Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288285 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #120 Gepost op: 10-01-2014, 00:07:05 »
Sommige opdrachten in dat verlaten pand waren echt veel te simpel. Erachter komen waar een piepje vandaan komt en daarmee 500 euro verdienen.  :-\\

En daarna
No justice no peace
No pain no gain
No money no honey
No retreat no surrender
;)
Geen woning, geen kroning?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #121 Gepost op: 10-01-2014, 00:09:45 »
Aaf komt hal binnen en bij minuut 38.37 zie je dat het bord "geld" naar links wijst en het heeft een vlek bij de g en een gat rechtsonder.Bij 38.40 wijst het bord "geld" naar rechts en heeft geen vlek bij de g en ook geen gat linksonder.Het is dus een ander bord dat daar zeer waarschijnlijk door Aaf verwisseld is.
Vreemd dat Aaf als eerste de hal in gaat en daarna de anderen ,die allen een bord "geld" hebben dat naar links wijst.
Waarom?

Dat heb ik iets eerder in dit topic ook al neergezet. Bij Aaf staat het naar rechts. Na Aaf staat het naar links, en zitten er vlekken op. Bij Susan zie je even een shot waar het bordje zonder vlekken naar rechts staat. Maar dat is er duidelijk in gemonteerd, want er zijn geen kandidaten op dat shot te zien.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #122 Gepost op: 10-01-2014, 00:13:03 »
vul bij google translation het woord 'vindingrijk' en vertaal naar het Chinees.

( http://translate.google.nl/#nl/zh-CN/vindingrijk )

Je krijgt dan Zúzhìduōmóu
Als je het laat uitspreken komt het in de buurt van 'Suzan de Mol'.

Zie je, ik ben vindingrijk aan het werk geweest ;)
Echter denk ik dat dit niets is en dat Jennifer de Mol is ^^

Gewoon een gevoel! Zoek er (nog) niet teveel achter.
ik kom niet verder dan zusje doe nou...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #123 Gepost op: 10-01-2014, 00:14:13 »
Dat heb ik iets eerder in dit topic ook al neergezet. Bij Aaf staat het naar rechts. Na Aaf staat het naar links, en zitten er vlekken op. Bij Susan zie je even een shot waar het bordje zonder vlekken naar rechts staat. Maar dat is er duidelijk in gemonteerd, want er zijn geen kandidaten op dat shot te zien.
vlekken...vies...Jennifer(die vies onder dat labyrinth vandaan kwam met nog al verdacht rare vegen?)?

Offline Ikzieikzie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #124 Gepost op: 10-01-2014, 00:16:41 »
Mij viel het op dat bij het einde van de tweede opdracht, achter Aart, duidelijk in paarse letters AMEX te lezen is. Misschien geen hint, maar denk daarbij aan American Express, American stock exchange (aandelen) etc
Er werd meerdere malen over aandelen gesproken, namelijk bij het "beleggen" van het gewonnen geld met het enveloppenspel voor aflevering 9. JW was de bewaarder van de enveloppen..

Ik ga eens op speurtocht naar de link tussen American Expres en/of aandelen en de overgebleven kandidaten..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #125 Gepost op: 10-01-2014, 00:16:49 »
Vergeet niet dat zijn eerste shirt I HAVE was.

I have no fights no justice no guts no glory.

Sterk! Als hij de Mol is, dan:
- strijd hij inderdaad niet met andere kandidaten
- is hij niet rechtvaardig, want hij bedriegt iederee
- heeft hij geen lef, want hij is een laffe onderkruiper
- en heeft hij voorlopig ook geen glorieuze momenten

Ik verheug me al op aflevering 3!

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline aidas95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #126 Gepost op: 10-01-2014, 00:17:23 »
SPOILER

Jan Willem is de mol! De kleuren van de container, rood grijs groen, komen heel subtiel terug in zijn shirt. Rechter en linkerschouder om precies te zijn. Dit kun je tijdens zijn biecht op het eind zien!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 00:27:54 door aidas95 »

Offline laura474

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #127 Gepost op: 10-01-2014, 00:24:33 »
Mij viel dit op. Een blanke blonde man in China zo vol in beeld? En kijk naar de tijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #128 Gepost op: 10-01-2014, 00:27:56 »
Sterk! Als hij de Mol is, dan:
- strijd hij inderdaad niet met andere kandidaten
- is hij niet rechtvaardig, want hij bedriegt iederee
- heeft hij geen lef, want hij is een laffe onderkruiper
- en heeft hij voorlopig ook geen glorieuze momenten

Ik verheug me al op aflevering 3!

groet,
Tunnelgraver

No glory = hij zal niet de winnaar zijn. (want hij is geen kandidaat)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #129 Gepost op: 10-01-2014, 00:28:29 »
Mij viel dit op. Een blanke blonde man in China zo vol in beeld? En kijk naar de tijd
Een toerist?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #130 Gepost op: 10-01-2014, 00:29:49 »
Er waren 2 dingen die mij opvielen deze aflevering:
- Ik heb even gelet op de V van Vindingrijk; deze leek weer een ander lettertype te zijn. Dit kan dus ofwel Susan Visser/Sofie Van den enk worden, óf misschien zijn het wel letters die juist niet in een naam zitten. Ze wijken immers af, misschien wijken ze ook af van de naam? Dit zijn uiteraard nu nog heel veel opties, maar wel een mogelijkheid, denk ik.
- Toen JW er achter kwam dat er een envelop miste, schoot hij compleet in de paniek, naar mijn idee wel heel oprecht. Aangezien alles voor de mol toch wel enigszins wordt uitgestippeld, zeker zoiets, zou het logisch zijn als hij er inderdaad van zou schrikken. Daarbij, in plaats van naar de groep te kijken, keek hij meteen naar de zijkant (naast de camera ongeveer), naar iets van een regisseur o.i.d.?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #131 Gepost op: 10-01-2014, 00:34:35 »
vlekken...vies...Jennifer(die vies onder dat labyrinth vandaan kwam met nog al verdacht rare vegen?)?

Volgens mij van snel plakband plakken, dan komt er vuil aan de plakrand te zitten.

Deze hint kan alleen naar Aaf wijzen. De volgorde staat vast (op alfabet) en je ziet de bordjes met de kandidaten er naast. Dus dat kan niet gemanipuleerd zijn. Bij Aaf staat als enige het bordje geld naar rechts.

Ik wacht op een ontkrachting van deze (overigens vrij obvious in beeld gebrachte) hint. Aaf was niet mijn mol, dus kom a.u.b. met ontkrachtingen! :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #132 Gepost op: 10-01-2014, 00:35:43 »
Aaf komt hal binnen en bij minuut 38.37 zie je dat het bord "geld" naar links wijst en het heeft een vlek bij de g en een gat rechtsonder.Bij 38.40 wijst het bord "geld" naar rechts en heeft geen vlek bij de g en ook geen gat linksonder.Het is dus een ander bord dat daar zeer waarschijnlijk door Aaf verwisseld is.
Vreemd dat Aaf als eerste de hal in gaat en daarna de anderen ,die allen een bord "geld" hebben dat naar links wijst.
Waarom?
Er moet een ander bord zijn geplaatst, want "omdraaien" kan niet.
Waarom?
Sja....;)
Mollenstreek:)
Goed gezien!  ::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #133 Gepost op: 10-01-2014, 00:36:47 »
Er zijn mij eigenlijk maar twee heeeele bijzondere dingen opgevallen deze afleverng en die beginnen precies bij 24.23min........ ::tandpastasmiley::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #134 Gepost op: 10-01-2014, 00:38:20 »
Er moet een ander bord zijn geplaatst, want "omdraaien" kan niet.
Waarom?
Sja....;)
Mollenstreek:)
Goed gezien!  ::vergroot::

Omdraaien kan wel als er aan de andere kant van het bord ook "geld" staat. Dan is het vooraf afgesproken en het zou de plakbandvlekken verklaren.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #135 Gepost op: 10-01-2014, 00:40:25 »
Omdraaien kan wel als er aan de andere kant van het bord ook "geld" staat. Dan is het vooraf afgesproken en het zou de plakbandvlekken verklaren.
Gelijk!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline sammekedemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TRUST NOBODY!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #136 Gepost op: 10-01-2014, 00:43:05 »
ik snap oprecht niet dat iedereen zich alleen maar om die bordjes lijkt te bekommeren :O
TRUST NOBODY!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #137 Gepost op: 10-01-2014, 00:43:38 »
Scherp Tureluurs!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #138 Gepost op: 10-01-2014, 00:44:07 »
ik snap oprecht niet dat iedereen zich alleen maar om die bordjes lijkt te bekommeren :O

Nee hoor, er is zo veel meer:)

Omnia vincit amor

Offline Ikzieikzie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #139 Gepost op: 10-01-2014, 00:44:18 »
Er zijn mij eigenlijk maar twee heeeele bijzondere dingen opgevallen deze afleverng en die beginnen precies bij 24.23min........ ::tandpastasmiley::

Vertel   ???