Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373843 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #860 Gepost op: 10-03-2014, 23:33:06 »
als er niet gesjoemeld is door widm dan heeft

Sofie op Suzan
Suzan op Sofie
Freek op Sofie
jan Willem op Suzan ( gebaseerd op de uitspraak tijden de test)
Tygo op Suzan ( waarschijnlijk gedeeltelijk op Sofie gestemd

Als Suzan de mol is dan had Freek er uitgelegen lijkt mij
dan is Freek of Sofie de mol
Freek is de mol
 

JW op Susan? Gewaagd!

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #861 Gepost op: 10-03-2014, 23:48:07 »
JW op Susan? Gewaagd!



D'r is gewoon weinig duidelijkheid over en Susan-tunnelaars vinden het fijn om in te vullen dat JW op Sofie zat. Maar echte zekerheid heb je daar niet over.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #862 Gepost op: 11-03-2014, 00:11:42 »
D'r is gewoon weinig duidelijkheid over en Susan-tunnelaars vinden het fijn om in te vullen dat JW op Sofie zat. Maar echte zekerheid heb je daar niet over.

Ah, daar is ie weer. Het tunnel argument... 

Je kan ook objectief een keuze maken, door de beelden, de uitspraken en de commentaren van JW te bestuderen. Meest voor de hand liggen is dan Sofie. Susan is de onwaarschijnlijke 2e optie.

Het zou kunnen, maar ik vind het nog steeds een gewaagde keuze om Susan te kiezen, Sofie uit te sluiten en dan Freek aan te wijzen.

Als JW voor Sofie ging sluit dat btw Freek niet uit als mol...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #863 Gepost op: 11-03-2014, 00:23:16 »
D'r is gewoon weinig duidelijkheid over en Susan-tunnelaars vinden het fijn om in te vullen dat JW op Sofie zat. Maar echte zekerheid heb je daar niet over.
Ah, daar is ie weer. Het tunnel argument...
Als ik naar mijzelf kijk heeft hij helemaal gelijk. Ik vind het niet zo duidelijk uit de beelden dat JW voor Sofie gekozen heeft. Ik wil het gewoon graag.

Als Freek de mol blijkt zou ik er niet stijl van achterover slaan, hij heeft een aantal mooie potentiële molacties op zijn naam staan en het daarnaast zeer goed gespeeld hebben door nooit echt uit zijn rol te vallen.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #864 Gepost op: 11-03-2014, 00:55:44 »
Ik acht de kans alleen veel groter dat JW Sofie heeft gestemd.

JW heeft t in z'n afvallersboekje over een gevoelsmol en een verstandsmol. De gevoelsmol hebben we volgens hem nog niet eerder gehoord van hem in z'n biechts. Hij heeft op z'n verstandsmol gestemd. Sofie heeft hij eerder over gepraat en op gestemd (vorige aflevering)....

Combineer dat met wat hij zegt over Sofie en over Susan bij bijvoorbeeld de vingerafdruk en ik vind Sofie de meest logische keuze. Heeft voor mij niks met Susan tunnels te maken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #865 Gepost op: 11-03-2014, 13:08:06 »
Nou.... ik blijf gewoon in deze Freek tunnel zitten.  Hoewel ik het dus ook niet vreemd zou vinden als Susan de mol zou zijn.
Vind het nu al jammer dat het programma bijna is afgelopen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #866 Gepost op: 11-03-2014, 22:20:26 »
Ik lees tot mijn verbazing nog best regelmatig dat men van Freek niet weet wat ie nou eigenlijk voor verdachts heeft gedaan. Vandaar dat ik nog even terugverwijs naar de lijst mogelijke molacties tot en met aflevering 5: dit bericht op pagina 25 van dit topic..

..en de lijst aanvul met acties uit afleveringen 6, 7 en 8:

  • Freek en Susan spotten Jan-Willem niet. Ze zeggen Aaf gezien te hebben. Art: "En er liep nog iemand mee..." Susan: "Aaf?" Susan wijst naar Freek. Art: "En waar was Aaf te zien?" Freek (hoofdschuddend): "Aaf was te zien achter een van de wagens met een rood-wit gestreept shirt en een zwarte pruik. Maar dat zal wel niet kloppen." Het lijkt er gezien Freeks beschrijving en het feit dat Susan hem aanwijst op dat Freek eerder met de suggestie om voor Aaf te kiezen kwam. (6.1)
  • Freek en Jan-Willem komen stil te staan met hun wagen en krijgen deze niet meer aan de praat. Volgens Jan-Willem in een biecht was er aan het pookje van de four/two-wheel drive gezeten. "En daar mochten we absoluut niet aankomen. En wat bleek nou? Die stond in een keer op two-wheel drive. Einde oefening." Mogelijk heeft Freek de (ingecalculeerde?) kans gegrepen voor een keiharde sabotage. (6.2)
  • Freek komt niet bij de paal bij 70 meter uit. Hij speelt geen windmolen weg. (7.1)
  • Freeks zandzak weegt zo'n 17 kilo. Hij speelt geen windmolen weg. (7.1)
  • Freek is de enige kandidaat die alleen de laatste opdracht wel goed doet. Freek mag een windmolen kiezen om te beklimmen en kiest een verkeerde (18). Goed was 2, gekozen door Jan-Willem. In de extra beelden komt hij tegenover Susan met een vaag verhaal over het testen van "een gevoeletje" bij Sofie en Tygo over die kant van de reeks windmolens. (7.1)
  • Freek geeft door dat zijn puzzelstuk (deel van vingerafdruk)  "een onderdeel van een soort doolhofkaart" is. (7.2)
  • Freek doet heel lang (11 minuten van 30 minuten voor de hele opdracht) over het doorgeven van zijn omschrijving van zijn puzzelstuk. Er blijft uiteindelijk te weinig tijd over voor de andere omschrijvingen. (7.2)
  • Freek geeft zijn oranje topito's alleen aan bondgenootje Susan met de dringende benadrukking dat zij hem wat verschuldigd is en als het kan moet delen. Susan kiest mogelijk mede hierom voor de groepsvrijstelling in plaats van het geld. (7.3)
  • We horen Freek snel instemmen met het plan om een kist te openen voor 1500 euro. Samen met Jan-Willem haalt hij de kist uit zee. (8.1)
  • Freek zorgt ervoor dat Jan-Willem weggespeeld kan worden tijdens het vijf op een rij spel. Mols als je bedenkt dat de lange Jan-Willem relatief makkelijk te spotten is wat 2500 op kan leveren. (8.2)
  • Freek zorgt ervoor dat hij weggespeeld kan worden zoals Tygo opmerkt. Mols als je bedenkt dat de Mol in de positie van spotter wil zitten volgens de logica dat dan twee personen (Mol en kandidaat) in plaats van één persoon (Mol) er baat bij hebben dat er geen 2500 euro verdiend wordt. (8.2)
  • Freek slaagt in zijn opdracht om binnen de tijd Art te vinden zonder op tijd ontdekt te worden waardoor hij zijn finalevrijstelling behoudt en er geen 2500 euro verdiend wordt. (8.3)

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #867 Gepost op: 11-03-2014, 22:55:56 »
Wat ik nog steeds apart vind is dat JW steeds de afvallers "aanwees". Nu bij de aflevering waarin hij eruit vliegt (en er al 1 finaleplek bezet is)  wijst hij twee mollen aan. Zijn dit de twee uiteindelijke finalisten? En om het rijtje compleet te maken vallen deze twee op het laats ook nog af alszijne molkandidaat, omdat He toch een afvallerstheorie is. Freek blijft dan dus over als mol

Tygo wordt hierbij niet genoemd, omdat je dan in de aflevering waar JW afvalt een ommezwaai maakt en je uitkijkt op de finale. (Ik hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel)

Kortom Freek is de mol!!!!!!! :)

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #868 Gepost op: 11-03-2014, 23:01:08 »
Ik hoop dat jullie snappen wat ik hiermee bedoel

Ik niet helemaal geloof ik   ???
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #869 Gepost op: 11-03-2014, 23:03:45 »
Ik niet helemaal geloof ik   ???

Ik zal het proberen uit te leggen haha

Jw wees telkens de afvaller aan. Alleen kon dat dit keer niet omdat hij zelf de afvaller was. Het was daarbij wel de aflevering voor de finale, dus in dit geval wijst hij de finalisten aan. De volgende keer kan hij dus geen afvaller aanwijzen en zal tygo op deze manier ook niet genoemd worden.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #870 Gepost op: 11-03-2014, 23:11:00 »
De mogelijke molacties van Freek door Heinz zijn wel interessant maar kun je elke kandidaat toewijzen. In de meeste opdrachten (seinen, verlaten tv-station, jade-markt, stuwdam, snake, vingerafdrukken, topito's) waren de andere kandidaten minstens zo mols als Freek. Aan Tygo bv. kan ik nog meer mogelijke molacties toekennen maar ik geloof niet dat hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2014, 23:12:48 door Luc »

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #871 Gepost op: 11-03-2014, 23:11:58 »
Ik zal het proberen uit te leggen haha

Jw wees telkens de afvaller aan. Alleen kon dat dit keer niet omdat hij zelf de afvaller was. Het was daarbij wel de aflevering voor de finale, dus in dit geval wijst hij de finalisten aan. De volgende keer kan hij dus geen afvaller aanwijzen en zal tygo op deze manier ook niet genoemd worden.

Oh ja, ok ik snap het. Ik zie er alleen geen hint in. Zo betrouwbaar waren die voorspellingen van JW blijkbaar niet  ;)
Ik hou het op toeval :)


Edit: +quote
« Laatst bewerkt op: 11-03-2014, 23:14:15 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #872 Gepost op: 12-03-2014, 20:16:04 »
Als je het euroteken op de wantedposter draait zou je vaag een M met een smileyglimlach kunnen zien.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2014, 20:17:58 door Badmotor »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #873 Gepost op: 12-03-2014, 20:17:32 »
Als je het euroteken op de wantedposter draait zou je vaag een M met een smileyglimlach kunnen zien.


Ja sorry hoor maar zo ziet een euroteken er nou eenmaal uit. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #874 Gepost op: 12-03-2014, 20:20:18 »
Ja sorry hoor maar zo ziet een euroteken er nou eenmaal uit. :P
De streepjes in een euroteken zijn aan allebei de kanten open, en niet aan één kant dicht.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #875 Gepost op: 12-03-2014, 20:21:30 »
De streepjes in een euroteken zijn aan allebei de kanten open, en niet aan één kant dicht.

Weet ik ook wel, maar ik denk dat het gewoon door de kwaliteit komt dat het lijkt alsof ze aan elkaar zijn.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #876 Gepost op: 12-03-2014, 23:33:01 »
Ik weet niet of dit al eerder gezegd is, maar bij het tweede deel van de test uit aflevering 1 zit iedereen in pad langs een soort beekje, behalve Freek, hij zet naast een muur(tje)


Aan het hekje bij de beek is te zien dat de fotoklik ook daar ergens gemaakt is.
Een foto maken van een steen in een beek?
Nu denk ik misschien te ver, maar Freek is met o.a. Jacqueline Steenbeek, ambassadeur van Dream4kids.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #877 Gepost op: 13-03-2014, 12:20:21 »
Ik blijf er toch bij dat het petje van Freek een subhint gaat worden.
Nu ook deze groepsfoto, waar het petje op een beetje bizarre manier naar voren gehaald worden.



Gedurende dit seizoen droeg Freek een groene pet (de kleur van de Mol), op de voorkant van deze pet stond een hoop grond, een molshoop.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2014, 12:25:45 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #878 Gepost op: 13-03-2014, 15:01:13 »
Ik vind het meer op een berg lijken dan een molshoop Jelsir


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #879 Gepost op: 13-03-2014, 15:03:34 »
Dat ziet er in mijn ogen ook uit als een berg.

Maar ja, Tygo heeft heel vaak een shirt met predateur, roofdier, en daar staat de accent aigu op die in elk mmol dagboek staat :P