Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373735 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #280 Gepost op: 24-01-2014, 23:34:12 »
De hints:

1. Jennifer zei in de biecht dat de mol niet kon mollen omdat hij wist dat hij afgeluisterd werd. Freek heeft dus ook niet gemold.
2. Jennifer zei in weer een andere biecht dat de mol waarschijnlijk geld in zijn handen had en deze dus alleen hoefde te ruilen met iemand die geen geld in handen had. De mol weet namelijk welke nummers op de enveloppen staan. Freek was de enige die al vanaf het begin af aan wist met wie hij wilde ruilen, onder het mom van verbondje.
3. Jennifer leest de stelling voor dat Freek wist wat in het kleine koffertje zat tijdens de dropping opdracht. Alleen de mol weet dat. Waarschijnlijk is daar gewoon geld blijven liggen, maar nog beter: Jennifer vertelt ons dat Freek dat al weet.
4. De aflevering 4 heette Jennifer, is dat omdat Jennifer die 3 biechten deed waarvan de laatste een stelling was?

Kortom: leuke aanwijzingen dat Freek de mol is.

1. Jennifer heeft hier helaas niet goed over doorgedacht. De Mol weet weliswaar dat hij wordt afgeluisterd, maar dat weten alle anderen niet! Die gaan dus wellicht wél mollen. Als de Mol dan niet molt, dan valt hij juist op en verraadt hij zijn identiteit aan degene die geheel bovenaan staat en alles kan horen.
2. Het verbondje kan geen motief zijn, want Freek wist van te voren niet welke envelop Sofie zou pakken.
3. Dit zou voor alle kandidaten een véél te duidelijke aanwijzing naar Freek zijn. Lijkt me niet waarschijnlijk.
4. Jennifer is gewoon leuk om maar te kijken!   ::love::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #281 Gepost op: 24-01-2014, 23:44:00 »
1. Jennifer heeft hier helaas niet goed over doorgedacht. De Mol weet weliswaar dat hij wordt afgeluisterd, maar dat weten alle anderen niet! Die gaan dus wellicht wél mollen. Als de Mol dan niet molt, dan valt hij juist op en verraadt hij zijn identiteit aan degene die geheel bovenaan staat en alles kan horen.
De Mol moet wel gaan mollen om zijn identiteit niet te verraden? De meeste kandidaten denken niet verder dan hun neus lang is, i.e. hoe verdacht hun molverdachte zich gedragen heeft. Jennifer maakt de extra denkstap..
Citaat
3. Dit zou voor alle kandidaten een véél te duidelijke aanwijzing naar Freek zijn. Lijkt me niet waarschijnlijk.
Wat is een duidelijke aanwijzing? Het feit dat dit een van de stellingen was?
Er waren sws andere stellingen die andere kandidaten even 'verdacht' zoniet verdachter maakten omdat het niet te controleren was. Dit was volgens diegenen die erbij waren een controleerbaar feit, Freek wist het niet want het koffertje was niet opengemaakt, punt.  ::)

Wat wij ermee moeten weet ik overigens ook niet precies, want ik kan niet uitsluiten dat het een mogelijke red herring is. Daarin gaan ze dan dit jaar sws wel verder dan ooit maar het zit allemaal sws iets anders in elkaar, we worden heel erg in het duister gehouden vwb verifieerbare feiten en door hoe de opdrachten opgezet zijn + edit + uitleg van opdrachten.
Nu is dat altijd wel een beetje zo bij widm maar dit jaar is het wel heel sterk het geval krijg ik de indruk.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 00:41:03 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #282 Gepost op: 24-01-2014, 23:48:33 »
Alstu! Ik hoop dat hij goed overkomt. Bij mij wordt hij nog wel goed afgespeeld, maar hij geeft wel een compatibiliteitswaarschuwing bij het saven. Heb ook gekeken of het als .odp (open office) op te slaan is maar vallen dingen als lettertypes, 3d verdraaiing, vervaging van schaduwen weg. Valt me nog mee dat de bewegingen langs een pad er nog in zitten.

Hij blijft dus het mooist met de .pptx in office 2007+ (en ben zelfs bang dat daar de lettertypes niet mee worden gesaved). Ik zal van het weekend nog even kijken of ik er toch een filmpje van kan capturen of animated gif van kan maken.

Je kunt hem toch ook opslaan onder een videoformaat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #283 Gepost op: 24-01-2014, 23:49:18 »
Mogelijk een supernaief idee maar zou het niet kunnen dat Freek, JW en Sofie wel weten wat er in de koffer zat, dat die geopend is toen ze die moesten inleveren maar niets gezegd hebben tegen de anderen?
klaar voor de strijd

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #284 Gepost op: 24-01-2014, 23:53:34 »
Mogelijk een supernaief idee maar zou het niet kunnen dat Freek, JW en Sofie wel weten wat er in de koffer zat, dat die geopend is toen ze die moesten inleveren maar niets gezegd hebben tegen de anderen?

Onder de noemer "Alles kan", denk ik dat dit kan.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #285 Gepost op: 24-01-2014, 23:55:21 »
Tja, als een reactie erg opvalt - omdat Freek nu eenmaal dikke wenkbrauwen heeft - en overduidelijk in beeld wordt gebracht, is deze natuurlijk automatisch nep!  :-X

Hoe beoordeel jij zijn blik op dat moment dan? Ben ik wel benieuwd naar.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #286 Gepost op: 25-01-2014, 00:15:34 »
Ik heb helemaal niets met een rationele benadering. Alle schema's en overzichten en rekenmethodes om de mol te vinden sla ik dan ook over.Er zijn diverse invalshoeken om te mollen en gedrag van kandidaten wordt diverse tunnels in beredeneerd ;D
WIDM is een psychologisch spel. Vanaf de eerste beelden en introductie's observeer ik en let vooral op houding mimiek en interactie.
Vanaf 2009 volg ik WIDM Intersief en op hierboven beschreven wijze.
Steeds had ik vanaf afl. 1 of 2 de mol te pakken. Jon, Kim, Patrick, Kees.....
Twee maal heb ik mij door externe factoren  van mijn oorspronkelijke gedachten laten brengen.
Kim was te obvious volgens velen hier op het forum en Anne Marie had getwitterd tijdens de opname periode. In beide seizoenen voor de finale toch nog de juiste mol gevonden,  bij Kim weliswaar veel eerder dan AM.

En dit jaar is Freek de mol ;D
::ok:: met rationeel doel ik niet op Erik theorieen. Al zijn ze leuk, er klopt vaak niet zoveel van. Het psychologische aspect van het spel is waarvan ik hou. Maar moltechnisch zie ik te weinig van 'm.

Het enige dat ik nog van 'm zou kunnen zien is (zoals jij noemt) een bepaalde mimiek en interactie. En dat vind ik te weinig om me hebben en houwe aan op te hangen als verdachte.

In 14 jaar tijd heb ik 1x de mol goed gehad na aflevering 1. En dat was een gok. Wel heb ik het vaak goed na 5/6 afleveringen, omdat alles dan zo lekker optelt.

Freek telt bij mij nu op naar weinig.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #287 Gepost op: 25-01-2014, 00:16:21 »
3. Bij de theater opdracht gaat het Freek dan wel heel gemakkelijk af als er al verwarring over de opdracht is. Veel hoeft hij niet te doen en gaat sowieso zich op de achtergrond houden.
Mooi lijstje, maar naar mijn mening is Freek juist heel erg op de voorgrond bij de theateropdracht. Hij neemt bijna de leiding. Hij stuurt aan op het kiezen van twee mannen, dat zullen nooit beide karakters zijn die door Owen en Susan zijn aangewezen.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #288 Gepost op: 25-01-2014, 00:22:41 »
Je hebt een hele lijst met mogelijke molacties maar de meeste zijn twijfelachtig at best. Bovendien zijn er bij bijna al die opdrachten wel meer mensen raar bezig.
1.Bij de eerste opdracht loopt hij met Daphne over de markt. Zij heeft net rood gekregen en voor een mol is het de bedoeling de kandidaten 1 voor 1 weg te sturen. Voor Freek de uitgelezen kans om Daphne extra op het verkeerde been te zetten, zonder resultaat. Wel zijn ze als eerste terug bij Art, met nog veel zoektijd over. Ja geen geld binnen gehaald.
Maar ze zijn wel op tijd. (Er kan dus geld verdiend worden en hij kan er niets aan doen) Volgens mij is de opdracht van de mol geld uit de pot houden èn niet verdacht worden, en niet om specifieke personen uit het spel te werken. (Die vallen vanzelf wel 1 voor 1 af)

Citaat
2. Bij de sein opdracht gaat hij met Tygo mee als hij het heeft over de lasers die ze moeten volgen. Van de 6 minuten blijft er zo nog minder over. Door extra lang over te doen, volgens mij moet Tygo hem de laserpen afpakken, heeft Tygo geen tijd meer over om het goede te seinen. Bovendien seinde hij 3 en 4x (waar Jennifer en Aaf volgens mij 7 van maakten) te snel achter elkaar, waardoor hij verwarring zaait. Geen geld in de pot, Freek blij.
Of ze stonden gewoon vrij dicht bij elkaar? Verder zien Daphne en JW ze helemaal niet en tellen Susan en Maurice verkeerd...

Citaat
6. Tijdens het roeien is hij naar alles op zoek behalve naar sterke kerels. Maar hij kan wel zijn best doen om te roeien, want doordat hij Sofie heeft meegetrokken de hele pot te versturen en het Sofie te laten vertellen blijft hij buiten schot maar kunnen ze geen geld inzetten om te gokken. Wel 1000 verdiend, maar dat hadden er dus veel meer kunnen zijn.
Dus hij vindt èn geen roeiers èn roeit mee omdat ze niet kunnen wedden? Dus die 1000 euro laat hij maar voor wat het is? Het is trouwens alles behalve waarschijnlijk dat er gewed zou worden, omdat ze eigenlijk dachten dat ze geen schijn van kans hadden...
 
Citaat
8. Tijdens de enveloppenopdracht pakt hij een envelop met geld en ruilt die met Sofie. Zonder dat er ook maar iets was gebeurd, wilde hij al vanaf het begin af aan met Sofie ruilen. Wist hij wat in haar envelop zat? Of juist niet in haar envelop en ruilde hij het daarom?

Er zijn ook nog 3 andere kandidaten met geld of die ruilen voor geld...

Citaat
De hints:
1. Jennifer zei in de biecht dat de mol niet kon mollen omdat hij wist dat hij afgeluisterd werd. Freek heeft dus ook niet gemold.
Zelfde geldt voor Jennifer, Daphne en Aaf. Ook Sofie vergeet er maar 1. Ja volgens velen doet Jennifer raar met haar verhaaltje, maar ze geeft wel alle woorden door.

Citaat
2. Jennifer zei in weer een andere biecht dat de mol waarschijnlijk geld in zijn handen had en deze dus alleen hoefde te ruilen met iemand die geen geld in handen had. De mol weet namelijk welke nummers op de enveloppen staan. Freek was de enige die al vanaf het begin af aan wist met wie hij wilde ruilen, onder het mom van verbondje.
Waaraan denk je af te kunnen leiden dat hij de enige was. Feit blijft dat ook Sofie, Susan en Daphne geld in handen hebben gehad.

Citaat
3. Jennifer leest de stelling voor dat Freek wist wat in het kleine koffertje zat tijdens de dropping opdracht. Alleen de mol weet dat. Waarschijnlijk is daar gewoon geld blijven liggen, maar nog beter: Jennifer vertelt ons dat Freek dat al weet.
Dit is dus de enige van haar uitspraken die alleen voor Freek geldt. Zou wat in kunnen zitten, we shall see...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #289 Gepost op: 25-01-2014, 00:44:17 »
Nog een door tunnelvisie geïnspireerd dingetje... Zou het kunnen dat Freek al bij Jennifer wegloop voordat de 3 minuten om zijn en dat JW daarom denkt dat Jennifer er maar 10 doorgeeft? Jennifer roept wel iets achter hem aan. Vanuit mijn tunnelvisie denk ik dat dat "Wacht! Kom terug!" is. Is er iemand die kan liplezen wat ze echt zegt. ;D

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #290 Gepost op: 25-01-2014, 00:50:26 »
Nog een door tunnelvisie geïnspireerd dingetje... Zou het kunnen dat Freek al bij Jennifer wegloop voordat de 3 minuten om zijn en dat JW daarom denkt dat Jennifer er maar 10 doorgeeft? Jennifer roept wel iets achter hem aan. Vanuit mijn tunnelvisie denk ik dat dat "Wacht! Kom terug!" is. Is er iemand die kan liplezen wat ze echt zegt. ;D
Ik kan niet zien wat ze zegt maar ik kan je wel vertellen dat alle woorden die ze (op beeld) van Sofie doorkrijgt ook bij Freek terecht komen...
Diezelfde woorden komen dan ook weer aan bij Aaf. Sorry kan je denk ik niet aan een molactie helpen hier :p

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #291 Gepost op: 25-01-2014, 00:50:48 »
Je hebt een hele lijst met mogelijke molacties maar de meeste zijn twijfelachtig at best. Bovendien zijn er bij bijna al die opdrachten wel meer mensen raar bezig.Maar ze zijn wel op tijd. (Er kan dus geld verdiend worden en hij kan er niets aan doen) Volgens mij is de opdracht van de mol geld uit de pot houden èn niet verdacht worden

Ja ze zijn op tijd, er kan geld verdiend worden. Maar om nu te laat te komen in de eerste opdracht, zet je alle schijnwerpers juist op jezelf. Daar wilt de mol dus uitblijven. Ja het is wel bedenkelijk dat je al 8 minuten voor tijd binnen bent, maar er is wel wat voor te zeggen: je hebt geloof ik geen benul van exacte tijd.

Of ze stonden gewoon vrij dicht bij elkaar? Verder zien Daphne en JW ze helemaal niet en tellen Susan en Maurice verkeerd...

Ze stonden wel bij elkaar maar het is niet voor niets dat er 7 werden geteld en volgens mij was dat vanuit Freek. Dat weet ik alleen niet meer zeker, dus iemand die hier bevestiging op heeft?

Dus hij vindt èn geen roeiers èn roeit mee omdat ze niet kunnen wedden? Dus die 1000 euro laat hij maar voor wat het is? Het is trouwens alles behalve waarschijnlijk dat er gewed zou worden, omdat ze eigenlijk dachten dat ze geen schijn van kans hadden...

Waar gewed kan worden wordt gewed, al is het maar de mol die erover begint van ja we kunnen het. Door zijn verhaal met het versieren van de jongens bracht hij sowieso ook Aaf mee en nog een andere vrouw. Dan blijven er dus maar 5 zoekers over om roeiers te vinden.

Er zijn ook nog 3 andere kandidaten met geld of die ruilen voor geld...

Nogmaals, ze waren allemaal wel iets aan het aftasten van wat heb jij te bieden en ik heb dit te bieden. Freek was echter degene die vanaf het stiltemoment al wist: ik moet met Sofie ruilen.

Zelfde geldt voor Jennifer, Daphne en Aaf. Ook Sofie vergeet er maar 1. Ja volgens velen doet Jennifer raar met haar verhaaltje, maar ze geeft wel alle woorden door.

Ik bedoelde alleen te zeggen, we zitten nog altijd in het topic van Freek als kandidaat en dan even beredenerend vanuit zijn molpositie, dat hij niet hoefde te mollen. Stel dat hij de mol is en hij weet welke 10 woorden opgeschreven moeten worden. Van die 10 woorden hoor je slechts 4 woorden, waarvan er 2 ook nog eens niet bij het rijtje staan maar alleen de eerste letter klopt. Aangezien het op alfabet is. Dan kan je lekker de kandidaat uithangen en zet je de afluisteraar ook op een dwaalspoor.

Waaraan denk je af te kunnen leiden dat hij de enige was. Feit blijft dat ook Sofie, Susan en Daphne geld in handen hebben gehad.

Ja zij hebben ook geld in de handen gehad, maar als hij de mol is dan weet hij ook wie welk nummer heeft. Aangezien hij zo gebrand op was om de envelop van Sofie te hebben, of in elk geval met haar te ruilen, dan lijkt het voor mij sterk erop dat hij weet dat zij geen geld heeft. De nummers op de enveloppen verraden dat. Hij had op dat moment nog een verbondje (soort van, door het opsturen van geld) met Sofie. Dan ga je toch niet een ander geld gunnen, daar waar je weet dat er maar 2 enveloppen met geld (half geld) zijn, 1 met niets en de rest met iets waardevols voor bij de test. Dan ga je eerder proberen om bijvoorbeeld Aaf af te tasten en haar half geld te geven. Daar heb je geen fuck aan. Nee hij wilde al per se met Sofie ruilen en dat is voor mij iets anders dan de rest doet.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #292 Gepost op: 25-01-2014, 01:02:49 »
Hehe, I get your point, wilde ook alleen maar duidelijk maken dat het niet zo zwart/wit is als het lijkt als je zo'n lijst met punten neerzet.

Door zijn verhaal met het versieren van de jongens bracht hij sowieso ook Aaf mee en nog een andere vrouw. Dan blijven er dus maar 5 zoekers over om roeiers te vinden.
Ik wil dit ook niet eindeloos uitrekken maar dit is toch juist geen molactie? (Goede) Roeiers vinden was toch juist mols bij deze aflevering??

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #293 Gepost op: 25-01-2014, 01:51:27 »
Ik wil dit ook niet eindeloos uitrekken maar dit is toch juist geen molactie? (Goede) Roeiers vinden was toch juist mols bij deze aflevering??

Mee eens maar je lijdt wel anderen af van de opdracht, roeiers vinden doen ze toch wel daar heb je als mol weinig invloed op. Overigens, hij probeerde sterke kerels te polsen maar toen ze niet wilden bleef hij hangen.

Maar sowieso was er deze opdracht niet echt een mol te vinden.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #294 Gepost op: 25-01-2014, 02:09:13 »
Even over die roltrap opdracht. Misschien is het al genoemd en heb ik er overheen gelezen.
Freek kreeg 10 woorden van Jennifer. Hij komt vervolgens aan bij Daphne. Waarom zegt hij tegen haar "De eerste zes woorden moet je onthouden door middel van het alfabet"?  ??? Waarom de eerste 6 woorden? Hoe komt hij daarbij....?

Daphne zegt dat Freek rustig en kalm was en geen enkele vergissing maakte. Juwelen van koraal? Was toch Juweel?

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #295 Gepost op: 25-01-2014, 02:25:38 »
Even over die roltrap opdracht. Misschien is het al genoemd en heb ik er overheen gelezen.
Freek kreeg 10 woorden van Jennifer. Hij komt vervolgens aan bij Daphne. Waarom zegt hij tegen haar "De eerste zes woorden moet je onthouden door middel van het alfabet"?  ??? Waarom de eerste 6 woorden? Hoe komt hij daarbij....?

Daphne zegt dat Freek rustig en kalm was en geen enkele vergissing maakte. Juwelen van koraal? Was toch Juweel?

Omdat de eerste 6 worden volgens het alfabet waren. Vervolgens ontbraken de g h en i, dan j k, ontbrekende l m dan n en de rest kwam niet meer.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #296 Gepost op: 25-01-2014, 09:32:10 »
In 14 jaar tijd heb ik 1x de mol goed gehad na aflevering 1. En dat was een gok. Wel heb ik het vaak goed na 5/6 afleveringen, omdat alles dan zo lekker optelt.

Freek telt bij mij nu op naar weinig.

Het punt cq probleem is dat ze het deze serie (imho) duidelijk anders hebben aangepakt in de edit zowel als in de opzet van de opdrachten. Ik denk dat de kritiek dat het 'te duidelijk' was vorig jaar goed overgekomen is wat dat betreft.  :P

De opdrachten zijn zodanig opgezet dat we erg weinig grip krijgen op wie nou daadwerkelijk ergens molt want veel ervan is chaotisch, onduidelijk, zonder heldere instructies zodat het allemaal ook oprechte vergissingen kunnen zijn van mensen die vanuit bepaalde tunnels als 'Mols' kunnen worden uitgelegd.

Neem een titel als 'Jennifer'. Door de dingen die ze zegt kan ze eigenlijk voor iedere nog bestaande tunnelvisie prima worden uitgelegd als zijnde van toepassing. Ik denk dat mede daarom de mensen hier in dit topic aangeven dat het voor Freek nog iets meer opging omdat een aantal dingen bij hem van toepassing zijn. Past perfect in het straatje zoals afleveringtitels voorheen al multi-interpretabel waren maar uiteindelijk toch verwezen naar de Mol. De opzet van de opdrachten sluit daarbij prima aan. Ik vind de edit dit jaar echt meesterlijk tot nu toe, moet ik zeggen (afgezien van het faux pas moment van JW that is..) omdat de Mol - wie het ook blijkt te zijn - maximale camouflage krijgt.

Voor mezelf sprekend: Ik blijf als ik de beelden zie elke keer twijfelen of ik het wel goed zie, omdat het zo dubbel uit te leggen is allemaal. Toch telt bij mij juist bij Freek over de 4 afleveringen genomen wel het meeste op, vanuit hoe de Mol mijns inziens neergezet zou worden. Je kunt namelijk best suggereren dat iets een molsactie is (hetgeen me normaliter zou doen twijfelen) maar als de andere kandidaat die dit suggereert verdachter overkomt in handelen dat ermee gekoppeld gaat dan wordt die kandidaat verdacht, niet degene van wie iets gesuggereerd wordt. Zo heb ik al een aantal keer langs zien komen op de internationale fora dat JW waarschijnlijk dat telefoonnummer gewist heeft terwijl het natuurlijk net zo goed Freek of Sofie had kunnen zijn.

In ieder geval voel ik dit jaar beduidend minder houvast, met name door opdrachten als die roltrap. Wat is het nu, de mol molt wel en neemt het risico dat iig een persoon wel degelijk mogelijk op zijn/haar spoor komt, of de mol molt niet en laat het lekker aan de anderen over omdat hij/zij weet dat 10 vd 20 woorden niks waard zijn sws, en gebruikt het om de aandacht te verleggen naar 'verdachtere' mensen. Ik denk het laatste maar daar kun je dus uren met elkaar over bakkeleien.  :P
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 09:38:37 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #297 Gepost op: 25-01-2014, 11:09:17 »
Ik heb helemaal niets met een rationele benadering. Alle schema's en overzichten en rekenmethodes om de mol te vinden sla ik dan ook over.Er zijn diverse invalshoeken om te mollen en gedrag van kandidaten wordt diverse tunnels in geredeneerd ;D
WIDM is een psychologisch spel. Vanaf de eerste beelden en introductie's observeer ik en let vooral op houding mimiek en interactie.
Vanaf 2009 volg ik WIDM Intensief en op hierboven beschreven wijze.
Steeds had ik vanaf afl. 1 of 2 de mol te pakken. Jon, Kim, Patrick, Kees.....
Twee maal heb ik mij door externe factoren  van mijn oorspronkelijke gedachten laten brengen.
Kim was te obvious volgens velen hier op het forum en Anne Marie had getwitterd tijdens de opname periode. In beide seizoenen voor de finale toch nog de juiste mol gevonden,  bij Kim weliswaar veel eerder dan AM.

En dit jaar is Freek de mol ;D



Mooi om te zien dat er nog iemand naast mij widm precies zo benaderd als ik het doe. Net wat je zegt: kijken naar houding, reacties, lichaamstaal etc. Dat brengt je naar mijn mening stukken verder om op de mol te komen dan letterlijk scherlock holmes te spelen. Het spel is psychologisch dus logisch om het ook deels psychologisch te benaderen

OP basis van bovenstaande heb ik altijd na het eerste aflevering MIJN mol en grappig genoeg komt diegene hoe dan ook tot in de finale zei het als winnaar verliezer of mol,(vorige jaar had ik caroline)
Dit jaar Freek dus, ik noem ze ook altijd de intuïtie mol vanwege bovenstaande benadering :P
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #298 Gepost op: 25-01-2014, 11:20:10 »
Tijdens de leader zijn er van die schokjes te zien, waarin heel kort allerlei kleuren (de kleuren van de regenboog) te zien zijn. Is dit een hint naar Freek die in Joseph een regenboogjas droeg?

De kleuren waar jij het over hebt zijn er maar twee namelijk rood en groen en dat gebruik je om een 3D beeld te creëren. Denk maar aan de bioscoop brilletjes die je krijgt als je naar een 3D film gaat.
Nu heb ik geen 3D tv, en betwijfel ik het dat er velen zijn met een 3D tv waardoor er misschien een 3d hint in zou kunnen zitten hoewel ik zelf denk van niet.
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #299 Gepost op: 25-01-2014, 11:53:13 »
Ik heb sinds kort een 3D tv... moet ik de afleveringen nu ook al met zo'n stom brilletje op gaan zitten kijken...?  ::) ::vergroot::