Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373703 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #240 Gepost op: 23-01-2014, 23:19:22 »
De Mol moet iets met het geld doen bij de enveloppenopdracht. Zelf een envelop met geld pakken is het beste, want de Mol weet in welke envelop het andere geld zit en dus waarmee hij niet moet ruilen. (Pakt de Mol geen geld dan bestaat de kans dat er 1500 euro verdiend wordt omdat voor zijn neus deze enveloppen geruild worden.) Freek en Susan pakken het geld. Wat daarbij ook bijzonder is is dat Freek volgens zijn biecht helemaal niet met jokers of vrijstellingen bezig is. Nee, hij wil het geld veilig stellen voor de pot, en daarom dat hij met Sofie ruilt die hij vertrouwt. Fanatieke kandidaat die voor het geld lijkt te gaan én goede molactie: molbellen blijven rinkelen. ;D

Met het kokerspel was er de stelling of Freek de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Dat in combinatie met de goede kandidaat spelen met zijn opmerking: het is gewoon een ABC-tje wetende dat Jan-Willem staat mee te luisteren, maakt hem in alle opdrachten verdacht deze aflevering. Waarbij J-W de bliksemafleider is dit seizoen en Freek montagetechnisch + bij Moltalk mooi uit de spotlights gehouden wordt
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #241 Gepost op: 23-01-2014, 23:21:40 »
Met het kokerspel was er de stelling of Freek de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Freek dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Vind ik een mooie aanwijzing naar Freek, inderdaad.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #242 Gepost op: 23-01-2014, 23:40:56 »
Met het kokerspel was er de stelling of Freek de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Freek dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.
Het is inderdaad een aparte vraag.

Er zijn 2 goede kokers niet gepakt (6x €250 verdient - 3x €100 fout = €1200).
Eén daarvan is de  vraag of JW in het boekje van Aaf heeft gekeken.
Blijft er één vraag over.
Vijf vragen komen niet in beeld.
De vragen waarvan wij het antwoord niet zeker weten (2 of 3) zijn kokers voor meegenomen, dus kan het niet om gaan.
De koker met geld die is blijven hangen is dus of niet in beeld gekomen, of de koker die bij deze vraag hoorde.

Ik vind het overigens wel flauw als op deze manier geld weggespeeld wordt. De mol hoeft hier niks voor te doen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:42:53 door Rat »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #243 Gepost op: 23-01-2014, 23:44:57 »
Moedermol, je weet dat Freek alleen vijfde is omdat dat toevallig zo uitkwam met de volgorde? Da's echt niet voorbepaald ofzo ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #244 Gepost op: 24-01-2014, 08:31:36 »
Moet de aflevering nogmaals bekijken maar ik ben er nog niet uit of Freek nu juist wel of niet Mols was deze aflevering. In sommige opzichten (geld in de envelop als onderhandelingspositie, keurig abc' tje gedaan dat niks extra's opleverde dus ook niet opviel), wel, in andere met de kokers bijv, daar ben ik nog niet uit.  ::)

Vind het wel heel opmerkelijk dat Freek en groupe deelt dat Jennifer niet op het ABC kwam.
Aangezien zij een van zijn hoofdverdachten is, volgens zijn voice-overs althans, is dat info die je als kandidaat volgens mij liever voor jezelf houdt. Niet iedereen denkt immers verder door dat de Mol hier mogelijk/waarschijnlijk idd niet gaat mollen, de meeste kandidaten blijven hangen op (al dan niet vermeend) verdacht gedrag van hun verdachten..  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #245 Gepost op: 24-01-2014, 08:50:08 »
Het lijkt er wel op (heb nu HD)... eerst slinks met een pink een kier maken om het geld er onopvallend in te schuiven. Vervolgens verwoede pogingen doen om zijn boekje weer plat te krijgen.



Nogmaals complimenten voor het spotten van deze actie Rat.

Uit de vragen bij de stuwdam kunnen we nu wel opmaken dat Freek inderdaad 200€ (helaas geen 1200€) hier heeft verduisterd. Dat was op dat moment toch ruim 8% van de pot.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #246 Gepost op: 24-01-2014, 08:50:24 »
Neemt niet weg dat er veel  met het getal 5 wordt gewerkt.

Over dat getal '5'. Freek, Susan en Sofie zijn de enige kandidaten met 5 letters in hun naam. De drie finalisten?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #247 Gepost op: 24-01-2014, 08:51:49 »
Uit de vragen bij de stuwdam kunnen we nu wel opmaken dat Freek inderdaad 200€ (helaas geen 1200€) hier heeft verduisterd. Dat was op dat moment toch ruim 8% van de pot.

Hoe maak je dat daar uit op?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #248 Gepost op: 24-01-2014, 08:54:05 »
Hoe maak je dat daar uit op?

Omdat de vraag heel specifiek was of Freek 1000€ in de enveloppe heeft gestopt.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #249 Gepost op: 24-01-2014, 09:00:07 »
Omdat de vraag heel specifiek was of Freek 1000€ in de enveloppe heeft gestopt.

Ja en?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #250 Gepost op: 24-01-2014, 09:07:47 »
keurig abc' tje gedaan dat niks extra's opleverde dus ook niet opviel
Sja, ik heb ook op Freek gelet, aangezien ik was gaan twijfelen aan mijn mol, maar ik vond hem op de roltrappen eigenlijk iets té keurig. De Mol wil niet opvallen en weet dat JW meeluistert, maar Jennifer kwam echt met een heel warrig verhaal bij hem aan. Was het echt nodig om er weer een 'keurig' ABC van te maken? Waarom niet gewoon dat vage bruiloftverhaal herhaald tegen Daphne? Heeft Freek er met deze actie niet indirect voor gezorgd dat Aaf uiteindelijk in ieder geval nog 2 goede antwoorden kon opschrijven? (ik snap dat op deze laatste vraag geen antwoord te geven valt, maar ik vraag me dat gewoon af ;) ).
Een extra goed woord toevoegen kon natuurlijk sowieso niet (dan was hij zeker de mol geweest 8) ), maar om het nou zo goed te doen als Mol, na Jennifer... ::)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #251 Gepost op: 24-01-2014, 09:11:14 »
Omdat de vraag heel specifiek was of Freek 1000€ in de enveloppe heeft gestopt.
Maar wat was het antwoord? En weten wij wat Freek er in heeft gestopt?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #252 Gepost op: 24-01-2014, 09:13:25 »


Nogmaals complimenten voor het spotten van deze actie Rat.

Uit de vragen bij de stuwdam kunnen we nu wel opmaken dat Freek inderdaad 200€ (helaas geen 1200€) hier heeft verduisterd. Dat was op dat moment toch ruim 8% van de pot.
Volgens mij is het enige onmogelijke bedrag dat Freek heeft verduisterd 200 euro. Dan hebben ze namelijk deze koker gemist en de koker 'Weet Freek wat er in het koffertje zit' en de koker heeft JW heeft in het boekje van Aaf gekeken. Ze hebben er echter maar twee gemist. Dus of Freek heeft meer achterover gedrukt of Freek heeft netjes 1200 euro verstuurd.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #253 Gepost op: 24-01-2014, 09:15:11 »
Waarom niet gewoon dat vage bruiloftverhaal herhaald tegen Daphne?
Omdat de eerste woorden sws geen geld op zouden leveren en het op deze manier goed uitkwam. Er kwam toch niet meer of minder geld in de pot (dat zou op zijn gevallen) dus waarom je niet van je meest kandidaatse kant laten zien? Kon hij meteen een mooie beschuldigende vinger naar Jennifer verwijzen. Wat vaag is als hij kandidaat is imho.
Citaat
Heeft Freek er met deze actie niet indirect voor gezorgd dat Aaf uiteindelijk in ieder geval nog 2 goede antwoorden kon opschrijven? (ik snap dat op deze laatste vraag geen antwoord te geven valt, maar ik vraag me dat gewoon af ;) ).
Lijkt me niet want de woorden waren wel goed, verder. Het feit dat hij er een abc'tje van maakt - Aaf had dit prima ook in kunnen zien sws.
Citaat
Een extra goed woord toevoegen kon natuurlijk sowieso niet (dan was hij zeker de mol geweest 8) ), maar om het nou zo goed te doen als Mol, na Jennifer... ::)

Maar that was the point dus als Freek de Mol is.. - rookgordijntjes.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #254 Gepost op: 24-01-2014, 11:02:12 »
Over dat getal '5'. Freek, Susan en Sofie zijn de enige kandidaten met 5 letters in hun naam. De drie finalisten?

Zou leuk zijn, want door dat eerste shot met die enveloppen in afl. 1 denk ik dit al vanaf het begin met Freek als mol  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #255 Gepost op: 24-01-2014, 13:31:29 »
Even los van of Freek de mol is of niet, ik vind het wel lief zoals hij Aaf ging troosten nadat Daphne haar rode scherm had gekregen. ::hug::

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #256 Gepost op: 24-01-2014, 14:22:13 »
Even los van of Freek de mol is of niet, ik vind het wel lief zoals hij Aaf ging troosten nadat Daphne haar rode scherm had gekregen. ::hug::

Ja dat was zeker lief!   ::bravo::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #257 Gepost op: 24-01-2014, 16:23:53 »
Die bleek van Freek, toen die hoorde dat er geen zwarte vrijstelling ingezet is  ::rofl::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #258 Gepost op: 24-01-2014, 18:04:20 »
Die bleek van Freek, toen die hoorde dat er geen zwarte vrijstelling ingezet is  ::rofl::

Die acteerde hij goed  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #259 Gepost op: 24-01-2014, 18:11:13 »
In het aflevering topic gaat hij verloren, daarom hier ook. Ik heb vorige week een animatie gemaakt in PowerPoint (bij gebrek aan Flash) hoe ik dacht dat Freek geld verduisterd kan hebben, zonder dat eht té veel opvalt voor Sofie. Omdat ik niks heb kunnen vinden om er een scherm opname van te maken zonder geheugenproblemen te krijgen en uit te komen op 1 frame per seconde, heb ik besloten de presentatie zelf maar te zippen en te posten. Dus bij deze ook een link naar de .ppsx die gezipt met 7zip. Hij loopt als het goed is automatisch (en ik hoop dat het lettertype waarmee Jennifer geschreven is geëmbed is).