Auteur Topic: [MOL] Susan Visser  (gelezen 401224 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #720 Gepost op: 8-03-2014, 23:12:44 »
Niet toen hij rood kreeg.

Ik heb het even na gekeken en je hebt idd gelijk. Ik zat in mijn gedachte dat JW achteraan zat en Susan vooraan. Ik kan me echter nog steeds niet voorstellen dat hier een hint in zit. Kandidaten lijken me gewoon vrij om een positie te kiezen. Het gaat nogal opvallen als de crew ze plaatsen gaat aanwijzen en de afvaller steeds vooraan blijkt te zitten... Wat dat betreft vind ik de hint nog steeds te ver gezocht...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #721 Gepost op: 8-03-2014, 23:36:31 »
Nee, het is dan ook niet in volgorde maar omgehusseld. Oeh gek je hebt gelijk, er zit geen G in, hoe kom ik daar nou weer bij!? Of heb ik het verkeerde woord genomen, even kijken. Er was ook iets met het woord 'opium' (haha toepasselijk op me) maar dat klonk in het Chinees als 'Susan' althans vond ik op internet, heb geen bronnen gecheckt dus weet niet of het klopt.

Nee het was ook meer gebaseerd erop dat het de 3e keer was terwijl je wel op de posts bóven me én onder me had gereageerd, vandaar, niet persoonlijk bedoeld hoor! Maar geen probleem, dan kun je het nu beantwoorden als je de tijd hebt?
In Gids zit maar 1 S en in S Digs zitten er 2...

En wat die hints betreft, jij zegt wel 50 hints naar Susan gevonden te hebben, maar er zijn altijd maar een paar hints te vinden naar de mol per serie, meestal hooguit een stuk of 8. Ook als Susan de mol is is het overgrote deel van de "hints" die je hebt gevonden onzin, zo simpel is het.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #722 Gepost op: 8-03-2014, 23:48:04 »
Uhh, Kan IEMAND me vertellen wat de Jennifer-hint is?

Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #723 Gepost op: 8-03-2014, 23:49:54 »
Ik gok dat ze niet alle hints erbij halen. Vorig seizoen met kees bij kampvuur executie dat ze blindelings een kaartje konden kiezen tussen rood en groen. Toen kees aan de beurt was lieten ze de kaarten vlak voor de camera zien waarbij de rode en groene omgedraaid waren waardoor je het mollogo zag.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #724 Gepost op: 8-03-2014, 23:55:34 »
Nee het was ook meer gebaseerd erop dat het de 3e keer was terwijl je wel op de posts bóven me én onder me had gereageerd, vandaar, niet persoonlijk bedoeld hoor! Maar geen probleem, dan kun je het nu beantwoorden als je de tijd hebt?

Ik weet sowieso dat ik in ieder geval één keer zo'n vraag beantwoord had. Ondertussen had ik jouw vraag ook al beantwoord, maar heb jij mijn post gemist ofzo? Hier nogmaals:

Een voorbeeldje: De fotoklikgeluiden. Deze zouden slaan op de 5 elementen. ondertussen zijn er al 6 of 7 (volgens mij onduidelijk of er in de laatste ook een zat). Een van de elementen is vuur, maar deze kan ik echt op geen enkele manier terug vinden in een van de tot nu toe gemaakte foto's. Ook een foto die slaat op metaal zie ik niet echt. Toch zou het een duidelijke hint moeten zijn naar de 5 elementen. En die elementen zouden slaan op balans en Susan is weer een weegschaal. De link van de 5 elementen, via in balans zijn naar Susan kan ik nog begrijpen. Maar ik zie totaal niet de 5 elementen terug in de foto's tot nu toe, hoe graag ik het ook zou willen. Toch blijven sommige vast houden aan deze in hun ogen 'overduidelijke hint'.

Dan vind ik de uitleg van missmolly een stuk logischer klinken: Fotoklik? Ja, dan valt er volgende week iemand af. Nee, dan valt er volgende week niemand af. Een zelfde geluid wordt ook in de roodshow gebruikt, heb ik begrepen. En aangezien daar de afvaller iedere keer langs komt, is de link tussen het geluid en de afvaller ook meteen duidelijk. Al kun je ook bij deze uitleg weer een kritische noot plaatsen: Hoe zit het met aflevering 3, waarin 2 kliks voorbij kwamen? Er waren geen twee afvallers... Wat dat betreft ben ik dus overal kritisch en is het wat mij betreft echt niet specifiek gericht op hint richting Susan.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #725 Gepost op: 9-03-2014, 01:49:09 »
Tja, wat duidelijk is blijft voor ieder een subjectief begrip maar ik vind ze wel overduidelijk. Een aantal van de (wat betreft in mijn ogen althans duidelijke) aanwijzingen:
De duidelijkste is toch wel de welbekende Aas achter haar in de intro en prominent, duidelijk terugkerend overal (kan geen toeval zijn als het zo consequent en duidelijk getoond word steeds, als ze dit deden om een verkeerde Mol te portretteren, maar daar geloof ik niet in) én dat Mol-logo kwam alleen bij haar in beeld mét die Aas ernaast.
Die Schoppen-tekens uit de intro van Susan lijkt je inderdaad wel een aantal keer terug te zien. Bijvoorbeeld op de boot (de Aqua Luna) van Art in aflevering 1: als je die boot echter googlet, dat zie je dat het 'Schoppen-teken' gewoon een constuctie is die daarop hoort (bijvoorbeeld http://intheboatshed.net/wp-content/uploads/2011/12/Stanley.jpg). Nu kan het natuurlijk wel dat ze specifiek die boot daarom hebben uitgekozen omdat het van die dingen bij de boeg heeft, maar persoonlijk denk ik dat deze boot hebben gekozen omdat het een mooie oude, typisch Chinese boot betreft, die ook zelfs zijn eigen pagina heeft op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Aqua_Luna. Verder is er ook nog een Schoppen-teken aanwezig op de muur in de Toekomst-opdracht. Alleen: de redactie zal echt geen tekens mogen aanbrengen op de muur van zo'n gebouw. Is het dan een schaduw? Verder worden opeens allemaal voorwerpen aangehaald die op een schoppen-teken moeten lijken, maar dat volgens mij meer wishful thinking.
De Schoppen-Aas wordt daarnaast in Angelsaksische landen beschouwd als de hoogste kaart. Deze kaart staat volgens mij ook regelmatig als enige op de doosjes van een kaartspel. Dus dat daar dan een klein muurtje mee volhangt in een winkeltje in Hong Kong is dan ook weer niet helemaal vreemd.
Kortom: zou kunnen als hint, ben nog niet helemaal overtuigd. Kans dat het simpel toeval is voor mij nog te groot (vaak wordt er vergeten dat niet elk object dat in beeld komt daar door de productie is geplaatst. Je bent in een stad of in de vrije natuur. Niet op een set in een studio.)

Vlak voor de executie van Maurice zie je een Visser in beeld en de getallen '3' en '5' en '6' in totaal = 14, plus die Visser = Susan is de 14e Mol!
Bij die doorgeef opdracht, kun je diverse woorden omdraaien die clearly op Susan wijzen: Tissue = Tis Sue! en 'Gids' omgehusseld is 'S Digs' (mollen houden van graven)
Deze vind ik wel leuk gevonden :). Alleen die Gids-> S Dig vind ik een beetje vergezocht. Kan Sofie dan ook de mol zijn? Haar naam begint ook met een S?

De heilige aanwijzing: hoe groot is de kans dat Susan dat met die vingers doet terwijl pas een opdracht later (wat ze als kandidaat dus onmogelijk zou kunnen weten) een schilderij staat met een heilige die hetzelfde gebaar doet, er word heel duidelijk op ingezoomd!
Dit zou goed een hint kunnen zijn. Als tegenargument kun je aanvoeren dat Susan slechts iets uitbeeld wat ze alleen te horen krijgt over de porto, omdat dat dan haar helpt met het zoeken naar het juiste beeld. De kans dat je trouwens een beeltenis van een heilige figuur met een zegening-gebaar in een Katholieke kerk ziet is trouwens best wel groot...

Er word in een aflevering héél duidelijk ingezoomd op een kalf met een goud/geel blaadje erop = wijst op goude kalf Susan won. Als ze de test maakt zie je het wéér prominent achter haar in beeld.
Susan heeft nooit een gouden kalf gewonnen. Ze was wel een keer genomineerd. Tygo heeft daarentegen wél een gouden kalf gewonnen: twee keer, zowel in 2003 als in 2005. Dan zou die hint toch beter op Tygo kunnen slaan?

Je ziet in een aflevering een 'hart' in de wolken en précies ná dit shot komt een straat in beeld = hartenstraat (waarin Susan heeft gespeeld)
Maar Tygo was ook te zien in die serie?

Ik probeer hier slechts voor 'advocaat voor de duivel' te spelen hoor :D.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 09:32:53 door thorinnl »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #726 Gepost op: 9-03-2014, 10:21:42 »
Als op het eiland iedereen al lang besloten heeft dat er echt wat gegeten moet worden en Freek en Jan-Willem met moeite de kist aan land hebben gesjouwd, vraagt Susan nog even "weten we het zeker, jongens?"... Dat vind ik wel een typisch molse opmerking hoor. Zogenaamd nog aan het geld denken. :P

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #727 Gepost op: 9-03-2014, 10:32:50 »
Ja die opmerking viel me ook op en op dat soort momenten ga ik wel twijfelen. Maar ik blijf nu bij Freek tenzij er de komende aflevering iets gebeurt dat me overtuigt toch over te stappen op Susan.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #728 Gepost op: 9-03-2014, 11:06:58 »
ik ben al een tijdje om naar Susan, mocht Freek het zijn dan verdient hij een oscar...per direct...

Hij deed er alles aan om niet gepakt te worden tijdens de "zoek Freek opdracht".
Was ook uberblij dat ie zijn vrijstelling nog had... ja je kunt discussieren over echte en gespeelde emoties maar ik noem deze van Freek oprecht.

Als mol wil je niet in die positie zitten, dan wil je spotten. T zou leuk zijn als de beelden waarin Susan op zoek gaat beelden blijken te zijn waarin ze gewoon op een terras zit uiteindelijk.. Net zoals George ooit hard terug zou lopen naar een locatie maar ondertussen in een steeg geld in een prullenbak gooide en ook nog eens hielp met leegmaken ervan   ::ok::
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #729 Gepost op: 9-03-2014, 12:24:35 »
Als mol wil je niet in die positie zitten, dan wil je spotten. T zou leuk zijn als de beelden waarin Susan op zoek gaat beelden blijken te zijn waarin ze gewoon op een terras zit uiteindelijk.. Net zoals George ooit hard terug zou lopen naar een locatie maar ondertussen in een steeg geld in een prullenbak gooide en ook nog eens hielp met leegmaken ervan   ::ok::
Ze is in elk geval wel in de positie om even langs het winkeltje te gaan waar Freek om de weg vroeg. "Hi, have you seen this guy. Yes, great. Don't tell anyone else. Thanks. Bye."

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #730 Gepost op: 9-03-2014, 13:04:30 »
Susan is in mijn ogen sowieso de winnaar of mol. Qua hints/aanwijzingen ligt Susan als mol het meest voor de hand, maar dan zou Freek bij de volgende test af moeten vallen ipv Tygo tenzij hij in de laatste aflevering ineens nog van mol gaat wisselen :-\\

Edit: Freek heeft natuurlijk al die vrijstelling waar ik even niet aan had gedacht. Dan blijf ik toch maar op Susan.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 13:10:23 door martijnolev »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #731 Gepost op: 9-03-2014, 13:10:48 »
Freek kan niet meer afvallen. Sofie of Tygo zal nog voor de finale naar huis gaan.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #732 Gepost op: 9-03-2014, 14:50:58 »
Ik wil hem toch even gepost hebben:

Het sfeershot in aflevering 8 met de snorkel en bril, voor in het rijtje van de 'vissers'-theorie.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #733 Gepost op: 9-03-2014, 20:16:32 »
Uhh, Kan IEMAND me vertellen wat de Jennifer-hint is?
Jennifer vertelde over de positie van de mol. Susan zat in die positie. Gebruikte de tactieken die Jennifer als gebruikte tactieken noemde.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #734 Gepost op: 9-03-2014, 20:20:20 »
Beredenering vanuit tunnelvisie... Wie zegt dat Freek anders was afgevallen?
Wie dat zegt? Nou ...

En die gedachte is niet zo vreemd. Kijkend en luisterend ontstaat wel enig idee op wie Freek de verdenking richt. Dat is niet Susan.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #735 Gepost op: 9-03-2014, 20:22:30 »
Dat kunnen we pas zeker weten als aflevering 10 is uitgezonden.
Klopt. Maar ... daarom is het ook zo voorbarig om nu van tunnelvisie te spreken. Argumenten kunnen juist zijn. Maar wat gebeurt er? Als het niet past bij een mening dan wordt het afgekraakt.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #736 Gepost op: 9-03-2014, 20:26:34 »
Jennifer vertelde over de positie van de mol. Susan zat in die positie. Gebruikte de tactieken die Jennifer als gebruikte tactieken noemde.

De 'Jennifer' hint zou ook, zelfs meer imo, op Freek kunnen slaan. In afl 4 die "Jennifer" heet, doet ze 2 uitspraken die heel goed een aanwijzing kunnen zijn.

De ene is: De mol moet met geld in zijn handen hebben gezeten. Dit geld voor Freek en Susan. De andere is: De mol weet dat die meegeluisterd wordt, die gaat bij de roltrap natuurlijk niet mollen. Dit zou wel voor Freek gelden, niet voor Susan.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #737 Gepost op: 9-03-2014, 20:30:25 »
Ik merk dat ik bij het aanwijzen van de mol (in deze fase, dus bij het twijfelen tussen Freek en Susan) meer let op gedrag en op aanwijzingen dan op sabotage-acties en opdrachten. Ik heb het idee dat dat laatste nooit echt doorslaggevend is om erachter te komen. Elk seizoen vallen er bij de laatst overgebleven kandidaten wel een hoop plausibele molacties te vinden.

Ik zit eerder op Susan dan op Freek, omdat ze zo haar best doet kandidaats te lijken. Onthoud namelijk; een mol moet naast mollen natuurlijk ook zijn best doen om zoveel mogelijk op een kandidaat te lijken. Dat is iets wat me elke ontknopingsaflevering weer opvalt. Vooral Patrick en Annemarie deden een hoop dingen om maar zo onverdacht mogelijk te zijn. Het is voor een mol natuurlijk doodeng. Ze halen liever wat te veel geld op dan ontmaskert te worden. Onverdacht blijven is een taak en een missie op zichzelf.
Heb vanmiddag de eerste twee afleveringen teruggekeken, en heb vrijwel alleen op Susan en Freek gelet. Susan zie je toch veel oh'en en ah'en, verwachtingsvol kijken, lachen, verbaasd doen. Vooral in de operaopdracht met Owen zie je dat. 'Oooh, dus we moeten het niet zelf spelen'. Typisch een mol-als-kandidaat-opmerking, wat mij betreft.
Freek daarentegen blijft vrij stoicijns. Zit naar mijn idee ook vaak, bij executies, reacties van anderen te checken. Ook zijn opluchting bij de vrijstellingsmomenten... Het kán natuurlijk briljant gespeeld zijn, maar ik neig in deze, het kopje 'gedrag' toch een stuk meer naar Susan.

Wat aanwijzingen betreft; net als elk jaar worden hier weer de meest ingewikkelde, grootse en alles-omvattende hints bedacht, waar uiteindelijk in aflevering 10 maar een schamel aantal van overblijft. Voor mijn gevoel is de 'we zien bij Susan als enige het mollogo bij de toekomstvisie-opdracht' er écht één. Zo simpel, zo typisch Wie is de mol, zoiets dat iedereen wel gezien heeft, maar wat dan bij de ontknoping dan inderdaad echt zo blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2014, 20:32:06 door Ste* »

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #738 Gepost op: 9-03-2014, 20:35:21 »
Aflevering 1 en 2: Waar was mol Susan?

- de eerste mol-actie van Susan is dan al meteen mislukt want ze verdient samen met Jennifer geld. Nog nooit (of althans in mijn herinnering) mislukte de mol zijn eerste plannetje: saboteren of net vertrouwen winnen, een bepaald karakter neer zetten... je zag het telkens weer. En deze opdracht was nu echt niet zo moeilijk te verprutsen als je naar de andere duo's kijkt.

- Susan is dus met valse noot gestart. Geen man over boord, maar ook bij de tweede opdracht kan ik me geen leuk mol-verhaal bedenken dat ze in aflevering 10 uit de doeken kan doen. Freek en Tygo hebben het groene-of-witte-laser-verhaal, Sofie viel op door letters te seinen. Susan? (Ja, deze opdracht was zo goed als onmogelijk maar dat kan je toch echt niet verkopen bij de mol-biechten.)

- Derde kans om te saboteren: de Kantonese opera. Maar wat doet de productie, ze plaatsen Susan in de coulissen en heeft nauwelijks controle op de opdracht. Ze kiest samen met Owen de 2 langste (fysieke gelijkenis) en stilste (realistisch) personages! Weg elke vorm van controle - en daarvoor wordt ze net geprezen in de afgelopen afleveringen. (Ja, deze opdracht werd misschien vaag uitgelegd maar dat kan je toch echt niet verkopen bij de mol-biechten. Neen, Susan stond niet vermomd op de foto.)

- De tv-studio, waar Susan samen met Aaf locatie van 'Bliep' niet vond. Deze vertraging kon niet verhinderen dat er nog voldoende tijd over was (de totale tijdslimiet was zelfs niet relevant om te vermelden in de aflevering). Was dit dan dé mol-actie in de twee eerste afleveringen?


Aflevering 3 en 4: Susan laat kansen onbenut.

- Bij de zoektocht naar Aaf en Daphne was het vernieuwende element de keuze waar je gedropt kon worden en je, met de voorkennis van mol, meteen kon toeslaan. Susan verkiest echter de klassieke (lees: saaie) onduidelijk communiceren via de porto. Ik kan me niet inbeelden dat de productie dit als mol-actie zag toen de opdracht werd bedacht.

- Bij het roeien zoekt ze naar sterke mensen, zoals iedereen. Zal Susan dit over 2 weken trots onthullen? Het inzetten van het geld dat opgestuurd is, daar kan je een leuk verhaal over vertellen. Helaas heeft Susan hier geen aandeel in: niet in het opsturen zelf, niet in het aansturen tot het opsturen. Weer een nieuw bedacht spel-element waar ze als mol niets mee gedaan heeft. (Geld verduisteren kan iedereen gedaan hebben en blijft pure speculatie.)

- Bij de roltrappen kan Jan-Willem meeluisteren en zoals Jennifer opmerkte was dit als mol een geschikte kans op eens de fanatieke kandidaat te spelen en dit in aflevering 10 te kunnen verkopen aan de kijkers. Ook van dit 'nieuwe' gegeven maakte Susan geen gebruik. (Haar mol-actie was hier om vooral waardeloze woorden door te geven. Prima, al zegt Jan-Willem na het gesprek Jennifer-Freek: "Waarom geef je niet al je woorden?" Doet dit niet vermoeden dat Jennifer er een aantal (waardevolle?) vergeten is?)


Aflevering 5 en 7: Susan wil/krijgt nog meer verdenking op haar.

- Bij de beelden is ze net zo zeker over haar 2-vinger-beeld als sommigen hier over haar mol-schap. Waarom benadrukt ze dit zo hard, zeker als ze al wist dat de foto van Freek toch al fout was. (Onthouden hoe 10 beelden eruit zien is met wat voorbereiding écht geen onmogelijke opgave) En waarom benadrukt de montage dit vervolgens nog eens?

- Bij de windmolens durft ze door oprechte(?) angst niet naar boven, maar wat is de relevantie om net dit fragment te tonen in de terugblik van aflevering 8. De kijkers er aan herinneren dat Susan weer iets niet goed deed, m.a.w. haar opnieuw verdacht maken.

- Waarom zegt Susan niet tegen de anderen (eventueel na de lange uitleg van Freek) dat het een vingerafdruk is. Hiermee wint ze weer wat vertrouwen van Sofie zonder dat het geld oplevert, want het beschrijven blijft lastig en ze kan nog steeds de foute afbeelding kiezen.

Afl. 1 + 2: eens moet de eerste keer zijn. Je kunt niet helemaal voorkomen dat een medespeler succes boekt. Het kan ook zijn dat Susan nog niet heel veel moeite deed om de opdracht te laten mislukken. Dat ze hier nog wat vertrouwen wilde kweken? 400 euro is verhoudingsgewijs (kijkend naar de totale buit over de hele serie) niet veel.

Seinen: Susan maakte ook een schijnbeweging. Keek bewust de andere kant op bij een signaal van Tygo en Freek. Daarbij leidde ze Maurice goed af.

Susan heeft de uitleg zoals Art die gaf aan haar en Owen goed gebruikt door te kiezen voor die ene mevrouw. Echter, ze wist welke keuze de anderen zouden krijgen. Daarbij was het dus logisch om voor andere personages te kiezen. Verder heeft Susan zich opgemaakt in de schminkruimte.

Afl. 3 + 4: Susan noemde niet alle woorden die ze had gekregen van Tygo. Susan zorgt voor paniek en chaos bij Sofie. Susan begint over opium, en zegt later "ach laat maar".

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Susan Visser
« Reactie #739 Gepost op: 9-03-2014, 20:39:25 »
De 'Jennifer' hint zou ook, zelfs meer imo, op Freek kunnen slaan. In afl 4 die "Jennifer" heet, doet ze 2 uitspraken die heel goed een aanwijzing kunnen zijn.

De ene is: De mol moet met geld in zijn handen hebben gezeten. Dit geld voor Freek en Susan. De andere is: De mol weet dat die meegeluisterd wordt, die gaat bij de roltrap natuurlijk niet mollen. Dit zou wel voor Freek gelden, niet voor Susan.

Als iemand die Susan het meest verdenkt en Freek het minst, ben ik het hier volledig mee eens. Heb op dat moment ook gedacht: Als je echt goed naar Jennifer luistert is het iemand die geld heeft gehad bij de enveloppenruil en iemand die niet molde bij de Roltrap.

Mijn top 3 was: 1. Freek, 2. Daphne, 3. Sofie.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...