Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 377055 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #760 Gepost op: 6-03-2014, 22:34:31 »
Daar zit iets in ja. Maar toch, als ze de vrijstelling niet aan Freek zou gunnen zou ze wel erg verdacht worden in een keer, ze heeft immers met Freek een verbondje en ze vertrouwen elkaar volledig.

Maar oeps, dit is het Freek topic.  ::schaam::

Maar het hele idee zou toch juist zijn geld op te sturen aan iemand die níet in de finale komt?
En hem dan nu eigenhandig middels 1/3 van de stemmen een heel stuk naar toe op weg helpen?  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #761 Gepost op: 6-03-2014, 22:36:45 »
Maar het hele idee zou toch juist zijn geld op te sturen aan iemand die níet in de finale komt?
En hem dan nu eigenhandig middels 1/3 van de stemmen een heel stuk naar toe op weg helpen?  ::)

Ja, dat zeg ik toch ook? Het is niet handig als Mol om Freek een stem te geven - maar als ze hem geen stem gaf, dan zou dit weer een verdenking van Freek op haar oproepen. Het is dus een keuze die je maakt..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #762 Gepost op: 6-03-2014, 22:40:42 »
Susan kiest Freek gewoon omdat die haar niet verdenkt. Zo simpel is het, volgens mij.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #763 Gepost op: 6-03-2014, 22:40:53 »
Als die hond niet bij JW was gaan snuffelen was Freek zijn vrijstelling kwijt geweest en had er 2500 euro in de pot gekomen. Nee de mol wilde geen vrijstelling voor de finale hebben en heeft daar ook voor gezorgd.
Susan is de mol en stemt natuurlijk voor Freek omdat Tygo haar al de hele serie verdenkt. Sofie weet waarschijnlijk ook dat Tygo concurrentie is voor haar en stemt ook op Freek.
Freeks reacties (blijdschap, zenuwen) komen ook oprecht over. Kan me niet voorstellen dat je nu nog denkt dat Freek de mol is :-\\

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #764 Gepost op: 6-03-2014, 22:44:49 »
Wat tegen Susan pleit deze aflevering is dat ze Freek de vrijstelling gunt. Freek naar wie ze 1750 heeft gepost.

Goed opgemerkt. Echter: Als je voorkennis hebt over de zoek-opdracht is het wel logisch om voor Freek te kiezen in plaats van voor Tygo. Tygo is veel makkelijker te spotten, dus kiezen voor Tygo vergroot de kans op 2500 in de pot.

Dat is meer dan de rente op het geposte geld. (gezien Susan als laatste postte en haar inzending sowieso al de minste rente oplevert)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #765 Gepost op: 6-03-2014, 22:44:59 »
Kan me niet voorstellen dat je nu nog denkt dat Freek de mol is :-\\

Was jij niet erg overtuigd van Jennifer, ooit?  ::rofl::

Sorry, maar ik vind het nogal respectloos om dat soort dingen te zeggen..
Jij hebt duidelijk een andere visie op bepaalde dingen, prima, maar dan hoef je nog niet op deze manier te reageren op mensen die het niet zo zien.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #766 Gepost op: 6-03-2014, 22:46:18 »

Ik heb net even aflevering 2 teruggekeken en het geld wordt verstuurd naar aflevering 9. Freek z'n vrijstelling speelt dus eigenlijk geen rol met betrekking tot de post. De vrijstelling is voor aflevering 10.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #767 Gepost op: 6-03-2014, 23:16:24 »
En die weer bij haar verdachten opduikt in haar testbiecht. Als Freek de Mol is gaat Susan winnen. (Als Susan de Mol is heeft Freek heel veel mazzel dat ie de finale gehaald heeft. Dan moet Jan-Willem vol op Sofie zijn gegaan.)

JW zei in moltalk op 2 te hebben gezeten... Sofie, en Tygo? of Sofie en Susan?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #768 Gepost op: 6-03-2014, 23:19:01 »
JW zei in moltalk op 2 te hebben gezeten... Sofie, en Tygo? of Sofie en Susan?

Volgens mij zei hij dat hij nu denkt dat het die andere van zijn twee verdachten is, en heeft hij dus op één van zijn twee verdachten (Sofie en Susan volgens mij) ingezet. (Maar dit moeten we verder in "Wie verdenkt wie" bespreken.)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #769 Gepost op: 6-03-2014, 23:38:51 »
Halloo mol, eindelijk hebben wij elkaar gevonden ::) :-\\
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #770 Gepost op: 6-03-2014, 23:42:42 »
Halloo mol, eindelijk hebben wij elkaar gevonden ::) :-\\

Ehm.. welkom?  ;D

Offline Shell

• Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
« Reactie #771 Gepost op: 6-03-2014, 23:54:58 »
Freek had geen invloed op zijn positie.

Klopt, waarschijnlijk zag zijn oorspronkelijke tactiek er ook anders uit. Je kunt er als mol immers niet vanuit gaan dat de kandidaten je zo vertrouwen dat ze je een vrijstelling gunnen (of de pot...)
Dan krijgt hij de vrijstelling in zijn schoot geworpen (als: de lachende derde) en moet hij die wel verdedigen. Zou hij dat niet doen dan is hij reddeloos verloren. De mol kan ondanks zijn voorkennis niet altijd op de beste positie terecht komen.

Tijdens begin van de aflevering begon ik even te twijfelen maar voorlopig blijf ik lekker in mijn Freek tunneltje :) Iemand thee?  :D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2014, 23:56:43 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #772 Gepost op: 6-03-2014, 23:58:23 »
Iemand thee?  :D

Graag, rooibosje met honing.  :D
Ik heb er wel wat kletskopjes bij, past goed bij de blabla verhaaltjes die Freek ophangt.  ::hypocriet::

Verder eens met je betoog.  ::jaja::

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #773 Gepost op: 7-03-2014, 00:06:09 »
Was jij niet erg overtuigd van Jennifer, ooit?  ::rofl::

Sorry, maar ik vind het nogal respectloos om dat soort dingen te zeggen..
Jij hebt duidelijk een andere visie op bepaalde dingen, prima, maar dan hoef je nog niet op deze manier te reageren op mensen die het niet zo zien.

Ik bedoelde het niet respectloos Supernova maar ben gewoon benieuwd hoe de Freek-verdenkers er na deze aflevering over denken. Misschien beetje onhandig uitgedrukt.
Je hoeft mij niet te zeggen hoe fout ik zelf zat hoor dat weet ik maar al te goed. Niet alleen op Jennifer gezeten maar ook op Tygo. Mensen die op Freek zitten kunnen toch ook van mol veranderen?

Offline Shell

• Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
« Reactie #774 Gepost op: 7-03-2014, 00:09:42 »
Graag, rooibosje met honing.  :D

Hè ik had net Jasmijn gezet om een beetje in de Chinese sferen te blijven :) maar rooibos en honing zijn ook op voorraad dus de thee is in aantocht :)

iemand trouwens dat mannetje op de achtergrond een ooggebaar zien maken na het betoog van Suus over Freek als de verrassing van dit seizoen?

Hij komt op screenshot niet helemaal lekker over, maar in de uitzending viel het me erg op

Edit: Quote toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 7-03-2014, 00:13:36 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

« Reactie #775 Gepost op: 7-03-2014, 00:15:13 »
Freek heeft weer een molstreepje minder gekregen, ik twijfel nog steeds over deze tunnel alvorens ik hem betreed. Leuke acties gezien maar niet erg molwaardig.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #776 Gepost op: 7-03-2014, 00:19:13 »
Freeks reacties (blijdschap, zenuwen) komen ook oprecht over. Kan me niet voorstellen dat je nu nog denkt dat Freek de mol is :-\\
Zijn vak is acteren hè :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

« Reactie #777 Gepost op: 7-03-2014, 00:25:57 »
Zijn vak is acteren hè :P.

Ja maar zou je als mol niet juist in de jagers groep zitten? Om zo de vrijstelling in het spel te kunnen houden? Risico dat je gepakt zou worden was velen malen groter als je zelf de vrijstelling had.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #778 Gepost op: 7-03-2014, 00:29:12 »
Ja maar zou je als mol niet juist in de jagers groep zitten? Om zo de vrijstelling in het spel te kunnen houden? Risico dat je gepakt zou worden was velen malen groter als je zelf de vrijstelling had.
::jaja:: aan de ene kant wel de mol kan makkelijk miscommuniceren of verkeerde info geven/doen alsof hij de loper niet ziet. Aan de andere kant kan de mol zo wel zelf echt het geld uit de pot houden. Freek heeft deze opdracht superslim gespeeld vind ik. En sowieso ben je afhankelijk van het resultaat in 5 op een rij (en Freek leek niet echt bezig om zich af te laten gaan waardoor hij sowieso een jager werd)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #779 Gepost op: 7-03-2014, 00:29:35 »
Ik ben ook al een paar weken undercover in deze tunnel dus hoi :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.