Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190361 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #180 Gepost op: 3-01-2014, 12:22:44 »
Ik vind alle kandidaten leuk. Dat is dus eigenlijk echt stom, want dan gaat er altijd een leuke kandidaat weg.
I will follow my inner gold

Offline arie94

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #181 Gepost op: 3-01-2014, 12:24:31 »
Dit kwam ik tegen in de leader. Dit zou heel goed kunnen betekenen dat we Tygo en Freek uit kunnen sluiten als mol!
molletje maak je bekend.....

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #182 Gepost op: 3-01-2014, 12:26:12 »
Ook kwamen er geen namen in beeld bij de biechten. Gelukkig heb ik de namen al een tijdje in m'n hoofd. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #183 Gepost op: 3-01-2014, 12:33:02 »
Ik vond trouwens hoe die laseropdracht in hongkong in beeld is gebracht echt fantastisch, super camerawerk  ::ok::

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #184 Gepost op: 3-01-2014, 12:33:22 »
Dit kwam ik tegen in de leader. Dit zou heel goed kunnen betekenen dat we Tygo en Freek uit kunnen sluiten als mol!

Nee, want dit zat in de leader. Ik ben er vrij zeker van dat dit deel is van een opdracht die nog komen gaat (karaktereigenschappen van jouw Mol toewijzen oid). Het zit tenslotte in een fles.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #185 Gepost op: 3-01-2014, 12:34:32 »
Wordt al iets meer duidelijk over de enveloppen!


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #186 Gepost op: 3-01-2014, 12:41:16 »
Over 5 en 6 gesproken....

http://www.widm.nl/forum/56-tygo-gernandt.html

Zou dat toch een hint naar Tygo zijn???

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #187 Gepost op: 3-01-2014, 12:44:55 »
Over 5 en 6 gesproken....

http://www.widm.nl/forum/56-tygo-gernandt.html

Zou dat toch een hint naar Tygo zijn???

Website werkt niet  ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #188 Gepost op: 3-01-2014, 12:46:38 »
Tussen de opnames met de postbode en die met Art op de boot, zitten 17 dagen. De door de bezorger geposte brieven kunnen derhalve geen rol hebben gespeeld in het spel. Of het zijn de in de loop van het spel niet geopende enveloppen, dat kan natuurlijk ook.

Offline JolienWIDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #189 Gepost op: 3-01-2014, 12:49:31 »
Misschien heeft het er wel helemaal niks mee te maken, maar bij het voorstellen van de Susan en Aaf viel mij dit op.
Voordat Susan geraden wordt, gaat de camera naar het wie is de mol logo en als ze in beeld komt(rond 8.36) is er op de achtergrond een televisie met hetzelfde logo.
Bij Aaf is dat niet.
Ook zegt Aart even later (rond 11.08) iets over dat ze maandenlang als kandidaat in het duister leven en nu in het volle licht van de studio's zitten.
http://www.rtl.nl/components/huistuinkeuken/life4you/seizoen_05/aflevering_08/Art_Rooijakkers.xml

Ik heb trouwens alleen deze gezien en niet het voorstellen van de andere deelnemers.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #190 Gepost op: 3-01-2014, 12:50:37 »
Wat je nu leest kan vergezocht zijn maar, toch vind ik het volgende feit een beetje frappant.

Na de eerste opdracht stond de groep voor het politiebureau op het trapje Met Art voor de groep.
Links voor ons gezien zag je achter Art een zwarte auto met een wit kenteken waarop stond ' HENRY V'

Omdat ik dit nogal raar vond gezien we in het land der Chinese tekens zijn ging ik zojuist ff google-en en kwam erachter dat het een toneelstuk is gebaseerd op de historische persoon henry v, geschreven door Shakespear. zie link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_V_(toneelstuk)

Vervolgens kwam ik na wat vervolg-detective speurwerk via google terecht op de wiki site v/d ' Royal Shakespear Company' wat een toneelgezelschap blijkt te zijn, zie link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Royal_Shakespeare_Company

Als je de wiki site even doorneemt zie je een topic hoogtepunten, dat zijn de musicals die dat gezelschap heeft gehad.
Nu zie je in dat rijtje het volgende staan.
'Les Misérables, de musical (1985)'

Nu wilt het toeval dat toen ik op www.widm.nl de achtergrond v/d kandidaten/mol
aan het lezen was, ik op de pagina van Freek Bartels het volgende las/lees.
'Freek Bartels is een Nederlands zanger en MUSICALacteur. In 2008 speelde hij in de MUSICAL LES MISÉRABLES, waar hij de rol speelde van studentenleider Enjolras.' (zie website widm.nl)

Henry v --> shakespear --> royal shakespeargroup --> musical Les miserable --> musicalspeler freek bartels ---> speelde 2008 enjolras in Les miserable.

Zoals gezegd het kan te ver gezocht zijn, vond/vind het toch een interessant verbinding wat zeker in beschouwing mee genomen moet/kan worden
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline huntelaar110

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MolFreak
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #191 Gepost op: 3-01-2014, 12:56:57 »
Het 'volgende week' stukje is nog nauwelijks ter sprake gekomen  ::hypocriet::

Maar daarin kunnen we inderdaad zien dat er iets aan de hand is met het geld dat door Art uitgedeeld werd in plaats van dat hij een penningmeester aanstelde.

Het geld moest in enveloppen oid komen en die zullen dan hoogstwaarschijnlijk in de brievenbussen in aflevering 9 komen te zitten (op de Filipijnen)

Mijn gevoel zegt dat de 3/4 finalisten daar dan weer met een bootje dat geld uit die brievenbussen moeten halen om het daadwerkelijk te verdienen als ze de mol ontmaskeren aan het eind van de serie..

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #192 Gepost op: 3-01-2014, 13:02:21 »
Omdat ik dit nogal raar vond gezien we in het land der Chinese tekens zijn ging ik ..

Hongkong was tot 1997 een Engelse kolonie he. :) Heel veel mensen spreken daar ook Engels, en alle straatnamen zijn in zowel het Engels als Chinees.

Ondertussen zijn er zoveel mogelijke uitleggingen van Henry V dat ik begin te denken dat we er maar beter niets achter kunnen zoeken :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #193 Gepost op: 3-01-2014, 13:02:27 »
wat bedoel je nu dan? de reflectie van tygo?

Ja, de reflectie van Tygo met een groot 'de Mol'-logo eroverheen geplakt. Dat is toch vreemd?

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #194 Gepost op: 3-01-2014, 13:07:55 »
Er wordt nu al een aantal keer gesuggereerd dat de envelop van Susan 2 keer is bezorgd, echter:

- Bij bus 3 zagen we de bezorger 4 enveloppen hebben.
- 3 daarvan hadden een naam, afl.nr. en adres (Susan, Freek, Sofie | afl. 9 | Ellis Island)
- 1 envelop was niet leesbaar
- Er is niet te zien dat er enveloppen in bus zijn gegaan

Dat kán betekenen:
- Brievenbus 3: buiten zicht 2 enveloppen bezorgd aan Susan en Freek (beide Ellis Island, Afl 9)
- Brievenbus 4: envelop bezorgd aan Sofie (mol, onjuist adres) + de onleesbare envelop (Winnaar)

« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 13:19:15 door markboots »

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #195 Gepost op: 3-01-2014, 13:10:05 »
Kan het niet gewoon zo zijn, dat je andere het geld gunt?
Dat je als deelnemer zeg maar de naam op de enveloppe zet, van diegene die jij het geld gunt.

Op die manier kan een naam dus meerdere keren voorkomen.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #196 Gepost op: 3-01-2014, 13:13:55 »
Hoop in elk geval dat de pot blijft bestaan en niet dat er solo potten komen.

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #197 Gepost op: 3-01-2014, 13:17:35 »
In de korte filmpjes waarin ander televisiewerk van de kandidaten wordt getoond, zit telkens maar één fragment (Koefnoen, Joseph enz.). Behalve voor Tygo: bij hem zie je een uitgebreide montage. Een hint naar "de vele gezichten" van De Mol?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #198 Gepost op: 3-01-2014, 13:22:53 »
Op 00:41 is te zien dat alle brieven dezelfde postzegel hebben, behalve die van één persoon. (Hoewel er maar 4 brieven getoond worden)

Later rond 1:28 zien we dat dat de brief van Freek is. Freek heeft als enige geen achternaam op de brief gezet en heeft zijn naam raar ver naar rechts geschreven boven het mollogo. M.a.w.: Freek de Mol.

O ja, de brieven worden trouwens gepost zoals we op 1:46 zien in een post box van de US MAIL.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 13:34:54 door Joff »

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #199 Gepost op: 3-01-2014, 13:22:58 »
Tussen de opnames met de postbode en die met Art op de boot, zitten 17 dagen. De door de bezorger geposte brieven kunnen derhalve geen rol hebben gespeeld in het spel. Of het zijn de in de loop van het spel niet geopende enveloppen, dat kan natuurlijk ook.

Ze kunnen toch in het spel een rol hebben gespeeld en tijdens het spel bezorgd zijn? Het was als het ware een flashforward in verschillende delen.