Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373732 keer)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #160 Gepost op: 17-01-2014, 08:27:23 »
Hmmm, absoluut opvallend.  ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #161 Gepost op: 17-01-2014, 10:04:06 »
Moest het zo zijn is het schitterende actie, maar is dat niet zeer risicovol?

1) Sofie kon het zomaar gemerkt hebben

2) Stel dat Freek de mol is, en hij is in aflevering 9 nog altijd penningmeester:
ze halen het geld op en er is  minder in de pot als eerst.
Voorlopig lijkt het dat er vanaf nu enkel en groupe wordt opgestuurd. Dan kan er niet gesjoemeld worden.
Dan zal toch de link gelegd worden:  minder in de enveloppe, Freek heeft een enveloppe alleen gestuurd,
hij is dus de mol. Dan ben je erbij.

(dit is dus een hypothese, ik weet dat er aan veel voorwaarden moet voldaan worden maar het is wel een mogelijke scenario voor de finale).

Freek staat op mijn twijfelllijst: hij zou het kunnen zijn, maar voorlopig is hij niet bij mijn top 3 maar hij is ook niet afgeschreven.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 10:06:19 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #162 Gepost op: 17-01-2014, 13:10:01 »
Het lijkt er wel op (heb nu HD)... eerst slinks met een pink een kier maken om het geld er onopvallend in te schuiven. Vervolgens verwoede pogingen doen om zijn boekje weer plat te krijgen.

Dit zou ongekend gedurfd zijn (en dus fantastisch) van de Mol, zo met een medekandidaat pal naast je. Maar ik zou dan mijn boekje zeker niet even wegleggen zoals Freek doet, maar het juist de hele tijd vasthouden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #163 Gepost op: 17-01-2014, 13:20:02 »
Overigens was hij in de eerste executie ook als 7e aan de beurt, als je Daphne's rood --> groen als 2 schermen rekent. (na rood --> groen kwam de Mol?).

[knip] Maar wie weet zien we die 7 vaker terugkeren in dit verband???

de Hoofdletters uit het laatste twitterbericht geeft ook: I M ZEVENDE

Even voortbordurend hierop.. Er was natuurlijk geen 'normale' executie deze aflevering.
Maar Art zegt voor de executie: Deze keer een vrouw? (5 dus)
Of houdt WIDM hier voor jou op Tygo, Freek, Jan-Willem?

Freek wordt in die reeks dus wederom als zevende genoemd.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #164 Gepost op: 17-01-2014, 14:14:21 »
Als Freek Bartels (FB) de mol is, moeten we dan niet Facebook (FB) extra in de gaten houden voor hints? ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #165 Gepost op: 17-01-2014, 14:17:33 »
Dat is dus de reden waarom ze met de molmail gestopt zijn, FB is dus mol en info staat op FB  8)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #166 Gepost op: 17-01-2014, 14:39:02 »
Als Freek Bartels (FB) de mol is, moeten we dan niet Facebook (FB) extra in de gaten houden voor hints? ;D

Ik zie ze er nog voor aan dit als hint mee te nemen n.a.v. de Moltalk nabeschouwing van gisteren  ;D ::rofl:: ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #167 Gepost op: 17-01-2014, 14:39:24 »
Als Freek Bartels (FB) de mol is, moeten we dan niet Facebook (FB) extra in de gaten houden voor hints? ;D

 ;D

Het is mij nog steeds niet duidelijk of beide wandelende teams nou ook contact op mochten nemen met de eindlocatie, of dat ze moesten wachten tot er contact met hen opgenomen zou worden?

Om een of andere reden maakt JW hier sws een punt van en waarom loopt Freek de hele tijd met een telefoon in zijn handen als ze onderweg zijn naar de ferry maar de verkeerde kant uitlopen op die v-splitsing? We horen niet of Aaf/Daphne nog contact met ze zoekt, maar het zou natuurlijk best eenvoudig zijn om een knopje in te drukken zodat er iig geen contact gezocht kon worden. (Dit is pure speculatie maar wat is het nut van een telefoon tegen je oor houden terwijl je loopt.. ???)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #168 Gepost op: 17-01-2014, 14:45:38 »
Heeft Freek dan twee boekjes? Voordat ze de kamer ingaan heeft hij een boekje vast met een groen elastiekje eromheen. Als ze het geld verdelen op het bed dan zie je dat boekje met groen elastiekje op het kastje liggen en heeft hij een groter boekje onder de envelop om op te schrijven.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #169 Gepost op: 17-01-2014, 23:23:55 »
Hmm inderdaad wel apart dat die andere envelop ineens weg is.  ::jaja::

Ik zou het wel een heel strakke en gewaagde actie vinden zo onder de neus van een mede-kandidaat hoor.. Dan steekt ie bepaalde voorgaande mollen wel naar de kroon.  ;D

Aan de andere kant is de mogelijkheid om iets te doen met die enveloppen als hij als Mol penningmeester is eigenlijk te mooi om te laten liggen.. Misschien heeft hij zichzelf als penningmeester aangeboden (dat hebben we niet gezien maar de groep kiest vrij spontaan massaal voor hem iig), en is dit scenario van te voren bedacht gezien de mogelijkheden vwb de enveloppen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #170 Gepost op: 18-01-2014, 00:05:54 »
Ik heb het nog even nagekeken en denk dat het iets anders is gegaan.
Freek heeft hier een "ordinaire" wisseltruc toegepast.

*etc*
Goed opgemerkt van de tweede envelop...

Wat ik denk te zien:
- De envelop die je voor en achteraf op het bed ziet liggen is dezelfde (en zit een ezelsoor aan en is gekreukt).
- Het boekje staat omhoog als de tweede envelop weg is.
- Ook de papiertjes op het nachtkastje liggen nog recht als ze besluiten namen op te schrijven, terwijl ze daarvoor scheef liggen.

Wat ik denk dat de volgorde is geweest waarin het heeft plaats gevonden:
1. Het opschrijven van de namen is als eerst gebeurt. De envelop met geld (de tweede) ligt dan op het bed tegen het kussen.
2. Vervolgens hebben ze het geld verdeeld en gooit hij de tweede envelop terug op het bed (nu niet scheef t.o.v. het kussen).
3. Daarna plakken ze enveloppen dicht.

Ik denk dus niet dat hij enveloppen heeft gewisseld (die pot envelop is te gekreukt). Dan kan er een onschuldige conclusie zijn dat hij gewoon de lege pot envelop in zijn boekje heeft gedaan. Het zou kunnen dat er ook geld onder de kaft is verdwenen (of de pot envelop die daar zit), maar dat hoeft niet zo te zijn.
Dan is voor mij de vraag die overblijft of de kaft zo ver open zou staan en terug zou veren als er alleen een lege gekreukte envelop in zou zitten. Gaat me wat ver omdat te gaan testen. :P

... en zo ben ik weer terug bij: Ik HOOP dat de actie plaats gevonden heeft. Freek blijft mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 00:07:39 door Rat »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #171 Gepost op: 18-01-2014, 00:38:05 »
Dat zou kunnen, en zou een gewaagde coole actie zijn!

Verder wat mij opviel en duidelijk naar Freek wijst: In het shot voor opdracht 1 zie je dat de 6 gedropt worden aan de goede kant van de rivier, op 500 meter afstand van waar ze naartoe moeten. Maar wat doen ze, ze gaan allemaal naar de verkeerde kant van het water. En dat terwijl er eerst slim bedacht was dat ieder drietal aan 1 kant van het water zou staan. Wie zorgt er voor dat ze allemaal die kant op gaan? Freek. Freek zegt op het allerlaatste moment dat ze toch naar de klokkentoren, en het hoogste gebouw moeten gaan. Waarbij hij toch als eerste begon met die klokkentoren.

Het zit wel (te) opvallend in de montage, maar ja, ik kan er niets anders van maken dan dat dit naar hem wijst.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #172 Gepost op: 18-01-2014, 00:42:27 »
Het kaartje schijnt fout te zijn, alle zes startte aan de andere kant van de rivier en kozen toen hun plaats uit.

Achteraf denk ik: Spreek af bij de veerpont, lekker snel aan de overkant als het moet...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #173 Gepost op: 18-01-2014, 00:47:20 »
Het kaartje schijnt fout te zijn? Bron?

Maar als dat zo is, dan wordt Freek weer minder verdacht. Want die klokkemtoren zit vlak bij de pont. Dus dat als locatie kiezen was achteraf best gunstig.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #174 Gepost op: 18-01-2014, 00:48:40 »
Ik zie in Freek geen mol en als dit klopt dan wordt dat wederom bevestigd.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #175 Gepost op: 18-01-2014, 00:49:30 »
Ik zie in Freek geen mol en als dit klopt dan wordt dat wederom bevestigd.

Het niet opsturen van het geld zou juist mols zijn.  ;)
Anyways, dat boekje leek ook al een beetje open voor al die screenshots, dus ik geloof er niet zo in. Maar het zou geniaal zijn!  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #176 Gepost op: 18-01-2014, 00:56:57 »

Wat ik denk dat de volgorde is geweest waarin het heeft plaats gevonden:
1. Het opschrijven van de namen is als eerst gebeurt. De envelop met geld (de tweede) ligt dan op het bed tegen het kussen.
2. Vervolgens hebben ze het geld verdeeld en gooit hij de tweede envelop terug op het bed (nu niet scheef t.o.v. het kussen).
3. Daarna plakken ze enveloppen dicht.

Als je kijkt naar de digitale wekker, blijkt dat je helemaal gelijk hebt, Rat:
  • 7.17: verdelen geld
  • 7.18: dichtplakken envelop
  • 7.15 en vervolgens 7.16: opschrijven namen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #177 Gepost op: 18-01-2014, 01:07:18 »
The British are not impressed.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #178 Gepost op: 18-01-2014, 01:11:45 »
Het kaartje schijnt fout te zijn? Bron?

Maar als dat zo is, dan wordt Freek weer minder verdacht. Want die klokkemtoren zit vlak bij de pont. Dus dat als locatie kiezen was achteraf best gunstig.

Zie link van Daedalus. Heb het zelf niet nagezocht, ik vertrouw erop dat hier geen mollen zitten :D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #179 Gepost op: 18-01-2014, 01:22:47 »
Citaat
Maar als dat zo is, dan wordt Freek weer minder verdacht. Want die klokkemtoren zit vlak bij de pont. Dus dat als locatie kiezen was achteraf best gunstig.

Tja en dat zou ik dan toch wel weer vreemd vinden.  :-\\
Het is feitelijk te constateren, dus dan zou het een 'verhaal' zijn.
Maar dat vind ik dan toch ook wel weer misleidend naar de kijker toe, om de suggestie te wekken dat ze oversteken naar de andere kant.

Blijft nog steeds vreemd dat Freek de andere groep overhaalde om naar de Clock Tower te gaan in plaats van gewoon over te steken, maar aangezien dat dicht bij het pontje lag ook weer niet zo heel vreemd.

Maar hoe zou je hier als gewone kijker of zelfs gemiddeld speurder (ervan uitgaande dat niet iedereen alle locaties uitpluist) ooit achter kunnen komen, want de overview beelden in de serie suggereren toch echt heel wat anders.  ::)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2014, 01:25:48 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)