Auteur Topic: De Moltrein (Aanwijzingen)  (gelezen 74926 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #200 Gepost op: 5-03-2013, 21:39:53 »
Er werd veel tijd aan besteed en er was geld bij te verdienen. Dan vind ik het een opdracht. :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #201 Gepost op: 5-03-2013, 21:42:22 »
Er werd veel tijd aan besteed en er was geld bij te verdienen. Dan vind ik het een opdracht. :P

 ::rofl:: Okee, okee
Woosie down?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #202 Gepost op: 5-03-2013, 21:43:11 »
In de moltrein geldt hetzelfde als de executie: ook al heeft de mol meer vragen fout, de mol gaat altijd door. Dat geldt dus ook bij de vragen in de moltrein.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #203 Gepost op: 5-03-2013, 21:45:17 »
In de moltrein geldt hetzelfde als de executie: ook al heeft de mol meer vragen fout, de mol gaat altijd door. Dat geldt dus ook bij de vragen in de moltrein.

Waar HEB je het over?? Ze krijgen allemaal € 750 euro, en iedereen gaat sowieso dóór: er is geen afvaller meer..

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #204 Gepost op: 5-03-2013, 22:02:19 »
Ik heb het over de vraagstelling in de trein en het uiteindelijk antwoord in het kistje. Paulien hoefde niet gezien te worden in een kistje, ze is de mol namelijk zelf.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #205 Gepost op: 5-03-2013, 22:05:28 »
Ik heb het over de vraagstelling in de trein en het uiteindelijk antwoord in het kistje. Paulien hoefde niet gezien te worden in een kistje, ze is de mol namelijk zelf.
Maar ze kregen allemaal die €750, ook als ze het fout hadden. Carolien had ook zeker een vraag fout en kreeg er nog steeds geld voor, en zij is in ieder geval niet de mol. Je redenatie kan dus niet waar zijn (en daarnaast snap ik sowieso niet echt wat je ermee wil zeggen, maar goed).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #206 Gepost op: 5-03-2013, 22:07:41 »
Ik heb het over de vraagstelling in de trein en het uiteindelijk antwoord in het kistje. Paulien hoefde niet gezien te worden in een kistje, ze is de mol namelijk zelf.

Kees zag ook zijn eigen naam, dus waarom Paulien in het kistje niet uitzenden bij Paulien?
Verder blijf ik bij mijn eerdere argumentatie: er valt sowieso niemand meer af..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #207 Gepost op: 5-03-2013, 22:08:03 »
In de moltrein geldt hetzelfde als de executie: ook al heeft de mol meer vragen fout, de mol gaat altijd door. Dat geldt dus ook bij de vragen in de moltrein.
::bravo::

'k Slaap vannacht niet om dit uit te pluizen, maar wat een fijne opmerking! :)

*dank!*
Omnia vincit amor

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #208 Gepost op: 5-03-2013, 22:08:27 »
Maar ze kregen allemaal die €750, ook als ze het fout hadden. Carolien had ook zeker een vraag fout en kreeg er nog steeds geld voor, en zij is in ieder geval niet de mol. Je redenatie kan dus niet waar zijn (en daarnaast snap ik sowieso niet echt wat je ermee wil zeggen, maar goed).

Daarom vroeg ik ook luidop of dit segment wel als 'opdracht' kan worden aangemerkt... Het was heerlijk om te zien, maar als programma-onderdeel vooral verwarrend...
Woosie down?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #209 Gepost op: 5-03-2013, 22:09:43 »
Maar ze kregen allemaal die €750, ook als ze het fout hadden. Carolien had ook zeker een vraag fout en kreeg er nog steeds geld voor, en zij is in ieder geval niet de mol. Je redenatie kan dus niet waar zijn (en daarnaast snap ik sowieso niet echt wat je ermee wil zeggen, maar goed).

Wij zijn het hartgrondig eens  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #210 Gepost op: 5-03-2013, 22:10:42 »
::bravo::

'k Slaap vannacht niet om dit uit te pluizen, maar wat een fijne opmerking! :)

*dank!*


Wat valt er uit te pluizen dan?? (snap het écht niet)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #211 Gepost op: 5-03-2013, 22:15:07 »
Daarom vroeg ik ook luidop of dit segment wel als 'opdracht' kan worden aangemerkt... Het was heerlijk om te zien, maar als programma-onderdeel vooral verwarrend...

Sloeg idd nergens op, zat er met een open mond en  ??? op mijn voorhoofd naar te kijken (dat ze zelfs geld kregen bij de onwaarschijnlijkste antwoorden)..

Doet me trouwens nog ergens aan denken: waarom gaat iedereen er vanuit dat Kees de vragen juist beantwoord heeft? Ik vond niet al zijn antwoorden logisch..

Vraag 1 Spencer: Which animal should never be seen during a hunt?
Welk dier zou je nooit moeten zien tijdens een jacht?
Antwoord Kees: The mole/De mol (volgens mij: het dier dat zich verstopt)
Hint bij de "opdracht"Wist je dat het slimste dier bij een jacht, het dier is dat zich probeert te verstoppen en niet te laten zien?

Vraag 2 Spencer: Who  is "the one"
Wie is "de enige" (gebaart met zijn handen de nadruk/aanhalingstekens)
Antwoord Kees: The one/de enige (volgens mij: de mol ---> Altijd groen scherm)
Hint bij de "opdracht"Dat is de enige (groen)/ (That one is the only one)

Vraag 3 Spencer: Where are the 1500 euro? Where is it?
Waar zijn de 1500 euro? Waar zijn ze?
Antwoord Kees: On the mountain/op de berg (volgens mij OF “in de pot” OF “kwijtgemaakt” (kokers) OF “in de envelop van de mol” als zijnde de dat 1500 de helft was van wat er in de envelop van mol zit en de “resterende” 1500 dus wel in de envelop van de mol zitten en niet in die van Carolien
Hint bij de "opdracht"Ik kan je maar een half antwoord geven: 1500 euro

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #212 Gepost op: 5-03-2013, 22:23:24 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar misschien gebruiken ze het openen van het kistje van Paulien wel voor de ontknoping? Je weet wel, dat alles weer zo teruggaat, en dat je dan Paulien het doosje waar 'Wie is de Mol?' erop ziet openen en dat er dan in ligt.. Kees.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #213 Gepost op: 5-03-2013, 22:24:04 »
Bij Kees zijn niet zozeer de antwoorden niet goed, de vragen kloppen ook niet helemaal!

1) Zijn team moest niet de olifant spotten, waarom staat die wel op dat schermpje.

2) Hij moet kiezen uit 3 kaarten, in de opdracht waren er 2 (neem ik aan). Hij kiest steeds de linker, in de opdracht zat voor hem de groene kaart juist rechts.

3) We zien een rijtje enveloppen waarbij Kees vooraan ligt en dan Paulien. In de opdracht lag die van Paulien vooraan. (Kan natuurlijk zijn omdat Kees de zijne al had weggemoffeld?)

Hoe dan ook, er kloppen dingen niet. Maar misschien is dat juist de aanwijzing, als je de mol bent doet de vraag er niet toe en het antwoord nog minder, het is gewoon altijd goed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #214 Gepost op: 5-03-2013, 22:25:09 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar misschien gebruiken ze het openen van het kistje van Paulien wel voor de ontknoping? Je weet wel, dat alles weer zo teruggaat, en dat je dan Paulien het doosje waar 'Wie is de Mol?' erop ziet openen en dat er dan in ligt.. Kees.

Ik hoop dan eerder dat er binnen het kistje ingezoomd wordt op een soort filmpje dat ons nog minstens 5 minuten in spanning laat.  ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #215 Gepost op: 5-03-2013, 22:27:14 »
De clou zat hem dan ook niet in de antwoorden, maar in wat Spencer deed. Die man is trouwens goud waard, als barman is hij precies op de hoogte van wat er gebeurd is in de trein, maar hij doseert zijn ''kennis''.

En daarmee bedoel ik de clou met de briefjes.


En Spencer ''stuurt'' de manier waarop Kees zijn antwoorden geeft. Het sturen heeft een functie in dit verband: hierdoor komt er een logisch klinkende zin naar voren. Je ziet Kees ook quasi verbaasd kijken bij elke vraag van Spencer, en ook nog eens heel opzichtig in de camera. Dit alles maakt voor mij dat Kees niet anders kon dan DIE antwoorden geven?

Het duidelijkste komt dit naar voren in de vraag waar ie ''The only one'' op antwoordde: het ligt er iets te dik bovenop dat ie daar aangeeft ''wat bedoelt die suf-kees daar nou weer mee''?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #216 Gepost op: 5-03-2013, 22:28:14 »
Hoe dan ook, er kloppen dingen niet. Maar misschien is dat juist de aanwijzing, als je de mol bent doet de vraag er niet toe en het antwoord nog minder, het is gewoon altijd goed.

Of de productie is gewoon slordig, net als met de monstreuze hoeveelheid spelfouten dit seizoen...
Woosie down?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #217 Gepost op: 5-03-2013, 22:33:17 »
Bij Kees zijn niet zozeer de antwoorden niet goed, de vragen kloppen ook niet helemaal!

1) Zijn team moest niet de olifant spotten, waarom staat die wel op dat schermpje.

2) Hij moet kiezen uit 3 kaarten, in de opdracht waren er 2 (neem ik aan). Hij kiest steeds de linker, in de opdracht zat voor hem de groene kaart juist rechts.

3) We zien een rijtje enveloppen waarbij Kees vooraan ligt en dan Paulien. In de opdracht lag die van Paulien vooraan. (Kan natuurlijk zijn omdat Kees de zijne al had weggemoffeld?)

Hoe dan ook, er kloppen dingen niet. Maar misschien is dat juist de aanwijzing, als je de mol bent doet de vraag er niet toe en het antwoord nog minder, het is gewoon altijd goed.

Ad 1) De man vroeg slechts of Kees de dieren die hij liet zien op de ipod tijdens de safari ook gezien had.. Heeft hun toenmalige opdracht niets mee van doen..

Ad 2) Hij mocht bij die drie kaarten zelf kiezen, koos de linkse en bleef daarbij toen de middelste weg werd gehaald. Is en totaal andere  opdracht. Waarom zou hij dezelfde "kant" moeten kiezen las in het Krugerpark? Waarom zouden er maar 2 kaarten mogen zijn?

Ad 3)Nogmaals: het zijn andere opdrachten!! Waarom zouden ze een kopie moeten zijn van de opdracht waar ze op gebaseerd zijn??

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #218 Gepost op: 5-03-2013, 22:33:58 »
Ik hoop dan eerder dat er binnen het kistje ingezoomd wordt op een soort filmpje dat ons nog minstens 5 minuten in spanning laat.  ;D
Haha ja! Of een cameraatje vanuit het kistje die het gezicht laat zien.... ::hyper::

*...bedacht ik mij vannacht om half 5 toen ik nog niet sliep, 1e x dat ik blij ben als het is afgelopen hihi*


-Maar de mol achter het orgel lijkt mij ook prachtig!-
En On topic! Excuus...
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Moltrein (Aanwijzingen)
« Reactie #219 Gepost op: 5-03-2013, 22:34:17 »
Of de productie is gewoon slordig, net als met de monstreuze hoeveelheid spelfouten dit seizoen...

Nee, niet slordig, niet vreemd.. Het zijn gewoon nieuwe opdrachten die losjes gebaseerd zijn op de "originele" opdrachten..