Ik liep nog een beetje achter ivm druk met andere zaken. Heb mijn Follow The Money schema van niet verdiend geld nu bijgewerkt tot en met aflevering 4 (afl 5 probeer ik deze week nog te berekenen)
Berekening:
Aflevering 3:
Opdracht 1: Aaf en Daphne zoeken: 2000 niet verdiend, per persoon 250 niet verdiend (ik vond hier geen mensen echt er bovenuit steken qua aandeel, ik neem aan dat 1000 per team max was)
Opdracht 2: Roeien: Ik heb ervoor gekozen om Tygo, Sofie, Jan-Willem en Susan een laag aandeel (50 p.p.) in de winst te geven, omdat die de meeste inbreng hadden in het selecteren van sterke tegenstanders. Aaf en Freek krijgen een gemiddeld aandeel (150, Freek vanwege de actie om geld te versturen en Aaf vanwege dat ze als enige helemaal niet roeit). Daphne en Jennifer krijgen het hoogste aandeel, zij doen niks molligs in deze opdracht. Deze indeling is arbitrair, je zou het ook gelijk of anders kunnen verdelen.
Aflevering 4
Opdracht 1: Roltrappen: Er kon 175 per woord verdiend worden. Tygo verliest 2 woorden (Examen, Fopspeen) die geld op zouden leveren en houdt dus 350 uit de pot. Susan verliest 5 waardevolle woorden (Impuls, Lawaai, Ontwerp, Placemat, Uurloon) en houdt zo 875 buiten de pot. Sofie verliest hebbeding en daarmee ook een kans op 175 euro. De overige kandidaten houden het rijtje intact en Jan-Willem kiest met Aaf de mogelijkheid die het meest oplevert. Deze 350 in de pot wordt verdeeld over de laatste 5 kandidaten.
Opdracht 2: Freek, Sophie, Daphne en Susan hebben geld geruild tegen iets anders dan geld. Hierdoor komt 1500 (375 pp) niet in de pot
Opdracht 3:
Deze is lastig, maar volgens mij als volgt: Jan-Willem pakt op eigen houtje 1 koker van -100 en laat 500 euro hangen. 250 hiervan laat hij op eigen initiatief hangen, de ander n.a.v. wat Susan doorgeeft. Susan+JW = 125 pp niet in de pot, JW 250 niet in pot en -100 uit de pot
Tygo en Sofie pakken 2 juiste kokers en laten de -100 2x hangen. 500 gepakt. Per persoon 250 in de pot
Daphne en Freek pakken elk 3 kokers. Waarschijnlijk elk 2 goede en 1 foute, Freek lijkt sowieso 2 goede te pakken. Daphne+Jennifer en Freek+Aaf elk 500 (250 pp) in de pot en -100 (-50pp) uit de pot
Ik ga er hierbij van uit dat aan elk touw 4 kokers hingen met 2x250 en 2x-100. Dit is het meest logisch gezien de gepakte kokers (6x250, 3x-100 = 1200 verdiend) en de opmerking van Art dat er 2000 verdiend kon worden (=8 goede kokers)
Wat hebben de kandidaten na aflevering 4 per persoon laten liggen cq buiten de pot gehouden?
Niet verdiend geld na afl 4:
1. Susan: 1825
2. Jan-Willem: 1355
3. Daphne: 1005
4. Sofie: 900
5. Tygo: 700
6. Aaf: 480
7. Freek: 355
8. Jennifer: -470
Conclusies na aflevering 4:
- Jennifer is nog altijd de enige die meer verdiend dan kost voor de groep
- Susan heeft veruit het hoogste aandeel, dit komt echter vooral door 1 opdracht, de roltrapopdracht
- Jan-Willem en Susan lijken de enige die bij de stuwdamopdracht geen geld hebben verdiend.