Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288276 keer)

Offline Koploper

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2014, 23:05:23 »
Na de opdracht in de verlaten fabriek zit een shot met gezichten in graffiti (zo'n 10 seconden voordat Art de groep feliciteert met het gewonnen geld, direct nadat het 'Bliep' duo geld gevonden heeft). 9 gezichten, precies zoveel kandidaten als in de aflevering. Een aantal gezichten hebben duidelijk kruisjes, één gezicht heeft een rood kruisje. Als we de groepsfoto erbij pakken, zou dat betekenen dat Tygo er de volgende aflevering uitvliegt en dat Jan Willem, Sophie, en |Suzan of Daphne| overblijven...  ::vergroot::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2014, 23:05:39 »
Ik vond het maar een chaotische aflevering. :P De eerste opdracht had prachtige beelden maar was moeilijk te overzien, de tweede opdracht was één en al chaos. Dat snapte ik trouwens niet: ze konden toch gewoon een voor een gaan? Er zat alleen tijd gebonden aan de opdracht als je in de kamer was, of heb ik dat verkeerd begrepen? Waarom waren Daphne en Jan-Willem dan zo snel op het dak? Aaf die 1 minuut voor het einde van de opdracht van Jennifer en Sofie nog even oppert om de oplossing in de controlroom te gaan zoeken.. tja.. ik vind het verdacht. 1 minuut had niet zo veel meer uitgemaakt (denk ik) dus dan is dit een mooie opmerking om een goede actie op je naam te krijgen.
Wat me ook heel erg opviel bij de tweede opdracht: sommige waren moeilijker dan de andere (150 kilo en bliep waren echt héél simpel!!)

De derde opdracht kan je volgens mij niet zo heel veel uit opmaken, behalve dan dat de Mol waarschijnlijk wel langer zocht omdat tijd voor hem toch niets uitmaakt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2014, 23:09:25 »
Voor de liefhebbers. Zie onder JanWillem voor een sterke beeldhint naar de titel en wat er gevonden is!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2014, 23:11:03 »
de tweede opdracht was één en al chaos. Dat snapte ik trouwens niet: ze konden toch gewoon een voor een gaan? 

Volgens mij had Art duidelijk gezegd dat ze steeds als duo moesten gaan.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2014, 23:12:22 »
Lijkt mij eerder IL dan un. http://www.todayifoundout.com/wp-content/uploads/2011/12/kim-jong-il.jpg
Iemand al een shot van de japanse? tekens achter art bij de executie?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2014, 23:13:37 »
Volgens mij had Art duidelijk gezegd dat ze steeds als duo moesten gaan.

Ja dat bedoel ik, sorry, zie nu pas dat het er anders uit kwam dan ik bedoelde. Ik doelde er meer op dat de opdrachten toch gewoon opdracht voor opdracht konden worden afgewerkt door een duo, ipv er 2 duo's tegelijk erop uit te sturen?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2014, 23:14:51 »
Ja dat bedoel ik, sorry, zie nu pas dat het er anders uit kwam dan ik bedoelde. Ik doelde er meer op dat de opdrachten toch gewoon opdracht voor opdracht konden worden afgewerkt door een duo, ipv er 2 duo's tegelijk erop uit te sturen?

Ze hadden beperkte totaaltijd; er liep een klok mee.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2014, 23:15:12 »
Nog een leuke hint als Owen Schumacher de mol was geweest (gele vlekken op de O en S). Deze kan trouwens ook duidden op Sofie die het had over de O en de S die ze zogenaamd zag bij de lichtopdracht.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2014, 23:15:47 »
Ze hadden beperkte totaaltijd; er liep een klok mee.

 ::schaam:: Totaal over het hoofd gezien. Bedankt!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #89 Gepost op: 9-01-2014, 23:16:06 »
Ik heb iets gezien wat ik verdacht vond maar weet niet meer precies waar en met wie haha.

Volgens mij was het in het laatste gedeelte toen Art uitlegde wat de opdracht inhield (de opdracht op de markt).
Toen de groep aan het praten was met elkaar was er 1 kandidaat die sluw naar Art keek. Mij gaf die blik het idee dat Art en die persoon hetzelfde wisten.

Het heeft misschien niet zoveel zin als ik het nu zo onduidelijk hier plaats maar ik zal zsm terugkijken om te kijken waar het in het programma zit en dan kan ik het beter uitleggen haha.

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #90 Gepost op: 9-01-2014, 23:16:40 »
Na de opdracht in de verlaten fabriek zit een shot met gezichten in graffiti (zo'n 10 seconden voordat Art de groep feliciteert met het gewonnen geld, direct nadat het 'Bliep' duo geld gevonden heeft). 9 gezichten, precies zoveel kandidaten als in de aflevering. Een aantal gezichten hebben duidelijk kruisjes, één gezicht heeft een rood kruisje. Als we de groepsfoto erbij pakken, zou dat betekenen dat Tygo er de volgende aflevering uitvliegt en dat Jan Willem, Sophie, en |Suzan of Daphne| overblijven...  ::vergroot::

Bedoel je dit?






kan inderdaad wel wat betekenen

Offline TNT

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2014, 23:16:49 »
Idd wijst het GELD bordje bij iedereen naar links. De regieshot wijst deze naar rechts. Het is wel dezelfde paal, want de kralen shawl hangt in andere shots ook achter de groene shawl.

Teveel moeite voor toeval lijkt mij.
Hint dat het geld de verkeerde kant op ging (JW)?

:) TNT :)

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #92 Gepost op: 9-01-2014, 23:21:49 »
Ik meld me ook eens even hier, na jaren trouw mee te lezen (en daardoor vorig jaar helaas veel te snel de CASE-hint te zien, en dit jaar de letterlijke SCHIJNbeweging?)

De afleveringen zijn prachtig en de spanning weer als vanouds, maar dit zit me toch dwars: Jan-Willem is inderdaad, hier op het forum in de eerste plaats, enorm verdacht. Zelfs zo, dat alle hints wel richting hem lijken te wijzen en hij overduidelijk molt door de boel te vertragen op het dak en de aandacht van Aaf in de controlekamer af te leiden 'we moeten ze door dat labyrint heen loodsen!'

Zijn gezicht is 1 groot pokerface, hij toont geen zenuwen bij executies, maar in de groep is hij zenuwachtig. Het lijkt zooo'n overduidelijke mol, dat ik er waarschijnlijk ook niet meer vanaf stap tenzij hij eruit vliegt. Maar ik zou wel enorm teleurgesteld zijn.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #93 Gepost op: 9-01-2014, 23:23:47 »
Draai even het bordje om zonder de tekst op zijn komt te krijgen. Succes...

Offline Guisseppe

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #94 Gepost op: 9-01-2014, 23:24:57 »
Een aantal interessante dingen gelezen: gezichtjes in graffiti, geldpijl omgedraaid, vindingrijk en zelfs de mooie theorie over de ingemonteerde afbeeldingen als afleiding. Dan nu mijn twee observaties van vandaag:

Op de markt komen we bij Susan een plakkaat tegen met daarop onder meer de naam Irene. Dit zou een verborgen hint kunnen zijn in de richting van Daphne, nu Irene vd Laar de ex vriendin is van Wessel van Diepen, de partner van Daphne.

Dan mollenacties van Daphne: waarom een vrijstelling pakken en deze inzetten onder gelijktijdige mededeling dat de zwarte vrijstelling dit ongedaan zal maken?

Daphne neemt op het dak de portofoon over van JW en vraagt richting, maar krijgt geen enkele reactie vanuit de controlekamer...dit vind ik vreemd. Kan iemand goed zien of Daphne de knop van de portofoon wel indrukt?

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #95 Gepost op: 9-01-2014, 23:25:44 »
Ik vond het maar een chaotische aflevering. :P ...
Ik vond het een bijzonder saaie aflevering, dit jaar hebben we helaas nog weinig spektakel kunnen zien. Waar zijn die geweldige openingsafleveringen met spectaculaire opdrachten toch gebleven? Die toneelopdracht, hoezo Owen en Susan en waarom überhaupt? Een van de slechtste WIDM opdrachten ooit.
De tweede opdracht was weer een opdracht zoals ik WIDM ken, alleen zoals Conejo al opmerkt zijn de oplossingen werkelijk te simpel voor woorden. Zoiets als we in het seizoen in Mexico gezien hebben was toch zeker ook wel mogelijk geweest, die opdracht was geweldig. Ik vind het een gemiste kans.  
Daarna volgt weer direct de executie, het kiezen voor jokers/vrijstellingen gaat toch nergens over want zwarte vrijstelling. Heimwee heb ik naar de veiling opdracht en/of de mandjesopdracht.
2 afleveringen, 4 opdrachten... tot nu toe is het allemaal wat lafjes. Goed camerawerk en prachtige muziek verdoezeld nog veel. Kijk wel uit naar volgende week, de preview beloofd al iets meer spektakel en WIDM-waarige opdrachten. Zullen we ook eindelijk weer eens 3 opdrachten en dan een executie zien? Ik hoop het!

Groet,
Pharos
Weet je het niet, antraciet

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #96 Gepost op: 9-01-2014, 23:26:17 »
Kan iemand de tekst achterhalen op het t-shirt van JW op de markt? Zie o.a. 41:56 en 42:08. Iets met SHIBUYA?

Offline Robin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #97 Gepost op: 9-01-2014, 23:26:28 »
Er hangen op meerdere plaatsen bordjes. Kijk maar eens goed: er hangen ook hele andere sjaaltjes en ander doeken bij. Is dus gewoon een andere plek.
Bovendien zou, als je zo'n bordje zou omdraaien de tekst op zijn kop staan!   ;D

groet,
Tunnelgraver

Kan het dan niet zo zijn dat ze van tevoren shots hebben opgenomen van de locatie, en dat het bordje toen nog naar rechts hing, en dat Aaf
dit als eerste gelijk heeft omgedraait, en dat ze daarna pas het marktje op liep (voor ons als kijker)? Als de productie als molactie het bordje omdraaien
had bedacht, kan het gewoon dat achterop het bordje ook geld stond, zodat ze gewoon de pijl om kon draaien. Ik blijf het raar vinden dat ze per
se als eerste wilde, ook al verdenk ik haar niet.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #98 Gepost op: 9-01-2014, 23:27:08 »
Op de markt komen we bij Susan een plakkaat tegen met daarop onder meer de naam Irene. Dit zou een verborgen hint kunnen zijn in de richting van Daphne, nu Irene vd Laar de ex vriendin is van Wessel van Diepen, de partner van Daphne.

Lekker cru om een hint te geven die op de ex van Daphne slaat. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #99 Gepost op: 9-01-2014, 23:29:37 »
Die paal met bordjes is wel opvallend. Bij Aaf staat geld naar rechts, en zitten er geen vieze plakbandvlekken op. Na haar staat geld naar links tot en met Tygo (de laatste). Bij Susan zie je heel even een shot waar geld naar rechts staat, maar zonder de plakbandvlekken. Dus dat is van een ander tijdstip. Aaf wordt hiermee zeeeer verdacht!