Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190455 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #260 Gepost op: 3-01-2014, 16:30:25 »
Wanneer Susan de eerste keer een groen scherm krijgt, hoor je een raar geluid. (trein of zoiets)
Ik heb dit al eerder gehoord in WIDM. Ik geloof zelfs bij een executie. (weet alleen niet wanneer).
Weet iemand dit wel?

Ik heb het gevonden. Het is hetzelfde geluid dat je hoort wanneer A-M in seizoen 12 een mollenstreek uitlegt.
(ze maakte van VIKING-WIDM).

zou dit toevallig erop slaan dat Susan de mol is ? WIDM (Wie Is De Mol)
klaar voor de strijd

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #261 Gepost op: 3-01-2014, 16:34:00 »
De recensiekoning schreef dat de lichtshow π schreef. Iemand dat gezien?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #262 Gepost op: 3-01-2014, 16:39:41 »
Nou, dat is natuurlijk een grapje van de recensiekoning.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #263 Gepost op: 3-01-2014, 16:45:44 »
Nou, dat is natuurlijk een grapje van de recensiekoning.

Als dat waar is, speelt Ionica Smeets het grapje goed mee. Ik twijfelde.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #264 Gepost op: 3-01-2014, 16:50:29 »
Hallo,

Ik heb nog even naar het dagboek v/d mol gekeken, en kon hier (misschien) nog wat hints uit halen:

1: De mol schreef "Nou weet ik ook wel dat Chinees spreken voor niemand van ons dagelijkse kost is, maar er had best wel wat meer verdiend kunnen worden door de groepjes waar in ieder geval géén mol in zat!"  Susan of Jennifer zij verdienden wel geld, 1 van hen de mol?" Dit kan natuurlijk wel alleen er staat Meer verdient, dat betekent dat het groepje die wel geld verdient heeft geen Mol in zich had?!

2: Ik las in de reacties nog iemand dit dit concludeerde: "Daphne zegt namelijk!!....! I'M Back!!! we weten allemaal dat er vaak geknoeid word met uitspraken. Zoals KIM ooit,
K kim I is M Mol , in dit geval misschien I=ik M=MOL BACK= Terug ....Ik Mol Terug." Of back kan ook slaan op haar positie bij FC Twente?

3: bij het dagboek van de mol schrijft de mol "maar er had best wel wat meer verdiend kunnen worden door de groepjes waar in ieder geval géén mol in zat!" Freek en Daphne hadden misschien wel geld kunnen verdienen als ze nog hadden doorgezocht en ze niet na een kwartier al het politiebureau gingen zoeken... dit staat ook als hint op Wieisdemol.nl


Owja, en even buiten het het dagboek om, 3425 is de postcode van Snelrewaard, dat ligt in de provincie Utrecht? Kan iemand daar iets mee?

En op de site word nog de nadruk gelegd dat het woordenboek dat ze kregen Kantonees was, iemand die dat spreekt?  ::)


En om het allemaal nog meer mindfuck te laten maken, de mol zegt in het dagboek: Ik hoop dat jullie net zo genieten van dit seizoen als ik." Komt Maurice terug?! Rood word groen?


 

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #265 Gepost op: 3-01-2014, 16:56:42 »
Maurice komt niet terug denk ik. Hij heeft zelf verteld over de terugreis en dat hij meteen op het vliegtuig naar Nederland werd gezet. Lijkt me sterk, dus. Maar zou kunnen gebeuren...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #266 Gepost op: 3-01-2014, 17:02:57 »
Tygo is wel de enige die een zonnebril opzet in de leader. een blinde draagt altijd een zonnebril en is een mol niet blind?  :o
Bij elke moglejke hint is het handig om te bedenken, hoe waarschijnlijk is het dat een niet-mol dit per ongeluk doet. Alleen als die kans heel klein is, is een hint waardevol. En dan zeg ik in het geval van een zonnebril, tja, dat kan iedereen doen.

Daarom is de aanwijzing over de met zaklamp geschreven MOL zo interessant.

Interessant feitje: Jan-Willem is de enige die géén scherm gezien heeft in aflevering 1.
(executie 1 is Sofie Owen Susan Tygo Daphne, executie 2 is Daphne Freek Jennifer Aaf Maurice, in die volgorde).
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 17:06:03 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #267 Gepost op: 3-01-2014, 17:04:04 »
Susan Visser is de mol! de cijfers 95 56 en 65 waren super duidelijk in beeld. 9+6= 15, 5+5=10 en 65. Susan visser is geboren op 15/10/65.

Eerlijk gezegd vind ik dit toch wel vergezocht hoor!
Nummer 1 omdat er in Azië ontzettend veel bureaucratie is, dus ik vraag me af of het überhaupt te regelen valt om die cijfers neer te zetten.
En nummer 2, ALS het zou kunnen, dan nog snap ik deze mogelijke hint niet, want het was toch 95 en 56? Dus waarom moet je 9+6 en 5+5 doen?
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 17:07:34 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Mike2300

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #268 Gepost op: 3-01-2014, 17:15:28 »
Hier is nog een hint die op Owen slaat,
9+6=15, de 15e letter in het alfabet is de O,
5+6=11, de 11e letter is een K
Toen zag je een 5 dat is de letter E en je zag nog een 6 dat is de  F
Hiervan kan je KOEF(noen) maken.
In opdracht 2 zagen we de letters 3, 4, 2, 5 wat bij elkaar 14 is,
De 14e letter is een N.
Net deze 5 letters kan je het woord KOEFNOEN maken.

Offline mollenkom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kiekeboe!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #269 Gepost op: 3-01-2014, 17:22:26 »
Is iemand al opgevallen dat wanneer Owen en Sofie tijdens de lichtjesopdracht op een soort van stijger staan, en dat daarbij het nummer 3 word getoond op een paal. Net voor de executie zien we alweer zo'n paal met nummer 3 erop.

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #270 Gepost op: 3-01-2014, 17:24:31 »
@mollenkom:

Nog een aanwijzing die ik plotseling zag: 3425

Owen verschuilt zich ?!? Gaf tevens aan bij de voorstelling dat hij hoogtevrees heeft. Ook bij deze opdracht blijven deze 2 mogelijke mollen dicht bij de grond, terwijl de andere groepen boven op gebouwen stonden.
Sofie was opzichtig aan het mollen in deze aflevering. Wilde geen penningmeester bij het verdelen van de pot bij opdracht 1 (wist al van het veiligstellen van geld?) en zei bij opdracht 2 als eerste: "als we niet zeggen dat we niks gezien hebben"

Een ander scenario van 3425 zijn de letters DHBK op een telefoon (DapHne BunsKoek)




Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #271 Gepost op: 3-01-2014, 17:25:15 »
Heb ik gezien ja.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #272 Gepost op: 3-01-2014, 17:34:33 »
Sterker nog, de 3 die al eerder op de paal is gespot is hetzelfde soort cijfer (niet lettertype, maar cijfertype) als de 5 en 6 bij de executie... Ik vraag me af of we dan wel iets uit deze cijfers moeten halen.

Hoewel de 3425 waarbij de paal dan betrokken is wel heel erg opvalt.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #273 Gepost op: 3-01-2014, 17:44:32 »
Die 3 is een beetje neergezet alsof het aanwijzing is.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #274 Gepost op: 3-01-2014, 17:45:00 »
Het kunnen natuurlijk gewoon genummerde palen in chronologische volgorde zijn om een bepaald aantal palen. Om de vijf palen zo'n nummer ofzo.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #275 Gepost op: 3-01-2014, 17:45:24 »
Maar misschien zijn al die getallen wel een 'schijnbeweging'.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #276 Gepost op: 3-01-2014, 18:08:32 »
Maar misschien zijn al die getallen wel een 'schijnbeweging'.

Ik denk zelf dat de titels misschien wel weer gewoon met de Mol te maken hebben, net als in seizoenen 11, 12 en 13.
En dan wijst 'schijnbeweging' mij op dit moment naar FREEK. Want in deze opdracht schijnt én beweegt (schijnbeweging dus) Freek met een GROENE laserstraal, en groen is de kleur van de Mol!
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 18:12:17 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #277 Gepost op: 3-01-2014, 18:23:11 »
Misschien zijn die getallen er gewoon "ingephotoshopt" door de makers van WIDM. Ik zeg maar wat hoor.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #278 Gepost op: 3-01-2014, 18:25:26 »
Ik denk zelf dat de titels misschien wel weer gewoon met de Mol te maken hebben, net als in seizoenen 11, 12 en 13.
En dan wijst 'schijnbeweging' mij op dit moment naar FREEK. Want in deze opdracht schijnt én beweegt (schijnbeweging dus) Freek met een GROENE laserstraal, en groen is de kleur van de Mol!
Tygo ook ...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #279 Gepost op: 3-01-2014, 18:28:19 »
Ik heb even gezocht, en die nummers staan gewoon op die palen, ik denk dat dit meer door de makers is gedaan om je op het verkeerde pad te lijden...