Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288339 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #500 Gepost op: 11-01-2014, 17:09:39 »
Klopt! Maar ja, wat zou jij zeggen als mol?  8)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #501 Gepost op: 11-01-2014, 17:10:00 »
Het is aannemelijk dat ze te horen hebben gekregen dat ze er maar 1 mochten pakken.

Wat ik wel apart vond ,is dat iedereen zo een haast had, met als enige winst een voordeel bij een gelijk aantal goed beantwoordde vragen tijdens de test.
Hoe groot is die kans met nog negen man in het spel ? En dan met niks aankomen (Aaf, Freek ,Jennifer ??/ Waarom ??/)
Wat ik nog aparter vond is het gedrag van Sofie met haar : De tijd tikt, de tijd tikt....ze besluit de zwarte vrijstelling te pakken (ik ben de eerste, die hem heeft ???) en zegt dan voice-over weer : de tijd tikt ,de tijd tikt ,dus ( na wat rustig lopen) door naar de test.
Maw : nu niet verder zoeken , maar de laptop zoeken.
Maar iedereen wist toch, dat je maar 1 item mocht pakken ? Waarom suggereert zij dat het er ook wel meer konden zijn ??
Een verspreking ??

ja dat wist ze..maar ze twijfelde of ze niet eerst op zoek zou gaan naar de vrijstellingen om die te pakken..maar was bang dat dan de mol die zou grijpen en in zou kunnen zetten...nu deed ze het zelf...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #502 Gepost op: 11-01-2014, 17:12:04 »
Oh en nog iets..

Niemand lijkt zich na de Jade -markt- opdracht om het geld te bekommeren.
Art vraagt er niet naar ( postte ik al eerder ), maar ook : de kandidaten reageren er niet op ,dat het niet wordt gevraagd. ( of doen ze dat nog volgende afl )
 
Zijn we bij dit soort opdrachten de essentie van Wie is de Mol niet een beetje uit het oog aan het verliezen:
Kandidaten proberen geld in de pot te krijgen, de mol probeert dat te voorkomen.
Hoop dus op een paar afleveringen ouderwetse strijd om het geld.
( dan maar even zonder vrijstellingen en jokers )

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #503 Gepost op: 11-01-2014, 17:12:16 »
In mijn optiek (en vanuit mijn tunnel  :P) is die twijfel alleen maar spel. Sofie is de Mol. De mol is het meest gebaat bij de zwarte vrijstelling. Alle ingezette vrijstellingen/jokers van tafel vegen. Heerlijk. En daarna glashard zeggen dat jij 'm niet had.

Als ze echt een vrijstelling wilde, was ze wel anders gelopen. Bij de ingang wees alleen bordje zwarte vrijstelling naar rechts.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #504 Gepost op: 11-01-2014, 17:13:32 »
Oh en nog iets..

Niemand lijkt zich na de Jade -markt- opdracht om het geld te bekommeren.
Art vraagt er niet naar ( postte ik al eerder ), maar ook : de kandidaten reageren er niet op ,dat het niet wordt gevraagd. ( of doen ze dat nog volgende afl )
 
Zijn we bij dit soort opdrachten de essentie van Wie is de Mol niet een beetje uit het oog aan het verliezen:
Kandidaten proberen geld in de pot te krijgen, de mol probeert dat te voorkomen.
Hoop dus op een paar afleveringen ouderwetse strijd om het geld.
( dan maar even zonder vrijstellingen en jokers )

Vind ik een goede opmerking! Vrijstelling is leuk, maar graag wat later in het spel.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #505 Gepost op: 11-01-2014, 17:14:19 »
Oh en nog iets..

Niemand lijkt zich na de Jade -markt- opdracht om het geld te bekommeren.
Art vraagt er niet naar ( postte ik al eerder ), maar ook : de kandidaten reageren er niet op ,dat het niet wordt gevraagd. ( of doen ze dat nog volgende afl )
 
Zijn we bij dit soort opdrachten de essentie van Wie is de Mol niet een beetje uit het oog aan het verliezen:
Kandidaten proberen geld in de pot te krijgen, de mol probeert dat te voorkomen.
Hoop dus op een paar afleveringen ouderwetse strijd om het geld.
( dan maar even zonder vrijstellingen en jokers )

Ik denk dat dat komt omdat ze direct moesten testen én dan de executie.
Op dat moment denk je als kandidaat toch aan je eigen hachje én niet aan geld.
De enige die dat niet moet doen, is niet geďnteresseerd in geld.(De mol)
klaar voor de strijd

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #506 Gepost op: 11-01-2014, 17:16:06 »
Ze suggereerde dat niet. Ze twijfelde of ze de zwarte vrijstelling moest pakken of dat ze verder moest zoeken naar iets anders. Ze twijfelde (want de tijd tikte door), dus besloot ze toch voor die zwarte vrijstelling te gaan.

Ik dacht dat ik het goed had omschreven..ik heb het over het moment, nádat ze de zwarte vrijstelling in haar broekzak stopte.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #507 Gepost op: 11-01-2014, 17:16:11 »
Zo, eindelijk bijgelezen. Het was weer een zeer goede aflevering, al moet ik wel toegeven dat met name opdracht 1 tamelijk onduidelijk was. (en wat een gekrijs van die zangers, maar dat terzijde) Die tweede opdracht was interessant, en spannend, al zat er wel een groot verschil in de opdrachten qua moeilijkheid. De test was zeer interessant. Wie gaat er voor een snelle tijd? Wie maalt daar minder om?

Zijn we bij dit soort opdrachten de essentie van Wie is de Mol niet een beetje uit het oog aan het verliezen:
Kandidaten proberen geld in de pot te krijgen, de mol probeert dat te voorkomen.
Tuurlijk is geld voor kandidaten interessant, echter, je hebt alleen wat aan het geld als je wint. En om daar te komen moet je geluk hebben. En daar kunnen jokers en vrijstellingen heel goed bij helpen. Dus is het toch niet veel meer dan logisch dat men eerder voor jokers en vrijstellingen dan voor geld gaat.
Ich bin ein Bärliner!

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #508 Gepost op: 11-01-2014, 17:17:44 »
Ik denk dat dat komt omdat ze direct moesten testen én dan de executie.
Op dat moment denk je als kandidaat toch aan je eigen hachje én niet aan geld.
De enige die dat niet moet doen, is niet geďnteresseerd in geld.(De mol)


Wat dat betreft zou je kunnen stellen dat Sofie de mol kan zijn, omdat ze niks aan een vrijstelling, joker of geld heeft. Bovendien, wat geeft de zwarte vrijstelling voor extra's?

@degene die met dat lichtje kwam in opdracht 2 aflevering 2, dat Sofie dan niet ziet: dat klopt ik zie dat lichtje ook. Waar dat lichtje van moet zijn zou ik niet weten, maar kan zijn dat dat van Aaf en Susan af komt.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #509 Gepost op: 11-01-2014, 17:18:56 »

Tuurlijk is geld voor kandidaten interessant, echter, je hebt alleen wat aan het geld als je wint. En om daar te komen moet je geluk hebben. En daar kunnen jokers en vrijstellingen heel goed bij helpen. Dus is het toch niet veel meer dan logisch dat men eerder voor jokers en vrijstellingen dan voor geld gaat.

Ja, dat is dus wat ik bedoel.
Ik wil dat ze vaker voor het geld kunnen gaan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #510 Gepost op: 11-01-2014, 17:21:27 »
Ja, dat is dus wat ik bedoel.
Ik wil dat ze vaker voor het geld kunnen gaan
Dat begrijp ik, alleen zou je dan niet zulke keuzes moeten voorschotelen... Als je of een vrijstelling mag pakken of geld, zal jij toch ook gaan voor de vrijstelling? (Okay, had Dick Jol meegedaan had die voor het geld gegaan). Daarom zou je misschien minder opdrachten moeten hebben waarbij je beiden kan kiezen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #511 Gepost op: 11-01-2014, 17:22:26 »
De enigen die ik tot nu toe echt voor het geld heb zien gaan zijn Jennifer en Aart. Aart met z'n spelletjes om iedereen een andere uitleg of vraagstelling te geven zodat er geen geld wordt verdiend... Aart toppie hoor, ga zo door met de boel manipuleren. Alleen jouw jaar was 2011, je bent klaar.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #512 Gepost op: 11-01-2014, 17:26:02 »
Dat begrijp ik, alleen zou je dan niet zulke keuzes moeten voorschotelen... Als je of een vrijstelling mag pakken of geld, zal jij toch ook gaan voor de vrijstelling? (Okay, had Dick Jol meegedaan had die voor het geld gegaan). Daarom zou je misschien minder opdrachten moeten hebben waarbij je beiden kan kiezen.

Als ze geld hadden gevonden hadden ze dat echt wel meegenomen (naast een vrijstelling, de zwarte vrijstelling of jokers) en ook mee mogen nemen. Geld is namelijk voor de pot (voor allemaal dus) en dat mag je uiteraard altijd meenemen. Maar ze gingen er niet speciaal naar op zoek, omdat de rest interessanter was.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 17:27:46 door MoleShowdown »

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #513 Gepost op: 11-01-2014, 17:31:24 »
In aflevering 10 krijgen we natuurlijk weer de beelden te zien van de geweldige mollestreek dat deze het geld van de markt pikte en weggooide. Als de kijker het maar niet zag.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #514 Gepost op: 11-01-2014, 17:37:05 »
Nog even iets, de Chinese dierenriem tekens. In het kader van groen is het nieuwe rood.... De kleur groen is van de tijger, zijn Tygo en Freek naar mijn weten (niet 1 van mijn mollen). En van de Chinese elementen staat de kleur groen voor Hout: dit zijn Tygo, Susan en Aaf. Weet niet wat we ermee kunnen, echter opvallend dat ze in aflevering 1 die dieren tekens duidelijk in beeld brachten. En Tygo dubbel groen blijkt te hebben.  ???

Lekker dubbel gepost, excuus   ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 17:39:02 door Juuls247 »
Meer L

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #515 Gepost op: 11-01-2014, 17:37:12 »
De enigen die ik tot nu toe echt voor het geld heb zien gaan zijn Jennifer en Aart. Aart met z'n spelletjes om iedereen een andere uitleg of vraagstelling te geven zodat er geen geld wordt verdiend... Aart toppie hoor, ga zo door met de boel manipuleren. Alleen jouw jaar was 2011, je bent klaar.

Wie is Aart?

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #516 Gepost op: 11-01-2014, 17:45:16 »
Wie is Aart?
"Ja, dat is Art. We zeiden soms Aart omdat we lichtelijk geďrriteerd waren en Aart een niet zo stoere en leuke variant is op de naam Art."
- Paulien Cornelisse

(niet helemaal letterlijk)

Oh en volgens mij is dit het eerste jaar dat ik nog niet een tunneltje zit. Ik verdenk Susan het meest, maar ook Jan-Willen en Jennifer. Ik zie het allemaal wel komen dit jaar ;D

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #517 Gepost op: 11-01-2014, 17:46:57 »
Wie is Aart?

Staartjes. ;)

Nee als je goed leest en een klein beetje zelf denkt, weet je dat mph doelt op Art. Dat mph Aart schrijft kan gewoon gebeuren.

Wat mph er volgens mij verder mee bedoelt is dat Art het spel zo erg beďnvloed met zijn presentatiegedrag dat hij mede bepaalt hoeveel geld er binnen geharkt wordt.

Hij heeft ooit aangegeven dat het voor een presentator alleen maar handig kan zijn als je weet wie de mol is. Ik vraag mij eerlijk gezegd af of dat inderdaad handiger is. Voor hem werkt het misschien fijner, maar stel dat hij niet wist wie de mol was had hij waarschijnlijk ook kunnen kiezen voor de mol ipv Owen of Susan (ervan uitgaande dat de mol daar niet bij zat). Op dat moment komt het op de creativiteit van de mol aan om zijn taak uit te voeren. Doordat Art de voorkennis ervan heeft kan hij ervoor kiezen om de mol op sleutelposities neer te zetten, het dus voor de mol makkelijker te maken.

Daarom ben ik al blij als Art een opdracht geeft en ze zelf de posities mogen bepalen (duo's vormen tijdens opdracht 1, opdracht 2 dat ze zelf mensen in de spotlight moeten zetten, het vormen van duo's in het voormalige tv stationsgebouw). Maar bij opdrachten als de opera krijg je op voorhand al het gevoel dat hij het spel maakt. Juist ook daar mensen laten kiezen zou kunnen helpen om de creativiteit van de mol aan te spreken. Dat had kunnen zijn in de zin van: "Ik zoek 2 mensen die een culturele avond willen beleven." Of : "Ik zoek 2 lange mensen die een culturele avond willen beleven." Dan laat je de kandidaten zelf kiezen maar vooral met zin 2 stuur je er dan op aan om wel bepaalde types te selecteren maar niet dat je de bepalende stem hebt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #518 Gepost op: 11-01-2014, 17:51:20 »
Te Lang is de generaal, daar lijkt het op.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #519 Gepost op: 11-01-2014, 17:53:16 »
Precies, Aart is natuurlijk gewoon Art (hoewel ik hier niet de enige ben die Aart schrijft), maar ik heb het gevoel dat hij zichzelf erg nuttig vindt en soms ook denkt dat hij zelf nog aan het mee doen is. Als ik dan nu in deze aflevering weer zie dat hij de boel kapotmanipuleert met zijn formulering van de vragen aan de kandidaten, zeg ik dag Aart. Tenzij het natuurlijk allemaal een reden heeft. Maar dat zal wel weer een vage of geen uitleg worden in afl 10. Het is natuurlijk wel zo dat er ff een flinke pot geld moet komen, en niet dat de presentator de 2e mol moet gaan spelen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 18:00:22 door mph »