Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen  (gelezen 320060 keer)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #720 Gepost op: 6-02-2014, 22:40:06 »
Ik twijfel nog steeds welke tunnel ik in moet duiken, die van Susan of die van Jan-Willem? Ik vind Jan-Willem zo een raar persoon, ik kan hem niet peilen.. Maar Art zei toch letterlijk dat de mol de kandidaten naar huis stuurt oid? Dan lijkt het me wel een duidelijke aanwijzing

Waar heb je Art dat horen zeggen? Want spelregeltechnisch gezien is het natuurlijk niet de mol die kandidaten naar huis stuurt, dat doet het spel. Als Art het zegt komt dat toch wel weer erg dicht bij die profeet-rol van Jan-Willem te liggen..
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #721 Gepost op: 6-02-2014, 22:40:56 »
Ook al omdat Tygo de finale niet zou halen en hij Susan nu duidelijk als nr. 1 mol heeft. Dus neen, er kon vanavond weer flink gestreept worden: Suus Freek en Sofie ::oink:: :-X
Wat Tygo de finale niet halen? Ik mis hier weer wat hahaha.. Ook nog even off-topic : Mijn moeder was vroeger de buurvrouw van  Tygo en hij was vroeger een heel verlegen jongetje, moet je nu eens kijken  ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #722 Gepost op: 6-02-2014, 22:42:56 »
Wat Tygo de finale niet halen? Ik mis hier weer wat hahaha.. Ook nog even off-topic : Mijn moeder was vroeger de buurvrouw van  Tygo en hij was vroeger een heel verlegen jongetje, moet je nu eens kijken  ;D

Staat in het spoilertopic ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #723 Gepost op: 6-02-2014, 22:45:14 »
Weer een dikkere streep door JW na deze opgave.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #724 Gepost op: 6-02-2014, 22:59:16 »
Bij tygo was het zelfde.

Ik verdenk ook JW, sinds lange tijd. Zat naast een autofanaat tijdens de aflevering en die zei dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat een jeep met 4 wheel aandrijving plotseling tijdens het rijden stilvalt, en ook als de versnelling in de 2 wheel drive stand staat, kan hij in principe gewoon in zand rijden. Blijkt niet te kloppen las ik net in de afleveringstopic, een ouder model kan alleen tussen 2-wheel drive en 4-wheel drive schakelen als de auto helemaal stilstaat. Dus de mol zal dit geweten hebben, ofwel JW, ofwel Freek wiens hand bij de pook leek te hangen?

JW had het over 4x4 en de mol twitterde "(4x4)x3"...

Tygo had ook even autoproblemen daar, maar met het verschil dat Tygo zelf het initatief leek te nemen om dat bootdeel op te gaan halen, en hij had wat moeite met het bultje zand, maar trok de auto toch al snel op al met al. Die van JW en Freek was totaal buiten werking ..

« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 23:10:21 door Nat79 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #725 Gepost op: 6-02-2014, 23:03:23 »
Hij kon bij mij al moeilijk boven de nr. 1 positie uitkomen maar na nu weer deze aflevering staat hij toch wel huizenhoog 1e :o

Wat vooral zo opvalt is die testbiecht; je hoort hem gewoon tekst van papier oplezen ??? ::) ??? De rest praat gewoon vrijuit als kandidaat maar JW leest script.

EnJa en dan moet je eens kijken naar zijn multi-explanoire reflexen vlak erna. Die zijn compleet absent. Ofwel: boeit hem wat dat zijn mol eruit vliegt. Huh ??? ??? ??? JE MOL gaat eruit. Je enige op wie je getest hebt. En totaal geen reactie, nu weer niet op Aaf maar ook verleden keren niet op zijn andere mollen. Zo'n gescripte mol als JW hebben we denk ik nog nooit gehad :-[ :-\\


Ja goede analyse. Hij komt zo afgemat over, totaal niet voluit genietend en spontaan, hij lijkt steeds geconcentreerd en lijkt idd een script op te lezen in de biechten vaak. En keer op keer je molverdachte eruit, en JW praat erover alsof hij net even een pak suiker heeft gehaald. Iedere kandidaat zou in de stress schieten en verward lijken .. Lijkt mij ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #726 Gepost op: 6-02-2014, 23:10:55 »
Dat JW tijdens de eerste opdracht voor een envelop koos met 3 jokers is toch een reden waarom hij de mol niet is. De mol had een envelop zonder jokers gekozen, want daar heb je veel meer invloed op het wel/niet verdienen van het geld.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #727 Gepost op: 6-02-2014, 23:15:36 »
had een envelop zonder jokers gekozen
Daar denken ze in het andere topic heel anders over... blijkbaar kon Freek daar niet anders dan 1250 euro veroorzaken want anders zou het zo zijn opgevallen... de enige manier om geld uit de pot te houden is dus een envelop met jokers kiezen (blijkbaar ::)) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #728 Gepost op: 6-02-2014, 23:18:51 »
Er zit een verschil tussen zelf zo weinig mogelijk geld verdienen en de pot zo laag mogelijk proberen te houden... Dat er geen 2.500 euro verdiend is, maar alleen maar de helft, is natuurlijk te danken aan Freek en Susan. Jij bent trouwens de enige die ik hier anders over heb horen denken in een ander topic...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #729 Gepost op: 6-02-2014, 23:21:06 »
Wat ik raar vind aan zijn actie in opdracht 1:

 
afwachtende Willem wilt opeens het initiatief (laatste keer dat hij dit deed was bij onderhandelingsspel)
en ik geef Lo gelijk: Als mol weet je wat de posities zijn in die parade, dus weet je dat er al zeker 1250 euro verdiend wordt
omdat die trompetter onmogelijk te missen was.
Als mol weet je dat je het risico hebt dat als je kijkt je mede-kandidaat het wel ziet en dat je toch geld verdiend.
Beste mogelijkheid lijkt mij om het zelf te doen.
klaar voor de strijd

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #730 Gepost op: 6-02-2014, 23:21:32 »
Jij bent trouwens de enige
Dan haal je namen door elkaar want deze stelling is helemaal niet van mij ::rofl:: Ik citeer alleen anderen, ik denk er zelf niet eens zo over! ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #731 Gepost op: 6-02-2014, 23:24:37 »
Dan haal je namen door elkaar want deze stelling is helemaal niet van mij ::rofl:: Ik citeer alleen anderen, ik denk er zelf niet eens zo over! ::joehoe::

O ja, het was Rat.

Wat ik raar vind aan zijn actie in opdracht 1:

 
afwachtende Willem wilt opeens het initiatief (laatste keer dat hij dit deed was bij onderhandelingsspel)
en ik geef Lo gelijk: Als mol weet je wat de posities zijn in die parade, dus weet je dat er al zeker 1250 euro verdiend wordt
omdat die trompetter onmogelijk te missen was.
Als mol weet je dat je het risico hebt dat als je kijkt je mede-kandidaat het wel ziet en dat je toch geld verdiend.
Beste mogelijkheid lijkt mij om het zelf te doen.

Volgens mij is drie kandidaten en een mol die twee kandidaten moeten spotten toch altijd beter voor de mol dan dat vier kandidaten op een kandidaat en mol moeten letten. Als meeloper kan je niet veel meer dan mee lopen en hopen dat je niet opvalt. Als kijker langs de lijn kan je toch niet zo goed opletten, waardoor de kans groter is dat je iemand mist.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #732 Gepost op: 6-02-2014, 23:26:47 »
Daar ben ik niet helemaal mee akkoord, maar we zien nog wel.  :)
 maar ik heb het gevoel dat het
JW-kamp en het Freekkamp samen overblijven om de laatste week te discussiëren.
Er wordt iets te vaak gezegd dat beiden geen mol kunnen zijn.
klaar voor de strijd

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #733 Gepost op: 6-02-2014, 23:28:42 »
Ik vergeet trouwens te melden dat de mol de andere kandidaat kan afleiden, als iemand die ze moeten spotten langs loopt. Die weet wel wanneer het ongeveer is. Op die manier kan de mol nog meer invloed hebben...

Ik heb volgens mij al tijdje geleden gezegd dat een finale waarschijnlijk zal bestaan uit Freek, JW en Susan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #734 Gepost op: 6-02-2014, 23:29:41 »
EnJa en dan moet je eens kijken naar zijn multi-explanoire reflexen vlak erna. Die zijn compleet absent. Ofwel: boeit hem wat dat zijn mol eruit vliegt. Huh ??? ??? ??? JE MOL gaat eruit. Je enige op wie je getest hebt. En totaal geen reactie, nu weer niet op Aaf maar ook verleden keren niet op zijn andere mollen. Zo'n gescripte mol als JW hebben we denk ik nog nooit gehad :-[ :-\\


Dan zou het ten eerste wel een heel erg slechte mol zijn en ten tweede wordt het op een gegeven moment toch veel te obvious?
M.a.w.: zeer onwaarschijnlijk dat JW echt de mol is. Waarschijnlijker dat hij door knappe montage als afleid-mol wordt gebruikt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #735 Gepost op: 6-02-2014, 23:33:31 »
Daar denken ze in het andere topic heel anders over... blijkbaar kon Freek Susan daar niet anders dan 1250 euro veroorzaken want anders zou het zo zijn opgevallen... de enige manier om geld uit de pot te houden is dus een envelop met jokers kiezen (blijkbaar ::)) ;D
Je hebt wel gelijk... hij biedt zich als eerste aan waardoor hij Tygo niet hoeft te spotten. Maar hij heeft te gelijkertijd alleen invloed op of hij zelf gespot werd. Als Tygo wél onopvallend had kunnen doen (of een kleine medekandidaat de envelop met joker had gepakt) dan is de positie van JW ineens een stuk minder goed. Hij heeft maar invloed op €1250 i.p.v. €2500.

Er zit een verschil tussen zelf zo weinig mogelijk geld verdienen en de pot zo laag mogelijk proberen te houden... Dat er geen 2.500 euro verdiend is, maar alleen maar de helft, is natuurlijk te danken aan Freek en Susan. Jij bent trouwens de enige die ik hier anders over heb horen denken in een ander topic...
Dat er geen €2500 euro verdient is, maar slechts €1250 is inderdaad de schuld van Freek, Susan (en JW). Ik dacht echter (misschien foutief) te lezen dat Lo het had over dat er wel €1250 verdient was in plaats van €0. Excuus als ik dat verkeerd heb opgevat.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2014, 23:37:42 door Rat »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #736 Gepost op: 6-02-2014, 23:33:41 »
Als JW het is, zou ik het de slechtste mol allertijden vinden.

Offline NPM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #737 Gepost op: 6-02-2014, 23:37:19 »
Ik bedenk me nu opeens dat die "de mol staat niet graag in de spotlighthint" ook op een andere manier voor JW kan gelden. Elke kandidaat is wel eens samen met iemand weg van de groep gegaan behalve hij:

Susan: Bij de opera.
Sofie: Bij de boedha-opdracht
Freek en Tygo: Lichtsignalen

De enige keer dat JW apart moest werd hij gekozen door de groep en daar was hij nou niet bepaald blij mee......

Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #738 Gepost op: 6-02-2014, 23:41:39 »
Als JW het is, zou ik het de slechtste mol allertijden vinden.

Ja het is jammer dat hij dan al vanaf aflevering 1 onder de kijkers de hoofdverdachte is. Maar het is wel leuk om te zien hoe erg hij vertrouwd wordt door zijn medekandidaten. Alles wat Jan Willem doet is niet erg, want hij kan de mol toch niet zijn. Er is geen betere ruimte voor een mol om te mollen. Dat hij dat zo openlijk doet, enerzijds jammer, anderzijds geniale tv.

Hij is samen met Aaf de leukste van de serie, vooral als het om uitspraken en dergelijke gaat. Als je ook ziet hoe hij erbij loopt en hoevaak hij probeert te communiceren met zijn medekandidaten, net iets teveel wat tijd gaat kosten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jan-Willem Roodbeen
« Reactie #739 Gepost op: 6-02-2014, 23:46:00 »
wel een heel erg slechte mol zijn
Ja daarom baal ik hier al weken zo van. Maar toegegeven wordt het wel weer leuker als er andere molloten zijn die denken dat een ander de mol is. Ik denk onderhand, het ligt toch zo enorm voor de hand, iedereen zal wel op JW zitten. Maar niet dus, super want anders werden het wel heel erg saaie weken ::ok:: ::zwaai::


maar invloed op €1250 i.p.v. €2500
Ik noemde Susan niet omdat ik er eigenlijk mee wilde aantonen dat Freek onmols bezig was, zodoende. Maar JW vond ik hier wel de molse partij met niet minder invloed, je moet wel rekenen dat hij een opdracht alleen uitvoert tegenover bijv. Freek PLUS Susan. Dus volgens mij redelijk eerlijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)