het Pieter Baan Centrum? (gelukkig niet zeg)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #171 Gepost op: 5-03-2013, 15:30:44 »
Klopt inderdaad, Paulien heeft ook foute antwoorden gegeven. Schieten we dus nog niets mee op.

Integendeel.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #172 Gepost op: 5-03-2013, 15:49:48 »
Integendeel.  ;)

Vanuit Kees' opzicht niet nee  ;), maar ik probeer er nu volledig blanco naar te kijken (wat overigens zeer moeilijk is).

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat je de zinnen van zowel Kees, als Paulien en Carolien (mits je de juiste antwoorden van beide hebt) moet kunnen omvormen tot één lopende zin. Dus alle juiste antwoorden van deze drie moeten 1 geheel vormen. En dat doet het nu niet.

En dan (vanuit topic Wie is de mol in de media) die hint op de Avro site met "hoe komt het dat er EUR 2250,= is verdiend" => omdat ze ieder EUR 750,= kregen. Heinz reageerde al dat je daar inderdaad niet op moet doordenken, maar waarom geven ze dat als zgn hint? Wat heeft dat met hun gegeven antwoorden te maken? Want dat Paulien en Carolien fout zaten weten we al.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #173 Gepost op: 5-03-2013, 16:30:32 »
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat je de zinnen van zowel Kees, als Paulien en Carolien (mits je de juiste antwoorden van beide hebt) moet kunnen omvormen tot één lopende zin. Dus alle juiste antwoorden van deze drie moeten 1 geheel vormen. En dat doet het nu niet.

Goed wat is je vraag of probleem?
1. Je weet dat Caro en Paulien fout zaten wegens het 'vouw' argument (vwb het geld, wat idd lijkt te kloppen voor zover we kunnen zien).
2. Je weet dat alléén de mensen die alle drie de vragen juist beantwoorden het juiste antwoord krijgen in het doosje, en dat Caro en Paulien fouten hebben, Kees niet.
3. Je weet dat Kees de enige is die zonder twijfel een kloppende zin heeft die op hém en hém alleen slaat - wat er eveneens op duidt dat er een duidelijke molsactie heeft plaatsgevonden gezien het gesprek met de dame aan de bar.

Dus wat is je probleem?
Die andere twee gaan uiteraard géén geheel vormen dat is nu juist wat de hint is mijns inziens (the one, the only one).  ???
« Laatst bewerkt op: 5-03-2013, 16:38:04 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #174 Gepost op: 5-03-2013, 16:42:16 »
Dus wat is je probleem?
Die andere twee gaan uiteraard géén geheel vormen dat is nu juist wat de hint is mijns inziens (the one, the only one).  ???

Geen vraag, geen probleem. Gewoon "hardop" denkend, omdat ik mij niet kan voorstellen dat er, richting de kijkers, toch geld verdiend wordt voor de pot. Dus even los van de (on)gevouwen briefjes.  Als ze wèl het goede antwoord hadden gegeven, wat was er dan uitgekomen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #175 Gepost op: 5-03-2013, 17:01:29 »
Het is niet te zeggen wat er dan zou zijn gebeurd. De hints sturen de kijker als het ware naar de Mol, en ik denk dat er dan nog steeds geen kloppende zinnen van hun antwoorden gemaakt zouden/hadden kunnen worden.


Zoals ik ook al hier en daar zei: maak het niet te moeilijk, een hint is een hint. En een foute hint naar de verkeerde persoon levert ook de hint naar de persoon op die WEL de mol is. Waarom met een omweg, wanneer het ook rechtsreeks kan?


Maar zoals iedereen hier wel weet: de rekensom 1 plus 1 levert de uitkomst 2 op.


Als iemand dat in WIDM zou zeggen, zijn er altijd nog mensen, die vasthouden aan het gegeven ''niets is wat het lijkt''. Want het is tenslotte wel WIDM?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #176 Gepost op: 5-03-2013, 17:23:45 »
zou de zin van carolien niet kunnen zoals

in the store was the mole in action

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #177 Gepost op: 5-03-2013, 17:31:00 »
zou de zin van carolien niet kunnen zoals

in the store was the mole in action

The Mole was lost in action.

Was Janine toch de mol.... ::oink::

(Niet dat ik dit serieus denk maar die zin kan dus serieus wel)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #178 Gepost op: 5-03-2013, 17:55:28 »
En dan (vanuit topic Wie is de mol in de media) die hint op de Avro site met "hoe komt het dat er EUR 2250,= is verdiend" => omdat ze ieder EUR 750,= kregen. Heinz reageerde al dat je daar inderdaad niet op moet doordenken, maar waarom geven ze dat als zgn hint? Wat heeft dat met hun gegeven antwoorden te maken? Want dat Paulien en Carolien fout zaten weten we al.


De enige associatie die ik met dat bedrag heb is dat het het bedrag is waarop ze moesten uitkomen op de boot.

En ze krijgen 3 x een olifant. Dat zou iets kunnen betekenen, maar dan wijst het eerder naar Paulien dan naar Kees.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #179 Gepost op: 5-03-2013, 18:24:23 »

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik denk dat je de zinnen van zowel Kees, als Paulien en Carolien (mits je de juiste antwoorden van beide hebt) moet kunnen omvormen tot één lopende zin. Dus alle juiste antwoorden van deze drie moeten 1 geheel vormen. En dat doet het nu niet.

En dan (vanuit topic Wie is de mol in de media) die hint op de Avro site met "hoe komt het dat er EUR 2250,= is verdiend" => omdat ze ieder EUR 750,= kregen. Heinz reageerde al dat je daar inderdaad niet op moet doordenken, maar waarom geven ze dat als zgn hint? Wat heeft dat met hun gegeven antwoorden te maken? Want dat Paulien en Carolien fout zaten weten we al.

Mooi bedacht Zwanee! Van die ene zin. ::ok::
Kost me weer een nacht slapen ;)

En ja; 3 x 750 euro is 2250 euro.
Vreemd om dit als hint op de widm-pagina te zetten,
mits ze hiermee willen verwijzen naar de (on-)gevouwen briefjes.
Maar dan nog is de vraag/hint vreemd gesteld.
Omnia vincit amor