Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373734 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #220 Gepost op: 20-01-2014, 09:48:46 »
Lijkt me inderdaad een handdoek.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #221 Gepost op: 20-01-2014, 09:55:28 »
Hoe kan een kandidaat weten dat ze naar het strand gaan en niet in een donker verlaten pand een opdracht gaan uitvoeren.

De kandidaten krijgen kledingadvies voor de opdrachten. Ze hebben dan ook allemaal wel geschikte kleding aan voor de opdracht op en rond het strand vind ik. Freek en Sofie (met een in mijn ogen typisch standjurkje, geen idee waarom) springen er in dat opzicht wel uit. De handdoek als voorkennishintje vind ik leuk bedacht. ::ok::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #222 Gepost op: 20-01-2014, 22:05:45 »
Let op Freeks uh-oh gezicht, wou hij het nog niet bekendmaken?

http://youtu.be/d1hGGDllO1Q?t=22m42s
of @22:42


Let op Freeks gezicht, net die rode-stropdasman uit de TV draait door ;D (Wie het fragment herkent en weet te vinden, krijgt bonuspunten en een pluim!)
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #223 Gepost op: 21-01-2014, 21:02:40 »
Nog iets vanuit de Freek tunnel uit aflevering 2, hoewel ik wat minder overtuigd ben van zijn molschap.

Heeft Freek een twitch? Of is dit een halve knipoog (zie foto). Vanwege mijn eerdere waarneming van de opdracht in het verlaten pand vind ik het in elk geval opvallend. In een biecht zegt hij op een gegeven moment: "Toen hebben Owen en ik besloten om de kamer waar Aaf en Susan naar opzoek waren ook te gaan zoeken." De halve knipoog is precies bij het woord "kamer". Dit de ruimte is waar hij en Tygo in eerste instantie zijn, maar weer uit weggaan (vanwege Freek), vandaar dat ik het toch even wou benoemen.

Ik vind die dichtvallende deur bij de quiz trouwens ook raar. Volgens mij zie je hem handen bij de deuropening als ze de quiz aan het maken zijn. Na de laatste vraag valt hij dicht, maar in het volgende shot is hij weer open, lopen ze er doorheen en pakken het geld. Niet dat het iets met mijn verdenking van Freek van doen heeft, maar het valt me steeds op als ik het zie, omdat het zo vreemd en nikszeggend  shot is. (Edit: Meh, behalve dat het chinese woord voor "luik" het eerste woord is dat ik heb gezien in mijn Google Translate avonturen met een "F" in de klank.)
« Laatst bewerkt op: 21-01-2014, 21:09:12 door Rat »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #224 Gepost op: 22-01-2014, 14:53:13 »
Verdenk Freek niet, maar wellicht leuk:

Freek verdenkt Jennifer heel hard. Freek heeft nog nooit in een groepje met Jennifer samen gezeten... ???
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #225 Gepost op: 22-01-2014, 14:55:15 »
Freek verdenkt Jennifer heel hard. Freek heeft nog nooit in een groepje met Jennifer samen gezeten... ???

Freek had het vooral over de voorkennis die Jennifer lijkt te hebben bij opdrachten, waardoor ze opvallend stil is.

Dat is precies wat mij ook opviel... Dus ik denk dat Freek goed zit! ;)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #226 Gepost op: 22-01-2014, 15:04:57 »
Freek had het vooral over de voorkennis die Jennifer lijkt te hebben bij opdrachten, waardoor ze opvallend stil is.

Dat is precies wat mij ook opviel... Dus ik denk dat Freek goed zit! ;)
Het blijft toch vaag? Hij heeft haar niet echt aan het werk gezien, hij heeft haar niet actief opgezocht, Jennifer brengt hoogstpersoonlijk 900 euro in de pot, maar toch vol er voor gaan. Vermoedens, prima, maar dan spreid je toch op minimaal 3 mensen?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #227 Gepost op: 23-01-2014, 10:02:46 »
Ik begin Freek gek genoeg wel te verdenken.
Maar dan heeft ie wel de kees tol tactiek.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #228 Gepost op: 23-01-2014, 11:17:09 »
Maar dan heeft ie wel de kees tol tactiek.

Dat zie ik niet zo eigenlijk.  ::ohno::
Behalve oppervlakkige gelijkenissen, hebben ze volgens mij allebei een heel andere tactiek gekozen.
Kees was enorm op de voorgrond, terwijl Freek veel meer op de achtergrond blijft en momentjes pakt, in dat geval.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #229 Gepost op: 23-01-2014, 11:56:22 »
Dat zie ik niet zo eigenlijk.  ::ohno::
Behalve oppervlakkige gelijkenissen, hebben ze volgens mij allebei een heel andere tactiek gekozen.
Kees was enorm op de voorgrond, terwijl Freek veel meer op de achtergrond blijft en momentjes pakt, in dat geval.
Ze zijn tijdens de opdrachten wel even fanatiek.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #230 Gepost op: 23-01-2014, 11:59:25 »
Ze zijn tijdens de opdrachten wel even fanatiek.

Dat zijn (of lijken iig..) Mollen wel vaker.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #231 Gepost op: 23-01-2014, 16:25:37 »
Tijdens de leader zijn er van die schokjes te zien, waarin heel kort allerlei kleuren (de kleuren van de regenboog) te zien zijn. Is dit een hint naar Freek die in Joseph een regenboogjas droeg?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #232 Gepost op: 23-01-2014, 16:31:52 »
Of naar zijn geaardheid? :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #233 Gepost op: 23-01-2014, 16:50:25 »
Als we naar regenbogen gaan zoeken... Er stond ook een EHBO doos (oid) achterin het busje waarmee zijn team gedropt werd met een meerkleurige spanband er omheen. :P

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #234 Gepost op: 23-01-2014, 22:44:25 »
Begin hem aardig te verdenken en deelt nu nr. 1 verdachte samen met Aaf. Het is maar een idee, maar misschien zei hij wel tegen Jenniffer dat het een ABC-tje was om JW er aan te herinneren dat zij raar aan het doen was om zo mogenlijke verdenkinen af te schudden?

redenering over Freek als kandidaat:
trouwens, hij zette zijn vrijstelling niet in (toch?) net als de zwarte van Tygo. wetende dat de zwarte vrijstelling waarschijnlijk wel gevonden was, zou het nu logisch voor hem moeten zijn dat de zwarte vrijstelling volgende aflevering wél word in gezet. Betekent dit, dat als hij de volgende aflevering niet afvalt, meteen ook door naar aflevering 7 gaat dankzij zijn vrijstelling die hij bewaart? Of zie ik nu iets heel overduidelijks over het hoofd?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #235 Gepost op: 23-01-2014, 22:48:58 »
De Mol moet iets met het geld doen bij de enveloppenopdracht. Zelf een envelop met geld pakken is het beste, want de Mol weet in welke envelop het andere geld zit en dus waarmee hij niet moet ruilen. (Pakt de Mol geen geld dan bestaat de kans dat er 1500 euro verdiend wordt omdat voor zijn neus deze enveloppen geruild worden.) Freek en Susan pakken het geld. Wat daarbij ook bijzonder is is dat Freek volgens zijn biecht helemaal niet met jokers of vrijstellingen bezig is. Nee, hij wil het geld veilig stellen voor de pot, en daarom dat hij met Sofie ruilt die hij vertrouwt. Fanatieke kandidaat die voor het geld lijkt te gaan én goede molactie: molbellen blijven rinkelen. ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #236 Gepost op: 23-01-2014, 22:56:16 »
Betekent dit, dat als hij de volgende aflevering niet afvalt, meteen ook door naar aflevering 7 gaat dankzij zijn vrijstelling die hij bewaart? Of zie ik nu iets heel overduidelijks over het hoofd?

Dit klopt ja, mits er in de tussentijd WEER een zwarte vrijstelling 'up for grabs' is  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #237 Gepost op: 23-01-2014, 22:58:52 »
Met het kokerspel was er de stelling of Freek de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #238 Gepost op: 23-01-2014, 23:00:03 »
Met het kokerspel was er de stelling of Freek de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem[/size] dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.


Freek bedoel je toch?

Ik vond dit ook erg apart inderdaad!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #239 Gepost op: 23-01-2014, 23:01:36 »
Ja, ik kopieerde het vanuit het aflevering 4 topic, daar had iemand het gepost met de naam van Jan-Willem, maar ik heb het even herbekeken en de vraag ging over Freek ;)