Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373770 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2014, 22:30:26 »
Alles klopte eigenlijk deze aflevering bij Mol Freek. En ook nog maar door een enkele kandidaat als verdachte genoemd.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2014, 22:32:21 »
Niet actief zoeken naar roeiers in juist onmols, vind ik zelf.
Niet alleen omdat je meer kans hebt om te verliezen met de wedstrijd, maar ook omdat je 'fanatieke kandidaat' kan spelen als je meezoekt.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2014, 22:32:31 »
Het enige wat niet helemaal klopte is dat hij voor de koffer koos en niet voor tas. De tas is natuurlijk een stuk zwaarder en dat kost tijd. Maar we weten natuurlijk niet wat in de koffer zat. In de tas zat 1000 euro, dan in de koffer toch wel meer?

En bij het zoeken naar roeiers viel weinig te mollen, want eigenlijk zocht iedereen wel naar sterke mannen.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2014, 22:34:01 »
Alles was verdacht aan hem vandaag. Niet opzichtig, maar als je op hem lette deed hij eigenlijk alles fout. Ook zag ik hem amper kracht zetten bij het roeien. Hij liet hem gewoon met de stroom meegaan en homo zijn is daar geen excuus voor xD. Hij stond al lang op de 2e plaats al mol, maar heb nu toch de neiging om hem Jan-Willem van de troon te stoten..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #144 Gepost op: 16-01-2014, 22:35:49 »
Op het strand zocht hij niet actief naar roeiers, wel naar mannen. Heeft daar dus niks uitgevoerd.
Maar het is juist mollig om wel sterke roeiers te gaan zoeken, toch?

Ik heb overigens geen dingen gezien om van Freek als mol af te stappen. Hij is (mede) veroorzaker dat ze zo ver van de toren starten waarop Daphne en Aaf staan. Ik ben overigens wel benieuw waarom ze die 'onderwater trein' niet kunnen nemen, die lijkt ze bijna rechtstreeks naar de juiste plek te brengen. Ze lopen overigens niet alleen een doodlopende weg in, maar echt volledig in de verkeerde richting.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2014, 22:44:27 »
Ik ben overigens wel benieuw waarom ze die 'onderwater trein' niet kunnen nemen, die lijkt ze bijna rechtstreeks naar de juiste plek te brengen.
Is er een onderwatertrein dan? Ze zeiden toch dat de treinen alleen naar het vliegveld gingen?
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2014, 22:44:36 »
Alles klopte eigenlijk deze aflevering bij Mol Freek. En ook nog maar door een enkele kandidaat als verdachte genoemd.

En daar word ik dan weer bijna achterdochtig van..  ::rofl::

Maar niet voldoende om van hem af te stappen als hoofdverdachte sws.  ;)

Is er een onderwatertrein dan? Ze zeiden toch dat de treinen alleen naar het vliegveld gingen?

Ik geloof dat Sofie dat idd zei ja. Hadden ze nagevraagd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2014, 22:53:02 »
We hebben natuurlijk niet gezien hoe ze dat geld in die enveloppen stopten, kan best dat Freek niet alles in zijn envelop heeft gedaan en het overige geld gewoon uit het raam heeft laten waaien. Dat valt dan niet meer op, er is geen pot om te controleren, en het wordt pas bekend in aflevering 9, als de kandidaten tenminste goed hebben opgelet.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2014, 22:58:01 »
Is er een onderwatertrein dan? Ze zeiden toch dat de treinen alleen naar het vliegveld gingen?
Er is een metro. Met een station bij de toren waar ze gestart waren en een station in de buurt waar ze uit moesten komen. Maar misschien is het niet de bedoeling dat je dat korte stukje neemt.
Al heb ik volgens mij wel een korte rit in die metro gedaan, maar ik weet niet meer of dat onder het water door was (In elk geval in één richting op de pont). Wij hadden toen een soort OV-chip kaart gekregen waarmee je met alle vervoersmiddelen kon (metro, tram, pont).

We hebben natuurlijk niet gezien hoe ze dat geld in die enveloppen stopten, kan best dat Freek niet alles in zijn envelop heeft gedaan en het overige geld gewoon uit het raam heeft laten waaien. Dat valt dan niet meer op, er is geen pot om te controleren, en het wordt pas bekend in aflevering 9, als de kandidaten tenminste goed hebben opgelet.
Ik hoop het! Van Sofie hebben we gezien wat ze in de envelop deed, van Freek niet. Het is ook niet erg als ze in aflevering 9 aan de kijkers laten zien dat er geld weg is en waarvan de oplettende speurders kunnen achterhalen wie het gestuurd heeft.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 23:00:43 door Rat »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2014, 23:07:53 »
Wij hadden toen een soort OV-chip kaart gekregen waarmee je met alle vervoersmiddelen kon (metro, tram, pont).

Heet zo'n ding een Octopus card? Dat zag ik in de aflevering ergens staan, volgens mij toen het groepje van Susan bij het pontje stonden..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Toupeira

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2014, 23:09:14 »
Freek als Mol klopte weer prima deze aflevering idd. ::jaja::
Opvallend moment wat Freek voor mij nog iets verdachter maakt:
In opdracht 1 zegt Sofie op een gegeven moment iets als: 'Freek was echt heel fanatiek, die zei: 'Jongens, we geven niet op, blijven lopen.' ' (NPO 17:36)
Deed mij erg denken aan bijv. Tim die Kees erg fanatiek vond vorig jaar. Typisch molmomentje.

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2014, 23:11:54 »
Het kan ook zijn dat de Mol het geld heeft opgestuurd naar een kandidaat die op het verkeerde spoor zit en dus waarschijnlijk de finale niet gaat halen, waardoor het geld niet meer oplevert. In die zin kan het opsturen van het geld dus ook mols zijn.

Maar kan de mol dat niet beter later in het spel doen, wanneer kandidaten minder snel gaan veranderen van mol en bovendien de rente lager is?


Hij nam inderdaad het voortouw, maar daar kwam de verkeerde beslissing uit, want beide teams begonnen aan de verkeerde kant van het water. Hij wilde heel graag allebei de teams bij bekende gebouwen krijgen die 'toevallig' aan de andere kant van het water lagen, wat je als Mol natuurlijk weet. Ik vond dit juist verdacht van Freek.

Ja, maar ik vind dat het niet echt rijmt met zijn strategie van op de achtergrond te blijven. Al zijn er wel weinig mensen die hem lijken te verdenken in het spel, dus dan kan hij misschien wel eens 'gewaagder' mollen natuurlijk :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2014, 23:15:42 »
Heet zo'n ding een Octopus card? Dat zag ik in de aflevering ergens staan, volgens mij toen het groepje van Susan bij het pontje stonden..
Geen idee, het is alweer 4 jaar (?) geleden en ook niet echt iets waar je op let. Heb hem nog een twee uur in mijn bezit gehad en hij was gewoon te gebruiken zonder hem uit je portemonnee te halen.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2014, 23:17:43 »
Ja, maar ik vind dat het niet echt rijmt met zijn strategie van op de achtergrond te blijven. Al zijn er wel weinig mensen die hem lijken te verdenken in het spel, dus dan kan hij misschien wel eens 'gewaagder' mollen natuurlijk :)

Freek blijft wel degelijk op de achtergrond. Hij neemt op de juiste momenten het voortouw en zwijgt op de andere juiste momenten. Denk maar aan de tv opdracht van vorige week, waarin Freek niet naar de bliebopdracht wilt gaan maar liever de quizopdracht lijkt uit te voeren. Of dat hij met een groene laser moet zwaaien. Niemand verdenkt Freek op dat moment omdat hij moet seinen en de mol zou nooit op die positie willen staan.

Bovendien deze aflevering met aan de andere kant van het water staan, doodlopende pad en pas rennen als het niet meer lukt. Perfect om je op dat soort punten als kandidaat op te stellen en op andere punten weer niet. De eerste aflevering hield hij zich voornamelijk stil en ook de tweede aflevering was hij niet de luidruchtigste, maar als hij de mol is heeft hij deze aflevering de draai weten te vinden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #154 Gepost op: 17-01-2014, 00:39:59 »
Ik heb onderhand behoorlijke tunnelvisie, waardoor mijn zicht misschien wat vertroebelt is. Daarnaast moet ik het nu doen met de lage resolutie herhaling op de officiële website. Maar, wtf... uhm... dat molboekje van Freek lijkt mij toch echt dikker te worden nadat hij 'het geld in de envelop' heeft gestopt. Eerst ligt de lege envelop op zijn boekje en lijkt de kaft tegen de bladzijdes aan te liggen. Naderhand staat de kaft ineens iets omhoog en veert het enorm in als hij de envelop dicht plakt.

::vergroot::

Is het nou domweg de camerahoek of toch de gehoopte actie?! En nog wel onder de neus van Sofie die met haar eigen envelop bezig is.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 00:52:34 door Rat »

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #155 Gepost op: 17-01-2014, 00:41:07 »
Ik ben bezig met de aflevering in 1080p downloaden, ik zal dan eens voor je kijken!  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #156 Gepost op: 17-01-2014, 01:28:31 »
Heb ik deze gemist in eerdere posten? *Excuus*

Shirt Freek.
wellicht flauw, maar even wel alle "M"'s op een rijtje graag:)






Omnia vincit amor

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #157 Gepost op: 17-01-2014, 01:42:52 »

Is het nou domweg de camerahoek of toch de gehoopte actie?! En nog wel onder de neus van Sofie die met haar eigen envelop bezig is.

Wauw..... ik denk niet een camerahoek, maar gewoon scherp gezien van je  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #158 Gepost op: 17-01-2014, 01:51:59 »
Ik heb onderhand behoorlijke tunnelvisie, waardoor mijn zicht misschien wat vertroebelt is. Daarnaast moet ik het nu doen met de lage resolutie herhaling op de officiële website. Maar, wtf... uhm... dat molboekje van Freek lijkt mij toch echt dikker te worden nadat hij 'het geld in de envelop' heeft gestopt. Eerst ligt de lege envelop op zijn boekje en lijkt de kaft tegen de bladzijdes aan te liggen. Naderhand staat de kaft ineens iets omhoog en veert het enorm in als hij de envelop dicht plakt.

::vergroot::

Is het nou domweg de camerahoek of toch de gehoopte actie?! En nog wel onder de neus van Sofie die met haar eigen envelop bezig is.

Als Freek de Mol is en hij daar inderdaad onder de ogen van Sofie geld heeft verduisterd, dan is hij werkelijke een top-Mol!   ::bravo::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #159 Gepost op: 17-01-2014, 03:06:23 »
Shirt Freek.
wellicht flauw, maar even wel alle "M"'s op een rijtje graag:)
Goeie Loebas! Van zoiets kunnen ze bij de ontknoping best zeggen dat het een hint was.

Als Freek de Mol is en hij daar inderdaad onder de ogen van Sofie geld heeft verduisterd, dan is hij werkelijke een top-Mol!   ::bravo::
Het lijkt er wel op (heb nu HD)... eerst slinks met een pink een kier maken om het geld er onopvallend in te schuiven. Vervolgens verwoede pogingen doen om zijn boekje weer plat te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 03:11:42 door Rat »