Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288366 keer)

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #320 Gepost op: 10-01-2014, 21:26:12 »
Barbie12 heeft t gewoon opgelost. Aaf was even weg van de groep en controlekamer en dan 2 seconden in beeld dat ze in de verte terugloopt.Duidelijker kan het niet.


Ik vind de hint bij Jennifer persoonlijk duidelijker. Het logo precies nadat Jennifer zegt kan mij het geld schelen - logo voor 3 frames - daar liggen jokers.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #321 Gepost op: 10-01-2014, 21:32:37 »
mijn fout nu doet de video het wel

Dank voor het aanpassen  ::ok::

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #322 Gepost op: 10-01-2014, 21:36:06 »
Toevallig zit dit ook in het stukje waar Aaf weg is en daar was ik al mee bezig

Aaf weg (begin zie je haar.. 50 sec is ze weg.. 1 minuut 12 is ze weer)


Jennifer mol logo (direct nadat ze zegt: "Kan mij het geld schelen" :)

Geweldig! Bedankt voor de moeite die je hebt gestoken in deze filmpjes. Jennifer stijger ineens toch op mijn mollenlijstje. Ook zou het kunnen zijn dat ze met de uitspraak "Kan mij het geld schelen" bedoelen dat het een mollen uitspraak is, maar het lijkt me een serieuze aanwijzing richting Jennifer, en dat terwijl ze niet eens bij mij in gedachten kwam als mol. Al vind ik het wel een vrij duidelijke aanwijzing die snel opgemerkt wordt en het nogal "gevaarlijk" is om deze hint in het programma te zetten. En dat over Aaf, geweldig! Doet me denken aan Dennis die opeens verdween en achteraf gewoon op een terrasje zat  ::tandpastasmiley:: Als ze de mol is ( ze staat hoog op mijn mollenlijstje ) dan zou het gewéldig zijn als ze geld uit enveloppen zou kunnen halen. Helaas kon dat niet want op alle kamers stonden camera's gericht  ::vergroot::

Offline Het Beest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #323 Gepost op: 10-01-2014, 21:36:55 »
Barbie12 heeft t gewoon opgelost. Aaf was even weg van de groep en controlekamer en dan 2 seconden in beeld dat ze in de verte terugloopt.Duidelijker kan het niet.


Even plassen kan ook ;D
Waarom zou een groep toestaan dat 1 iemand alleen de groep verlaat zonder dat ze op zoek gaat naar geld.

Offline Bila

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Rrroadhouse
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #324 Gepost op: 10-01-2014, 21:37:40 »
Toevallig zit dit ook in het stukje waar Aaf weg is en daar was ik al mee bezig

Aaf weg (begin zie je haar.. 50 sec is ze weg.. 1 minuut 12 is ze weer)


Jennifer mol logo (direct nadat ze zegt: "Kan mij het geld schelen" :)


Zien jullie wel dat op 1.33/1.34 van het eerste filmpje (het moment waarbij iedereen naar de borstjes van Jennifer kijkt, en terecht  ::love::) linksboven in de hoek iemand wegloopt uit de deuropening? Heb een groot vermoeden dat dit Aaf is, maar ze komt in het shot daarvoor al teruglopen.. dit zou best andersom gemonteerd kunnen zijn, gezien het op dat moment best chaotisch was (is misschien zo gemonteerd om het voor de kijken duidelijker te houden qua communicatie tussen de kandidaten).. ik denk dus dat Aaf óf ging kijken bij de opdracht van Jennifer en Sofie, óf ze was aan het zoeken naar de aanwijzing ("...bevindt zich in de controlekamer") niet echt verdacht dus naar mijn mening...

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #325 Gepost op: 10-01-2014, 22:00:52 »
@Bella
Ik neem aan dat je dit beeld bedoelt? Je ziet inderdaad iemand lopen, ik denk dat dit gewoon Sofie is maar Aaf heeft deze kleur broek ook aan. Als het Aaf is zou het wel verklaren waarom ze even weg was, namelijk om te gaan kijken bij de opdracht, meer voor de hand liggend vind ik gewoon dat dit Sofie is.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 22:02:27 door Molstrik »

Offline Bila

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Rrroadhouse
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #326 Gepost op: 10-01-2014, 22:11:01 »
@Melstrik
Dat bedoelde ik ja.. Maar ik zou toch zeggen dat Sofie dichter bij het doolhof staat, eventueel om mee te zoeken, en om Jennifer te checken.. deze "iemand" staat echter veel verder weg, en lijkt ook uit de deurpost weg te lopen.. het kan echter ook aan mij liggen.. vond het alleen wel n logische verklaring zo..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #327 Gepost op: 10-01-2014, 22:13:57 »
Jij zei dat ze de foto niet konden bekijken. Om iemand aan te wijzen op een foto moet je hem bekijken. Dus ze hebben hem gezien.

Groet terug
Gerard

Ja, maar ik vind dat er nogal een verschil is tussen de foto goed kunnen bekijken zoals de groep mocht en snel iemand moeten aanwijzen.
Bij dat aanwijzen concentreer je je op die ene persoon waar het omgaat en kijk je niet meer goed naar de rest. Zodra men een persoon had aangewezen werd de foto weggehaald.
Er is dus echt een verschil in informatie die men heeft gehad.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #328 Gepost op: 10-01-2014, 22:19:54 »
@Melstrik
Dat bedoelde ik ja.. Maar ik zou toch zeggen dat Sofie dichter bij het doolhof staat, eventueel om mee te zoeken, en om Jennifer te checken.. deze "iemand" staat echter veel verder weg, en lijkt ook uit de deurpost weg te lopen.. het kan echter ook aan mij liggen.. vond het alleen wel n logische verklaring zo..

Als je kijkt zie je dat het verste houten paaltje niet absurt ver van de persoon af volgens mij, misschien staat ze op een afstandje om het hele doolhof goed te kunnen zien? Aders zou het ook nog altijd een cameraman kunnen zijn..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #329 Gepost op: 10-01-2014, 22:30:00 »
De oplossing van het doolhof ligt in de controlekamer. Iedereen daar zei meteen dat ze het niet gezien hadden. Was het niet Aaf die juist zei dat ze eens moesten gaan kijken? Niemand die erop in ging. Ik verwacht dat ze gewoon gezegd heeft van 'dan ga ik wel alleen op zoek naar de oplossing' en loopt een rondje door de controlekamer. Dat lijkt mij de meest logische verklaring.

 ::jaja:: dacht ik ook meteen

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #330 Gepost op: 10-01-2014, 22:30:14 »
Molstrik:   "gewoon Sophie is"...please...Sophie loopt rechts of links van t doolhof dit zijn benen die heel ver op de achtergrond verschijnen....t kan Aaf zijn omdat de felle zon op haar donkerblauwe broek schijnt daar.....

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #331 Gepost op: 10-01-2014, 22:32:20 »
Die mysterieuze benen bij dat doolhof daarvan vermoed ik dat ze bij een cameraman horen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #332 Gepost op: 10-01-2014, 22:34:39 »
Het kan toch geen andere kandidaat zijn want, ze mochten maar per 2 aan een opdracht bezig zijn.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #333 Gepost op: 10-01-2014, 22:36:40 »
Aaf is niet de Mol en er is helemaal niks opgelost.
Sterker nog: Er is al aangetoond dat Aaf zichzelf verraden heeft door weer te vroeg actief te zijn op Social Media.
Zeer waarschijnlijk haalt ze dus niet eens de finale.

Sofie als Mol lijkt me veel waarschijnlijker. Die Zwarte Vrijstelling gaan scoren was zeer onnatuurlijk gedrag voor een kandidaat.
Daarmee vergroot je je eigen kans immers niet, hooguit zorg je ervoor dat je het voordeel van anderen neutraliseert.
Daarmee heb je dan weer een gelijke kans, maar geen voordeel. Een echte kandidaat is uit op voordeel om te overleven.

Kortom: de productie wilde graag dat de Zwarte Vrijstelling in het spel kwam, omdat dat een dramatische draai aan het spel en
de executie zou geven. Ze hebben echter iets teveel vanuit zichzelf geredeneerd. Dom!
Het was natuurlijker geweest als de Zwarte Vrijstelling als cadeautje in het houten doolhof had gelegen. Jennifer zou 'm dan zeker
gebruikt hebben.

Wat mij betreft: dat gezellige moppie met dat rode haar ('rood is het nieuwe groen') is de Mol.
Kortom Kees Closed.   ;)

Of moet ik zeggen:

Zij dronk ranja met een rietje
Mijn Sofietje
Op een Amsterdams terras
Zij was Hollands als het gras
Als een molen aan een plas
Ik wist niet wat ik moest zeggen
Uit moest leggen
Iets wat Cupido wel weet
Dat zij mij meteen iets deed, meteen iets deed

groet,
Tunnelgraver
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 22:38:41 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #334 Gepost op: 10-01-2014, 22:41:00 »
Die mysterieuze benen kunnen ook van iemand van de productie zijn die op afstand de boel in de gaten houdt.
Waarschijnlijk hebben ze niet in de gaten gehad dat die persoon in beeld zou komen. Klein foutje.
Even zo'n scene overdoen is ook weer zowat. Zou zelfs kunnen dat het hen niet meteen is opgevallen, dat ze het niet erg vonden
of zelfs hoopt dat alle Molloten ervan alles achter zouden gaan zoeken!   :D

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #335 Gepost op: 10-01-2014, 22:41:23 »
Ik wil dit soort dingen over Aaf helemaal niet weten, Tunnelgraver. Gebruik een spoiler/spoilertopic!
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #336 Gepost op: 10-01-2014, 22:46:43 »
Ok, ik ga jullie proberen terug te brengen op het Jennifer pad:

Het enveloppen gebeuren is het nieuwe gebeuren van dit seizoen. Stel jij bent de mol en snapt dit systeem, wat zou je doen??

Zoals Tygo al goed vermeld gaan kandidaten geld sturen naar hun potentiele mol. We gaan vanaf aflevering 3 deze enveloppen versturen. Waar wil je dat ze heen gaan als mol: NIET naar jou. De verdenking moet volledig van je af in aflevering 1 en 2. Je gaat in aflevering 1 en 2 geld binnenhalen. Daarna speel je je kandidaten waar het geld is heen gegaan weg door niet veel meer te doen als geen duo met ze te vormen, tegen ze te liegen en voila... geen cent komt aan.

Dus de nieuwe uitdaging voor de mol: geld ophalen in aflevering 1 en 2. Rood is het nieuwe groen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #337 Gepost op: 10-01-2014, 22:51:59 »
Ik wil dit soort dingen over Aaf helemaal niet weten, Tunnelgraver. Gebruik een spoiler/spoilertopic!

Staat allang openlijk op dit forum, zonder spoiler. Moet je mij dus niet verwijten!

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #338 Gepost op: 10-01-2014, 22:52:44 »
Ik wil dit soort dingen over Aaf helemaal niet weten, Tunnelgraver. Gebruik een spoiler/spoilertopic!
Nee Tunnelgraver, gebruik een spoiler en houdt het op dit topic gewoon bij feiten en tunnelvisies die uit beelden voorkomen ;-)

Ik ga er ook maar even vanuit dat dit een schoonheidsfoutje is (die benen dan). De makers zullen het vast wel hebben opgemerkt, maar waren er waarschijnlijk van overtuigd dat de jokers van Jennie de aandacht wel zouden afleiden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die benen nooit had opgemerkt, ook al had ik het shot op A0-formaat uitgedraaid  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #339 Gepost op: 10-01-2014, 22:53:51 »
Ok, ik ga jullie proberen terug te brengen op het Jennifer pad:

Het enveloppen gebeuren is het nieuwe gebeuren van dit seizoen. Stel jij bent de mol en snapt dit systeem, wat zou je doen??

Zoals Tygo al goed vermeld gaan kandidaten geld sturen naar hun potentiele mol. We gaan vanaf aflevering 3 deze enveloppen versturen. Waar wil je dat ze heen gaan als mol: NIET naar jou. De verdenking moet volledig van je af in aflevering 1 en 2. Je gaat in aflevering 1 en 2 geld binnenhalen. Daarna speel je je kandidaten waar het geld is heen gegaan weg door niet veel meer te doen als geen duo met ze te vormen, tegen ze te liegen en voila... geen cent komt aan.

Dus de nieuwe uitdaging voor de mol: geld ophalen in aflevering 1 en 2. Rood is het nieuwe groen.

Zou kunnen. Staat al 100% vast dat je geld naar je Mol moet sturen en niet naar een andere kandidaat waarvan je verwacht dat die finale haalt?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!