Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373813 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #200 Gepost op: 19-01-2014, 11:05:39 »
Het spijt me zeer maar zo'n hint gaat er bij mij niet in. Als productie dat als hint had bedacht, dan was de code 3245 geweest.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #201 Gepost op: 19-01-2014, 12:26:46 »
Als Freek of Sofie is de mol is heeft een van de 2 gesjoemeld met de brieven bus. Er kwam een 2de brieven in beeld met Wie is de mol logo, maar dat was een andere brieven bus dan waar het geld in ging. Niet is wat het lijkt, dus ook een valse brieven bus niet. Dus misschien bye bye € 2400... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 12:30:02 door Pierce_Brosnan »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #202 Gepost op: 19-01-2014, 12:40:11 »
Als Freek of Sofie is de mol is heeft een van de 2 gesjoemeld met de brieven bus. Er kwam een 2de brieven in beeld met Wie is de mol logo, maar dat was een andere brieven bus dan waar het geld in ging. Niet is wat het lijkt, dus ook een valse brieven bus niet. Dus misschien bye bye € 2400... ::rofl::
inderdaad, het zou lichtinval kunnen zijn, maar wanneer ze de enveloppen posten is het ding bruin, terwijl in het shotje na de bekendmaking aan de rest van de club is ie geel


Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #203 Gepost op: 19-01-2014, 13:23:10 »
Ik heb het nog even nagekeken en denk dat het iets anders is gegaan.
Freek heeft hier een "ordinaire" wisseltruc toegepast.


Freek heeft twee enveloppen, één lege om naar Ellis Island te sturen en één waar hij als penningmeester de pot in bewaard.
Hij zit naast Sophie heeft zijn mollenboekje met een lege enveloppe op zijn schoot en de enveloppe met de pot in zijn hand.
Freek haalt het geld uit de enveloppe waar de pot inzit, legt de lege enveloppe naast zich neer en verdeelt het geld. Vervolgens doet hij het geld in de enveloppe voor Ellis Island.
De lege enveloppe van de pot ligt dan nog rechts naast hem. In een volgend shot, als ze de namen voor wie het geld bestemd is gaan delen, is de enveloppe naast Freek ineens verdwenen.
Freek legt daarna het boekje rechts naast hem op de plek waar de enveloppe gelegen heeft. Pakt het boekje weer en voilà de enveloppe ligt weer naast hem. ;D
Het zal mij niets verbazen als hij de enveloppen verwisselt heeft en de lege enveloppe in de brievenbus heeft gegooid.

Wow! Wat goed gezien dit was mij helemaal ontgaan. Het ziet er idd heel erg naar uit dat hij de enveloppe met geld in zijn molboekje heeft gestopt de kaft ligt duidelijk niet plat maar staat wat omhoog. De foto's bij het bericht liegen niet. Ik vermoed ook dat hij de enveloppen heeft verwisseld en een lege enveloppe in de brievenbus gedaan. Wat een lef met Sophie er bovenop!!!  ::ok::
Ik vermoed echt dat Freek de mol is, ik kom voorlopig dit tunneltje niet meer uit.
 

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #204 Gepost op: 19-01-2014, 13:32:17 »
Wow! Wat goed gezien dit was mij helemaal ontgaan. Het ziet er idd heel erg naar uit dat hij de enveloppe met geld in zijn molboekje heeft gestopt de kaft ligt duidelijk niet plat maar staat wat omhoog. De foto's bij het bericht liegen niet. Ik vermoed ook dat hij de enveloppen heeft verwisseld en een lege enveloppe in de brievenbus gedaan. Wat een lef met Sophie er bovenop!!!  ::ok::
Ik vermoed echt dat Freek de mol is, ik kom voorlopig dit tunneltje niet meer uit.
 
in een ander draadje waren ze er toch al over uit dat de shots omgewisseld zijn?? zie de klok in  de shots op het nachtkastje ;)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #205 Gepost op: 19-01-2014, 13:54:43 »
Oh is dat zo? Dat heb ik dan gemist en ben net eindelijk bij gelezen dacht ik...
 

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #206 Gepost op: 19-01-2014, 14:01:53 »
Oh is dat zo? Dat heb ik dan gemist en ben net eindelijk bij gelezen dacht ik...
 
nouja ik weet het ook niet zeker meer...maar ik opper het maar...zou lullig zijn als je dubbel werk doet zoals ik van laatst met die postzegel :);)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #207 Gepost op: 19-01-2014, 15:43:18 »
Als er echt geknoeid is met de volgorde van beelden, heb ik het idee dat men door deze actie juist de verdenking op Freek en Sofie willen leggen, terwijl ze niet de mol zijn. De crew kiest er bewust voor om wat beelden door elkaar te husselen, zodat het nu lijkt op een verdwijntruc van Freek ofzo, maar in feite is het dus een montagetruc... Zowel Freek als Sofie staan hoog op mijn lijstje, maar waren al licht gedaald door deze actie. Als blijkt dat er nu ook een montagetruc toegepast is, dalen ze nog verder op mijn lijstje.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #208 Gepost op: 19-01-2014, 15:48:22 »
Als er echt geknoeid is met de volgorde van beelden, heb ik het idee dat men door deze actie juist de verdenking op Freek en Sofie willen leggen, terwijl ze niet de mol zijn. De crew kiest er bewust voor om wat beelden door elkaar te husselen, zodat het nu lijkt op een verdwijntruc van Freek ofzo, maar in feite is het dus een montagetruc... Zowel Freek als Sofie staan hoog op mijn lijstje, maar waren al licht gedaald door deze actie. Als blijkt dat er nu ook een montagetruc toegepast is, dalen ze nog verder op mijn lijstje.

Dat lijkt me te ver gezocht. Het programma wordt niet gemaakt voor een paar fanatieke speurders die in HD kijken of de tijden op de wekker wel in normale volgorde te zien zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #209 Gepost op: 19-01-2014, 16:05:11 »
Als er echt geknoeid is met de volgorde van beelden, heb ik het idee dat men door deze actie juist de verdenking op Freek en Sofie willen leggen, terwijl ze niet de mol zijn. De crew kiest er bewust voor om wat beelden door elkaar te husselen, zodat het nu lijkt op een verdwijntruc van Freek ofzo, maar in feite is het dus een montagetruc... Zowel Freek als Sofie staan hoog op mijn lijstje, maar waren al licht gedaald door deze actie. Als blijkt dat er nu ook een montagetruc toegepast is, dalen ze nog verder op mijn lijstje.
Volgorde wordt wel vaker op niet-chronologische volgorde gemonteerd. Dat doen ze om de flow van het verhaal mooier te maken. In elk geval niet om ons om de tuin te leiden. (Hoewel ik geen uitspraak durf te doen of er soms sprake is van bewuste manipulatie.)

Om nog een voorbeeld te noemen... bij de executie zien we Freek voorover buigen met handen voor de mond als hij in spanning wacht op wie Susan zal kiezen. Kort daarna zien we exact dezelfde beelden voordat Jennifers scherm te zien is. Het is een mooi dramatisch shot en het ene moment let je vooral op Freek en de tweede keer vooral op Jennifer. Het valt daardoor niet echt op. Ook hierbij denkt ik dat het slechts gedaan is om de dramatiek van de executie iets aan te dikken. Volgens mij moet je er niet te veel achter zoeken. (Ik weet ook niet waarom dit soort dingen me opvallen. Ben er niet bewust naar opzoek.)

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #210 Gepost op: 19-01-2014, 16:09:59 »
Freek zegt: " honden " als ze verkeerd zijn gelopen. Heeft hij al het hele chinese sterrebeeld genoemd? ???

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #211 Gepost op: 19-01-2014, 16:23:07 »
Volgorde wordt wel vaker op niet-chronologische volgorde gemonteerd. Dat doen ze om de flow van het verhaal mooier te maken. In elk geval niet om ons om de tuin te leiden. (Hoewel ik geen uitspraak durf te doen of er soms sprake is van bewuste manipulatie.)

Als je zegt 'in elk geval niet om ons om de tuin te leiden', dan durf je daar toch wel een uitspraak over te doen en zeg je dat er in elk geval geen sprake is van bewuste manipulatie (dus nooit)? Ik denk zelf dat ze wel bewust spelen met chronologie en met een doel: om verwarring te scheppen of om suggesties te wekken. En misschiens soms ook om de flow van het verhaal mooier te maken. Ik zie overigens niet hoe in de scene van Sofie en Freek de flow er mooier van wordt?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #212 Gepost op: 19-01-2014, 16:47:20 »
Als je zegt 'in elk geval niet om ons om de tuin te leiden', dan durf je daar toch wel een uitspraak over te doen en zeg je dat er in elk geval geen sprake is van bewuste manipulatie (dus nooit)? Ik denk zelf dat ze wel bewust spelen met chronologie en met een doel: om verwarring te scheppen of om suggesties te wekken. En misschiens soms ook om de flow van het verhaal mooier te maken. Ik zie overigens niet hoe in de scene van Sofie en Freek de flow er mooier van wordt?
Ik bedoelde met "ons" molloten die de uitzending meerdere keren aandachtig te bekekijk, of zoals Heinz zei "voor een paar fanatieke speurders die in HD kijken of de tijden op de wekker wel in normale volgorde te zien zijn". Natuurlijk wordt er in de montage gezorgd dat de mol niet overduidelijk naar voren geschoven wordt. Maar ik denk dat het veranderen van de chronologie vooral het andere doel dient: een mooiere verhaal neerzetten.

Ik denk dat eerst geld verdelen, dan een naam opschrijven een logischer verhaal oplevert dan eerst een naam opschrijven, dan geld verdelen. Hoewel ze het in de lift al over geld opsturen hebben is het goed om even te laten zien dat als ze in de hotelkamer zitten inderdaad die intentie doorzetten en met geld in de handen zitten. Het sluit ook mooier aan bij de biechts.

Maar ik denk dat we het weer over Freek moeten hebben i.p.v. montage keuzes, anders bezorgen we Lukie, Dolfie en Bakkertje onnodig veel werk.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #213 Gepost op: 19-01-2014, 16:52:06 »
De potteller zegt wel dat er 2400 is opgestuurd. Zou dat verkeerd zijn om het logischer te laten lijken voor de gewone kijkers?
En waarom zou Freek voorstellen het op te sturen, als hij het weer wilt weggooien?  ::zwaaisip::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #214 Gepost op: 19-01-2014, 16:55:51 »
dat er 2400 is opgestuurd. Zou dat verkeerd zijn om het logischer te laten lijken
Hmm lijkt me verkeerd. Freek zou als mol wel voorstellen het op te sturen naar iemand die hem niet verdenkt, dan is het geld 'intelligenter' weg, meer 'in game' dan het gewoon versnipperen (onder de ogen van Sofie).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #215 Gepost op: 19-01-2014, 17:01:58 »
Het lijkt mij ook sterk dat hij nooit het geld in de envelop heeft gedaan. Stel dat Sofie er nog in zit in aflevering 9, zal dat wel opvallen. En misschien dat Sofie ook wel tegen anderen verteld naar wie Freek het gestuurd heeft...
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #216 Gepost op: 19-01-2014, 17:32:15 »
Ik vraag me af of je per se geld moet verscheuren om een mol actie uit te voeren. Door de hele pot te versturen zou je als mol alleen voordeel hebben. Er had bijvoorbeeld 1000 Euro meer in de pot kunnen zitten als ze dat konden inzetten. Kijk De teller van de pot staat weliswaar nu op 3400 waarvan 2400 zekerheid maar opgeteld met andere opdrachten had dit zeg maar 8400 kunnen zijn plus het gok geld. Vooral bij het licht seinen heeft hij goed zijn best gedaan,  dropping opdracht en de tv opdracht. Alleen had hij bij het laatste de pech dat Susan antwoorden wist.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #217 Gepost op: 19-01-2014, 20:38:58 »
Geld opsturen en dus veilig stellen is inderdaad onmols.

Art zegt immers: "Geld dat in aflevering negen aankomt, blijft sowieso in de pot."

Opsturen is één ding, maar of het ook veilig aflevering 9 haalt bij de postbode per boot is verse twee inderdaad. En aangezien ik denk dat de kandidaten het moeten gaan ophalen, gelijk aan Kees in de helicopter naar de berg, maar dan per speedboot/watervliegtuig o.i.d. verwacht ik toch wel dat er nog wel iets mee gaat gebeuren. Als in: geld wat niet op tijd is opgehaald uit de brievenbus is wel veiliggesteld, maar is nooit gecollecteerd en telt dus niet mee. Maar enfin, dat is slechts speculatie. Ben benieuwd welke draai ze er aan geven :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #218 Gepost op: 20-01-2014, 01:03:15 »
Waar ik al een paar dagen mee zit... In het bijgevoerde plaatje van de uitleg voor de dragonboat opdracht. Is dat wit-gele ding nou een blouse of een handdoek. Als het een handdoek is, zou het een voorkennis hintje kunnen zijn.

Ik kan het niet goed zien, maar kan me niet voorstellen dat het een kledingstuk is omdat het schijnbaar tropisch warm is en qua kleur enorm vloekt met de rest van zijn kleding.
Maar als het een handdoek is. Hoe kan een kandidaat weten dat ze naar het strand gaan en niet in een donker verlaten pand een opdracht gaan uitvoeren. Of zou hij het gewoon standaard in zijn rugtas hebben om het zweet van zijn voorhoofd te vegen (of nadat hij zich de dag ervoor in het zweet had gelopen bij de vorige opdracht).

Ik vind het in elk geval opmerkelijk.

Edit> Is wel handig om de screenshot ook echt toe te voegen.  :P
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 01:07:38 door Rat »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #219 Gepost op: 20-01-2014, 06:32:47 »
Ja die handdoek viel me ook op. Wel raar, want het lijkt me dat de andere kandidaten dat ook wel opvalt. Misschien heeft hij het inderdaad standaard in zijn rugzak, omdat het daar erg warm is.