Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373562 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #500 Gepost op: 6-02-2014, 08:48:46 »
Mooi lijstje. Freek is samen met Susan mijn verdachte, Susan op nummer 1, maar heb ik eigenlijk geen motivatie voor. Dit lijstje zorgt er misschien wel voor dat ik Freek en Susan omdraai... Eigenlijk staan die twee vanaf moment 1 bovenaan het lijstje bij mij... Saillant detail: ik heb het tot nu eigenlijk nog nooit goed gehad vanaf het begin...

(sorry, bericht paste niet onder de quote, bericht werd te lang)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #501 Gepost op: 6-02-2014, 15:32:20 »
Mooi lijstje. Freek is samen met Susan mijn verdachte, Susan op nummer 1, maar heb ik eigenlijk geen motivatie voor. Dit lijstje zorgt er misschien wel voor dat ik Freek en Susan omdraai... Eigenlijk staan die twee vanaf moment 1 bovenaan het lijstje bij mij... Saillant detail: ik heb het tot nu eigenlijk nog nooit goed gehad vanaf het begin...

(sorry, bericht paste niet onder de quote, bericht werd te lang)

Misschien dat je volgende keer beter niet het hele bericht quote maar slechts een klein stukje.
We komen op deze manier regelmatig dezelfde stukken tekst tegen, terwijl er bovenaan de quote staat wanneer en door wie het bericht is gepost.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #502 Gepost op: 6-02-2014, 19:01:28 »
Mooi lijstje. Freek is samen met Susan mijn verdachte,
Stel :Freek is de mol niet !
Wat maak je dan van zijn inzet als kandidaat ?? ???

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #503 Gepost op: 6-02-2014, 21:40:32 »
Volledige speculatie natuurlijk maar toen JW vast kwam te zitten met die auto dacht ik; hmmm zou Freek ergens aan hebben gezeten? ;D

(kan ook JW zelf zijn geweest though ;) )

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #504 Gepost op: 6-02-2014, 21:48:01 »
Geen molacties van Freek kunnen ontdekken. Het enige dat je vandaag bij hem kan schrijven is dat hij met Susan is meegegaan in de fout (Aaf noemen als loper bij een wagen) en dat hij aan de jeep heeft gezeten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #505 Gepost op: 6-02-2014, 21:49:36 »
Geen molacties van Freek kunnen ontdekken. Het enige dat je vandaag bij hem kan schrijven is dat hij met Susan is meegegaan in de fout (Aaf noemen als loper bij een wagen) en dat hij aan de jeep heeft gezeten.

Met Susan meegaan? Misschien was het wel andersom. De beslissing om voor Aaf te kiezen hadden ze vast eerder genomen.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #506 Gepost op: 6-02-2014, 21:54:34 »
Volledige speculatie natuurlijk maar toen JW vast kwam te zitten met die auto dacht ik; hmmm zou Freek ergens aan hebben gezeten? ;D

(kan ook JW zelf zijn geweest though ;) )

Hoe toevallig is het dat vervolgens ook Tygo problemen met zijn auto kreeg toen Freek er naast zat...

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #507 Gepost op: 6-02-2014, 21:56:42 »
Wat me opviel aan de titel is dat het woord Rij met een hoofdletter geschreven was. Een ander woord voor rij is reeks. Kom ik toch weer op mijn "alfabet reeks" anagram hint uit...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #508 Gepost op: 6-02-2014, 22:02:33 »
Wat me opviel aan de titel is dat het woord Rij met een hoofdletter geschreven was. Een ander woord voor rij is reeks. Kom ik toch weer op mijn "alfabet reeks" anagram hint uit...

De tvgids app schijnt gezegd te hebben dat vandaag een "1vontuurlijke" aflevering zou zijn.

Dit is in stijl met de alfabet reeks.....



Het viel me wel op dat Freek aan het begin met die enveloppen helemaal als laatste ging. Hij had er totaal geen haast mee.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #509 Gepost op: 6-02-2014, 22:36:32 »
Het viel me wel op dat Freek aan het begin met die enveloppen helemaal als laatste ging. Hij had er totaal geen haast mee.

Waarschijnlijk omdat de kans daarmee het grootst was dat de joker enveloppen vergeven waren. Als Mol wil je langs de kant van de weg staan lijkt me.

Offline Anika31

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #510 Gepost op: 6-02-2014, 23:02:16 »
Bij het eerste filmpje van de kijk-in-de-toekomst opdracht, zag je eerst 1 vingerafdruk en daarna 2 vingerafdrukken. Ik dacht direct aan een soort van hints... 1 lettergreep.... 2 lettergrepen...


Ik vrees dat ik heel diep in de Freek tunnel zit   ;)

Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #511 Gepost op: 6-02-2014, 23:30:52 »
Waarschijnlijk omdat de kans daarmee het grootst was dat de joker enveloppen vergeven waren. Als Mol wil je langs de kant van de weg staan lijkt me.

De kans is nog groter als je als mol eerst een envelop pakt, je weet namelijk toch in welke envelop de jokerbriefjes zitten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #512 Gepost op: 6-02-2014, 23:34:48 »
De kans is nog groter als je als mol eerst een envelop pakt, je weet namelijk toch in welke envelop de jokerbriefjes zitten.

Dat kan men dan als voorkennishint opvatten. Waarschijnlijk heeft de crew Freek gewoon opgedragen te wachten tot de laatste en zou hij op een of andere manier een seintje van Art krijgen als hij eerder moet komen, omdat de jokers nog niet gepakt zijn en hij de laatste moet pakken zonder jokers.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #513 Gepost op: 7-02-2014, 08:52:36 »
Wat aanvullingen in het kader van de 6 - in combi met ABC n.a.v. afl 6:
(Zie vorig overzichtje)

Veel zessen die voorbij kwamen in afl 6.
- 6 enveloppen, Freek pakt als 6e.(6.1)
- 6 jokers in totaal te verdienen. (6.1)
- Het eerste klokje dat in beeld kwam telde wederom af op 6 sec van 1 uur (tot 59.54) alvorens het verdween (6.2)
- Het laatste klokje dat in beeld kwam bleef tot 6:06 (voice-over van Freek over bij vrouwen komen). (6.2)
- Vragen aan Freek in de toekomst opdracht over de vorige test: (6.3)
Vraag 14: Met hoeveel personen zat de Mol in een team gedurende de Snake opdracht?
Vraag 20: Wie is de Mol?

Verschil tussen die beide = 6 (obv de tweet die vooraf gestuurd werd, een rekensom (i.e. (4x4)x3))
M.a.w. de 14e Mol (vraag 14+20) = 6?

Freek's voice over tijdens de test: 3 mannen en 3 vrouwen.

Tekst van Art tijdens de executie:
- De derde man op rij, Freek (Reeks?)
- Voor de derde keer op rij gaat er een vrouw.

Totaal 6 op rij. Combineer dit met de titel van de aflevering:
'5 op een Rij' - als je dit leest als een optelsom: 5 plus/tel op 1 rij, de 6e op Rij, i.e. in de reeks.

Aanvulling op eerder genoemde:

9. In de beelden van de boot-jacht opdracht zit een wapen tussendoor gemonteerd (met dank aan vlees: http://imgur.com/tQLFslK,hhhSvSv,YbCL4LP,G8SXTE6,78EE2ti,wqAKI2s,JMMeBRC#2). Het wapen dat erin gemonteerd lijkt (img 3 en 4) komt ook voor tijdens de opdracht:


Het klokje heeft dan net 6 seconden afgeteld van de 15 minuten die ze totaal krijgen (verdwijnend op 14.54), en Freek's voice over begint over 'de jagers'. (De Mol die zijn medekandidaten elimineert?) (5.2)


De boot die we daar in beeld zien is precies de boot die we in afl 2 zagen, als er een tanker met 'Mol' voorbij komt varen. Mogelijke beeldhint?  :)

« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 16:00:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #514 Gepost op: 7-02-2014, 10:22:32 »
Freek en Susan waren weer lekker bezig deze aflevering. Als mol wil je juist geen jokers krijgen als je net doet alsof er niets is gebeurd. Want de ideale molpositie was die van Sofie/Aaf en Freek/Susan. Waarbij het eerste duo fanatiek was in het ontdekken en Freek/Susan moeilijk om Tygo heen konden (dat zou pas opvallen  ::)) Dus als mol met voorkennis weet je dat J-W niet spotten genoeg is opdat hij toch 3 jokers zal ontvangen en zal delen met Tygo (die hebben toch een wantrouwend bondje :P) Enfin, bij de buggysleepopdracht hoef je maar een klein tikje tegen het hi/low gearing pookje te geven en je vernaggelt zo een 4x4 (heeft mijn pa ook meegemaakt) En wie zat er naast Tygo die als anwb/baywatchman  ::rofl:: het ontbrekende bootstuk kwam ophalen? Wederom Freek. Grappig hoor (om in Aaf haar woorden te spreken) dat Tygo daarna moeite heeft weg te komen (los van de hellingproef op een duin)

Tot deze aflevering twijfelde ik nog tussen Susan of Freek. Maar deze aflevering heeft Freek gewoon veel meer kansen tot molacties gehad en ik zie het al zo voor me in aflevering 10, ook gewoon benut. Tis alleen zo jammer dat ie qua geld uit de pot houden Susan voor zich moet laten gaan  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #515 Gepost op: 7-02-2014, 10:34:12 »
Freek mag de kerk niet in. Waarschijnlijk omdat hij twee keer gelogen heeft over wat hij bij de test invulde. Freek in een biecht: "Voor wat hoort wat. En ik heb niet iets gegeven en daarom ook niks teruggekregen."

1. "Met hoeveel personen zat de Mol in een team bij de snake-opdracht? 1 of 2". Freek: "Twee."
2. "Wie is de Mol?" Freek: "Dat ga ik niet delen." Art: "Ik wil wel een antwoord." Freek in een biecht: "Uit paniek heb ik een naam genoemd die ik totaal niet verdenk omdat ik niet wilde delen met de anderen." Freek: "Susan."

Door "dat ga ik niet delen" te zeggen komt Freek zeer kandidaats over. Niet alleen omdat een kandidaat natuurlijk zeker zijn Mol niet prijs wil geven, maar ook omdat het er zo op lijkt dat hij verrast wordt door de opdracht. Het lijkt alsof hij niet begrijpt dat hij ook mag liegen. Wat daarom pas echt verdacht is is dat Freek bij vraag 1 wel degelijk leek te weten dat hij ook mocht liegen. Zijn antwoord "twee" klopte immers niet. Zijn biecht "ik heb niets gegeven" wijst erop dat hij dit wist. De tegenstrijdigheid is verdacht.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #516 Gepost op: 7-02-2014, 10:36:19 »
Ik ben er van overtuigd dat - ook als Freek de mol is - het vernaggelen van de auto per ongeluk is gebeurd. Zelfde redenatie als bij Jennifer en de telefoon eigenlijk: de Mol saboteert, maar niet door expres dit soort dingen te vernielen. Daar is het het programma niet naar.

Het kan de Mol overkomen, net als elke andere kandidaat, natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld Patrick en de bus. Maar niet expres. Ik blijf daar bij totdat ik het Freek hoor bekennen in aflevering 10 en dan hoop ik gelijk ook dat de productie dit soort dingen nooit meer doet. Ze slaan dan een weg in die ik niet echt kan waarderen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #517 Gepost op: 7-02-2014, 11:12:20 »
Het kan de Mol overkomen, net als elke andere kandidaat, natuurlijk. Zoals bijvoorbeeld Patrick en de bus. Maar niet expres.

Even los van Freek als Mol, maar vorige week zei je toch juist dat je hoopte dat de Mol (Susan in jouw geval) wel iets geflikt had met die boot van Jennifer opdat hij langzamer zou gaan? Wat is het verschil? (Ben echt nieuwsgierig).

Overigens viel deze opdracht dus verder niet te 'mollen' dus sja.

Freek mag de kerk niet in. [...] Wat daarom pas echt verdacht is is dat Freek bij vraag 1 wel degelijk leek te weten dat hij ook mocht liegen. Zijn antwoord "twee" klopte immers niet. Zijn biecht "ik heb niets gegeven" wijst erop dat hij dit wist. De tegenstrijdigheid is verdacht.

De kandidaten moesten even doorkrijgen wat de bedoeling precies was. Kwartje viel pas toen Freek voor was gegaan. Lijkt me een goede manier om je Mol in te zetten en de opdracht goed uit de verf te laten komen.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #518 Gepost op: 7-02-2014, 11:56:26 »
Tijdens opdracht 2 stopt het klokje bij 06:06. Nou is al eerder genoemd dat de Alfabetreeks op Freek zou kunnen slaan (anagram voor Freek Bartels icm A=R en R=A) en dat de 6e letter uit het alfabet F is als verklaring voor waarom we het getal 6 icm Freek zien, maar 2x6 is ook nog eens 12. Freek Bartels bestaat uit 12 letters.

De tegenstrijdigheid is verdacht.

 ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-02-2014, 12:33:41 door Dolfie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #519 Gepost op: 7-02-2014, 12:22:06 »
Even los van Freek als Mol, maar vorige week zei je toch juist dat je hoopte dat de Mol (Susan in jouw geval) wel iets geflikt had met die boot van Jennifer opdat hij langzamer zou gaan? Wat is het verschil? (Ben echt nieuwsgierig).

Als die buitenboordmotor echt kapot zou zijn gemaakt, hoop ik niet dat Susan (of wie dan ook) dat gedaan heeft. :o Ik denk ook niet dat hij kapot was trouwens en heb dat volgens mij ook nergens gezegd! Ik zou het wel grappig vinden als er bijvoorbeeld een soort begrenzer was ingeschakeld (die dus ook weer gewoon uit kan, zonder dat hij kaduuk gaat), waardoor die boot niet harder ging. Maar aangezien ik totaal geen verstand heb van bootmotoren kan ik er echt verder niks zinnigs over zeggen.

Beetje rustig hoor. ;) Ik vind het gewoon niet bij WIDM passen dat de Mol dit soort apparatuur willens en wetens kapot maakt. That's all. Maar misschien was die auto wel helemaal niet echt kapot of is het per ongeluk gebeurd, dat kan wel.