Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288171 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #280 Gepost op: 10-01-2014, 17:38:23 »
Dit zegt de mol in zijn dagboek:
Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet.

Tijdens de voorstelling kunnen we de mol niet gezien hebben. Ze waren alle 9 nl in beeld. Maar in het stukje voor de opera komt er iemand in beeld die zich schminkt, de mol?? Dan heeft ie iig bruine ogen..
Ik vind dat wel een mooie... straks hebben we collectief uren de groepsfoto van het opera gezelschap uitgeplozen en blijkt "het oog" de mol te zijn.

Eh kan iemand me deze uitleggen? Was Jennifer toch de eerste kandidaat?
Ze gingen op alfabetische volgorde. Aaf ging als eerst naar binnen. Het gespiegelde bordje is overigens alleen te zien of sfeershots waarbij geen kandidaat te zien is.

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #281 Gepost op: 10-01-2014, 17:40:58 »
Ze gingen op alfabetische volgorde. Aaf ging als eerst naar binnen. Het gespiegelde bordje is overigens alleen te zien of sfeershots waarbij geen kandidaat te zien is.

Ja, ik bedoel meer, waarom is dat groende doek dicht en zijn de bordjes niet zichtbaar? Heeft een kandidaat voor haar dat groene doek dichtgeslagen zodat de bordjes niet meer zichtbaar voor Jennifer zijn?

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #282 Gepost op: 10-01-2014, 17:41:13 »
Op 16:22 als Tygo zegt dat Owen de generaal zou kunnen zijn, kijkt hij heel raar weg. Misschien naar Owen om te kijken of het gezicht matcht, maar ik dacht als eerste dat hij Art aankeek en zonder iets te zeggen iets van "Kijk eens, hoe makkelijk ik ze in de maling neem!?" naar Art duidelijk maakte.

Op het moment nadat Tygo achter de laptop ging zitten om de test te maken (op de markt) zei hij 'Ik heb mezelf opgeofferd voor Jan Joker', waarna de Zwarte Vrijstelling in beeld komt, die slaat op Sophie. Misschien een aanwijzing van de montage?


Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #283 Gepost op: 10-01-2014, 17:44:25 »
Ja, ik bedoel meer, waarom is dat groende doek dicht en zijn de bordjes niet zichtbaar? Heeft een kandidaat voor haar dat groene doek dichtgeslagen zodat de bordjes niet meer zichtbaar voor Jennifer zijn?

Doen ze waarschijnlijk bij iedere kandidaat, zodat deze nog niet kan zien wat er te pakken is voordat Art z'n zegje heeft gedaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #284 Gepost op: 10-01-2014, 17:45:23 »
Eh kan iemand me deze uitleggen? Was Jennifer toch de eerste kandidaat?


Ja, dat kan ik uitleggen: Het groene doek werd er telkens voorgehangen. Een opname van Art en een kandidaat voor een dichte deur is geen gezicht, dus staat de deur van die markt open. Echter om te voorkomen dat de kandidaat relevante informatie krijgt voordat hij of zij naar binnen gaat, houdt men de bordjes verscholen achter dat groene doek totdat de kandidaat door de deur stapt.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #285 Gepost op: 10-01-2014, 17:47:55 »
Wel opvallend dat sommige heel dat bord dan over het hoofd zien, als hij onthuld wordt op dat moment...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #286 Gepost op: 10-01-2014, 17:51:15 »
Dit zegt de mol in zijn dagboek:
Hoewel... ongezien... Wat vond je van de opera? En van de tv-studio? Je hebt me gezien, dat is zeker. Maar of je me gezíen hebt, dat weet ik nog zo net niet.

Logisch toch? De Mol geeft hier gewoon toe dat zij/hij tussen die opera-mensen op de foto stond. Tel het aantal verschillende mensen tijdens de uitvoering en op de foto en je weet dat het aantal NIET klopt.

Ik heb nagedacht over het feit dat Art het over TWEE mensen heeft. De Mol is natuurlijk maar in haar/zijn eentje. Maar wat nu als de Mol een geheime ontmoeting in Hong Kong heeft gehad met een voormalige Mol en met die ex-Mol samen op de foto is gegaan? Dan hebben we een stel opera-gasten, een Mol en een ex-Mol!

Overigens ben ik dan wel van mening dat Susan en Owen benadeeld zijn, want die hebben die foto niet kunnen bekijken en missen zo informatie. Als Susan de Mol is, dan maakt het voor haar niks uit, maar Owen bleek er toch al slecht voor te staan en heeft zo nog een duwtje naar beneden gekregen...

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #287 Gepost op: 10-01-2014, 17:52:55 »
Ja, ik bedoel meer, waarom is dat groende doek dicht en zijn de bordjes niet zichtbaar? Heeft een kandidaat voor haar dat groene doek dichtgeslagen zodat de bordjes niet meer zichtbaar voor Jennifer zijn?
Ow, ik zag jou bericht toen ik een bericht aan het posten was, daarbij is het plaatje niet zichtbaar. Het dichte doek was mij nog niet opgevallen. Zou kunnen dat ze de kandidaten een gelijke kans willen geven. De opdracht lijkt echt te beginnen als ze al binnen het marktje staan, met de rug naar het bord toe. Misschien dat dat de tijd die ze buiten staan te wachten en praten verschilt per kandidaat... het is natuurlijk oneerlijk als een kandidaat al uitgebreid naar dat bord heeft kunnen kijken. Want wie is de mol is verder natuurlijk heel erg eerlijk. :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #288 Gepost op: 10-01-2014, 17:54:23 »
Aan het begin van de 2e opdracht krijgen we een blipvert te zien met twee tijdstippen die bevroren worden weergeven. De monitoren staan dan al allemaal op 00.00.00, dus logischerwijs zijn deze shots achteraf gefilmd.
Kan iemand iets met:

13:54
14:32
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #289 Gepost op: 10-01-2014, 17:55:40 »
Doen ze waarschijnlijk bij iedere kandidaat, zodat deze nog niet kan zien wat er te pakken is voordat Art z'n zegje heeft gedaan.
De opdracht lijkt echt te beginnen als ze al binnen het marktje staan, met de rug naar het bord toe. Misschien dat dat de tijd die ze buiten staan te wachten en praten verschilt per kandidaat... het is natuurlijk oneerlijk als een kandidaat al uitgebreid naar dat bord heeft kunnen kijken. Want wie is de mol is verder natuurlijk heel erg eerlijk. :P

Klinkt aannemelijk, ook omdat ze telkens geseind lijken te worden dat ze mogen beginnen.

Offline aidas95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #290 Gepost op: 10-01-2014, 17:56:29 »
Dit kan slechts toeval zijn maar wat als 'Vindingrijk' slaat op het feit dat een persoon vindingrijk moet zijn om zo'n onopmerkelijke hint te ontdekken?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #291 Gepost op: 10-01-2014, 18:06:03 »
BAMF!

Te lezen op de zijkant van een gebouw en op één van de plattegronden.
Naast de urban betekenis, kent BAMF zijn oorsprong in de comic boeken over de Nightcrawler of te wel een nachtkruiper, een mol? Is dit te koppelen aan een kandidaat?

Open de spoiler voor een HD foto!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 18:08:04 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #292 Gepost op: 10-01-2014, 18:15:26 »


Overigens ben ik dan wel van mening dat Susan en Owen benadeeld zijn, want die hebben die foto niet kunnen bekijken en missen zo informatie.

Volgens mij moesten zij ook acteurs op de foto aanwijzen, dus ze hebben hem wel kunnen zien.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline barbie12

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #293 Gepost op: 10-01-2014, 18:18:20 »
Logisch toch? De Mol geeft hier gewoon toe dat zij/hij tussen die opera-mensen op de foto stond. Tel het aantal verschillende mensen tijdens de uitvoering en op de foto en je weet dat het aantal NIET klopt.


Waar geeft de mol dat toe? De mol geeft aan dat hij/zij in beeld is geweest voor, tijdens of na de opera. En of op de foto. En of in de studio.
Op de foto staat idd een persoon te weing... Volgens mij missen we de donkerblauwe ( de jongere van de twee donker blauwe)
Maar wat zegt dat dan weer?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #294 Gepost op: 10-01-2014, 18:23:58 »
Dat is te makkelijk. Omdat hij deze ene actie niet gedaan kan hebben is hij automatisch de Mol niet? De Mol hoeft toch niet per se bij elke opdracht te mollen?

groet,
Tunnelgraver
nee, dat zeg ik niet. Ik zei "in die optiek", waarmee ik wilde zeggen dat een dergelijke actie zinloos is, er komt immers niemand na Tygo. Hij was als laatste aan de beurt, dus er viel niets te saboteren. Zowel voor een kandidaat, als voor de mol

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #295 Gepost op: 10-01-2014, 18:24:33 »
Aaf wil als eerste naar binnen, haalt het geld op en verhangt het bordje zodat anderen later niet kunnen zien dat het geld al weg is gehaald. Geloof er namelijk niets van dat je als eerste binnen komt, al die vrijstellingen en jokers laat liggen en meteen naar de test gaat.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline barbie12

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #296 Gepost op: 10-01-2014, 18:38:46 »
Wie kan me helpen met deze vraag:

Bij de opdracht in de studio zijn 2 koppels weg voor de opdrachten. 5 personen staan in de controle kamer; Aaf, susan, JW, Daphne en Owen.
Vervolgens is Aaf er van tussen gegaan? Ik zie haar niet meer in de controle kamer en ze is ook niet ( alleen ) weg voor een opdracht.
Later komt ze in de verte weer aan lopen.
Op 24 minuut 23, ja daar waar we allemaal afgeleid waren door andere mollen, zie je net nog iemand weg lopen boven Jennie.
Kan dat Aaf zijn? en zo ja wat doet ze daar??

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #297 Gepost op: 10-01-2014, 18:42:09 »
Volgens mij moesten zij ook acteurs op de foto aanwijzen, dus ze hebben hem wel kunnen zien.

Ik weet niet naar welke programma jij hebt zitten kijken, maar in Wie is de Mol? moesten de overige kandidaten eerst twee mensen aanwijzen en zei Art vervolgens: 'Dan gaan we nu Owen en Susan erbij halen'. Vervolgens kwamen die twee er aanlopen. Daarna mochten zij alleen maar aanwijzen wie zij dachten dat de andere kandidaten hadden aangewezen. Ze hebben de foto dus slechts heel even kunnen zien. Dat is toch echt een informatie-achterstand t.a.v. de andere kandidaten.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #298 Gepost op: 10-01-2014, 18:48:04 »
Dit kan slechts toeval zijn maar wat als 'Vindingrijk' slaat op het feit dat een persoon vindingrijk moet zijn om zo'n onopmerkelijke hint te ontdekken?

Lijkt me toch echt toeval. Dat shirt heeft JW immers al in Veenendaal in zijn bagage gestopt en toen konden ze nog niet weten dat er een vrachtschip met de containers in die volgorde langs zou komen. Zo'n vrachtvervoerder gaat echt niet zijn hele logistieke systeem door de war gooien voor een tv-programma.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #299 Gepost op: 10-01-2014, 18:49:47 »
Ik weet niet naar welke programma jij hebt zitten kijken, maar in Wie is de Mol? moesten de overige kandidaten eerst twee mensen aanwijzen en zei Art vervolgens: 'Dan gaan we nu Owen en Susan erbij halen'. Vervolgens kwamen die twee er aanlopen. Daarna mochten zij alleen maar aanwijzen wie zij dachten dat de andere kandidaten hadden aangewezen. Ze hebben de foto dus slechts heel even kunnen zien. Dat is toch echt een informatie-achterstand t.a.v. de andere kandidaten.

groet,
Tunnelgraver

Jij zei dat ze de foto niet konden bekijken. Om iemand aan te wijzen op een foto moet je hem bekijken. Dus ze hebben hem gezien.

Groet terug
Gerard
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”