Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288348 keer)

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #300 Gepost op: 10-01-2014, 19:05:15 »
Barbie12 ...bij welke minuut komt Aaf uit de verte gelopen, ik zie dat echt niet.
Die benen die je ziet zijn van een lichtblauwe broek/spijkerboek. Aaf draagt donkerblauw.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 19:06:57 door kjr »

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #301 Gepost op: 10-01-2014, 19:10:48 »
Aaf wil als eerste naar binnen, haalt het geld op en verhangt het bordje zodat anderen later niet kunnen zien dat het geld al weg is gehaald. Geloof er namelijk niets van dat je als eerste binnen komt, al die vrijstellingen en jokers laat liggen en meteen naar de test gaat.

Waarom zou je het bordje 'geld' omdraaien als je het geld al weggehaald hebt? Lijkt me vrij overbodig, toch! De kandidaten weten toch niet waar het geld gelegen heeft (als de mol het weggehaald heeft) als het bordje goed staat?

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #302 Gepost op: 10-01-2014, 19:14:03 »
Ik weet 99% zeker dat je maar 1 ding mocht meenemen. Geld, vrijstelling, zwarte vrijstelling of jokers. Je ziet 2 kandidaten, weet niet zo snel meer welke, even twijfelen over of ze de joker en vrijstelling wel meenemen. Je kan alleen twijfelen als je maar 1 ding mag hebben, en je misschien nog wel iets beters tegenkomt.
Hierdoor lijkt het me überhaupt onlogisch dat iemand geld zou meenemen, ik denk niet dat de mol hier iets hoefde te doen.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #303 Gepost op: 10-01-2014, 19:18:27 »
Jullie hebben het over 'wat zou een kandidaat kiezen en wat zou de mol kiezen: geld, jokers, vrijstelling of zwarte vrijstelling?' Maar je moet (als kandidaat) het wel eerst vinden, voordat je kan 'kiezen'. Bedenk dat je met tijdsdruk en stress van de te maken test over een bonte markt loopt waar van alles en nog wat te zien is. Dat een aantal bordjes je in de juiste richting zouden moeten wijzen, geeft niet de garantie dat je het ook vindt. Slechts enkele vinden meer dan 1 van deze dingen (Daphne bijv.) en maken dan een keuze.

Offline barbie12

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #304 Gepost op: 10-01-2014, 19:22:29 »
KJR.. 23:05 is de laaste keer dat je haar ziet, daarna komt ze 24:07 helemaal boven in beeld aan lopen, je herkent haar aan haar rood witte shirt..

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #305 Gepost op: 10-01-2014, 19:33:19 »
Whaaaauw wat knap van jou ..is gewoon zo ..dit is wel de grootste ontmaskering...

pffff wat een opluchting kan ik eindeljk weer wat tijd aan wat zinnigs besteden ::tandpastasmiley::

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #306 Gepost op: 10-01-2014, 19:41:22 »
T is klaar ..en daar komt dit nog bij ....Buch..Aaf schrijft ook boeken...

Offline barbie12

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #307 Gepost op: 10-01-2014, 19:44:20 »
Mooi, zijn we deruit, kan ik ook weer aan t werk..

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #308 Gepost op: 10-01-2014, 19:45:19 »
Meerdere dingen die mij opvallen in deze aflevering:

Opdracht 1 theater
-------------------
Duidelijk is dat Aafke en JW en aansluitend Freek ervoor zorgen dat twee figuren worden gekozen die hen het meeste zijn bijgebleven, in plaats van twee personen te kiezen waarvan zij denken dat het Susan en Owen zijn (of door Susan en Owen aangewezen zijn). Zij doen dus uiteindelijk wat Art hen ook heeft gevraagd. Art zegt namelijk tegen de groep voordat zij moeten kiezen: 'Ik ben benieuwd welke twee karakters jullie zijn bijgebleven' en dat ze hiervoor gebruik mogen maken van de foto op de tablet. Je hoort hem echter nooit zeggen dat ze twee figuren moeten kiezen van wie ze denken dat het Owen en Susan zijn, of die zijn aangewezen door Susan en Owen. Vraag is, waarom krijgen wij als kijker niet te horen, wat ze precies moeten doen?
Conclusie, Art is hier de Mol. Hij zegt namelijk tegen Owen en Susan dat ze iemand moeten kiezen waarvan zij denken dat de groep zal denken dat een van hun het is. En aan de groep vraag hij alleen wie ze het meeste is bijgebleven (en we horen hem niet vragen, wie ze denken dat het Owen en Susan zijn. Wat niet wil zeggen dat hij het niet heeft gevraagd). En tot slot vraag Art weer aan Owen en Susan (die nog steeds denken dat het om hun gaat) slechts wie ze denken dat de groep heeft aangewezen, maar niet op basis waarvan...

(...)

Art haalt Owen en Susan anderhalf uur eerder op voor de opera. Tijdens de opera worden de overige kandidaten nog niet herenigd met Owen en Susan. Hiermee suggereert hij toch duidelijk dat O&S wel eens in de operavoorstelling gezeten zouden kunnen hebben. Hij vraag ze na afloop twee karakters op de foto aan te wijzen 'die hen zijn bijgebleven'. Als kandidaat is het logisch dat je dan O&S gaat zoeken. Art kan ze niet vragen O&S aan te wijzen, want die zaten immers niet in de voorstelling. Hij vraagt ze ook niet: "Van welke karakters denken jullie dat O&S denken dat jullie denken dat zij dat zijn?" (Wat in feite de juiste opdracht is.) Nee, het draait hier immers om de suggestie dat O&S in de voorstelling zitten. Dit loopt uiteindelijk uit op verwarring. …En laat dat nu precies de bedoeling zijn!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #309 Gepost op: 10-01-2014, 19:56:59 »
Whaaaauw wat knap van jou ..is gewoon zo ..dit is wel de grootste ontmaskering...

pffff wat een opluchting kan ik eindeljk weer wat tijd aan wat zinnigs besteden ::tandpastasmiley::
Da's Aaf toch?, wat is ze aan het doen denken jullie?

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #310 Gepost op: 10-01-2014, 19:59:26 »
Da's Aaf toch?, wat is ze aan het doen denken jullie?
Ze komt net terug nadat ze het bordje "Geld" van de laatste opdracht/executie gekopieerd heeft.
Weet je het niet, antraciet

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #311 Gepost op: 10-01-2014, 20:00:34 »
Nee good-riddance..Aaf loopt terug naar de groep (bekijk de beelden maar),ze moest blijkbaar even weg terwijl de anderen het heel druk hadden bij de controlekamer haha.
Het gaat niet om die zaklamp van Owen die naar haar wijst.

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #312 Gepost op: 10-01-2014, 20:16:31 »
Nee, het draait hier immers om de suggestie dat O&S in de voorstelling zitten. Dit loopt uiteindelijk uit op verwarring. …En laat dat nu precies de bedoeling zijn!

Misschien zou het te gemakkelijk geweest als Art explicieter was geweest idd. Hoe dan ook, ik vind Aaf's opmerking naar Owen en Susan aardig naief: 'Maar jullie waren daar toch helemaal niet?'.
Een ander punt: Het lijkt me voor de mol ook erg moeilijk om te mollen als die zich in de groep bevond. Die heeft (waarschijnlijk) geen idee wie Owen en Susan hebben gekozen en weet dus zelf niet hoe die moet sturen. De mol kan hier alleen vermoeden.

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #313 Gepost op: 10-01-2014, 20:48:47 »
Als Jennifer over de opdracht praat op 23:34 verschijnt heel even het woord 'de mol'.https://twitter.com/WIDMtips/status/421647437510361089
Jennifer is niet mijn mol, maar ik vind di een hele duidelijke aanwijzing en snap niet.dat me nsen er niet op ingaan. .

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #314 Gepost op: 10-01-2014, 21:00:54 »
Jennifer is niet mijn mol, maar ik vind di een hele duidelijke aanwijzing en snap niet.dat me nsen er niet op ingaan. .

Toevallig zit dit ook in het stukje waar Aaf weg is en daar was ik al mee bezig

Aaf weg (begin zie je haar.. 50 sec is ze weg.. 1 minuut 12 is ze weer)


Jennifer mol logo (direct nadat ze zegt: "Kan mij het geld schelen" :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #315 Gepost op: 10-01-2014, 21:10:29 »
Toevallig zit dit ook in het stukje waar Aaf weg is en daar was ik al mee bezig

Aaf weg (begin zie je haar.. 50 sec is ze weg.. 1 minuut 12 is ze weer)


Jennifer mol logo (direct nadat ze zegt: "Kan mij het geld schelen" :)


De bovenste video doet het niet ("privé-video")

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #316 Gepost op: 10-01-2014, 21:12:29 »
mijn fout nu doet de video het wel

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #317 Gepost op: 10-01-2014, 21:17:19 »
Barbie12 heeft t gewoon opgelost. Aaf was even weg van de groep en controlekamer en dan 2 seconden in beeld dat ze in de verte terugloopt.Duidelijker kan het niet.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #318 Gepost op: 10-01-2014, 21:20:17 »
Barbie12 heeft t gewoon opgelost. Aaf was even weg van de groep en controlekamer en dan 2 seconden in beeld dat ze in de verte terugloopt.Duidelijker kan het niet.

Goed gespot door Barbie, maar hebben je/jullie ook een suggestie wat ze aan het doen is in de tijd dat ze weg is? De opdracht is in elk geval vrij succesvol.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #319 Gepost op: 10-01-2014, 21:24:59 »
De oplossing van het doolhof ligt in de controlekamer. Iedereen daar zei meteen dat ze het niet gezien hadden. Was het niet Aaf die juist zei dat ze eens moesten gaan kijken? Niemand die erop in ging. Ik verwacht dat ze gewoon gezegd heeft van 'dan ga ik wel alleen op zoek naar de oplossing' en loopt een rondje door de controlekamer. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Vertel mij sowieso maar eens waarom de mol van het spel weg zou lopen, en dus het spel niet meer kan beïnvloeden op dat moment? Wat zou ze dan gedaan hebben als mollenstreek? Ze kon niet naar de opdrachten om geld uit de envelop te halen of weet ik veel zonder dat de tijd ging lopen. Sowieso lijkt er geen geld uit een envelop verdwenen te zijn tijdens deze opdracht....


Aan het begin van de 2e opdracht krijgen we een blipvert te zien met twee tijdstippen die bevroren worden weergeven. De monitoren staan dan al allemaal op 00.00.00, dus logischerwijs zijn deze shots achteraf gefilmd.
Kan iemand iets met:

13:54
14:32

Ik denk helemaal niet dat deze achteraf gefilmd zijn. De 00.00.00 corresponderen gewoon met opdrachten die op dat moment al uitgevoerd zijn. Met nog een kwartier op de gewone klok zijn volgens mij 4 v.d. 5 opdrachten wel uitgevoerd, en staat er dus op 4 van de 5 klokjes al 00.00.00...