Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373824 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #120 Gepost op: 15-01-2014, 22:36:13 »
Acties die niet in de uitzendingen zaten, nah dat is niet waar ::ohno::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #121 Gepost op: 15-01-2014, 22:53:05 »
niet in de uitzendingen
Maar het is toch juist zo dat wat wel uitgezonden wordt er huizenhoog dik bovenop ligt? Kijk al zijn biechten achter elkaar eens na, het is echt constant ruim uitgemeten krediet opsnoepen, wat een ander goed deed is dan opeens 'wij' of zelfs 'ik' ::hypocriet::.

Ik vind de montage echt heel erg obvious naar Freek wijzen. Wat ook wel over Jan Willem gezegd wordt maar dat vind ik toch een stuk minder obvious. Omdat dit allemaal too obvious is geloof ik niet zo in Freek als mol. Het is allemaal te gemonteerd. Bij JW zijn het vaak split seconds die wij molloten hier vangen in 1 beeld zoals die grijns van hem, iets wat een argeloze kijker gauw mist. Of die opmerking van Maurice. Die zitten er m.i. echt in om terug te laten zien in afl. 10... in de echte uitzending haast geen aandacht ervoor, in afl. 10 een uitgebreid moment "je had het hier kunnen zien" ::oink::.

Nee, wat mij betreft wordt Freek te zeer als mol neergezet en vind ik het vooral knappe montage ::).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #122 Gepost op: 15-01-2014, 22:58:17 »
Citaat
Hoewel Freek tijdens zijn biecht met volle trots verteld dat Daphne en Jan-Willem het juiste cijfer noemden: “…die hadden een vier en die had ik doorgegeven,” had Daphne in een eerdere biecht al toegegeven dat ze maar wat gegokt hadden.

Ala A-M claimen wat een ander (Hadewych) goed deed dus, de mol is de held-theorie

Citaat
Ik hoop voor de groep dat hij 'per ongelijk' een vuilnisbak voor een brievenbus aanziet. Of dat hij gaat beleggen is de verkeerde dingen. Bijvoorbeeld een zinkend schip met containers van MOL logistics.
Als de groep zou vragen waar het geld uit de pot gebleven is, heeft de mol in elk geval een heel gemakkelijk excuus dit jaar.

 ;D

Citaat
Hij is (waarschijnlijk) van plan om te mollen door de verkeerde dingen naar de verkeerde personen te seinen... maar als je medekandidaat vervolgens iets heel anders aanziet als signaal van de duo's, waarom zou je daar dan niet in mee gaan?

Ala Dennis Weening en Patrick Martens met hun legendarische Driefm, driefm?  ::rofl:: :D ;D Dan ga je in die situatie er inderdaad juist in mee, al vind ik het wel gemakkelijk om te leunen op de fout van een kandidaat als mol. Het is als ware een inkoppertje, dus logisch dat Freek idd mee gaat met wat Tygo zei.  :)

Ik zie dus al wel wat in je betoog, maar ben niet volledig overtuigd voor als nog. Maar wat voor mij meespeelt is dat J-W/Sofie e.d. te nadrukkelijk in beeld zijn, dat was Carolien als afleider voor Kees ook, dito met Art voor Patrick en Liesbeth voor A-M. Een van beide is dus winnaar of verliezer dan lijkt me :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #123 Gepost op: 15-01-2014, 23:09:22 »
Acties die niet in de uitzendingen zaten, nah dat is niet waar ::ohno::


Tuurlijk zijn er al kleine dingen zichtbaar, maar de echt grote acties worden zelden tot nooit voor de laatste aflevering in beeld gebracht. Ik weet bijvoorbeeld dat Dennis in zijn jaar als penningmeester gewoon wat geld verbrand heeft. En bij een opdracht op een boot gewoon al het gevonden geld over boord gooide. Dat zijn dingen die we toch pas in de laatste aflevering te zien krijgen, niet op dat moment zelf.


Maar het is toch juist zo dat wat wel uitgezonden wordt er huizenhoog dik bovenop ligt? Kijk al zijn biechten achter elkaar eens na, het is echt constant ruim uitgemeten krediet opsnoepen, wat een ander goed deed is dan opeens 'wij' of zelfs 'ik' ::hypocriet::.

Ik vind de montage echt heel erg obvious naar Freek wijzen. Wat ook wel over Jan Willem gezegd wordt maar dat vind ik toch een stuk minder obvious. Omdat dit allemaal too obvious is geloof ik niet zo in Freek als mol. Het is allemaal te gemonteerd. Bij JW zijn het vaak split seconds die wij molloten hier vangen in 1 beeld zoals die grijns van hem, iets wat een argeloze kijker gauw mist. Of die opmerking van Maurice. Die zitten er m.i. echt in om terug te laten zien in afl. 10... in de echte uitzending haast geen aandacht ervoor, in afl. 10 een uitgebreid moment "je had het hier kunnen zien" ::oink::.

Nee, wat mij betreft wordt Freek te zeer als mol neergezet en vind ik het vooral knappe montage ::).

Hmmm, Freek valt mij juist haal anders op. Iemand als Tygo en JW worden naar mijn idee juist enorm naar voren geschoven als mol door de productie. Freek is juist iemand die erg in de luwte gehouden wordt door de productie naar mijn idee. Ik heb echt af en toe het idee 'O ja, Freek zit ook het nog in het spel, wanneer komt ie weer eens in beeld?' Het enige moment dat hij in beeld gebracht wordt, is tijdens biechten. Verder zien we eigenlijk in verhouding met andere kandidaten weinig acties van hem. Juist het feit dat hij zo op de achtergrond gehouden wordt, is voor mij een reden geweest om hem te gaan verdenken...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #124 Gepost op: 16-01-2014, 03:26:32 »
Hmm ik ben normaliter eigenlijk helemaal niet zo van de hints.. ::schaam::
Heb hier ook geen heel sterk gevoel bij maar dacht laat ik het toch vermelden, who knows zien we in komende afleveringen dat iets terugkeert ofzo.  :P

Freek zegt in de aflevering 'Eindelijk mochten we een soort James Bond achtige opdracht doen'.
Hij is 7e in de leader (007?), en seinde ook 3+4 of '7 maal slecht' met 'de kleur van de mol'?

Overigens was hij in de eerste executie ook als 7e aan de beurt, als je Daphne's rood --> groen als 2 schermen rekent. (na rood --> groen kwam de Mol?).

Ik realiseer me dat met name dat laatste speculatief is, en dat is eigenlijk helemaal niet mijn ding, met reden.  ;D Maar wie weet zien we die 7 vaker terugkeren in dit verband.  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #125 Gepost op: 16-01-2014, 09:53:59 »
in verhouding met andere kandidaten weinig acties van hem. Juist het feit dat hij zo op de achtergrond gehouden wordt, is voor mij een reden geweest om hem te gaan verdenken...
Bij mij dus net andersom, juist omdat hij op deze manier in beeld wordt gebracht is hij voor mij de nepmol van de serie. Kijk, met Jennifer en Tygo vangt de crew het grote publiek. Met Freek proberen ze de molloten om de tuin te leiden. Dat is wat ik bedoel.

Van JW zien we op zich ook heel weinig dus zou ook een nepmol kunnen zijn maar die heeft dan wel weer duidelijke geldzaken en afl. 10 momentjes die altijd vroeg in de serie voor het oprapen liggen. Wat dat betreft hebben we de grootste hints nu wel gehad denk ik en is het vanaf nu een afstreepserie geworden, sowieso kandidaten die afvallen maar ook kandidaten waar je echt van gaat denken dat ze de mol niet zijn, dat ga ik dus vanavond proberen bij 1 van deze 2 heren (ik denk Freek  ::regenboog::).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #126 Gepost op: 16-01-2014, 15:12:27 »
Kijk, met Jennifer en Tygo vangt de crew het grote publiek. Met Freek proberen ze de molloten om de tuin te leiden.
::rofl::   ::) 

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #127 Gepost op: 16-01-2014, 19:30:29 »
Hmm ik ben normaliter eigenlijk helemaal niet zo van de hints.. ::schaam::
Heb hier ook geen heel sterk gevoel bij maar dacht laat ik het toch vermelden, who knows zien we in komende afleveringen dat iets terugkeert ofzo.  :P

Freek zegt in de aflevering 'Eindelijk mochten we een soort James Bond achtige opdracht doen'.
Hij is 7e in de leader (007?), en seinde ook 3+4 of '7 maal slecht' met 'de kleur van de mol'?

Overigens was hij in de eerste executie ook als 7e aan de beurt, als je Daphne's rood --> groen als 2 schermen rekent. (na rood --> groen kwam de Mol?).

Ik realiseer me dat met name dat laatste speculatief is, en dat is eigenlijk helemaal niet mijn ding, met reden.  ;D Maar wie weet zien we die 7 vaker terugkeren in dit verband.  ???

de Hoofdletters uit het laatste twitterbericht geeft ook: I M ZEVENDE

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #128 Gepost op: 16-01-2014, 19:34:41 »
de Hoofdletters uit het laatste twitterbericht geeft ook: I M ZEVENDE

Sterk, missmolly en Supernova!

Ik moet wel gelijk aan een hint naar Jon (WIDM 9) denken:

Citaat van: wieisdemol.net
Hint 5. In een speciale podcast van Hans Schiffers vertelde Jon dat er nog een hint in de serie zat: de 747-hint die naar het toneelstuk 'Boeing Boeing' verwijst waar Jon in speelt. Jon heeft vaak op positie 4 of 7 gestaan, of vaak als vierde of zevende iets gedaan. En in aflevering 9 bladert Jon door een tijdschrift en zien we een bladzijde met stewardessen erop.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #129 Gepost op: 16-01-2014, 20:22:29 »
de Hoofdletters uit het laatste twitterbericht geeft ook: I M ZEVENDE

Hmm, jammer dat de hoofdletters wel in een andere volgorde staan in de tweet. Maar, die hoofdletters zijn wel vreemd, dus wie weet  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #130 Gepost op: 16-01-2014, 21:52:10 »
Ik vind Freek nu toch minder verdacht worden:
- Hij nam wel heel erg het voortouw bij de eerste opdracht, zou een mol zichzelf zo erg in de aandacht willen zetten?
- Ook zijn plannetje met Sofie maakt hem wel verdacht bij de rest. Bovendien, was het niet ook handig geweest als er nog geld in de pot zat, dat dat verspeeld kon worden bij de roeiopdracht?

Offline sparkel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #131 Gepost op: 16-01-2014, 22:13:06 »

- Ook zijn plannetje met Sofie maakt hem wel verdacht bij de rest. Bovendien, was het niet ook handig geweest als er nog geld in de pot zat, dat dat verspeeld kon worden bij de roeiopdracht?

Dat vind ik ook het lastige. Weer zo dubbel: wat zou je doen als mol? De pot geheel opsturen, want nu kon er niets ingezet worden bij het roeien, of juist de pot nog houden, zodat het verspeeld kan worden met roeien. Het is beiden een gok, dus misschien niet per se mols...

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #132 Gepost op: 16-01-2014, 22:15:43 »
Vorige aflevering kregen ze te horen dat ze iets op moeten sturen naar Ellis Island. Nu weten we dat dat in de Filipijnen ligt, maar...

Waarom draagt Freek een pet van NY?  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #133 Gepost op: 16-01-2014, 22:15:52 »
Dat vind ik ook het lastige. Weer zo dubbel: wat zou je doen als mol? De pot geheel opsturen, want nu kon er niets ingezet worden bij het roeien, of juist de pot nog houden, zodat het verspeeld kan worden met roeien. Het is beiden een gok, dus misschien niet per se mols...

Het kan ook zijn dat de Mol het geld heeft opgestuurd naar een kandidaat die op het verkeerde spoor zit en dus waarschijnlijk de finale niet gaat halen, waardoor het geld niet meer oplevert. In die zin kan het opsturen van het geld dus ook mols zijn.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #134 Gepost op: 16-01-2014, 22:17:00 »
Het kan ook zijn dat de Mol het geld heeft opgestuurd naar een kandidaat die op het verkeerde spoor zit en dus waarschijnlijk de finale niet gaat halen, waardoor het geld niet meer oplevert. In die zin kan het opsturen van het geld dus ook mols zijn.

Het geld wordt niet alleen opgestuurd voor de rente, maar ook om het veilig te stellen. Dat betekent dat het anders onveilig is. Dus ik denk dat geld opsturen onmols is, omdat het anders misschien ook weg kan of kwijt kan.  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #135 Gepost op: 16-01-2014, 22:18:35 »
Het kan ook zijn dat de Mol het geld heeft opgestuurd naar een kandidaat die op het verkeerde spoor zit en dus waarschijnlijk de finale niet gaat halen, waardoor het geld niet meer oplevert. In die zin kan het opsturen van het geld dus ook mols zijn.

Wilde Freek daarom de helft van het geld zelf opsturen? Hij koos voor Jennifer. Iets wat Sofie verbaasde.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #136 Gepost op: 16-01-2014, 22:18:46 »
Het kan ook zijn dat de Mol het geld heeft opgestuurd naar een kandidaat die op het verkeerde spoor zit en dus waarschijnlijk de finale niet gaat halen, waardoor het geld niet meer oplevert. In die zin kan het opsturen van het geld dus ook mols zijn.

Uberhaupt ook al wordt het geld vermeerder, met nog 1 opdracht daarvoor waarvan je zelf flink wat kan beïnvloeden en hoopt dat het andere team faalt weet je gewoon dat de groep niet veel geld kan winnen bij de roeiopdracht. Stel, ze hadden 1000 euro in kunnen zetten en dat gedaan, hadden ze gewoon nu 3000 in de pot gehad en iets van 1400 opgestuurd.

Offline sparkel

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #137 Gepost op: 16-01-2014, 22:18:55 »
Vorige aflevering kregen ze te horen dat ze iets op moeten sturen naar Ellis Island. Nu weten we dat dat in de Filipijnen ligt, maar...

Waarom draagt Freek een pet van NY?  ::vergroot::

Nou, volgens mij zag ik JW met een shirt van the Bronx (heel kort, in de biecht voor de executie) en nog met een shirt van Coney Island geloof ik... Ook raar! Maar ik moet terugkijken om het zeker te weten.

Edit: sorry, zie net dat dit het draadje van Freek is... Ik zal On topic proberen te blijven  ::tandpastasmiley::

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #138 Gepost op: 16-01-2014, 22:26:50 »
Ik vind Freek nu toch minder verdacht worden:
- Hij nam wel heel erg het voortouw bij de eerste opdracht, zou een mol zichzelf zo erg in de aandacht willen zetten?

Hij nam inderdaad het voortouw, maar daar kwam de verkeerde beslissing uit, want beide teams begonnen aan de verkeerde kant van het water. Hij wilde heel graag allebei de teams bij bekende gebouwen krijgen die 'toevallig' aan de andere kant van het water lagen, wat je als Mol natuurlijk weet. Ik vond dit juist verdacht van Freek.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #139 Gepost op: 16-01-2014, 22:27:32 »
Net als Sofie blijft Freek een hoofdverdachte van mij en wat speelt hij het goed. Wordt weinig verdacht en molt toch goed.

Even aanzetten om de hele pot op te sturen, met de gedachte dat straks geld nodig is om in te zetten. Heel slim, want de kans op het slagen van de opdracht daarna was ook klein en dat wist hij.

Op het strand zocht hij niet actief naar roeiers, wel naar mannen. Heeft daar dus niks uitgevoerd.

Tijdens het roeien hebben Freek en Sofie de minste moeite gedaan om te roeien, de rest was gewoon actief.

Ook tijdens de zoekopdracht, heeft weinig gedaan en geprobeerd te sturen in de goede richting. Daarna liep het pad dood en dat hadden Tim en Jan wel goed gezien, dan pas rennen. Doet mij ook denken aan Anne-Marie: pas wanneer het hem uit komt de kandidaat uit hangen en dan je best doen.