Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288275 keer)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #520 Gepost op: 11-01-2014, 17:57:18 »
Dit viel mij net op toen ik WIDM terugkeek met mijn 5-jarige zoon  ;D...

In het filmpje van volgende week laat Jennifer de GSM vallen.
Op zich al erg vreemd, maar wat zag ik deze keer? Let op de plek waar de telefoon 'toevallig' valt en de tekst op de stoep...  ::oink::

Erg merkwaardig inderdaad.

Offline Ste*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #521 Gepost op: 11-01-2014, 18:06:43 »
waarschijnlijk is het niks, maar ik zie hier toch echt iemand op de achtergrond staan... of zie ik nou dingen die er niet zijn?
 achter die oranje en die blauwe,  ::oink::


het lijkt op iemand die een muts op heeft en waar het haar nog onderuit komt


Waarom gaat niemand hier meer op in? Lijkt me dat er daar inderdaad iemand staat. Maar dan niet geschminkt.


Offline Paul.DO

  • Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #522 Gepost op: 11-01-2014, 18:08:12 »
Eerder op dit draadje werd gesproken over de zwarte vrijstelling en dat deze geen toegevoegde waarde zou hebben voor een kandidaat.

Zoals ik het zie heeft het inzetten van een zwarte vrijstelling wel degelijk toegevoegde waarde voor een kandidaat, namelijk dat de andere kandidaten die eventueel jokers of een vrijstelling inzetten geen voordeel meer hebben ten opzichte van jou.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #523 Gepost op: 11-01-2014, 18:22:48 »
Ik lees hier nogal wat beschuldigingen aan- en  veronderstelde invloeden van Art.

Ik vraag me af in hoeverre Art genoemde keuzes van kandidaten en teksten zelf maakt..
Veel is gescript bovendien is er een hele crew mee...
.

Nog steeds fan van Art... en ze mogen het me best een beetje moeilijk maken. Leukste presentator van Wie is de Mol voor mij.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Guisseppe

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #524 Gepost op: 11-01-2014, 18:23:34 »
Ik lees hier nogal wat beschuldigingen aan- en  veronderstelde invloeden van Art.

Ik vraag me af in hoeverre Art genoemde keuzes van kandidaten en teksten zelf maakt..
Veel is gescript bovendien is er een hele crew mee...
.

Ik ben fan van Art. Er zijn weinig mannelijke presentatoren waar ik zo lang naar kan kijken als man:) ik vind hem goed en sympathiek overkomen. Beetje zoals hasselbach destijds met Robinson. End off topic

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #525 Gepost op: 11-01-2014, 18:52:57 »
Eerder op dit draadje werd gesproken over de zwarte vrijstelling en dat deze geen toegevoegde waarde zou hebben voor een kandidaat.

Zoals ik het zie heeft het inzetten van een zwarte vrijstelling wel degelijk toegevoegde waarde voor een kandidaat, namelijk dat de andere kandidaten die eventueel jokers of een vrijstelling inzetten geen voordeel meer hebben ten opzichte van jou.

Dat is ook zo, maar de nadrukkelijke keuze voor de Zwarte Vrijstelling, terwijl er ook jokers en gewone vrijstellingen zijn te scoren, is wél merkwaardig voor een gewone kandidaat.
Kijk maar naar wat Susan deed (er even van uitgaande dat zij niet de Mol is): ze scoorde een vrijstelling en zette 'm niet in. Daardoor heeft ze nu al bijna de zekerheid dat ze aflevering 4 haalt, want het lijkt me stug dat we volgende week alweer de Zwarte Vrijstelling in het spel krijgen. Dan zou de exclusiviteit daarvan weg zijn en wordt het voor de kandidaten nauwelijks meer interessant om te gaan voor jokers en vrijstellingen.

Met andere woorden: Als Sofie niet voor de Zwarte Vrijstelling was gegaan, maar een gewone vrijstelling had gezocht, dan was ze ook een ronde verder gekomen. De overige vrijstellingen neutraliseren (zoals ze nu deed) of zélf geneutraliseerd worden (wat had kunnen gebeuren als ze voor een gewone vrijstelling was gegaan en een ander de Zwarte Vrijstelling had gevonden én gespeeld, zou voor haar exact hetzelfde effect hebben gehad! Echter, had ze een gewone vrijstelling (of jokers) gehad én de Zwarte Vrijstelling was niet gespeeld, dan had ze een voordeel gehad. Zoals Susan nu dus heeft.

Vanuit de kansspeltheorie gezien heeft ze dus een onlogische beslissing genomen. Dat kan twee dingen betekenen: Ze is niet zo slim óf ze heeft geredeneerd vanuit de Mol.
Dat laatste wil nog niet zeggen dat ze de Mol is, maar haar keiharde leugen op het eind duidt erop dat ze niet wil weten dat ze de Zwarte Vrijstelling heeft gespeeld.

Voor mij is hier overigens nog bepaald niet mee uitgemaakt dat Sofie de Mol is. Het zou ook heel goed Susan kunnen zijn.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #526 Gepost op: 11-01-2014, 18:56:03 »
Even naar wat anderen kijken. oja, met die mooie dure edit-software van de publieken kan je best wat oogjes bruin kleuren hoor lijkt mij.

Dat kan, maar waarom zo ingewikkeld doen? Je kunt toch gewoon gebruik maken van contactlenzen?
Verder heb je hiermee wel een sterk punt!  ::ok::
Die bruine ogen zijn geenzins een bewijs dat het alleen maar om Susan of Freek zou kunnen gaan.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #527 Gepost op: 11-01-2014, 18:56:40 »
Vreemde plattegronden overigens;
Kopieën van schetsen uit een schrijfblok (!),
Zeer slordige kopieën ook nog eens.
Hmm...niet iets wat ik van de productie verwacht.....
Omnia vincit amor

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #528 Gepost op: 11-01-2014, 18:58:28 »
Wat ik trouwens vaag vind...Tygo offerde zich zelf op voor Jan Joker (mooie woordspeling met die jokers) maar hij kon geen vrijstelling meer vinden. OF hij kon ze niet vinden OF ze lagen er niet meer...wat gek is, want er zijn er maar 2 die een vrijstelling meegenomen hebben...


edit: er hebben al 3 mensen hier op gereageerd en ik heb ook gereageerd dat ik fout zat ;).
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 00:32:40 door SomeOne_01 »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #529 Gepost op: 11-01-2014, 19:01:55 »
Dat is ook zo, maar de nadrukkelijke keuze voor de Zwarte Vrijstelling, terwijl er ook jokers en gewone vrijstellingen zijn te scoren, is wél merkwaardig voor een gewone kandidaat.
Kijk maar naar wat Susan deed (er even van uitgaande dat zij niet de Mol is): ze scoorde een vrijstelling en zette 'm niet in. Daardoor heeft ze nu al bijna de zekerheid dat ze aflevering 4 haalt, want het lijkt me stug dat we volgende week alweer de Zwarte Vrijstelling in het spel krijgen. Dan zou de exclusiviteit daarvan weg zijn en wordt het voor de kandidaten nauwelijks meer interessant om te gaan voor jokers en vrijstellingen.

Met andere woorden: Als Sofie niet voor de Zwarte Vrijstelling was gegaan, maar een gewone vrijstelling had gezocht, dan was ze ook een ronde verder gekomen. De overige vrijstellingen neutraliseren (zoals ze nu deed) of zélf geneutraliseerd worden (wat had kunnen gebeuren als ze voor een gewone vrijstelling was gegaan en een ander de Zwarte Vrijstelling had gevonden én gespeeld, zou voor haar exact hetzelfde effect hebben gehad! Echter, had ze een gewone vrijstelling (of jokers) gehad én de Zwarte Vrijstelling was niet gespeeld, dan had ze een voordeel gehad. Zoals Susan nu dus heeft.

Vanuit de kansspeltheorie gezien heeft ze dus een onlogische beslissing genomen. Dat kan twee dingen betekenen: Ze is niet zo slim óf ze heeft geredeneerd vanuit de Mol.
Dat laatste wil nog niet zeggen dat ze de Mol is, maar haar keiharde leugen op het eind duidt erop dat ze niet wil weten dat ze de Zwarte Vrijstelling heeft gespeeld.

Voor mij is hier overigens nog bepaald niet mee uitgemaakt dat Sofie de Mol is. Het zou ook heel goed Susan kunnen zijn.

groet,
Tunnelgraver

De kansspeltheorie gaat niet op. Als je de beste strategie hebt bepaalt, moet je daar meteen weer van afwijken, omdat je er vanuit mag gaan dat anderen het ook snappen. Je mag niet ontdekt worden als speler, dan is zo'n nadeel. Dus je mag er een optie aan toe voegen: ze is super slim! Of staan je vooroordelen dat niet toe?


Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #530 Gepost op: 11-01-2014, 19:06:44 »
Dag Jos,

Jammer dat jij denkt dat ik vooroordelen heb...
Je hebt gelijk: Ze zou ook nog wel eens superslim kunnen zijn!
Maar wat denk jij: Een superslimme kandidaat of een superslimme Mol?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mirrjam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #531 Gepost op: 11-01-2014, 19:11:36 »
Waarom gaat niemand hier meer op in? Lijkt me dat er daar inderdaad iemand staat. Maar dan niet geschminkt.



ja toch! ik vind het heel erg op aaf lijken, ookal verdenk ik haar niet zo...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #532 Gepost op: 11-01-2014, 19:13:21 »
ja toch! ik vind het heel erg op aaf lijken, ookal verdenk ik haar niet zo...
welke, de middelste de linkse of de rechtse? volgens mij zijn ze allen geschminkt hoor..

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #533 Gepost op: 11-01-2014, 19:14:27 »
Dag Jos,

Jammer dat jij denkt dat ik vooroordelen heb...
Je hebt gelijk: Ze zou ook nog wel eens superslim kunnen zijn!
Maar wat denk jij: Een superslimme kandidaat of een superslimme Mol?

groet,
Tunnelgraver

Ik vind iemand niet dom als iemand het niet volgens de kansspeltheorie speelt. Ik kan me er prima in vinden dat als je een zwarte vrijstelling ziet dat je denkt: ahhh, daar is ie! De allereerste, kip ik heb je...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline mirrjam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #534 Gepost op: 11-01-2014, 19:16:04 »
welke, de middelste de linkse of de rechtse? volgens mij zijn ze allen geschminkt hoor..


nee, je moet niet naar de geschminkten kijken, maar tussen de linker(blauwe) en de middelste (oranje), daarachter zegmaar lijkt het alsof er iemand ataat... je ziet het gezicht niet maar welchouder en haar

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #535 Gepost op: 11-01-2014, 19:17:58 »

nee, je moet niet naar de geschminkten kijken, maar tussen de linker(blauwe) en de middelste (oranje), daarachter zegmaar lijkt het alsof er iemand ataat... je ziet het gezicht niet maar welchouder en haar

Ja zie d'r.. Misschien Aaf, maar ik weet het niet.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline mirrjam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #536 Gepost op: 11-01-2014, 19:21:05 »
Ja zie d'r.. Misschien Aaf, maar ik weet het niet.

denk jij dat dit is wat de Mol in het dagboek bedoelt? of zal het gewoon niks zijn.. ?

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #537 Gepost op: 11-01-2014, 19:22:08 »
Dag Jos,

Jammer dat jij denkt dat ik vooroordelen heb...
Je hebt gelijk: Ze zou ook nog wel eens superslim kunnen zijn!
Maar wat denk jij: Een superslimme kandidaat of een superslimme Mol?

groet,
Tunnelgraver

Sophie was net als de rest best in een rush om naar die test te komen. Ze kwam toevallig langs de zwarte vrijstelling zoals ik het heb meegekregen. Om dan nog meer tijd te gaan verspillen aan het zoeken van andere hulpmiddelen leek haar waarschijnlijk onlogisch. Immers is zij niet de enige kandidaat zonder jokers en vrijstellingen. Ik vertrouw Sophie niet en ze is een potentiële mol, maar dit is absoluut geen molactie in mijn ogen ;)
De jacht wordt reeds hervat. ::vergroot::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #538 Gepost op: 11-01-2014, 19:22:25 »
Dat is ook zo, maar de nadrukkelijke keuze voor de Zwarte Vrijstelling, terwijl er ook jokers en gewone vrijstellingen zijn te scoren, is wél merkwaardig voor een gewone kandidaat.
Kijk maar naar wat Susan deed (er even van uitgaande dat zij niet de Mol is): ze scoorde een vrijstelling en zette 'm niet in. Daardoor heeft ze nu al bijna de zekerheid dat ze aflevering 4 haalt, want het lijkt me stug dat we volgende week alweer de Zwarte Vrijstelling in het spel krijgen. Dan zou de exclusiviteit daarvan weg zijn en wordt het voor de kandidaten nauwelijks meer interessant om te gaan voor jokers en vrijstellingen.

Met andere woorden: Als Sofie niet voor de Zwarte Vrijstelling was gegaan, maar een gewone vrijstelling had gezocht, dan was ze ook een ronde verder gekomen. De overige vrijstellingen neutraliseren (zoals ze nu deed) of zélf geneutraliseerd worden (wat had kunnen gebeuren als ze voor een gewone vrijstelling was gegaan en een ander de Zwarte Vrijstelling had gevonden én gespeeld, zou voor haar exact hetzelfde effect hebben gehad! Echter, had ze een gewone vrijstelling (of jokers) gehad én de Zwarte Vrijstelling was niet gespeeld, dan had ze een voordeel gehad. Zoals Susan nu dus heeft.

Vanuit de kansspeltheorie gezien heeft ze dus een onlogische beslissing genomen. Dat kan twee dingen betekenen: Ze is niet zo slim óf ze heeft geredeneerd vanuit de Mol.
Dat laatste wil nog niet zeggen dat ze de Mol is, maar haar keiharde leugen op het eind duidt erop dat ze niet wil weten dat ze de Zwarte Vrijstelling heeft gespeeld.

Voor mij is hier overigens nog bepaald niet mee uitgemaakt dat Sofie de Mol is. Het zou ook heel goed Susan kunnen zijn.

groet,
Tunnelgraver
Volgens mij zie je hier over het hoofd dat Sofie één van de laatsten was die naar binnen ging. Ze had geen flauw idee of er überhaupt nog gewone vrijstellingen waren, en als die er al waren, of ze die zou vinden. Ondertussen tikte de tijd door zoals ze zelf zegt, dus is het niet zo'n gek idee om de zwarte vrijstelling mee te nemen en daarmee de vrijstellingen en jokers van de anderen, waarvan ze vrijwel zeker kan weten dat die zijn gepakt en ingezet, ongedaan te maken om zelf geen achterstand te hebben. Sofie is op dit moment nog steeds één van mijn hoofdverdachten, maar als ze wel een kandidaat is kan wat ze gedaan heeft ook best slim zijn.

Edit: ja wat Magic0loc0 zegt dus :P Was me net voor.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #539 Gepost op: 11-01-2014, 19:22:42 »

nee, je moet niet naar de geschminkten kijken, maar tussen de linker(blauwe) en de middelste (oranje), daarachter zegmaar lijkt het alsof er iemand ataat... je ziet het gezicht niet maar welchouder en haar
nou...ik denk eerlijk gezegt dat dat gewoon onderdeel is van haar kapsel of hoed/muts... en niet zozeer van een mol...