Auteur Topic: Verborgen hints (spoilergevaar!)  (gelezen 60069 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2014, 13:44:47 »
Wat betreft "Groen is het nieuwe rood". Hoewel de naam Hongkong komt van "geurige haven", wordt ook de vertaling van het woord "Rood" uitgesproken in het Chinees uitgesproken als "Hong". Daar zou het dus ook iets mee te maken kunnen hebben.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2014, 14:09:49 »
"Groen is het nieuwe rood."
Jan Willem draagt een groene broek in aflevering 1.
Jan Willem Roodbeen ---> Jan Willem Groenbeen
Case closed.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Mollerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mand!
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2014, 14:22:36 »
Zou het?

[Plaatje]
Ha, die had ik nog niet gezien.  ::)

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2014, 19:34:16 »
Misschien niet zo'n sterke, maar daarom niet minder goed. Het grote kruis of X die Jan Willem op zijn shirt heeft. Net zoals een schat op een schatkaart wordt aangegeven.

Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #84 Gepost op: 11-01-2014, 13:16:39 »
Je mag mij wel p.m.en als je dat wil :)

hmmm..en toen was lennart ineens verdwenen...flauw...

Offline Lennard2014

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #85 Gepost op: 11-01-2014, 13:24:03 »
Je mag mij wel p.m.en als je dat wil :)

hmmm..en toen was lennart ineens verdwenen...flauw...

Sorry, dacht dat ik nog op tijd was. Het staat al elders op deze site, vandaar dat ik mijn opmerking weg heb gehaald.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2014, 16:12:19 »
Over het groen is het nieuwe rood : JW is toch de enige die geen scherm gezien heeft? Voor de rest heeft iedereen groen gezien (of is er al uit) -> JW is de mol?

Even hierop doorgaan. Laten we de hint 'Groen is het nieuwe rood' eens betrekken op de eerste (halve) executie. Dit is namelijk het meest opmerkelijke uit de eerste aflevering: Wie is de Mol? beginnen met een executie! (Terzijde: 'Groen is het nieuwe rood' betekent niet hetzelfde als 'Rood is het nieuwe groen', zoals velen op dit forum suggereren). 'Groen' betekent nu dus (wat eerst 'rood' betekende, namelijk): exit. Bij de eerste executie heeft Daphne een rood scherm, wat betekent dat de rest een groen scherm heeft, ook al krijgt niet iedereen dit te zien (er is immers maar één rood scherm in een executie). Zou dus betekenen dat iedereen 'exit' gaat behalve Daphne. Is Daphne dan de mol??
Zitten we alleen nog met het dilemma dat de winnaar in principe ook niet echt 'exit' gaat.

Een andere redenering is dat iedereen een groen scherm te zien heeft gekregen, dan wel in de eerste dan wel in de tweede executie, behalve Jan-Willem. (Maurice die afviel daargelaten). Dat zou dan betekenen dat iedereen, behalve Jan-Willem, 'exit' gaat. Is Jan-Willem dan de mol??
Zitten we nog steeds met het dilemma dat de winnaar in principe niet echt 'exit' gaat.

Hmm...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2014, 17:33:19 »
Zitten we nog steeds met het dilemma dat de winnaar in principe niet echt 'exit' gaat.
Nee, maar wie de winnaar wordt konden ze in afl 1 nog niet weten, dus in principe loopt iedereen het risico om rood te krijgen, óók de toekomstige winnaar, behalve de Mol.
The British are not impressed.

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #88 Gepost op: 12-01-2014, 14:37:54 »
Wellicht is het volgende een hint:

Bij aflevering 1 en 2, wordt in de beelden die getoond worden vlak voor de executie (en na de beelden van de test) getoond wie gaat afvallen.
In aflevering 1 zie je bij een fade Maurice zíjn gezicht al veel duidelijker dan de rest. In aflevering 2 zie je de tas van Owen voorbij komen.
Het kan natuurlijk toeval zijn   ::jaja::


Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #89 Gepost op: 12-01-2014, 14:58:15 »
wat mij opviel is dat degene die helemaal links zit een rood scherm krijgt.

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #90 Gepost op: 12-01-2014, 15:27:42 »
Wat mij opvalt is dat het telkens de 5e is.. nr. 1 t/m 4 valt niet af en dan de 5e gaat eruit.
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #91 Gepost op: 12-01-2014, 15:55:24 »
Ik heb iets gevonden denk ik.

voor de zekerheid even in een spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ter info, in Metro wordt verder ingegaan op dit Layarfilmpje: http://www.metronieuws.nl/entertainment/wie-is-de-mol-waar-moet-je-op-letten-bij-aflevering-2/SrZnai!a2613hlmRe3Q/
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 16:00:08 door Molzkovicz »

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #92 Gepost op: 12-01-2014, 16:07:16 »
Wat mij opvalt is dat het telkens de 5e is.. nr. 1 t/m 4 valt niet af en dan de 5e gaat eruit.
Ik heb een beetje moeite altijd met dit soort dingen. Je hebt er namelijk hooguit wat aan tijdens de executie, dus tenzij ze ergens anders naar verwijzen vrij nutteloos imo. Verder is de kans op dit soort toevalligheden na 2 afleveringen vrij groot. Pas als er een relatie is met iets anders of een langer patroon kan ik er wat in zien.

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2014, 01:18:21 »
"Groen is het nieuwe rood."
Jan Willem draagt een groene broek in aflevering 1.
Jan Willem Roodbeen ---> Jan Willem Groenbeen
Case closed.

Nee jammer joh!

als groen het nieuwe rood is is rood het nieuwe groen! Dus was het scherm van Daphne NIET rood maar het nieuwe groen ! Denk daar maar eens over na. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: case closed 2
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 01:32:17 door Benny de Mol »
我是摩尔

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #94 Gepost op: 14-01-2014, 01:35:59 »
Nee jammer joh!

als groen het nieuwe rood is is rood het nieuwe groen! Dus was het scherm van Daphne NIET rood maar het nieuwe groen ! Denk daar maar eens over na. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: case closed 2

Dat zegt niets. Als dat idd het nieuwe groen is, wist zij inderdaad (letterlijk) meer dan de anderen, maar dat zegt helemaal niets. Het gaf haar hooguit een voorsprong. Kleine tip: probeer ook eens wat meer naar de andere personen te kijken ipv je volledig vast te pinnen op Daphne  ;)

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #95 Gepost op: 14-01-2014, 01:37:43 »
Dat zegt niets. Als dat idd het nieuwe groen is, wist zij inderdaad (letterlijk) meer dan de anderen, maar dat zegt helemaal niets. Het gaf haar hooguit een voorsprong. Kleine tip: probeer ook eens wat meer naar de andere personen te kijken ipv je volledig vast te pinnen op Daphne  ;)

UHUHUH sorry , ik post 1 ding over daphne en ik pin me vast op daphne?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: You're so funny ik zit juist op Jennifer!! Maar ik heb er nog wl 1 voor Daphne!
我是摩尔

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #96 Gepost op: 14-01-2014, 01:39:04 »
Misschien niet zo'n sterke, maar daarom niet minder goed. Het grote kruis of X die Jan Willem op zijn shirt heeft. Net zoals een schat op een schatkaart wordt aangegeven.



Daphne draagt geel en blauw, als je dit mengt krijg je??....idd GROEN!  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
我是摩尔

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2014, 01:48:11 »
UHUHUH sorry , ik post 1 ding over daphne en ik pin me vast op daphne?  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: You're so funny ik zit juist op Jennifer!! Maar ik heb er nog wl 1 voor Daphne!

Oh sorry  ::schaam::, ik dacht dat ik je steeds iets over Daphne zag posten, dus vandaar. Of ben ik nu in de war met iemand anders? Maar is niet mijn bedoeling om wie dan ook "aan te vallen" (wat een rotwoord), maar ik schrijf het met een glimlach en een knipoog, dus bij deze een  ::hug:: voor de miscommunicatie.

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #98 Gepost op: 14-01-2014, 01:51:00 »
Oh sorry  ::schaam::, ik dacht dat ik je steeds iets over Daphne zag posten, dus vandaar. Of ben ik nu in de war met iemand anders? Maar is niet mijn bedoeling om wie dan ook "aan te vallen" (wat een rotwoord), maar ik schrijf het met een glimlach en een knipoog, dus bij deze een  ::hug:: voor de miscommunicatie.

Ow was dat een knipoog ;)  ;D Geen probleem!! Voelde me ook niet aangevallen.  ::hug::
我是摩尔

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Verborgen hints (spoilergevaar!)
« Reactie #99 Gepost op: 14-01-2014, 10:53:32 »
Nee jammer joh!

als groen het nieuwe rood is is rood het nieuwe groen! Dus was het scherm van Daphne NIET rood maar het nieuwe groen ! Denk daar maar eens over na. ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: case closed 2

Een paard is een dier, dus een dier is een paard.
Een koe is een dier, dus een dier is een koe.

Conclusie: Een paard is een koe en een koe is een paard.

Dus als groen het nieuwe rood is, hoeft rood niet het nieuwe groen te zien.