Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288340 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #140 Gepost op: 10-01-2014, 00:44:30 »
Er zijn mij eigenlijk maar twee heeeele bijzondere dingen opgevallen deze afleverng en die beginnen precies bij 24.23min........ ::tandpastasmiley::
Sterkste shot ooit; ik neem mijn woorden terug over de slechte montage  ::tandpastasmiley::

[wat duurde het lang voordat hier iemand mee kwam...]

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #141 Gepost op: 10-01-2014, 00:44:39 »
Nog even goed gekeken, en ook als Aaf langs die paal loopt, staat het bordje geld al naar links. Het is dus al eerder gebeurd, voor dat Aaf daar loopt. Kan dus naar iedereen wijzen. Ook Aaf natuurlijk, die langs die paal loopt met haar hand voor rechteroog, zodat ze de paal niet ziet...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #142 Gepost op: 10-01-2014, 00:53:57 »
Ik ben het helemaal met je eens Pharos. De beelden zijn soms mooi, maar ik vind het programma dit jaar vooralsnog erg rommelig en gehaast in elkaar zitten. Zo is het althans gemonteerd. Maar daar heb ik reeds een paar opmerkingen over geplaatst. Toneelopdracht ging nergens over en bovendien kregen het koppel en de rest een andere vraag mee (welk karakter zou je zelf kunnen zijn vs. welk karakter heeft het meest indruk gemaakt) waardoor hij sowieso gedoemd was te mislukken. Evenals de schijnopdracht in aflevering 1 waarbij de volgorde van de cijfers voor de kluis nooit aan bod is gekomen. Een pallet een meter verslepen (desnoods hadden ze de zakken er eerst af gegooid) en een piepje opsporen levert dan ineens weer een paarhonderd euri's op, zonder dat daar een echte opdracht aan vast zit. Teleurstellend seizoen tot dusverre.

Hoe zeer ik ook fan ben van dit programma én het al een minstens een decennium volg: Dit is gewoon oneerlijk

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #143 Gepost op: 10-01-2014, 00:54:57 »
Als Owen en Tygo het geld vinden verschijnen er een aantal cijfers in beeld.

Eerst staat er een afbeelding van een oog (kijk, of let op?).

Dan op de kop het volgende:
1841
625
AM8:15
1921

Vervolgens heel kort (1 frame?) rechtopstaand:
1841
625

gevolgd door:

+852 in het rood op de muur

Succes... ::ok::

Zou iemand voor mij daar een screenshot van kunnen maken? Want ik heb dat een paar keer voorbij zien komen, zit ook in de leader.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #144 Gepost op: 10-01-2014, 01:07:56 »
Wat betreft dat bordje, kan het niet zo zijn dat de shots waar het bordje naar rechts wijst van tevoren zijn opgenomen, net zoals de 5 enveloppen bij het groentekraampje in aflevering 1? En om onbekende reden heeft de productie daarna gekozen om het toch nog om te wisselen, en zijn daar geen shots meer van gemaakt. Het zou in theorie best kunnen dat Aaf het bordje heeft omgedraaid als ze inderdaad de mol is, maar een erg goede mollenactie vind ik dat dan niet aangezien de bordjes dan blijkbaar speciaal daarvoor aan 2 kanten tekst hadden, en het dus nog steeds voornamelijk productie-ingrijpen is. Het lijkt me het waarschijnlijkst dat het gewoon aan de montage ligt, en dat de bordjes aan 2 kanten tekst hadden zodat ze multi-inzetbaar waren.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #145 Gepost op: 10-01-2014, 01:14:57 »
Nee, dit is geen montagefout. Dit is opzettelijk in beeld gebracht. Belangrijkste argument waarom dit geen toeval is: je ziet niets gebeuren met het geld in deze opdracht. Kan me niet voorstellen dat er niemand is die daar naar zoekt. Moet m.i. een molactie zijn. Maar kan dus nog iedereen zijn, omdat ook Aaf in een shot staat waarin ze langs die paal loopt, en het bordje naar links staat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #146 Gepost op: 10-01-2014, 01:15:06 »
Er zijn mij eigenlijk maar twee heeeele bijzondere dingen opgevallen deze afleverng en die beginnen precies bij 24.23min........ ::tandpastasmiley::

Prachtig in beeld gebracht! Allebei!   ::love::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #147 Gepost op: 10-01-2014, 01:18:38 »
Prachtig in beeld gebracht! Allebei!   ::love::

groet,
Tunnelgraver

Whahahahahaha  ::rofl::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #148 Gepost op: 10-01-2014, 01:20:10 »
Nee, dit is geen montagefout. Dit is opzettelijk in beeld gebracht. Belangrijkste argument waarom dit geen toeval is: je ziet niets gebeuren met het geld in deze opdracht. Kan me niet voorstellen dat er niemand is die daar naar zoekt. Moet m.i. een molactie zijn. Maar kan dus nog iedereen zijn, omdat ook Aaf in een shot staat waarin ze langs die paal loopt, en het bordje naar links staat.
Zodra er jokers en vrijstellingen te vinden zijn is er zo goed als nooit een kandidaat die in plaats daarvan voor het geld gaat :P Kun je volgens mij dus helemaal niets uit afleiden. Ik snap niet helemaal hoe jij denkt dat het iedereen nog kan zijn, Aaf was de eerste kandidaat die ging en als bij haar het bordje al naar links staat is er toch niemand anders die het gedaan kan hebben? ??? Als dit een molactie is, moet het er één van Aaf zijn. Maar het wil er bij mij niet in dat de productie speciaal die bordjes zo heeft gemaakt dat zij hem kan omdraaien. Het is mogelijk, maar niet erg waarschijnlijk.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #149 Gepost op: 10-01-2014, 01:27:29 »
Dan zou het een Annemarie actie kunnen zijn dat de mol al eerder naar de locatie is gegaan, om daar het bordje om te draaien. En als de jokers, vrijstellingen en zwarte vrijstelling al op zijn, is het dan nog logisch om niet naar geld te zoeken?

We zullen het wel zien in aflevering 10 ;)

Offline Mol Alban

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #150 Gepost op: 10-01-2014, 01:31:02 »
JW is te duidelijk aan het mollen. Lijkt vaak een kandidaat die te goed weet dat wij op dingen letten als teksten op shirts en de groepsfoto.

In Mollendagboek alweer hints naar Susan. Vorige keer had de mol het daar over groepjes die geen geld hadden gevonden (zij en Jennifer wel). Nu gaat het over gezien en ongezien. Heb je me echt gezien in de fabriek, vraagt de mol. Sophie deed net alsof ze Susan en Aaf zag. En in dagboek wordt ook naar opera verwezen. Daar zit ze in de coulissen en in dagboek schrijft mol iets als 'had Owen er graag nog bij gehad'. Daar zat ze naast.

Verder: afl 1 heet Schijnbeweging en deze Vindingrijk. SV, Susan Visser. Dat plus die 65 (geboortejaar) maakt haar verdacht, maar haar gedrag is dat weer totaal niet.

Bij Sophie vond ik het verdacht dat op het eind zij alleen in kleur te zien was en de achtergrond grijs. Met haar rode haar, groene trui en grijze achtergrond zorgde dat voor dezelfde kleuren als containerschip met Mol (logo op die container is btw groene krokodil in rode cirkel)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 01:35:39 door Mol Alban »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #151 Gepost op: 10-01-2014, 01:37:46 »
Dan zou het een Annemarie actie kunnen zijn dat de mol al eerder naar de locatie is gegaan, om daar het bordje om te draaien. En als de jokers, vrijstellingen en zwarte vrijstelling al op zijn, is het dan nog logisch om niet naar geld te zoeken?

We zullen het wel zien in aflevering 10 ;)
Nee zo logisch vind ik dat niet, want het ging van hun testtijd af. Kandidaten zijn over het algemeen egoïstisch, als je eruit ligt heb je tenslotte toch niets meer aan het geld. En er is meteen niemand meer die jou nog verdacht vindt. Bij dit soort opdrachten wordt zelden geld binnengehaald.

We zullen het inderdaad zien in aflevering 10, maar ik zou het erg flauw vinden als de mol op zo'n manier geholpen wordt door de productie. Natuurlijk heeft de productie vaker een handje geholpen door de mol bijvoorbeeld te laten afluisteren, maar uiteindelijk moest de mol zelf wat met die informatie doen. Als de mol alleen maar op script dat bordje moest omdraaien, wordt het wel erg simpel. In het geval van Anne-Marie hebben ze het mijns inziens alleen maar zo gedaan zodat ze weer zo'n "flashback" ontknoping konden doen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #152 Gepost op: 10-01-2014, 02:43:24 »
Dagboek van de mol: "Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet."

Lijkt me tof als ze iets geflikt hebben bij de opera opdracht. Ofwel dat de foto waaruit ze moeten kiezen eerder gemaakt is, waarbij de mol er tussen staat. Ofwel Susan & Owen bij voorstelling vroeg op in de avond in de coulissen zetten en de rest van de kandidaten tijdens een voorstelling direct daarna met daarbij toch Susan vermomd op het podium.
Als ik de aflevering in hoge kwaliteit terug kan kijken ga ik in elk geval even die foto goed bekijken (afvinken welke acteurs ik op het podium langs zie komen).
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 02:45:21 door Rat »

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #153 Gepost op: 10-01-2014, 02:44:08 »
Er hangen op meerdere plaatsen bordjes. Kijk maar eens goed: er hangen ook hele andere sjaaltjes en ander doeken bij. Is dus gewoon een andere plek.
Bovendien zou, als je zo'n bordje zou omdraaien de tekst op zijn kop staan!   ;D

groet,
Tunnelgraver

Is wel degelijk zelfde plek alleen hangt er bij het eerste shot bij Aaf een groen doek over de kettingen heen. Als je goed kijkt zie je dat ze onder het groene doek hangen.

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #154 Gepost op: 10-01-2014, 03:49:31 »
Er is mij nog iets opgevallen tijdens de testopdracht. Als je goed de markt op kijkt tijdens de instructie van Jennifer zie dat de 'wegwijzer' door twee doeken is afgedicht. Dus het lijkt er sterk op dat de productie met de wegwijzer knoeit!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #155 Gepost op: 10-01-2014, 06:39:25 »
Ik heb gevonden waar ik het over had met iets snels in een beeld, blijkt dit te zijn op 25:42 - 25:43




is dus gewoon een man of zoiets, het kwam ook nog een tweede keer in beeld, ik zal even kijken of dat hetzelfde is. 

EDIT: Op 33:20 zie je dit beeld weer, nadat Susan zegt: Nou, een beetje dom kunnen we dat noemen

Dit is Mao Zedong lijkt mij...... ::rofl::
Meer L

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #156 Gepost op: 10-01-2014, 06:40:33 »
Ik weet niet of het al geopperd was, maar tijdens de test van Jennifer  
stonden er weer nummers voor de vragen net als in 2011 en daarna niet meer
(ze klikte 1 aan, wie weet nog een hint)
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline KoenMolloot

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #157 Gepost op: 10-01-2014, 07:30:40 »
Er is opvallend veel rood te zien dit seizoen. Was de link al gelegd met Jan-Willem? De ROODshow is de show die hij op radio 2 geeft. Hint?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #158 Gepost op: 10-01-2014, 07:47:33 »
Leuke aflevering, maar er had meer uit de opdrachten gehaald kunnen worden. Opdracht 2 was weer heerlijk WIDM, helaas waren een paar opdrachten hiervan erg makkelijk. Misschien hadden ze wat anders voorbereid, wat niet gelukt is. Opdracht 1 was wat warrig, zag er verder wel mooi uit. Opdracht 3 in combinatie met de test was origineel en leuk gedaan. Daar heeft De Mol flink toegeslagen om het geld weg te nemen. Kom maar op met de terugblik! ;D

Alweer 2 mannen eruit van de 5. ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #159 Gepost op: 10-01-2014, 07:48:14 »
Heeft iemand de mogelijkheid gehad om hier al iets beter naar te kijken, wellicht een verklede mol ertussen, zou hilarisch zijn!
Meer L