Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373842 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #260 Gepost op: 24-01-2014, 18:16:24 »
In het aflevering topic gaat hij verloren, daarom hier ook. Ik heb vorige week een animatie gemaakt in PowerPoint (bij gebrek aan Flash) hoe ik dacht dat Freek geld verduisterd kan hebben, zonder dat eht té veel opvalt voor Sofie. Omdat ik niks heb kunnen vinden om er een scherm opname van te maken zonder geheugenproblemen te krijgen en uit te komen op 1 frame per seconde, heb ik besloten de presentatie zelf maar te zippen en te posten. Dus bij deze ook een link naar de .ppsx die gezipt met 7zip. Hij loopt als het goed is automatisch (en ik hoop dat het lettertype waarmee Jennifer geschreven is geëmbed is).

Mooi gedaan Rat!  ::ok:: Toch denk ik dat ie 1000 opgestuurd heeft (2x500 in de enveloppe met Jenn erop) en 200 (2x100) achterover heeft gedrukt n.a.v. aflevering 4 en niet zoals je liet zien 1x500 opgestuurd en 1x500/2x100 achterover heeft gedrukt :) Dit omdat er op de kaartjes stond de stelling: Freek heeft 1000 opgestuurd, waar/niet waar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #261 Gepost op: 24-01-2014, 18:16:42 »
Gaaf Rat! ::super::

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #262 Gepost op: 24-01-2014, 18:19:34 »
In het aflevering topic gaat hij verloren, daarom hier ook. Ik heb vorige week een animatie gemaakt in PowerPoint (bij gebrek aan Flash) hoe ik dacht dat Freek geld verduisterd kan hebben, zonder dat eht té veel opvalt voor Sofie. Omdat ik niks heb kunnen vinden om er een scherm opname van te maken zonder geheugenproblemen te krijgen en uit te komen op 1 frame per seconde, heb ik besloten de presentatie zelf maar te zippen en te posten. Dus bij deze ook een link naar de .ppsx die gezipt met 7zip. Hij loopt als het goed is automatisch (en ik hoop dat het lettertype waarmee Jennifer geschreven is geëmbed is).
Leuk gemaakt idd, toch heb ik er een hard hoofd in... Zelfs als hij de mol is maakt hij zich met een dergelijke actie wel erg verdacht in aflevering 9. Ja ik weet het aflevering 9 is de laatste, maar de opdracht van de mol is om te saboteren en niet ontdekt te worden, en niet om niet ontdekt te worden tot en met aflevering 8.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #263 Gepost op: 24-01-2014, 18:23:31 »
Leuk gemaakt idd, toch heb ik er een hard hoofd in... Zelfs als hij de mol is maakt hij zich met een dergelijke actie wel erg verdacht in aflevering 9. Ja ik weet het aflevering 9 is de laatste, maar de opdracht van de mol is om te saboteren en niet ontdekt te worden, en niet om niet ontdekt te worden tot en met aflevering 8.

Maar wanneer wordt er precies duidelijk wat in welke envelop zit??
En is er bijvoorbeeld nog een opdracht of twist aan verbonden?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #264 Gepost op: 24-01-2014, 18:43:08 »
Jennifer kwam echt met een heel warrig verhaal bij hem aan. Was het echt nodig om er weer een 'keurig' ABC van te maken? [...] maar om het nou zo goed te doen als Mol, na Jennifer...

Freek heeft een envelop met geld naar Jennifer gestuurd. Dus als mol wil hij absoluut niet door haar worden verdacht. Daar doet ie hier zo goed als perfect zijn best voor. In dat perspectief een molactie.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #265 Gepost op: 24-01-2014, 18:45:56 »
Maar wanneer wordt er precies duidelijk wat in welke envelop zit??
En is er bijvoorbeeld nog een opdracht of twist aan verbonden?  :)
Dat weten we uiteraard nog niet. Ik denk ook dat er nog wel een opdracht komt waarin die rente al dan niet verdiend kan worden. Toch denk ik niet dat dat geld nog verloren kan gaan als het eenmaal is verstuurd. Als dat het geval is dan klopt "blijft sowieso in de pot" niet.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #266 Gepost op: 24-01-2014, 18:49:02 »
Dat weten we uiteraard nog niet. Ik denk ook dat er nog wel een opdracht komt waarin die rente al dan niet verdiend kan worden. Toch denk ik niet dat dat geld nog verloren kan gaan als het eenmaal is verstuurd. Als dat het geval is dan klopt "blijft sowieso in de pot" niet.

Accoord maar dan is nog de vraag of er precies duidelijk wordt wat in welke envelop zat, en wanneer precies. Maar dit is uiteraard pure speculatie, kan ook gewoon zo zijn dat Freek (Mol of niet) niks verduisterd heeft.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #267 Gepost op: 24-01-2014, 18:49:48 »
Maar wanneer wordt er precies duidelijk wat in welke envelop zit??
En is er bijvoorbeeld nog een opdracht of twist aan verbonden?  :)

Dat is momenteel nog onbekend. We weten hooguit dat deze op Ellis Island bezorgt worden door een mannetje met een boot... Zou mij niets verbazen als er nog iets gedaan moet worden, mogelijk alleen om rente te krijgen ofzo.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #268 Gepost op: 24-01-2014, 19:14:27 »
Dat weten we uiteraard nog niet. Ik denk ook dat er nog wel een opdracht komt waarin die rente al dan niet verdiend kan worden. Toch denk ik niet dat dat geld nog verloren kan gaan als het eenmaal is verstuurd. Als dat het geval is dan klopt "blijft sowieso in de pot" niet.
Dat is ook niet gezegd. Het geld dat aankomt blijft in de pot, niet geld dat is opgestuurd.


Omdat ik niks heb kunnen vinden om er een scherm opname van te maken zonder geheugenproblemen te krijgen en uit te komen op 1 frame per seconde, heb ik besloten de presentatie zelf maar te zippen en te posten. Dus bij deze ook een link naar de .ppsx die gezipt met 7zip. Hij loopt als het goed is automatisch (en ik hoop dat het lettertype waarmee Jennifer geschreven is geëmbed is).
Hij doet het niet in OpenOffice en ook niet in Preview. Kan je hem als ppt opslaan?
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #269 Gepost op: 24-01-2014, 19:22:45 »
Dat is momenteel nog onbekend. We weten hooguit dat deze op Ellis Island bezorgt worden door een mannetje met een boot... Zou mij niets verbazen als er nog iets gedaan moet worden, mogelijk alleen om rente te krijgen ofzo.

Het was dan ook bedoeld als retorische vraag in antwoord op de kanttekeningen die Yaco noemde in geval van evt verduisterd geld.   ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #270 Gepost op: 24-01-2014, 19:57:20 »
Hij doet het niet in OpenOffice en ook niet in Preview. Kan je hem als ppt opslaan?
Alstu! Ik hoop dat hij goed overkomt. Bij mij wordt hij nog wel goed afgespeeld, maar hij geeft wel een compatibiliteitswaarschuwing bij het saven. Heb ook gekeken of het als .odp (open office) op te slaan is maar vallen dingen als lettertypes, 3d verdraaiing, vervaging van schaduwen weg. Valt me nog mee dat de bewegingen langs een pad er nog in zitten.

Hij blijft dus het mooist met de .pptx in office 2007+ (en ben zelfs bang dat daar de lettertypes niet mee worden gesaved). Ik zal van het weekend nog even kijken of ik er toch een filmpje van kan capturen of animated gif van kan maken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #271 Gepost op: 24-01-2014, 20:05:44 »
Dank je! Dat werkt wel, maar niet helemaal optimaal denk ik. Ik weet niet waarom jouw fraps het niet doet, heb je geprobeerd een nieuwe versie te installeren? Zijn al je drivers up to date?
The British are not impressed.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #272 Gepost op: 24-01-2014, 20:09:29 »
Is er nog iemand die rationeel denkt dat Freek de mol is??  >:D
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #273 Gepost op: 24-01-2014, 21:44:18 »
Is er nog iemand die rationeel denkt dat Freek de mol is??  >:D

Ik verdenk hem omdat er FREEK op die envelop stond met een andere postzegel en omdat hij in de minderheid is van verdenkingen, op de achtergrond is.

Maar ik heb in alle 13 seizoenen het nog nooit goed gehad dus kans is klein  ;D of ik heb het natuurlijk eindelijk WEL een keer goed, zou leuk zijn ;)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #274 Gepost op: 24-01-2014, 22:11:04 »
Is er nog iemand die rationeel denkt dat Freek de mol is??  >:D

Ik verdenk hem niet alleen, ik weet het zeker  ::jaja::

Bij de eerste opdracht van afl 4 gaf Freek gewoon de woorden die hij hoorde door omdat hij wist dat er toch maar 2 goed waren én omdat JW zat te luisteren.
Jeniffer voorspelde dit en de titel van de Afl is Jeniffer.
Bij de 2e opdracht had Freek de envelop met geld.
Hij hoefde hem alleen maar te ruilen met iemand die geen geld had en er werd niks verdiend.
Jennifer voorspelde dit.

Ook was zijn reactie toen hij hoorde dat de zwarte vrijstelling niet was ingezet erg nep.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #275 Gepost op: 24-01-2014, 22:47:28 »
Freek is de mol! Ik ben eruit.

En ik weet waarom de aflevering Jennifer heet.
Jennifer moet de stelling beantwoorden, of Freek weet wat er in het kleine koffertje zat in de dropping opdracht. Ik kan niet precies zeggen wat ze zegt, maar dit is wat je hoort:

Freek weet wat er in het kleine koffertje zat.

En ja hoor, alleen de mol weet wat in de koffertjes zit.

Freek is de mol, de aflevering heet Jennifer omdat Jennifer deze stelling voorlas.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #276 Gepost op: 24-01-2014, 22:50:58 »
Freek is de mol! Ik ben eruit.

En ik weet waarom de aflevering Jennifer heet.
Jennifer moet de stelling beantwoorden, of Freek weet wat er in het kleine koffertje zat in de dropping opdracht. Ik kan niet precies zeggen wat ze zegt, maar dit is wat je hoort:

Freek weet wat er in het kleine koffertje zat.

En ja hoor, alleen de mol weet wat in de koffertjes zit.

Freek is de mol, de aflevering heet Jennifer omdat Jennifer deze stelling voorlas.

Nou, als je deze optelt bij die dat ik ook al noemde, zijn we eruit.
Jeniffer zegt een aantal keer indirect dat Freek de mol is  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #277 Gepost op: 24-01-2014, 22:51:35 »
Ook was zijn reactie toen hij hoorde dat de zwarte vrijstelling niet was ingezet erg nep.

Tja, als een reactie erg opvalt - omdat Freek nu eenmaal dikke wenkbrauwen heeft - en overduidelijk in beeld wordt gebracht, is deze natuurlijk automatisch nep!  :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #278 Gepost op: 24-01-2014, 22:57:24 »
Tja, als een reactie erg opvalt - omdat Freek nu eenmaal dikke wenkbrauwen heeft - en overduidelijk in beeld wordt gebracht, is deze natuurlijk automatisch nep!  :-X

Dat zeg ik toch niet?
Ik vond het een neppe reactie, dat gevoel had ik  ;D
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #279 Gepost op: 24-01-2014, 23:13:42 »
Nou, als je deze optelt bij die dat ik ook al noemde, zijn we eruit.
Jeniffer zegt een aantal keer indirect dat Freek de mol is  ::jaja::

Inderdaad daar ben ik het mee eens. Alleen het grappige is dat waarschijnlijk Jennifer zelf niet eens doorheeft dat ze een overduidelijke hint opleest. Als ze niet gingen overleggen en ze las die zin, had ze in een tunnelvisie kunnen weten dat Freek de mol is. Even zijn molacties en hints richting Freek bij elkaar opgeteld:

1.Bij de eerste opdracht loopt hij met Daphne over de markt. Zij heeft net rood gekregen en voor een mol is het de bedoeling de kandidaten 1 voor 1 weg te sturen. Voor Freek de uitgelezen kans om Daphne extra op het verkeerde been te zetten, zonder resultaat. Wel zijn ze als eerste terug bij Art, met nog veel zoektijd over. Ja geen geld binnen gehaald.
2. Bij de sein opdracht gaat hij met Tygo mee als hij het heeft over de lasers die ze moeten volgen. Van de 6 minuten blijft er zo nog minder over. Door extra lang over te doen, volgens mij moet Tygo hem de laserpen afpakken, heeft Tygo geen tijd meer over om het goede te seinen. Bovendien seinde hij 3 en 4x (waar Jennifer en Aaf volgens mij 7 van maakten) te snel achter elkaar, waardoor hij verwarring zaait. Geen geld in de pot, Freek blij.
3. Bij de theater opdracht gaat het Freek dan wel heel gemakkelijk af als er al verwarring over de opdracht is. Veel hoeft hij niet te doen en gaat sowieso zich op de achtergrond houden.
4. Bij de opdracht in de verlaten tv studio moet hij met Tygo het zwaarste doen. Dat is iets voor sterke kerels. Dan weet hij Tygo slinks mee te nemen naar beneden en hem te sturen naar de Quiz opdracht. Je ziet Freek echt goed op de muren kijken om zich te orienteren waar hij is, daar waar Tygo gewoon doorloopt. Tygo wilt naar de blieb opdracht, Freek houdt hem er vanaf. Andere forummers kwamen daar mee aan met de reden dat Freek hoopte zo uit het spel te gaan.
5. Bij de dropping opdracht loopt toevallig zijn groepje verkeerd. Bovendien, moesten zij niet op een andere locatie beginnen? Verder hangt hij de kandidaat uit en vertraagt het lopen ook enigszins door te blijven staan om te bellen. Sofie corrigeert hem hierop.
6. Tijdens het roeien is hij naar alles op zoek behalve naar sterke kerels. Maar hij kan wel zijn best doen om te roeien, want doordat hij Sofie heeft meegetrokken de hele pot te versturen en het Sofie te laten vertellen blijft hij buiten schot maar kunnen ze geen geld inzetten om te gokken. Wel 1000 verdiend, maar dat hadden er dus veel meer kunnen zijn.
7. Freek kon tijdens de roltrap opdracht gewoon zijn best doen, want hij weet welke woorden opgeschreven moeten worden. Hoezo mollen als je 10 woorden doorkrijgt waarvan je weet dat er 2 fout zijn, 6 er al staan en dus nog maar 2 goede woorden kunnen staan. Veel moeite om te mollen is niet nodig met een aantal nepmollen voor je.
8. Tijdens de enveloppenopdracht pakt hij een envelop met geld en ruilt die met Sofie. Zonder dat er ook maar iets was gebeurd, wilde hij al vanaf het begin af aan met Sofie ruilen. Wist hij wat in haar envelop zat? Of juist niet in haar envelop en ruilde hij het daarom?

De hints:

1. Jennifer zei in de biecht dat de mol niet kon mollen omdat hij wist dat hij afgeluisterd werd. Freek heeft dus ook niet gemold.
2. Jennifer zei in weer een andere biecht dat de mol waarschijnlijk geld in zijn handen had en deze dus alleen hoefde te ruilen met iemand die geen geld in handen had. De mol weet namelijk welke nummers op de enveloppen staan. Freek was de enige die al vanaf het begin af aan wist met wie hij wilde ruilen, onder het mom van verbondje.
3. Jennifer leest de stelling voor dat Freek wist wat in het kleine koffertje zat tijdens de dropping opdracht. Alleen de mol weet dat. Waarschijnlijk is daar gewoon geld blijven liggen, maar nog beter: Jennifer vertelt ons dat Freek dat al weet.
4. De aflevering 4 heette Jennifer, is dat omdat Jennifer die 3 biechten deed waarvan de laatste een stelling was?

Kortom: leuke aanwijzingen dat Freek de mol is.