Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288392 keer)

Offline jowoiscool

  • Forumlid
verdenking (van mij) afl. 2
« Reactie #160 Gepost op: 10-01-2014, 08:05:11 »
denk dat Jan-Willem en Tygo de mol zijn omdat:
Jan-Willem:
1. hij pakte als eerst direct de enveloppen voor Owen en Susan, dit kan dus betekenen dat hij niet wil dat de enveloppen naar hem worden gestuurd(want je mocht hem niet naar jezelf sturen als je dan de mol bent wil je niet dat de enveloppen naar jou gaan)

Tygo:
1. hij zit altijd achter de afvallers(afl. 1: 56.31 afl. 2: 51.34)
2. hij stal een envelop die dus dan niet naar hem getuurd mag worden, als hij de mol is zit dat geld misschien niet meer in de pot

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #161 Gepost op: 10-01-2014, 08:25:19 »
Sommige opdrachten in dat verlaten pand waren echt veel te simpel. Erachter komen waar een piepje vandaan komt en daarmee 500 euro verdienen.  :-\\
Geen woning, geen kroning?

Inderdaad. Ik hoop echt dat de opdrachten in de volgende afleveringen beter worden.
Ik vond de zoektocht naar geld in het Chinees wel erg leuk (hoewel lastig), maar de laseropdracht was onmogelijk (hoewel visueel mooi) en deze twee opdrachten waren onduidelijk en onhaalbaar (theater) of grootdeels te makkelijk (verlaten pand).

Ik geniet evengoed van de serie hoor maar ik merkte dat ik gisteren toch een licht teleurgesteld gevoel had erover, best jammer.

Kan er ook mee te maken hebben dat ik vrees dat het misschien toch Jan-Willem is, hetgeen ik dan wel bar slecht geacteerd zou vinden..  ::ohno:: Dus ik hoop nog steeds van niet, aangezien het er wel heeel dik bovenop zou liggen.

Nog steeds een erg mooie serie, maar het leunt nog iets teveel op mooie beelden en heeft te weinig vlees qua opdrachten.. Hopelijk groeit het nog.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #162 Gepost op: 10-01-2014, 09:14:27 »
Het aparte is dat we Aaf na korte tijd alweer terug zien komen bij het beginpunt. Het zou kunnen dat ze het geld is gaan pakken (=vindingrijk) en daarna is teruggekomen, de vraag is wel waarom ze dan nog de bordjes zou omwisselen. Aangezien we iedereen maar een ding zien pakken, is het te veronderstellen dat ze niet meer mochten pakken dan een ding. Wellicht is het dan logischer dat aaf dus het geld heeft gepakt.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #163 Gepost op: 10-01-2014, 09:18:07 »
Ik von gister eerlijk gezegd de leukste uitzending die ik ooit heb gezien.
De opdrachten waren divers, opdracht 2 was een echte molopdracht. Opdracht 1 was ook behoorlijke mindfuck. Opdracht 3 was zenuwslopend. Owen eruit dus, ik denk dat hij op Tygo zat. Tygo streep ik echt nu af. Als hij de mol was, was het jatten van die envelop een perfecte molactie want dan kon 1 iemand dus niets beleggen! Als hij de mol was had hij dat nooit opgebiecht.
Superblij dat Daphne er nog in zit, ze heeft echt humor!
Wel iets te gek bij de executies. Volgende week weer.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #164 Gepost op: 10-01-2014, 09:28:08 »
vul bij google translation het woord 'vindingrijk' en vertaal naar het Chinees.

( http://translate.google.nl/#nl/zh-CN/vindingrijk )

Je krijgt dan Zúzhìduōmóu
Als je het laat uitspreken komt het in de buurt van 'Suzan de Mol'.

Zie je, ik ben vindingrijk aan het werk geweest ;)
Echter denk ik dat dit niets is en dat Jennifer de Mol is ^^

Gewoon een gevoel! Zoek er (nog) niet teveel achter.
Ik vind deze wel heel leuk!  :D ::ok::
Klinkt wel als "Suus is de mol" en aangezien ze ook af en toe 'Suus' genoemd wordt door haar medekandidaten, zou het niet zo gek zijn als hint. Jammer dat ik haar verder vrijwel niet op mollengedrag kan betrappen.

Ze was wel, en dat moet toch ook gezegd, een van de weinigen die een klein beetje nadacht en haar gevonden vrijstelling niet gelijk inzette. 

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #165 Gepost op: 10-01-2014, 09:30:10 »
Ik vind het er tè dik bovenop liggen dat Owen 100% voor Tygo is gegaan en Tygo zodoende 100% geen mol is. Iemand enig idee wie er nog meer een tattoo heeft?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #166 Gepost op: 10-01-2014, 09:37:57 »
Ik vind deze wel heel leuk!  :D ::ok::

Ja ik ook. Erg geinig sammekedemol! ::ok::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #167 Gepost op: 10-01-2014, 09:46:52 »
Wat denken jullie trouwens dat de mol heeft gepakt/gedaan bij die opdracht? Of althans, het liefst zou pakken/doen? Ik vind dat wel een interessante vraag, maar ik kom er nog niet helemaal uit.

  • Geld verduisteren. Pakken en weggooien dus. Staat op zich het dichtste bij de opdracht van de mol, en zijn ook leuke beelden in de laatste afl., maar waarschijnlijk onnodig in deze opdracht, omdat iedereen voor eigen gewin gaat.
  • Vrijstelling pakken. Kandidaats overkomen. De rest naaien omdat zij die vrijstelling niet meer kunnen pakken.
  • Jokers pakken. Kandidaats overkomen. Beetje slap misschien, maar in geval dat je de laatste bent wellicht een optie.
  • Zwarte vrijstelling pakken. Zowel kandidaats als mols. Productie wil waarschijnlijk dat de zwarte vrijstelling ook gebruikt wordt.
  • Niets pakken. Uitleg in de laatste aflevering zou dan zijn "Ja, bij deze opdracht heb ik expres en overduidelijk géén geld gepakt!"  :-X :\'(
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 09:50:17 door Jayne »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #168 Gepost op: 10-01-2014, 09:58:35 »
Ik vind deze wel heel leuk!  :D ::ok::
Klinkt wel als "Suus is de mol" en aangezien ze ook af en toe 'Suus' genoemd wordt door haar medekandidaten, zou het niet zo gek zijn als hint. Jammer dat ik haar verder vrijwel niet op mollengedrag kan betrappen.

Ze was wel, en dat moet toch ook gezegd, een van de weinigen die een klein beetje nadacht en haar gevonden vrijstelling niet gelijk inzette. 
Doordat ze de vrijstelling niet inzet, houdt zij in deze aflevering het meeste over (met andere woorden: ze is het meeste vinding rijk, zowel door haar keuze als vanwege haar opbrengst).

Ik mijn ogen heb ik een hele geraffineerde mollenstreek van haar gezien door na de executie wèl aan de groep te laten weten dat ze een vrijstelling heeft gevonden. Hierdoor lijkt ze open en oprecht naar de groep over te komen en men zal haar niet zo snel verdenken. Kandidaten zijn hier normaliter niet zo eerlijk over, maar mollen zoeken daarentegen normaliter nooit naar vrijstellingen. Goed bezig, Suu2

Dagboek mol: "En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet." Kan duiden op het feit dat Sofie claimt Aaf en Suus in de verte gezien te hebben, terwijl dat niet kan (ze zaten op een andere verdieping). Dat "gezíen" kan ook impliceren dat de mol een streek heeft uitgehaald die onopgemerkt is gebleven of dat de mol aan geeft dat deze geen kans heeft gezien om een mollenstreek uit te voeren.

Offline mrjepmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #169 Gepost op: 10-01-2014, 10:00:01 »
Wat moeten we hier nu mee? Zo bot heb ik het woord nog nooit in beeld gezien:



Helemaal aan het begin van de aflevering. Net na de terugblik. De stem van Owen zat eronder, maar volgens mij is hij de Mol niet. Het beeld kwam direct na de stem van Aaf.

Aaf begon daarvoor drie keer de zin met Ik...
en daarna kwam die foto voorbij.

Ik mol ? Aaf de mol?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #170 Gepost op: 10-01-2014, 10:04:41 »
Het aparte is dat we Aaf na korte tijd alweer terug zien komen bij het beginpunt. Het zou kunnen dat ze het geld is gaan pakken (=vindingrijk) en daarna is teruggekomen, de vraag is wel waarom ze dan nog de bordjes zou omwisselen. Aangezien we iedereen maar een ding zien pakken, is het te veronderstellen dat ze niet meer mochten pakken dan een ding. Wellicht is het dan logischer dat aaf dus het geld heeft gepakt.
van de vrijstellingen lijkt me duidelijk ja...dat heeft JW gezegt in een biecht.

overigens...Sofie die stond te treuzelen..of Aaf die deed of de portofoon niet werkt? ze ging naar een plek waar het totaal niet lag.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #171 Gepost op: 10-01-2014, 10:05:33 »
Ik heb wel allang in de gaten dat de programma makers expres zoveel mogelijk hints in de serie gooien, die op allerlei kandidaten kunnen slaan. Als hun dat niet zouden doen dan zou het heel makkelijk raden zijn voor ons.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #172 Gepost op: 10-01-2014, 10:12:14 »
Er is ooit gezegd, ik weet niet waar, dat er geen nep hints in de serie komen, maar dat de kijker die zelf verzint, maar daar begin ik deze serie toch wel erg aan te twijfelen. Misschien is het wel weer een mol als AM, die heel snel door de medekandidaten verdacht werd en op die manier de kijker te misleiden om het spannend te houden. Overigens is dat niet iets wat ik goed zou vinden van de makers.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #173 Gepost op: 10-01-2014, 10:13:22 »
Dagboek mol: "dat weet ik nog zo net niet". Lijkt me geen uitspraak van Freek. Volgens mij zeggen we in Brabant altijd "dat weeet ik zo net nog niet", maar als ik ze steeds herhaal, word ik zelf gek!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #174 Gepost op: 10-01-2014, 10:17:08 »
Opdracht 1
Ruwe transcriptie van de beslissing

(Art: Ik ben benieuwd welke twee karakters jullie zijn bijgebleven. Om te helpen heb ik een foto voor jullie. Je mag 'm aanpakken. Daphne pakt de tablet aan.)

Jennifer: Dit zijn ze allemaal niet. Toch?
Aaf: O we kijken nu of Susan en Owen er tussen zitten?
Jan-Willem: We kijken of Suus en Owen..
Sofie: Ja er moet toch Susan en Owen tussen zitten, maar dit zijn, ze hebben ook zo veel gezongen en gepraat en gedaan dat..
Daphne: Ja maar dan denk ik dat ze misschien stonden ze wel te playbacken. Susan is dat niet gewoon die.. ja.. dat is..
Tygo: Owen zou die generaal kunnen zijn hoor met heel veel schmink sorry..
Freek: Nee..! Echt?
(Diverse vrouwenstemmen reageren.)
Tygo: Jaha! Owen zou die generaal kunnen zijn.
Jan-Willem: Nee nee nee.
Aaf: Ik denk niet dat we Susan en Owen hoeven te zoeken..
Freek (snel): Nee ik denk ook niet dat we hoeven te zoeken naar Susan en Owen.
Aaf: ..gewoon hier goed kijken..
Daphne: Gewoon twee..
Jan-Willem: Twee karakters die ons zijn bijgebleven..
Freek: Dus de prins met die bolletjes..
Daphne: Die en die. Ja en die vrouw ernaast.
Tygo: Moeten we niet de generaal..
Freek: Ik zou dan de generaal..
Aaf: De prins is die met het ? pakje.
Freek: De generaal en met de bolletjes.
Tygo: En de prins.
Sofie: Ok de generaal en de prins dan.
Tygo: De generaal en de prins.
Art: Ok ik wil nu een antwoord.
Jan-Willem: De prins en de generaal.
Freek: De prins en de generaal.
(Ze wijzen aan wie dat zijn.)

--
Na de keuze van Susan en Owen. Daphne: Zie je nou wel, ik zeg het toch? We moesten hen gewoon kiezen. Aaf: Maar jullie waren daar toch helemaal niet?!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 10:27:03 door Heinz »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #175 Gepost op: 10-01-2014, 10:19:01 »
Wat mij opvalt is de discussie in de bus voordat ze naar de voorstelling gaan:
Volgens aaf krijgen Susan en Owen een culturele avond,
Volgens Freek is het 'beleven'.

Beleven zou je kunnen interpreteren als krijgen/ontvangen.
Maar dan heeft de discussie geen nut, want dan bedoelen ze hetzelfde.

Dus denk ik dat Freek bedoelde dat ze zouden meedoen/participeren aan een culturele avond.

Bij de einddiscussie zegt hij dan weer dat hij denkt dat ze niet moeten zoeken naar Owen en Susan.
Dat vind ik raar, want hij spreekt zichzelf tegen.
klaar voor de strijd

Offline Medic

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #176 Gepost op: 10-01-2014, 10:28:17 »
Vreemd dat ik deze nog niet heb teruggelezen op het forum….. Iets dat me gelijk opviel!

Tijdens de opdracht in de TV studio zegt Tygo een 3tal keer: “ 1st floor, dat is de eerste etage”. Klinkt logisch en is in het Engels-Engels ook correct. In het Amerikaans-Engels is 1st floor echter de begane grond. Dit zou dan betekenen dat de juiste etage zich 1 verdieping hoger moet bevinden. Iets dat juist blijkt te zijn als Owen – tegen de wens van Tygo in- toch maar een etage hoger een kijkje gaat nemen!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #177 Gepost op: 10-01-2014, 11:10:52 »
Ik vond het ook een leuke aflevering, al was opdracht 2 misschien intressanter geweest als er in totaal wat minder tijd voor was geweest.

Ik kreeg af een toe de indruk dat er in de kamers ook hulpmiddelen te vinden waren. Een plattegrond naast de quiz en in iPad (met GPS tracking?) bij de bliep? Niet dat ze die nodig hadden...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #178 Gepost op: 10-01-2014, 11:11:41 »
De brief:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Prankster

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #179 Gepost op: 10-01-2014, 11:27:07 »
Wat moeten we hier nu mee? Zo bot heb ik het woord nog nooit in beeld gezien:



Helemaal aan het begin van de aflevering. Net na de terugblik. De stem van Owen zat eronder, maar volgens mij is hij de Mol niet. Het beeld kwam direct na de stem van Aaf.
Niets denk ik. Alle respect voor de WIDM crew, maar ik betwijfel dat ze dit geregeld hebben. Lijkt me eerder gewoon toeval.