Auteur Topic: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius  (gelezen 112170 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #120 Gepost op: 14-01-2014, 09:07:23 »
Art zegt bij het lichtseinen: Alle Begin Is Moeilijk. ABIM. Dat zou ook eventueel voor Aaf Brandt is Mol kunnen staan.
dat Maurice een rood scherm kreeg NADAT Aaf groen kreeg...
- "(Een groot plakkaat met daarop) ik ben de Mol."
ABC; (zoals we reeds weten, de initialen van Aaf).
Ach, en dan vind ik het zo geestig dat blauw en geel (B+C) te samen
(als achternaam) groen vormen indien men dit mengt...
Dus "Aaf" is Rood, "Brandt Corstius" is Groen en zo zitten we altijd goed.
I.v.m. het 'nieuwe groen is rood' en vice versa ;)
Aaf zelf: Intergeslachtelijk Koppel = Ik (ben de mol)
Een mol houdt toch van een meer natuurlijke omgeving en juist niet van gigantische steden? Een mol is meer in zijn/haar element dicht bij de grond en juist niet op grote hoogte?
Aaf houdt van gigantische steden, ze heeft een hele tijd naar het uitzicht staan kijken vanaf het dakterras van het hotel.
Zégt ze in ieder geval in haar intro van aflevering 2.

Toevoeging aan mijn laatste quote: tegenstelling. Dit zou een seizoen vol tegenstellingen worden volgens het praatje van Art in zijn introductiefilmpje.

Ik sta met 1 been bij Freek, 1 been bij Jan Willem en mijn handen inmiddels in de Aaf tunnel. Het lijkt wel Twister.... ::rofl::

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #121 Gepost op: 14-01-2014, 10:55:09 »
Via FOK:

Dit kom je tegen in de leader:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg559/Chocomelk88/A02_Getallen1.jpg
http://i1243.photobucket.com/albums/gg559/Chocomelk88/A02_Getallen2.jpg

Deze cijfers en letters stonden op het raam op z'n kop bij de intro tussen de introductiefilmpjes door;

1841
625
am 8:15
1921


Ik vind 'm goed, maar wel heel vergezocht...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #122 Gepost op: 14-01-2014, 11:29:46 »
Ik vind 'm goed, maar wel heel vergezocht...
issie ook...ergens zweeft een filmpje uit 2012 rond waar ze het tv station filmden..die hint was toen al op het raam geschilderd...dus geen hint :)

Overigens vind ik Aaf Heel verdacht tijdens de TV opdracht

- Ze vind niks bij de bliep opdracht
- Wanneer Tygo en Freek in de kamer zijn met het kabeltje knippen probeert zij de twee de kamer uit te krijgen (nee zegt Owen, ze moeten de opdracht nu doen)

Ook dat blije gegrijns van dr staat me niet aan...
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 12:25:26 door SomeOne_01 »

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #123 Gepost op: 14-01-2014, 12:53:38 »
Ik zat net aflevering 1 terug te kijken, en er kwam daar een momentje langs...

Als Aaf en Jennifer bij de laseropdracht het kaartje lezen heeft Aaf ineens de gekste ideen over wat 'de overkant' is. Dit klinkt zo absurd dat Jennifer haar letterlijk uitlacht. Dit kan er natuurlijk op wijzen dat Aaf er echt weinig van snapt en erg naief is, of dat ze haar naïviteit gebruikt als dekmantel. Jennifer slaat in elk geval haar hand tegen haar voorhoofd en heeft echt zo'n blik van: "daar gaan we al/ alweer..." Toch opvallend gezien dit de eerste opdracht is.

Minstens net zo grappig is dat Aaf onverstoorbaar doorgaat met haar relaas.

Op uitzending gemist trouwens te zien vanaf 35:00
dit viel me dus meteen al op.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #124 Gepost op: 14-01-2014, 14:47:07 »
Ook dat blije gegrijns van dr staat me niet aan...

En juist die signalen, dat gegrijns, haar terughoudendheid in lichaamstaal... vind ik verdacht!  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2014, 15:00:59 »
En juist die signalen, dat gegrijns, haar terughoudendheid in lichaamstaal... vind ik verdacht!  ;)
Inderdaad..ik ben heel benieuwd naar de analyse van Lightman aangaande Aaf...vind hij hier ook van die suprise indicatoren (of hoe noemt hij die?)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2014, 17:26:07 »
In het aflevering 2 topic ropet Tunnelgraver
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik lees daar in dit topic niets over, maar het lijkt me wel de plek (toch?)... Is het onzin? Of staat het elders. Antwoorden svp met spoiler tags...

Laat maar. Het stond een paar posts later in het inmiddels 41 pagina's tellende topic. Voor wie het weten wil:

m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 17:30:12 door m0ll0m »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2014, 19:55:25 »
Het valt mij in het "terugblik op aflevering 2"-filmpje op dat Aaf zegt "hoe heten die groene dingen ook alweer? Oh ja, vrijstellingen" (of iets in die strekking). Zou ze dat echt niet weten, of zou ze een rol hebben aangenomen van "ik snap dit hele spelletje niet", als molstrategie? In de afleveringen heb ik dat tot nu toe nog niet echt gezien, maar ik ga er toch eens op letten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2014, 20:24:17 »
In het aflevering 2 topic ropet Tunnelgraver
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik lees daar in dit topic niets over, maar het lijkt me wel de plek (toch?)... Is het onzin? Of staat het elders. Antwoorden svp met spoiler tags...

Laat maar. Het stond een paar posts later in het inmiddels 41 pagina's tellende topic. Voor wie het weten wil:

m0ll0m
voor als je weten wil dat ik denk dat ik het ontkracht heb
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #129 Gepost op: 15-01-2014, 15:55:52 »
Ik zat net aflevering 1 terug te kijken, en er kwam daar een momentje langs...

Als Aaf en Jennifer bij de laseropdracht het kaartje lezen heeft Aaf ineens de gekste ideen over wat 'de overkant' is. Dit klinkt zo absurd dat Jennifer haar letterlijk uitlacht. Dit kan er natuurlijk op wijzen dat Aaf er echt weinig van snapt en erg naief is, of dat ze haar naïviteit gebruikt als dekmantel. Jennifer slaat in elk geval haar hand tegen haar voorhoofd en heeft echt zo'n blik van: "daar gaan we al/ alweer..." Toch opvallend gezien dit de eerste opdracht is.

Minstens net zo grappig is dat Aaf onverstoorbaar doorgaat met haar relaas.

Op uitzending gemist trouwens te zien vanaf 35:00

Er werd niet gesproken over de overkant maar over de andere zijde. Dan is het nog niet zo gek dat Aaf dit zegt. De andere zijde is een iets ruimer begrip dan aan de overkant. Ik zie dit dus niet als naiëf maar denk dat ze gewoon even de mogelijkheden opsomt.

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #130 Gepost op: 15-01-2014, 16:08:50 »
Ik vind 'm goed, maar wel heel vergezocht...

Als je het fimpje hebt gezien van Hongwrong kun je zien dat die cijfers er in 2011/12 al stonden. Heeft dus niks met WIDM te maken.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hj6P2IPG3cI
我是摩尔

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #131 Gepost op: 15-01-2014, 18:34:22 »
Ik heb een post op Twitter gezien waarin iemand zegt dat Aaf nu voor de 3e keer haar Column in de Volkskrant begint met een grote M. Hebben we hier een hint?! Ik kon er niet uit opmaken of dit columns zijn van tijdens de mol opnamen of van recent. Mss kan iemand (met een Volkskrant) dit even checken!:)

Link naar de tweet:

https://twitter.com/flitstar/status/423344491094110208
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 18:42:34 door barduif »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #132 Gepost op: 15-01-2014, 19:04:08 »
Mss kan iemand (met een Volkskrant) dit even checken!:)

Ik heb geen volkskrant en haar columns schijnen ook online te staan.

hier overigens een column van haar tijdens de opname perioden waar in een
M mist aan het begin van de tekst.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/3446292/2013/05/24/Team.dhtml

ik probeer een pagina te vinden zodat ik makkelijk een lijstje heb met al haar columns, er is wel iets wat daar op lijkt (een lijst met alle columnisten) maar daar staat zij dan weer niet tussen.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 19:17:34 door SomeOne_01 »

Offline kjr

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #133 Gepost op: 15-01-2014, 21:16:00 »
Hallo Aaftunnelvisie-isten..kijk even naar deze link bij minuut 9.37 naar hoe Susan naar Aaf kijkt op de vraag "dus dat betekent dat jullie al weten wie de mol is"".

Wat vinden jullie hiervan? Kijkt Susan zo van : " nou Aaf jij bent de Mol dus wat is jouw antwoord"

http://www.rtlxl.nl/#!/carlo-irene-life-4-you-208677/cbccd9de-8552-4323-ae04-a265a4230d52

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2014, 12:39:42 »
Even een korte opsomming:

Afl1, opdr1:
Aaf laat zich naar een verkeerde wasserette leiden, waarbij ze de gids manipuleert (of zoals Sofie zegt: Aaf leek wel verliefd).

Afl1, opdr2:
Aaf probeert onduidelijkheid te scheppen over wat de overkant is.
Aaf wijst een boot aan als mogelijke plek waar Freek en Tygo staan.
Aaf schijnt niet met de zaklamp (staat uit).
Aaf geeft het verkeerde getal op voor de pincode.

Afl2, opdr1:
Aaf lijkt op de foto te staan van de opera.

Afl2, opdr2:
Aaf wijst de groep op de aanwijzing op de grond voor het kruipdoolhof op het moment dat het net te laat is (50 seconden voor het einde).
Aaf probeert Tygo en Freek uit de A(af)-B(randt)-C(orstius) quiz kamer te krijgen.
Aaf heeft een zaklamp mee naar de donkere Blieb kamer, maar is de zaklamp later weer kwijt.
Aaf lukt het niet de Blieb kamer te vinden.

Afl2, opdr3:
Aaf stelt voor om een alfabetische volgorde aan te houden voor de marktopdracht.
Het bordje met 'Geld' erop wijst al snel de andere kant op. Sommige roepen hier: sfeerfoto's, maar het bordje dat de andere kant op wijst is het bordje geld!

Afl2, executie:
Aaf reageert als enige anders op de uitschakeling van Owen als de rest (later, minder opgelucht en met haar hand voor haar gesloten mond).

Wellicht te weinig om te roepen: ik vreet me schoen op als Aaf het niet is  :-X maar voldoende reden om Aaf te verdenken.

« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 13:57:44 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2014, 12:52:12 »
Even een korte opsomming:

Afl1, opdr1:
Aaf laat zich naar een verkeerde wasserette leiden, waarbij ze de gids manipuleert (of zoals Sofie zegt: Aaf leek wel verliefd).

Afl1, opdr2:
Aaf probeert onduidelijkheid te scheppen over wat de overkant is.
Aaf wijst een boot aan als mogelijke plek waar Freek en Tygo staan.
Aaf schijnt niet met de zaklamp (staat uit).
Aaf geeft het verkeerde getal op voor de pincode.

Afl2, opdr1:
Aaf lijkt op de foto te staan van de opera.

Afl2, opdr2:
Aaf wijst de groep op de aanwijzing op de grond voor het kruipdoolhof op het moment dat het net te laat is (50 seconden voor het einde).
Aaf heeft een zaklamp mee naar de donkere Blieb kamer, maar is de zaklamp later weer kwijt.
Aaf lukt het niet de Blieb kamer te vinden.

Afl2, opdr3:
Aaf stelt voor om een alfabetische volgorde aan te houden voor de marktopdracht.
Het bordje met 'Geld' erop wijst al snel de andere kant op. Sommige roepen hier: sfeerfoto's, maar het bordje dat de andere kant op wijst is het bordje geld!

Afl2, executie:
Aaf reageert als enige anders op de uitschakeling van Owen als de rest (later, minder opgelucht en met haar hand voor haar gesloten mond).

Wellicht te weinig om te roepen: ik vreet me schoen op als Aaf het niet is  :-X maar voldoende reden om Aaf te verdenken.



Dankjewel Jos, heel handig!   ::ok::

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #136 Gepost op: 16-01-2014, 13:28:21 »
Afl1, opdr2:
Aaf schijnt niet met de zaklamp (staat uit).

Dit heb ik eerder ook zien langskomen. Als je goed naar de beelden kijkt dan wil ze met de lamp knipperen (of althans doen alsof). Wat ze niet doorheeft (of bewust doet aslof) is dat de zaklamp ook een 'dim' stand heeft waarbij niet alle ledjes aan staan. Dit betekent dat 3x drukken (normaal aan-uit-aan) ineens verandert in aan-dim-uit.

Uiteraard is het effect hetzelfde, maar de kans dat het een oprechte fout is is imo groter.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #137 Gepost op: 16-01-2014, 13:51:22 »
@Jos vergeet niet: Aaf probeert bij de TV-studio Freek en Tygo uit de ABC-vraag kamer (die met de kabeltjes doorknippen) te krijgen (waarop Owen zegt dat dat niet kan omdat de tijd al loopt)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #138 Gepost op: 16-01-2014, 13:58:19 »
@Jos vergeet niet: Aaf probeert bij de TV-studio Freek en Tygo uit de ABC-vraag kamer (die met de kabeltjes doorknippen) te krijgen (waarop Owen zegt dat dat niet kan omdat de tijd al loopt)

Toegevoegd (en ABC vervangen door Aaf Brandt Corstius)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #139 Gepost op: 16-01-2014, 14:23:03 »
Mooi overzicht, Jos  ::ok:: Nog wat opmerkingen:

Citaat
Afl2, opdr1:
Aaf lijkt op de foto te staan van de opera.

Daar ben ik niet zo sterk overtuigd van, maar wat in ieder geval wel verdacht is bij deze opdracht: op haar suggestie (die dan nog eens versterkt wordt door Freek) gaan ze over van 'zoeken naar Susan en Owen' naar 'de kandidaten die het meest zijn bijgebleven'.

Citaat
Aaf wijst de groep op de aanwijzing op de grond voor het kruipdoolhof op het moment dat het net te laat is (50 seconden voor het einde).

Bovendien was Jennifer goed bezig met de opdracht, dus het kan dat Aaf door inmenging van de groep chaos had willen scheppen (wat trouwens de enige manier was dat de mol invloed op die opdracht kon hebben).

Citaat
Aaf lukt het niet de Blieb kamer te vinden.

Daar vind ik ze juist wat minder als een mol overkomen :-\\ Zou een mol niet liever een opdracht vinden en die laten mislukken (de opdracht van Jan-Willem en Daphne was daar trouwens ideaal voor) dan wat nodeloos rondlopen, zeker omdat je je daar heel verdacht mee maakt?