Mja, daar kreeg ik dat gevoel ook bij. Het is allemaal onder voorbehoud en wederom geldt hier: assumptions are the.. Maar toch: het is wel iets te toevallig dat J-W bij elke test als verdachte invult degene die kort daarop zal afvallen. Op dat moment zal de mol lijkt mij van dat feit nog niet op de hoogte zijn, want het shot 'de mol doet alsof ie de test maakt' gebeurt ten tijde dat alle kandidaten de test moeten maken. En zo snel kun je nooit de mol inlichten en hem influisteren 'X is de nieuwe afvaller en dus jouw verdachte'.
Persoonlijk dat ik dat het wel degelijk mogelijk is om een aflevering zo te monteren dat het lijkt dan JW telkens de afvaller kiest. Mits hij meewerkt natuurlijk, wat hem dus toch de mol zou maken. Immers de voice-over en biechten kunnen best na het uitrekenen van de afvaller opgenomen worden en een shot van een scherm waar er me een muis op Jennifer wordt geklikt is natuurlijk ook heel makkelijk achteraf nog te maken.
Brengt me toch weer bij mij bijbeltheorie. Had h'm al in het algemene topic van de 'heilige aanwijzing' neergezet:
Bij heilig heb ik al snel de link naar de bijbel;
Eén van de codes op de boten was LK 0980.
- LK is de afkorting voor Lukas
- 0 kan voor niks staan, daarnaast zag het er in de gebruikte lettertype uit als ()98().
Brengt mij dus bij Lukas 9 vers 8:
"En van sommigen, dat Elias verschenen was; en van anderen, dat een profeet van de ouden was opgestaan."
En JW is natuurlijk nu onze profeet met zijn verdachten...
Nog wat anders: op wikipedia wordt het volgende over de profeet Elias gezegd:
"Sommige christenen denken namelijk dat hij één van de twee getuigen zal zijn, in de eindtijd tijdens de regeerperiode van de antichrist."
Als we dan de mol als de antichrist beschouwen, dan zou JW dus in de finale komen te staan als één van de twee getuigen.
Maargoed, dat zou dan wel weer een heel ingewikkelde aanwijzing zijn voor een relatief onbelangrijk element als het willen voorspellen van de winnaar en de verliezer. Toch?