Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288316 keer)

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #200 Gepost op: 10-01-2014, 13:14:55 »
Mooie aflevering!

Maar wel typisch een aflevering die pas écht interessant wordt na de onthullingen in de laatste aflevering...

Anders gezegd; ik verwacht dat er wel het één en ander gemold/ge-nep-mold tijdens de opdrachten en de test-speurtocht...

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #201 Gepost op: 10-01-2014, 13:15:18 »
Even over die bordjes/richtingaanwijzers: iemand zegt, op een gegeven ogenblik was te zien dat ze waren omgedraaid.

Ik zou weleens willen weten waar in de aflevering deze bewering gestaafd kan worden. Het kan volgens mij niet. Dan hangen ze toch achterstevoren of ondersteboven?

De enige verklaring, als het wel klopt, is dat ze aan beide zijden bedrukt zijn. Dat kun je alleen als mol weten, maar waarom zou je dat doen, de verstopte jokers en vrijstellingen mogen toch gerust worden gevonden, het kost de kandidaat alleen maar tijd, die bij zijn test-tijd wordt geteld?


Nog een video'tje dan heb beeld stil gezet op de bordjes. De andere kandidaten kunnen dit niet zien. Aaf is de eerste, de volgende kandidaat gaat daar naar binnen en ziet alleen de bordjes in deze positie.




Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #202 Gepost op: 10-01-2014, 13:17:13 »
OMG, kijk eens, de 5e van rechts, die mond, de wenkbrauwen!
Ik had gisteren nacht al even gekeken, naar de foto. En de 5de van rechts (die light blauwe met hoofdband) zien we op het toneel terug. Ik vermoed daarom dat het niet een kandidaat is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #203 Gepost op: 10-01-2014, 13:17:35 »
Hm, na lang kijken heb ik echt sterk het gevoel dat hier een mol tussen staat..
Vooral (van links naar rechts):

De derde -> vrouw
De tiende -> Lijkt wel op Susan?
De twaalfde -> Susan/Daphne?
De ena-laatste achter -> Mannelijk, Jan Willem?



Het lijkt me evident dat de Mol op deze foto staat! En dat Owen dat niet kan zijn, dat is duidelijk. Maar het hoeft natuurlijk daarom nog helemaal niet automatisch Susan te zijn. De foto kan immers ook eerder zijn gemaakt bij een eerdere voorstelling. De kans dat de Mol een vrouw is, is nu om twee redenen tamelijk groot: Ten eerste zijn er al twee mannen uit het spel en ten tweede staan er op deze foto aanzienlijk meer vrouwen dan mannen.

Ik durf de stelling wel aan dat één van de vrouwen op deze foto de Mol is. Als je goed kijkt, dan zie je dat sommige gezichten wat meer Europese trekjes hebben.
Ik heb mijn conclusie getrokken!  
Daaag Molletje!  ::zwaai::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #204 Gepost op: 10-01-2014, 13:34:28 »
Ik had gisteren nacht al even gekeken, naar de foto. En de 5de van rechts (die light blauwe met hoofdband) zien we op het toneel terug. Ik vermoed daarom dat het niet een kandidaat is.

Maar stond ie toen ook mee te krijsen zingen? De foto is uiteraard eerder genomen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #205 Gepost op: 10-01-2014, 13:38:48 »
In aflevering 1 noemt Owen bij de tests geen verdachten. We zien hem dan deze vraag invullen: 14. Houdt de Mol ervan in de schijnwerpers te staan? -> Nee. Dus niet Tygo(!) of Freek.

In aflevering 2 zien we Owen de vraag of de Mol de porto in de cont(r)olekamer in handen heeft gehad met "nee" beantwoorden en de vraag of de Mol een tattoo heeft met "ja".

Bij die laatste vraag zou je aan Tygo denken. Maar let wel: dit is vraag 19. En Owen zegt iets interessants in zijn dagboek:

"Ik spreidde nog wel een beetje." Mogelijk op het laatste moment door bij vraag 19 niet voor zijn tunnelvisiemol te kiezen. Kortom: Tygo kan de Mol nog best zijn. Mogelijk is juist de tattoovraag erin gestopt om Tygo onverdacht te maken.

(Heeft Tygo trouwens wel een tattoo? En zijn er nog meer kandidaten met een tattoo?)

edit: Tygo met tattoo:



Ik word er een beetje simpel van: hints die too obvious zijn moeten we maar negeren en draven we wat dieper dan zijn dingen weer veel te ver gezocht.   ::)
Ook ik besef steeds meer dat opnamen pas na de daden gemonteerd zijn en wel zo dat half Nederland steeds weer op het verkeerde spoor wordt gezet. De makers hebben inmiddels 13 jaar ervaring en spelen gewoon met ons.
Ik gaf eerder al aan dat ik niet geloof dat Owen op Tygo heeft gestemd. Veel te voor de hand liggend na 'zijn' vraag 19. Bovendien was Owen er zelf bij toen Tygo 150 kilo aan de kant zette. Misschien is dat shot van vraag 19 helemaal niet van Owen maar van een andere deelnemer. Of misschien is het idd een van zijn spreidingsantwoorden geweest. Interessant is te achterhalen wie volgens Owen wel de mol was.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #206 Gepost op: 10-01-2014, 13:50:25 »
Nog een video'tje dan heb beeld stil gezet op de bordjes. De andere kandidaten kunnen dit niet zien. Aaf is de eerste, de volgende kandidaat gaat daar naar binnen en ziet alleen de bordjes in deze positie.





Wat scherp zeg. In het 2e shot zie in inderdaad dat het bordje "Geld" naar rechts wijst. Bij het eerste shot naar links.
Het kan natuurlijk een andere plek zijn met bordjes, maar aan de achtergrond te zien (doek en tierelantijntjes) is dit niet het geval.
Heeft Aaf (zij ging als eerste naar binnen dacht ik) met het bordje gesjoemeld?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #207 Gepost op: 10-01-2014, 14:01:45 »
Ik vond het een bijzonder saaie aflevering, dit jaar hebben we helaas nog weinig spektakel kunnen zien. Waar zijn die geweldige openingsafleveringen met spectaculaire opdrachten toch gebleven? Die toneelopdracht, hoezo Owen en Susan en waarom überhaupt? Een van de slechtste WIDM opdrachten ooit.
De tweede opdracht was weer een opdracht zoals ik WIDM ken, alleen zoals Conejo al opmerkt zijn de oplossingen werkelijk te simpel voor woorden. Zoiets als we in het seizoen in Mexico gezien hebben was toch zeker ook wel mogelijk geweest, die opdracht was geweldig. Ik vind het een gemiste kans.  
Daarna volgt weer direct de executie, het kiezen voor jokers/vrijstellingen gaat toch nergens over want zwarte vrijstelling. Heimwee heb ik naar de veiling opdracht en/of de mandjesopdracht.
2 afleveringen, 4 opdrachten... tot nu toe is het allemaal wat lafjes. Goed camerawerk en prachtige muziek verdoezeld nog veel. Kijk wel uit naar volgende week, de preview beloofd al iets meer spektakel en WIDM-waarige opdrachten. Zullen we ook eindelijk weer eens 3 opdrachten en dan een executie zien? Ik hoop het!

Groet,
Pharos

Ik ben gelukkig dus niet de enige die dit zo voelt. Vorig jaar zat ik er meteen in, maar dit seizoen... Het voelt voor mij als de paar seizoenen voor vorig jaar en die deden me ook niet zo veel.  :-\\ Ik hoop dat het goed komt!
No Milk today???

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #208 Gepost op: 10-01-2014, 14:03:47 »
Sofie streep ik definitief af als mol. Ze sprak de waarheid  toen ze zei dat ze beweging zag op het scherm. Kijk de aflevering maar terug en op 30:07 zie je helemaal achterin, bij het donkerste gedeelte, een lichtflits. Heel kort, maar ze zag écht beweging daar.

Ze zei echter "ik dénk dat ik jullie zie', ze wist het dus niet zeker. Dan vraag ik me af wie de tijd laat lopen of dat één van hun op een knop moet drukken zodra een duo in beeld is.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 14:07:55 door Zwanee »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #209 Gepost op: 10-01-2014, 14:09:39 »
Sofie streep ik definitief af als mol. Ze sprak de waarheid  toen ze zei dat ze beweging zag op het scherm. Kijk de aflevering maar terug en op 30:07 zie je helemaal achterin, bij het donkerste gedeelte, een lichtflits. Heel kort, maar ze zag écht beweging daar.

Ze zei echter "ik dénk dat ik jullie zie', ze wist het dus niet zeker. Dan vraag ik me af wie de tijd laat lopen of dat één van hun op een knop moet drukken zodra een duo in beeld is.
Maar achteraf gezien liepen Suus en Aaf op de verkeerde verdieping, dus moet er iemand anders door Sofie zijn gespot...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #210 Gepost op: 10-01-2014, 14:22:44 »
Wat ik aangeef, is dat iemand die sjoemelt met die bordjes, er beter een of meerdere kan weghalen, dan dat ie ze omdraait. Als dat wordt gedaan, dan zie je toch meteen dat ze verkeerd hangen?

Hoe krijg je de tekst anders correct op het omgedraaide bordje?

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #211 Gepost op: 10-01-2014, 14:24:59 »

Hoe krijg je de tekst anders correct op het omgedraaide bordje?

Precies dat!

Het is een opzettelijke/vooraf bedachte actie geweest.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #212 Gepost op: 10-01-2014, 14:26:51 »
Pharos, de keuze voor Owen en Susan lijkt me evident. Susan gaf zelf al aan dat dat waarschijnlijk met hun lichaamslengte te maken had, de andere kandidaten werden op die manier door de bedenkers van de opdracht in een bepaalde richting gestuurd. Ze lijken in hun opzet te zijn geslaagd.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #213 Gepost op: 10-01-2014, 14:30:19 »
Wat ik aangeef, is dat iemand die sjoemelt met die bordjes, er beter een of meerdere kan weghalen, dan dat ie ze omdraait. Als dat wordt gedaan, dan zie je toch meteen dat ze verkeerd hangen?

Hoe krijg je de tekst anders correct op het omgedraaide bordje?

Zoals je zelf al aangaf, dat kan als de tekst ook op de andere kant staat. In dat geval is de mol door de produktie geholpen en is de mol actie : zo vroeg mogelijk aan de beurt proberen te komen. Weghalen zou juist meer opvallen, de mol hoeft niet de eerste te zijn geweest en Art heeft misschien gezegd dat er geld lag.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #214 Gepost op: 10-01-2014, 14:32:04 »
Ho
Precies dat!

Het is een opzettelijke/vooraf bedachte actie geweest.
dan moet Aaf vooraf zijn voorzien van zo'n bordje. Als vanaf de tweede kandidaat het foute bordje te zien is, dan is het spel gespeeld, en is Aaf de mol. Lijkt me sterk dat ze dat zo vroeg weggeven,  met het debacle van de priesterhint uit serie 13 nog vers in het collectieve mollotengeheugen.

De enige andere mogelijkheid is dus, wat ik eerder aangaf, en wat tureluurs nu ook aangeeft, dat de bordjes tweezijdig zijn bedrukt.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #215 Gepost op: 10-01-2014, 14:32:33 »
Wat ik aangeef, is dat iemand die sjoemelt met die bordjes, er beter een of meerdere kan weghalen, dan dat ie ze omdraait. Als dat wordt gedaan, dan zie je toch meteen dat ze verkeerd hangen?

Hoe krijg je de tekst anders correct op het omgedraaide bordje?

Vooraf dubbelzijdig bedrukt?
Ik neem aan dat die bordjes in Holland zijn voorbereid en gemaakt. Ter plekke is gekeken wat de beste plekken zijn voor de jokers, vrijstellingen e.d. Qua bordjes hoef je dan geen rekening te houden met linksaf of rechtsaf.
Buiten dat kan je ze nu ook weer ergens anders of voor andere opdrachten gebruiken.

Bordje is dus heel makkelijk om te draaien.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #216 Gepost op: 10-01-2014, 14:37:38 »
Sofie heeft ook een tattoo! Zie deze tweet van haar uit april 2010: https://twitter.com/SofievandenEnk/status/12002489003
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 14:45:17 door Siets95 »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #217 Gepost op: 10-01-2014, 14:39:52 »
Waar is de Mol? 'Onder' de grond? Of is dat te gemakkelijk...  ::zwaai::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #218 Gepost op: 10-01-2014, 14:45:10 »
Hi, dit viel mij nog op tijdens de opdracht in het verlaten pand. Daphne wijst nadrukkelijk en vervolgens zie je op de muur ook een afbeelding staan die wijst... en die wijst duidelijk naar Daphne.

zie afbeeldingen


is dat wat?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #219 Gepost op: 10-01-2014, 14:48:43 »
Vooraf dubbelzijdig bedrukt?
Ik neem aan dat die bordjes in Holland zijn voorbereidan geen rekening te houden met linksaf of rechtsaf........

Bordje is dus heel makkelijk om te draaien.
als ze er eenmaal hangen, geven ze OF linksaf OF rechtsaf aan. Als je tweezijdig bedrukte bordjes hebt, dan kun je ze ook voor beide richtingen gebruiken, en dan zijn ze onopvallend om te draaien, zonder dat de volgende kandidaat dit weet. Die volgt de aangegeven richting, zonder te weten dat die niet klopt.

Omdraaien van een enkelzijdig bedrukt bordje levert een blanco wegwijzer op, dat kan dus niet. Een en ander houdt volgens mij ook in dat Tygo, als laatste aan de beurt, geen bordjes kan hebben omgedraaid, en in die optiek ook de mol niet kan zijn.