Heel jammer dat Tactische Tygo, zoals Art hem zo mooi allitereerde, niet in de finale staat. Hij staat daar meer op zijn plaats dan Freek. In de finaleronde gaat het nu eenmaal erom of je weet wie de Mol is. En Tygo had al heel lang zitten spreiden op Susan en Sofie. Dus in zekere zin verdiende hij het wel meer.
Hoe meer ik er over nadenk, Tygo had daar echt niet misstaan in die finale, te midden van deze de twee dames. Als Art zou hebben gezegd, en Tygo, jij bent niet de Mol. Dat zou ik persoonlijk veel passender gevonden hebben. Alleen al om het feit dat hij samen met Sofie de reeks mee heeft gekleurd. Zonder hen zou het maar een saaie bedoening geweest zijn en had de Mol immers vrij spel. Zij hebben het spel op de slimste manier gespeeld, zij durfden verschillende deelnemers uittesten en het spel zodanig manipuleren om meer te weten te komen wie die Mol is. Daarmee komen ze met zijn tweeën bij mij nu al in het rijtje van beste kandidaten ooit! Wat zal Susan het niet makkelijk hebben gehad, de constante dreiging voelen van een stel ijzersterke kandidaten die je maar niet af kunt schudden en continu blijven hijgen in je nek.
Ik geloof wel dat hij een goede Mol had kunnen zijn. Al rijst de vraag of hij zijn wispelturig gedrag op dezelfde manier als nu zou kunnen herhalen in de wetenschap dat je de Mol bent. Daar moet je toch echt wel zeer stressbestendig voor zijn. Misschien zou hij dat wel kunnen als Mol maar juist omdat het zo moeilijk is om niet door de mand te vallen denk ik dat hij beter in zijn element is als kandidaat die werkelijk alles eraan doet om de andere kandidaten eruit te werken. "Ja hoor, ook jij moet eruit" nadat hij de zoveelste kandidaat om de tuin heeft geleid met zijn snode spelletjes. Is toch zalig om een kandidaat zoiets te horen zeggen. Dat miste ik de vorige jaren een beetje. De kandidaten waren veel te lief, open, eerlijk. Nee Tygo was een topkandidaat. Zal moeilijk zijn om nog zo'n kandidaat te vinden. Want Tygo, hij was misschien wel wat druk maar dit keer hoorde dat gewoon bij WIDM. Tygo en WIDM dat bleek gewoon een topcombinatie
Om het met Tygo's woorden af te sluiten:
I like it, I like it a lot!