Aannames mijnerzijds (naar eigen invulling of je het daarover eens bent
)
1. De makers stoppen meerdere 'lagen' in de serie om verschillende soorten kijkers tevreden te houden. Sws willen ze meerdere lagen om het grote publiek geboeid te houden maar er worden ook dingen ingestopt voor de echte molfans.
2. Vorig jaar waren we er wel erg vroeg bij met de vondst van de Case-hint.
Los daarvan werd Kees sws al erg verdacht ondanks dat Kees een goede Mol was, mijns inziens.
Waarom zouden de makers dan in S14 voor iemand als Jan-Willem gaan die bovendien vanaf afl 2 zo duidelijk zou zijn?? XD
Dat lijkt me niet direct logisch, eerlijk gezegd.
Wat wel logisch is volgens mij is dat ze een kleine moeite doen om iets extra's toe te voegen waardoor de echte Molspeurders iemand als JW ineens wel serieus zouden nemen.
Wat moet je doen? Bijvoorbeeld de Mol wel neerzetten in Moltalk, waarvan je weet dat het sws een select publiek bereikt, vooral de echte Molfans.. En zorgen dat er weinig duidelijkheid is over de verdenkingen. Dat kost niet zoveel qua moeite, maar kan wel degelijk een rendement opleveren in dat opzicht.
De serie wordt natuurlijk gemaakt voor het grote publiek, uiteraard, maar er wordt juist ook wel degelijk eea ingestopt voor de echte Molfans. En een herhaling van facetten van vorig jaar (i.e. te voorspelbaar/duidelijk door de vroeg gevonden hint) zullen ze ook niet willen denk ik.
Alleen al het feit dat ze de live verdenkingen uit Moltalk gesloopt hebben lijkt me veelzeggend.
Ik zie het dus eerder als een reactie op wat er vorig jaar gebeurd is. Niet heel veel anders dan voordien in de zin dat ook daar sprake was van 'gelaagde edit' , maar getweaked als het ware, om te zorgen dat datzelfde kanonnenvoer 'serieus' genomen wordt door doorgewinterde Molfans. Juist iets als Moltalk kan daarbij bij uitstek worden gebruikt imho.
Er werden hier bijvoorbeeld (begrijpelijkerwijs) vraagtekens gezet bij het feit dat Freek daar in afl 1 met vertrouwenspersoon zat. Maar hij zit daar behoorlijk vaak naar zijn blackberry oid te kijken in diezelfde aflevering, en er is weinig aan hem af te lezen sws. Bluff and then some..?
Ik kan me eigenlijk simpelweg niet voorstellen dat ze JW
1. De Mol zouden maken.
2. Dit zo duidelijk zouden maken.
3. Dit niet mooier zouden verpakken als ze zo'n zwakke Mol zouden hebben..
Zeker niet na Kees als Mol.... Niet iedereen is een evengoede Mol maar dan zou je toch minstens compensatie verwachten sws (zie S12..)