Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen Roodshow  (gelezen 184746 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #180 Gepost op: 17-01-2014, 21:02:25 »
Ik zou het leuk vinden als er weer eens hints naar de Mol komen ::ok::
Daar heb je nog wat aan, met 1 hint op zich zelf staand heb je bovendien niks als het verschillende manieren om het te uitleggen. Een hint naar de Mol daarentegen is juist heel leuk als je niet weet of je de eerste, tweede, derde of vierde laag moet gebruiken (wat je natuurlijk bepaalt op basis van je tunnelvisie ;D)
...óf niet!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #181 Gepost op: 17-01-2014, 21:20:13 »
naar mijn mening keek hij recht naar Aaf en Daphne.
ja ach...mocht het toch Aaf zijn...dan was deze muziekhint niet eens een uitdaging...veel te makkelijk...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #182 Gepost op: 17-01-2014, 22:24:02 »
Ja, ik moest bij die titel ook aan het beleggen denken. Wel een beetje ver(der) gezocht, maar dat is ook precies wat ik bij deze hint verwacht. Het is als ik het me goed herinner vaker zo geweest dat hints die zeer voor de hand liggend leken een verklaring hadden die dat niet was. In dit geval ABC als dwaalspoor dus.


Ook met "How to be a zillionaire" past hij sluitend bij Jennifer.

ABC : Freek zegt "ABC-tje"
Be Near : Freek heeft Jennifer naast zich als ze een executieduo vormen.
How to be a zillionaire : Freek belegt op Jennifer.

Freek zou dus Jennifer "near" willen houden, want hij heeft op haar belegt om een "zillionaire" te worden. 

Mocht Freek de mol zijn helemaal kloppend met wat hij doet natuurlijk, beleggen op degene die het minst op zijn spoor zit en daardoor snel afvalt.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #183 Gepost op: 17-01-2014, 23:13:50 »
Ik gok toch op Aaf. Voor een Molloot klinkt "ABC=Aaf" te makkelijk maar een gewone kijker denkt bij ABC vast niet meteen aan haar?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #184 Gepost op: 17-01-2014, 23:17:07 »
We kunnen het er ook op houden dat een kandidaat (niet de mol) afvalt... Blijven er maar 7 opties over...  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #185 Gepost op: 17-01-2014, 23:19:15 »
Ik gok toch op Aaf. Voor een Molloot klinkt "ABC=Aaf" te makkelijk maar een gewone kijker denkt bij ABC vast niet meteen aan haar?

Maar die muzikale hints zijn toch doorgaans echt wel bedoeld voor de speurders, niet voor de 'gewone kijker'.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #186 Gepost op: 17-01-2014, 23:21:17 »
Maar die muzikale hints zijn toch doorgaans echt wel bedoeld voor de speurders, niet voor de 'gewone kijker'.  ;)

Maar ja, anders zijn het twee denkstappen. Eerst snappen dat ABC Aaf is, dan de Near Me. Moet je ooit 2 stappen nadenken voor de muzikale hint ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #187 Gepost op: 17-01-2014, 23:38:47 »
Heb verder nog niet naar het nummer geluisterd maar zag dat Freek geopperd werd. Dat kan natuurlijk wel, maar in het voorstukje zie je dat er bij de enveloppen in ieder geval een envelop voor Freek zat.

Dus of die envelop wordt volgende aflevering geschreven of Freek gaat er nog niet uit..of de mol gaat ineens geld versturen naar iemand die er al uit is om maar geen extra geld te verdienen  ::rofl::

Nu eerst maar het liedje gaan luisteren
« Laatst bewerkt op: 17-01-2014, 23:40:40 door Syllie10 »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #188 Gepost op: 17-01-2014, 23:56:07 »
Heb verder nog niet naar het nummer geluisterd maar zag dat Freek geopperd werd. Dat kan natuurlijk wel, maar in het voorstukje zie je dat er bij de enveloppen in ieder geval een envelop voor Freek zat.
Dat zegt helemaal niks, hè. Het kan best zijn dat in de komend aflevering een enveloppe, geadresseerd aan Freek gepost gaat worden ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #189 Gepost op: 18-01-2014, 00:05:39 »
Ik denk dat Aaf er uit gaat. Ten eerste doordat Art haar kant op kijkt, EN ze een beetje gespannen kijkt naar Art. Plus: ABC in de muzikale hint. Dat het een makkelijke hint is, ach, het is een abc'tje! Get it? ;)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #190 Gepost op: 18-01-2014, 00:21:51 »
Ik denk dat Aaf er uit gaat. Ten eerste doordat Art haar kant op kijkt, EN ze een beetje gespannen kijkt naar Art. Plus: ABC in de muzikale hint. Dat het een makkelijke hint is, ach, het is een abc'tje! Get it? ;)

Vind ik leuk gevonden met dat ABC-tje ::ok::.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #191 Gepost op: 18-01-2014, 00:30:06 »
Dat zegt helemaal niks, hè. Het kan best zijn dat in de komend aflevering een enveloppe, geadresseerd aan Freek gepost gaat worden ;)
Klopt, nu ik het terug lees denk ik inderdaad van maakt geen drol uit.
Heb net liedje geluisterd en tekst bekeken maar kom ik meer op Daphne uit:

Ze zat dicht bij Aaf (ABC) zowel in spel als executie. Ze wilde niemand naar huis sturen want was allemaal zo gezellig samen (be near me (blijf bij me/dichtbij mij)

Dus vandaar mijn keuze voor Daphne.
Dus hopelijk niet Aaf anders moet ik mijn Aaf tunnel uit :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #192 Gepost op: 18-01-2014, 00:33:10 »
Dat zegt helemaal niks, hè. Het kan best zijn dat in de komend aflevering een enveloppe, geadresseerd aan Freek gepost gaat worden ;)

De envelop van Freek had een postzegel van de Filipijnen erop.
Dat is dus door iemand gepost die:
1. De Filipijnen haalt.
2. Denkt dat Freek er tot aflevering 9 in zal zitten.

Ik neem dan even voor het gemak en de logica aan dat de persoon die dat verstuurd heeft dat alleen gedaan heeft omdat Freek op dat moment ook nog in het spel zit.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #193 Gepost op: 18-01-2014, 00:45:59 »
De envelop van Freek had een postzegel van de Filipijnen erop.
Dat is dus door iemand gepost die:
1. De Filipijnen haalt.
2. Denkt dat Freek er tot aflevering 9 in zal zitten.

Ik neem dan even voor het gemak en de logica aan dat de persoon die dat verstuurd heeft dat alleen gedaan heeft omdat Freek op dat moment ook nog in het spel zit.  ;)
Ik gok er op dat de postzegel er door de crew opgeplakt is en niet door de kandidaten zelf. En zelfs dat blijft nog even een vraag haha

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #194 Gepost op: 18-01-2014, 01:10:07 »
Ik gok er op dat de postzegel er door de crew opgeplakt is en niet door de kandidaten zelf. En zelfs dat blijft nog even een vraag haha

Neem aan dat de crew dat inderdaad doet, maar dat op de post vanuit Hong Kong wel een andere zegel zit dan de post vanuit de Filipijnen, gewoon om het echter te laten lijken...

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #195 Gepost op: 18-01-2014, 01:33:49 »
Neem aan dat de crew dat inderdaad doet, maar dat op de post vanuit Hong Kong wel een andere zegel zit dan de post vanuit de Filipijnen, gewoon om het echter te laten lijken...

That was my point.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #196 Gepost op: 18-01-2014, 11:57:07 »
Ever had that feeling

Almost broke in two

Said that you were leaving

Like you do you do


Ik denk dat dit op Daphne slaat.

ABC- be near me.

Daphne zat elke executie (executie 1.1 executie 1.2, executie 2, executie 3) naast Aaf
dus near (naast) me (Aaf Brandt Corstius) Daphne.

De tekst slaat ook op haar:
Daphne moest in een executie normaal vertrekken maar de executie was in twee gedeeld.
Nu moet ze definitief vertrekken?

Enerzijds jammer als ze zou afvallen, want ze lijkt mij nogal onderbelicht.(zoals Miryanna)
Anderzijds zit ze in mijn top 3-mollen en kan ik haar doorstrepen.
klaar voor de strijd

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #197 Gepost op: 18-01-2014, 13:32:08 »
De D van Daphne is ook nog mooi 'near' de ABC van Aaf in het alfabet. Soort van dubbele hint?

(Wat doe ik? Ik ben helemaal niet van de hints en al helemáál de muzikale niet! :o ::rofl:: )

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #198 Gepost op: 18-01-2014, 14:01:56 »
Ever had that feeling

Almost broke in two

Said that you were leaving

Like you do you do

Susan brak/verliet het "vrouwenpact" door te kiezen voor Jennifer i.p.v. Freek.
Ze mocht 2 keer kiezen wie het scherm te zien kreeg. (you do, you do)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen Roodshow
« Reactie #199 Gepost op: 18-01-2014, 19:49:48 »
De envelop van Freek had een postzegel van de Filipijnen erop.
Dat is dus door iemand gepost die:
1. De Filipijnen haalt.
2. Denkt dat Freek er tot aflevering 9 in zal zitten.

Ik neem dan even voor het gemak en de logica aan dat de persoon die dat verstuurd heeft dat alleen gedaan heeft omdat Freek op dat moment ook nog in het spel zit.  ;)

Ik heb anders geen postzegels gezien op de enveloppen die in afl. 3 werden verstuurd. Of zou de crew dat gedaan hebben om te "bewijzen" vanwaar de enveloppen verstuurd zijn?