Mijn ervaring is dat je elke 'Meet & Greet'-sessie (per fandag afhankelijk hoeveel het er zijn , 1 of 2) rond de 3 a 4 kandidaten kunt bezoeken.
En (helaas) afhankelijk van hoe extravert je bent als persoon - sommige personen hebben er geen enkele moeite mee om zo door zo'n mensenmassa zich net even wat sneller dan de rest naar voren te werken. Mensen die wat stiller zijn aangelegd - zoals ik - ondervinden daar het nadelige effect van dat ze op sommige fandagen maar één kandidaat hebben kunnen spreken.
Vorig jaar aangegeven dat het voor die mensen eerlijker zou zijn als de wachtrij beter georganiseerd en ééndimensionaler zou worden zoals dat vorig jaar zo mooi gebeurde op de overdekte plek waar de bar is vlak naast de ingang.
Graag zie ik voor de molfandag 2014 daar een verbetering in, indien haalbaar
Grootschalige reorganisaties die afwijken van het huidige concept van de fandag zie ik echter niet zitten. Ik heb er ook wel eens over nagedacht, en grappig genoeg heb ik ooit gedroomd van een fandag waarbij je inderdaad als je binnenkwam in groepen werd ingedeeld, maar ik denk dat dat soort dingen de sfeer er uit halen. Los van het wachtrijprobleem vind ik de huidige opzet erg leuk en gemoedelijk en open. Een beetje babbelen met molloten is nu heel makkelijk mogelijk en vragenvuur en veiling zijn vooral leuk vanwege de humor en gezelligheid. Veiling doet me verder niet zo veel aangezien ik toch dergelijke bedragen niet over heb voor molitems (een veiling met goedkope dingetjes zie ik dan ook graag tegemoet, al zou ik zo gauw niet weten wat er uit dit seizoen geschikt is als klein item. Als er nou hele ladingen topito's zouden bestaan zou dat leuk zijn natuurlijk
).
De Observant is een leuke locatie (alleen meestal een beetje koud
)
Verder hoop ik dat er gedacht wordt aan het geluidsniveau, vorig jaar was in de buurt van de luidsprekers niet veilig voor je oren als Kees aan het woord was
En de rijen verschillen inderdaad per persoon, met kandidaten die er als eerste uitliggen staat er soms maar één iemand voor je, maar bij de Mol is het een drukte van jewelste.
Volgens mij was Joep ook nog wel populair, terwijl ik voor Soundos nauwelijks hoefde te wachten