Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373545 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #580 Gepost op: 11-02-2014, 22:48:43 »
>:D Het aantal molacties dat ik van Freek heb gezien.  >:D

Nou overdrijven is ook een kunst..
De molactie's van Freek zien we wel in de laatste aflevering ::jaja::
Alles wat nu al breed word uitgemeten betreft mogelijke molactie's daar geloof ik niet in.
Veel succes nog in je Aaf Susan tunnel.

« Laatst bewerkt op: 12-02-2014, 07:32:27 door Molletjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #581 Gepost op: 12-02-2014, 20:46:21 »
Nog even in het kader van de 6 - in combi met ABC.

Ik heb er nog een voor je lijstje. In aflevering 3 zegt Freek in een biecht over de speciale executie: "Per duo moest je opschrijven wie van de andere zes over ons scherm zou besluiten."

Als ik het goed begrijp zou de hint er dus op neerkomen dat het alfabet vaak voorbijkomt deze serie, net als het cijfer 6 in combinatie met Freek. -> De zesde letter in het alfabet is de F van Freek. (Hm, toch jammer dat nog de link met de Mol ontbreekt.)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #582 Gepost op: 12-02-2014, 21:22:37 »
Ik heb er nog een voor je lijstje. In aflevering 3 zegt Freek in een biecht over de speciale executie: "Per duo moest je opschrijven wie van de andere zes over ons scherm zou besluiten."
::ok::
Citaat
Als ik het goed begrijp zou de hint er dus op neerkomen dat het alfabet vaak voorbijkomt deze serie, net als het cijfer 6 in combinatie met Freek. -> De zesde letter in het alfabet is de F van Freek. (Hm, toch jammer dat nog de link met de Mol ontbreekt.)

Klopt ja, plus uiteraard het mogelijke anagram van 'alfabet reeks'.  :)

Tja.
De enige mogelijke (en wat speculatieve) links met de Mol die ik tot nu toe heb kunnen bedenken zijn:
- Abercrombie & Fitch Model --> Model als anagram van de Mol (ABC de Mol).
- Het feit dat de stelling over Freek en het attache koffertje als zesde opgelezen werd (waarvan hij als Mol zou weten wat erin zit).

Maar de De F(ilipijnen/Filipino's) in de Mollendagboeken, het feit dat hij Daphne letterlijk 'abcdef' naroept op de roltrap en het feit dat Art nu ook tot twee maal toe 'drie maal op rij' (i.e. reeks) zegt in combinatie met Freek doen me toch vermoeden dat het om een hint gaat. Het komt te vaak terug om toeval te zijn mijns inziens.  :)

Maar ik ben het volledig met je eens dat het mooi zou zijn als er nog een duidelijke link met 'de Mol' komt in komende afleveringen.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 12-02-2014, 21:26:06 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #583 Gepost op: 12-02-2014, 21:30:18 »
De 5 en 6 komen vaak voor toch?

Mijn theorie is dat de "vijfjes" (Freek, Susan, Sofie) in de finale zitten met 6 = F = Freek als mol.

Maar goed, dat kan ook gewoon wishful thinking zijn  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #584 Gepost op: 12-02-2014, 21:32:52 »
Hints met cijfertjes zijn altijd lastig, want als je er op gaat letten zie je ze ineens overal. Susan die het over "nog zes trappen" heeft bij de Boeddha's, Aaf die uitrekent dat drie plus drie zes is (aantal overtredingen bij "Snake"), etcetera.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #585 Gepost op: 12-02-2014, 21:41:03 »
Klopt, maar het kan een hint worden als het structureel is.  :)

En omdat Freek nu al enkele afleveringen het getal 6 noemt cq ermee in verband gebracht wordt (in diverse vorm, incl de tekst van Art bij de executie en de envelop die hij pakt bijvoorbeeld), wordt het daarmee waarschijnlijker als hint, mijns inziens.

Maar cijfers blijven inderdaad lastig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #586 Gepost op: 12-02-2014, 22:24:42 »
Volgens mij sla ik nu officieël door.

Oh geen zorgen, er zijn nog genoeg vlinders die je kan tellen in het Susan topic.  ::jaja::  ::bravo:: 
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #587 Gepost op: 12-02-2014, 22:29:56 »
Wel erg toevallig dat Susan dan zegt 'Nog 6-trappen' misschien een hint dat nog 6-kandidaten te gaan zijn, en ZIJ als mol overblijft.

Susan moest er nog zes uittrappen? Sorry maar die hint gaat me zes bruggen te ver. ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #588 Gepost op: 12-02-2014, 22:50:39 »
(Hm, toch jammer dat nog de link met de Mol ontbreekt.)

May i remind you:
Citaat van: wieisdemol.net
Hint 3. De 'K. I. M.-hint': Kim zegt "Kennis is macht" bij de test in aflevering 1, "(..) kan ik mezelf (..)" in een biecht over de lunch met Angela en Karel (aflevering 3), "Kijk ik mocht (..)" in een biecht over de schoolopdracht (aflevering 4), "Die zandzakken die kon ik makkelijk tillen.." (aflevering 4), "Misschien kan ik met deze joker (..)" (aflevering 8) en "(..) wat wel knap is maar.." (aflevering 9).
« Laatst bewerkt op: 12-02-2014, 22:52:32 door Rat »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #589 Gepost op: 13-02-2014, 02:29:46 »
Laatste afl:
Art's voice over over de test...
"Behalve de Mol...die hoeft..." ...
Dan zien we dit (zie print screen).
We hebben een lokale visser in rood t-shirt gezien, maar komt dat overeen met dit beeld?  ::ohno::
Is dat Freek in zijn rode regenjas? Zou maar zo kunnen.
@ 45.53u.  Uitzen. gem).
Omnia vincit amor

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #590 Gepost op: 13-02-2014, 09:20:01 »
In de categorie "mogelijke subtiele hints": in de inleiding van aflevering 6 zegt Art "De kandidaten krijgen de kans om in de toekomst te kijken", waarbij ik een lichte nadruk op het woord "kandidaten" meen te horen. De enige die niet in de toekomst kijkt is Freek. M.a.w. Freek is geen kandidaat?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #591 Gepost op: 13-02-2014, 09:40:15 »
Susan moest er nog zes uittrappen? Sorry maar die hint gaat me zes bruggen te ver. ;)

Of Susan heeft Freek door als mol en houdt dat heel goed verborgen verder ;D

@ RdB: Inderdaad! Mooi.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #592 Gepost op: 13-02-2014, 09:44:17 »
Wat ik me realiseerde in het kader van het alfabet i.c.m. Freek:

Uit de letters van de woordencombinatie AROMA BILJET CORSAGE kun je van alle achternamen van alle kandidaten (ook degenen die zijn afgevallen) uitsluitend de achternaam van Freek vormen.

Zou hij daarom de nadruk hebben willen leggen op het 'ABC-tje'?

NB Als je een letter meerdere malen mag gebruiken kun je ook ABERCROMBIE vormen
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 09:58:48 door RdB »

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #593 Gepost op: 13-02-2014, 10:30:24 »
Wat ik me realiseerde in het kader van het alfabet i.c.m. Freek:

Uit de letters van de woordencombinatie AROMA BILJET CORSAGE kun je van alle achternamen van alle kandidaten (ook degenen die zijn afgevallen) uitsluitend de achternaam van Freek vormen.

Als aanvulling wil ik nog melden dat ook geen van de voornamen gevormd kan worden uit de letters. Ergo, AROMA-BILJET-CORSAGE is uitsluitend in verband te brengen met Freek.

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #594 Gepost op: 13-02-2014, 10:34:06 »
Namen van alle kandidaten met die woordencombinatie, kan je daar screenshot van maken? Kan het me bijna niet voorstellen.

Stop allen. Dalijk ga ik nog twijfelen ook. Freek is wel als de weinigste in de media gekomen, Susan overal (Life 4 You, Glazen Huis, interviews) zouden ze dat doen bij de mol, riskeren? Maar de hints naar Susan zijn wat mij betreft té overduidelijk en overtuigend.

Ik bedoel uiteraard niet de volledige lijst met 20 woorden, maar alleen de eerste 3 (ABC). Dit omdat Freek het uitdrukkelijk had over een ABC tje en de woorden Aroma Biljet Corsage in een adem herhaalde.

Online joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #595 Gepost op: 13-02-2014, 10:43:28 »
In de categorie "mogelijke subtiele hints": in de inleiding van aflevering 6 zegt Art "De kandidaten krijgen de kans om in de toekomst te kijken", waarbij ik een lichte nadruk op het woord "kandidaten" meen te horen. De enige die niet in de toekomst kijkt is Freek. M.a.w. Freek is geen kandidaat?

Goed gevonden! Hoewel ik niet op Freek zit, is dit een hint die ook nog uit te leggen is in de laatste aflevering (voor mij toch een criterium voor een goede hint).

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #596 Gepost op: 13-02-2014, 11:19:53 »
Ik snap hem eerlijk gezegd nog niet helemaal, zal straks eens beter nadenken *kraak kraak*

Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Je neemt de letters AROMABILJETCORSAGE. Uit die letters kun je de achternaam van Freek vormen (BARTELS). Dit lukt alleen met zijn achternaam. De achternamen (of voornamen) van de andere kandidaten kun je niet vormen (zelfs "ENK" bijvoorbeeld niet). Op die manier kun je "Aroma Biljet Corsage" dus exclusief linken aan Freek. Natuurlijk kan het toeval zijn. Maar omdat Freek het expliciet over een ABC-tje heeft en de  woorden Aroma Biljet Corsage in een adem in de mond neemt (bijna als 1 woord) zie ik er meer in dan toeval.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #597 Gepost op: 13-02-2014, 11:22:52 »
Ik heb eens zitten puzzelen met deze twee woorden uit die woordenlijst:

KORAAL   MAFKEES

Daar heb ik uit gekregen:

AS MOL AKA FREEK

of

AS FREEK AKA MOL

AS synoniemen: spil, overblijfsel. (Of gewoon AS, als in Freek is de as waar alles om draait).
Of A.S. als in aanstaande.
AKA is een afkorting in het engels: Also Known As (Ook wel geheten als).
 
En nu het ironische:
Maf-kees(Tol?)
As Mol Aka Freek is 13 letters. Kees was de mol van seizoen 13.
Mafkees staat als 13e woord op de lijst.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #598 Gepost op: 13-02-2014, 11:22:54 »
Uit de letters van de woordencombinatie AROMA BILJET CORSAGE kun je van alle achternamen van alle kandidaten (ook degenen die zijn afgevallen) uitsluitend de achternaam van Freek vormen.

Hmmm inderdaad ja. Goed gevonden.  ::ok::
Ik denk sws al niet dat de woorden random gekozen zijn. (oa 13 = mafkees en 14 = netvlies).
Maar met de nadruk die Freek op het ABC'tje legt zou dit best een extra hint in die richting kunnen zijn ja.  :)

Ik zie ze bijvoorbeeld wel drie woorden tonen en daar dan alleen de achternaam van de Mol uit laten oplichten. Dat is makkelijk genoeg uit te leggen iig.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #599 Gepost op: 13-02-2014, 11:36:44 »
Good-Riddance dit is het topic voor alle dingen aangaande Freek.
Het is niet zo handig om hier hints naar andere kandidaten neer te gaan zetten, dat maakt het verwarrend en onoverzichtelijk.

Prima natuurlijk als jij de hints naar Susan overtuigender vindt.  ::ok::
Maar gelieve deze uit dit topic te houden, zodat het overzichtelijk en duidelijk blijft voor iedereen. Dank.  :)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2014, 11:38:34 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)