Auteur Topic: WIDM op Twitter  (gelezen 73956 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #200 Gepost op: 14-03-2014, 07:41:08 »
Het valt me nu op dat verwijzingen naar de test in de tweets er dit jaar in overvloed zijn.

Van de 18 tweets sinds aflevering 1 zijn er 7 tweets waarin naar de test wordt verwezen. Waarom zo vaak? Bij veel van die tweets lijkt het alsof de test er met de haren bijgesleept wordt:

- Er is tijdens deze test maar één vraag waar het om draait. De laatste, vraag 20. Wie is de Mol? (Open deur.)
- Wie kan na de test een volle topo laten zien? (..) ("Na de test" had hier prima weggelaten kunnen worden.)
- Wat een prachtige omgeving voor een keiharde test. (..) (Mooi ja. Maar dat zijn de testlocaties vaker. En waarom is dit een keiharde test? Toch niet harder dan anders?)
- Boeddha's, een geurige haven, de grote oversteek, snake, test. (..)

En de andere drie keer begint een tweet pontificaal met de test:

- De test: gewoonlijk verdien je bij goed resultaat een ticket naar de volgende aflevering. Nu is het welslagen er nog groter van.
- Vorige week een onverwachte test, nu kwam-ie ook snel. (..)
- Twee tests. Samen één. (..)

"(De) test" kan ik nog niet aan een kandidaat koppelen. Zou er dit jaar soms weer een hint in of rondom de test zitten?

Van de laatste drie tweets gaan er weer twee over de test. Er moet daar gewoon een hint zitten. (Ik heb alleen al echt alles ondersteboven gekeerd wat met de test te maken heeft maar ben op niets uitgekomen. Daarbij op Freek én Susan lettend.)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #201 Gepost op: 14-03-2014, 09:11:20 »
Van de laatste drie tweets gaan er weer twee over de test. Er moet daar gewoon een hint zitten. (Ik heb alleen al echt alles ondersteboven gekeerd wat met de test te maken heeft maar ben op niets uitgekomen. Daarbij op Freek én Susan lettend.)

Heeft iemand een overzicht gemaakt van alle in beeld gebrachte testantwoorden? Misschien is er dan wel ineens een heel simpel patroon te zien.

Offline Babbelieneke

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #202 Gepost op: 14-03-2014, 11:14:37 »
Van de laatste drie tweets gaan er weer twee over de test. Er moet daar gewoon een hint zitten. (Ik heb alleen al echt alles ondersteboven gekeerd wat met de test te maken heeft maar ben op niets uitgekomen. Daarbij op Freek én Susan lettend.)

Is dan toch Sofie de mol?  :P

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #203 Gepost op: 15-03-2014, 04:57:00 »
Deze miste hier nog:

Citaat
De Mol ‏@IkBenDeMol  13 mrt.
Rente: periodieke (geldelijke) opbrengst van vaste goederen of belegde gelden. Vanavond: 20:30 uur, Ned. 1 #ellisisland #widm

Straks blijkt er weer zo'n duidelijke hint à la de beginletters vormen Patrick Stoof in te zitten en heeft niemand het opgemerkt.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #204 Gepost op: 16-03-2014, 04:01:03 »
Deze miste hier nog:

Straks blijkt er weer zo'n duidelijke hint à la de beginletters vormen Patrick Stoof in te zitten en heeft niemand het opgemerkt.  :P


Debet...


*te weinig aandacht aan besteed...stom, kijken of ik dat goed kan maken de laatste dagen*
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #205 Gepost op: 16-03-2014, 04:20:16 »
Van de laatste drie tweets gaan er weer twee over de test. Er moet daar gewoon een hint zitten. (Ik heb alleen al echt alles ondersteboven gekeerd wat met de test te maken heeft maar ben op niets uitgekomen. Daarbij op Freek én Susan lettend.)
Misschien niet iets met de testvragen of schermen zelf, maar puur de verwijzing dat Susan tijdens de test, als slechtziende mol, een bril draagt? Al deed ze dat nog niet tijdens aflevering 1, terwijl toen wel al de eerste 'test' tweet werd verstuurd. ???

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #206 Gepost op: 20-03-2014, 13:17:22 »
De Mol ‏@IkBenDeMol  5m
Winnaar, verliezer en Mol. Freek, Susan, Sofie. Groen, rood, blauw. De laatste aflevering van serie XIV. Ned. 1, 20:25 uur. #widm

Nou, kom maar met die theorieën ;)

Offline martijnolev

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #207 Gepost op: 20-03-2014, 13:18:05 »
''Winnaar, verliezer en Mol. Freek, Susan, Sofie. Groen, rood, blauw. De laatste aflevering van serie XIV. Ned. 1, 20:25 uur.#widm''

Hopelijk wel in een andere volgorde, Susan mol en Sofie winnaar.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #208 Gepost op: 20-03-2014, 13:20:27 »
Ik denk dat het gewoon random is. Als de kleuren overeenkomen met wat de kandidaten droegen tijdens de finale, dan staan deze ook niet in de goede volgorde.

Offline Mik1986

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #209 Gepost op: 20-03-2014, 13:28:08 »
Ik wil er best nog een theorie tegenaan gooien hoor voor wat het waard is.

1. Freek wint, Susan verliest Sofie is de mol. Dat is de makkelijkste optie
2. Groen wint, Rood verliest, Blauw is de mol op basis van de kleding dan  ::hypocriet::
3. Een andere volgorde is natuurlijk altijd mogelijk, maar die zie ik nu niet en dan is Susan de mol.

Nou dan hebben we ze toch alle drie weer gehad.
 




Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #210 Gepost op: 20-03-2014, 13:53:35 »
Ik denk dat het gewoon random is. Als de kleuren overeenkomen met wat de kandidaten droegen tijdens de finale, dan staan deze ook niet in de goede volgorde.
Ik denk idd ook dat de kleuren op de kleding van de kandidaten slaat: Sofie heeft een groen jurkje aan, Susan een rode en Freek staat in een blauw overhemd ;)

Meest logische:
Susan = Mol
Sofie = Winnaar
Freek = Runner-up (had de verkeerde mol in het vizier) :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline rubes

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #211 Gepost op: 20-03-2014, 13:58:52 »
het is paar keer gebeurd dat Ikbendemol twittert dat sofie ook aan het twitteren is. Jammer dat Suzan geen twitter heeft.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #212 Gepost op: 20-03-2014, 13:59:42 »
Volgens mij wordt dat account niet door de echte mol beheert.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #213 Gepost op: 20-03-2014, 14:25:32 »
sorry, maar ik volg je niet?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #214 Gepost op: 20-03-2014, 14:35:27 »

Het zijn 3 puzzeltjes met elke keer dezelfde uitkomst: Sofie = Winnaar, Freek = Verliezer en Susan = mol.

Een hint naar de uitslag dus.

Dit zou best eens kunnen kloppen, mooi gevonden.

@Jaapie, In Theoreticus zn theorie ga je ervan uit dat elke kleur voor een persoon staat. En in elk rijtje mag niet twee keer dezelfde persoon voorkomen. Dus als je hebt: Freek Winnaar en Groen (steeds als eerst genoemd) dan is Freek niet de winnaar en staat Freek niet voor groen. Doe je dit ook voor de andere rijtjes dan kom je uit op Susan als mol, Sofie als winnares en Freek als verliezer.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #215 Gepost op: 20-03-2014, 15:07:24 »

Het zijn 3 puzzeltjes met elke keer dezelfde uitkomst: Sofie = Winnaar, Freek = Verliezer en Susan = mol.

Een hint naar de uitslag dus.

Zelf denk ik niet dat er zo'n diepgaande theorie achter deze tweet zit...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #216 Gepost op: 20-03-2014, 15:20:52 »
Diepgaand? Dit soort simpele logica-puzzeltjes staan elke dag in de krant. :D

Meer straight forward kan haast niet.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #217 Gepost op: 20-03-2014, 15:29:24 »
Diepgaand? Dit soort simpele logica-puzzeltjes staan elke dag in de krant. :D

Het "lastige" is om er een logica-puzzeltje in te zien. Als je dat eenmaal weet is het makkelijk invullen.

Per puzzel:

We hebben Winnaar, Mol en Verliezer.
We hebben Freek, Sofie en Susan.
We zoeken wie-is-wat.

De Regels:

Freek is niet de mol
Susan is niet de winnaar
Sofie is niet de verliezer

De Puzzels:

Puzzel 1. Winnaar, Freek, Groen
Puzzel 2. Verliezer, Susan, Rood
Puzzel 3. Mol, Sofie, Blauw.

Iedere puzzel heeft dezelfde uitkomst. ::ok::


Oke  ;) Maar dan raak ik bij je eerste stelling al de weg kwijt..

Waarom is groen gelijk aan mol? Als je alleen weet dat Freek niet de mol is?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #218 Gepost op: 20-03-2014, 15:46:01 »
Dit soort simpele logica-puzzeltjes staan elke dag in de krant. :D

Misschien komt het omdat ik nooit logica-puzzeltjes doe, maar ik kan je ook niet volgen Theoreticus.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM op Twitter
« Reactie #219 Gepost op: 20-03-2014, 16:00:15 »
Sorry maar, ik zie heel veel rijtjes en logica in die tweet (waarbij ik op Sofie of Freek als mol uitkom), maar niet deze. Bovendien denk ik dat de kleuren over de kledingkeuze gaat.