Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288255 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #540 Gepost op: 11-01-2014, 19:25:04 »
Waarom gaat niemand hier meer op in? Lijkt me dat er daar inderdaad iemand staat. Maar dan niet geschminkt.


Ik heb er even een tijdje naar gekeken, volgens mij is het geen onderdeel van haar kapsel. Volgens mij moet het zo 'n groen mannetje zijn. Daar ontbreekt er namelijk eentje van. Of de blauwe man, die zo ongeveer hetzelfde pakje draagt, maar dan in het blauw (maar wat kledingtint betreft lijkt het derde groene mannetje van recht het blauwe mannetje te zijn).

De schim die je achter de vrouw zien lijkt in elk geval hetzelfde type hoofddeksel te hebben.

Of we zien gewoon spoken. :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #541 Gepost op: 11-01-2014, 19:26:32 »
Sophie was net als de rest best in een rush om naar die test te komen. Ze kwam toevallig langs de zwarte vrijstelling zoals ik het heb meegekregen. Om dan nog meer tijd te gaan verspillen aan het zoeken van andere hulpmiddelen leek haar waarschijnlijk onlogisch. Immers is zij niet de enige kandidaat zonder jokers en vrijstellingen. Ik vertrouw Sophie niet en ze is een potentiële mol, maar dit is absoluut geen molactie in mijn ogen ;)
De jacht wordt reeds hervat. ::vergroot::

Volgens mij kwam ze er helemaal niet toevallig langs, maar horen we haar zeggen dat ze die keuze zelf maakt, nadat ze de wegwijzers heeft gezien.
Ik zal dadelijk even gaan terug kijken of dat inderdaad het geval was.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #542 Gepost op: 11-01-2014, 19:29:38 »
Vreemde plattegronden overigens;
Kopieën van schetsen uit een schrijfblok (!),
Zeer slordige kopieën ook nog eens.
Hmm...niet iets wat ik van de productie verwacht.....


Wat mij vooral opviel is dat de toelichtende teksten in het Engels zijn!
Dat duidt er volgens mij op dat de productie ze niet zelf heeft gemaakt, maar dat iemand die het gebouw beheert de schetsen heeft geproduceerd.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #543 Gepost op: 11-01-2014, 19:33:01 »
Vinden jullie deze ogen (even afgezien van de kleur) op elkaar lijken?





groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #544 Gepost op: 11-01-2014, 19:36:20 »
Vinden jullie deze ogen (even afgezien van de kleur) op elkaar lijken?





groet,
Tunnelgraver

Nee
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #545 Gepost op: 11-01-2014, 19:37:51 »
Vinden jullie deze ogen (even afgezien van de kleur) op elkaar lijken?

groet,
Tunnelgraver
nope....de ogen van de onderste zijn net iets te plattig...en met een beetje pech klopt volgens mij die neus ook niet...

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #546 Gepost op: 11-01-2014, 19:38:19 »
Vinden jullie deze ogen (even afgezien van de kleur) op elkaar lijken?





groet,
Tunnelgraver

Hé nu je het zegt, die in dat onderste plaatje heeft ook 2 ogen en een neus... hmmm verdacht.

Om even serieus op te komen waarom niet op elkaar lijken, Sofie heeft een kortere neus. Misschien even breed maar ze kunnen om iemand te verhullen de neus nooit langer maken. Bovendien andere kleur ogen, maar dat kan met lenzen gedaan zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #547 Gepost op: 11-01-2014, 19:49:07 »
Hé nu je het zegt, die in dat onderste plaatje heeft ook 2 ogen en een neus... hmmm verdacht.
::rofl::

Maar goed, verder zoeken maar weer. We komen er wel!

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #548 Gepost op: 11-01-2014, 20:01:42 »
Vreemde plattegronden overigens;
Kopieën van schetsen uit een schrijfblok (!),
Zeer slordige kopieën ook nog eens.
Hmm...niet iets wat ik van de productie verwacht.....

Maar vervolgens die slechte kopieën wel op een hardboard plakken? @22.42 u.? Hmmmm...
Omnia vincit amor

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #549 Gepost op: 11-01-2014, 20:58:13 »
@tunnelgraver: ik ben het helemaal met je eens.
het is wel degelijk een kansenverhaal, en dan een zwarte vrijstelling nemen is geen logische keuze.
dus is de term dom op zijn plaats. zowel als kandidaat zijnde als dat ze de mol zou zijn.

daarnaast wordt er al terecht gezegd dat het in de lopende seizoenen steeds minder om het geld gaat.
erg jammer, het idee is collectief voor het geld gaan en dat 1 persoon dit onderuit probeert te halen.
nu worden gemiste bedragen e.d. niet eens meer benoemd.

En die rol die A(a)rt inneemt is ook waardeloos. die zaklampen onzin, die foto-opera onzin, de executie bij aankomst,
alleen slappe ondrachten met een totaal onduidelijke (zeg maar gerust, bewuste miscommunicatie) vanuit de presentator.
en geld winnen was sowieso een mission impossible bij die opdrachten, ach bezuinigingen he...

is er al een overzicht van kandidaten die wel geld inbrengen e.d.?
tunnelgraver, jij bent een trouwe volger en forumnist:-) , kest niet even feitelijk alle opdrachten analyseren op feiten en dan daaruit de mol filteren? dan kunnen we dan de hints erbij zoeken


ciao ciao

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #550 Gepost op: 11-01-2014, 21:01:22 »
is er al een overzicht van kandidaten die wel geld inbrengen e.d.?
tunnelgraver, jij bent een trouwe volger en forumnist:-) , kest niet even feitelijk alle opdrachten analyseren op feiten en dan daaruit de mol filteren? dan kunnen we dan de hints erbij zoeken

Diverse speurders die dat doen, verspreid over dit forum en op diverse andere sites. Mijn overzichten vind je hier.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #551 Gepost op: 11-01-2014, 21:19:30 »
Ik snap dat door de lengte van dit topic niet iedereen alle berichten meer gaat doornemen. Dat is eigenlijk wel erg jammer, want gisteren zijn in de loop van de dag nog wel wat dingen gepost waarom 0,0 respons is gekomen. Vanochtend heb ik mijn enveloppentheorie nog eens gepost (weer zonder reactie) en nu ga ik me nog één keer sterk maken voor het feit dat er iets met de foto van het operagezelschap aan de hand MOET zijn. Waarom laat Art de groep anders niet gewoon twee karakters kiezen uit het gezelschap dat op dat moment op het podium staat? Hup, optreden afgelopen, gordijntjes dicht, allemaal nog een keer opstellen in rijen van drie en kiezen maar. Dan had de opdracht an sich er ook nog wat leuker/professioneler uit gezien. Nu stonden ze na het optreden buiten op zo'n suffe tablet te turen met een vage foto. Ja, uiteraard een vage foto...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #552 Gepost op: 11-01-2014, 21:26:58 »
Ik snap dat door de lengte van dit topic niet iedereen alle berichten meer gaat doornemen. Dat is eigenlijk wel erg jammer, want gisteren zijn in de loop van de dag nog wel wat dingen gepost waarom 0,0 respons is gekomen. Vanochtend heb ik mijn enveloppentheorie nog eens gepost (weer zonder reactie) en nu ga ik me nog één keer sterk maken voor het feit dat er iets met de foto van het operagezelschap aan de hand MOET zijn. Waarom laat Art de groep anders niet gewoon twee karakters kiezen uit het gezelschap dat op dat moment op het podium staat? Hup, optreden afgelopen, gordijntjes dicht, allemaal nog een keer opstellen in rijen van drie en kiezen maar. Dan had de opdracht an sich er ook nog wat leuker/professioneler uit gezien. Nu stonden ze na het optreden buiten op zo'n suffe tablet te turen met een vage foto. Ja, uiteraard een vage foto...
Op een schermpje kun je makkelijker wat aanwijzen en met elkaar bestuderen, dan als je allemaal naar het podium zit te wijzen. De foto is aardig goed gelukt volgens mij.
Mijn persoonlijke conclusie is dat er niets raars aan de hand is met de foto van het opera gezelschap. Elke acteur op de foto is mijn inziens terug te zien op het toneel. Er lijkt wel een man te missen op de foto, mogelijk staat deze links achter een andere acteur.
Ik zou het geweldig vinden als in de laatste aflevering blijkt dat de kandidaten een foto in handen hebben gehad met de mol er op, maar schat de kans daarop op dit moment erg laag in.

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #553 Gepost op: 11-01-2014, 21:27:16 »
#heinz: thanks!


@traveljunkie: goeie theorie. wat denk ik ook belangrijk is om te bedenken, waarom nemen ze zo snel een beslissing?? die discussie duurt nog geen twee minuten. Dus kijk het nog eens terug, en bedenk dat de mol er belang bij heeft om de 'keuze' er doorheen te drukken op het moment dat de verkeerde karakters worden genoemd

(al blijft het erg lastig omdat de opdracht zo onduidelijk is, dat je bijna niet kan bepalen hoe de andere twee (susan/owen) de opdracht hebben geinterpreteerd.

owen ligt eruit.
en susan kwam opzich ook met logische argumenten tijdens de opdracht, dus ik verschuif de mol naar de achtergebleven kandidaten...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #554 Gepost op: 11-01-2014, 21:37:33 »
Ik snap dat door de lengte van dit topic niet iedereen alle berichten meer gaat doornemen. Dat is eigenlijk wel erg jammer, want gisteren zijn in de loop van de dag nog wel wat dingen gepost waarom 0,0 respons is gekomen. Vanochtend heb ik mijn enveloppentheorie nog eens gepost (weer zonder reactie) en nu ga ik me nog één keer sterk maken voor het feit dat er iets met de foto van het operagezelschap aan de hand MOET zijn. Waarom laat Art de groep anders niet gewoon twee karakters kiezen uit het gezelschap dat op dat moment op het podium staat? Hup, optreden afgelopen, gordijntjes dicht, allemaal nog een keer opstellen in rijen van drie en kiezen maar. Dan had de opdracht an sich er ook nog wat leuker/professioneler uit gezien. Nu stonden ze na het optreden buiten op zo'n suffe tablet te turen met een vage foto. Ja, uiteraard een vage foto...

Ik ben het volledig met je eens wat betreft de foto van het operagezelschap! Meest voor de hand liggend is dan toch dat de Mol er op staat. Heb haar/hem echter nog niet met zekerheid kunnen aanwijzen.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #555 Gepost op: 11-01-2014, 21:43:36 »
Op een schermpje kun je makkelijker wat aanwijzen en met elkaar bestuderen, dan als je allemaal naar het podium zit te wijzen. De foto is aardig goed gelukt volgens mij.
Mijn persoonlijke conclusie is dat er niets raars aan de hand is met de foto van het opera gezelschap. Elke acteur op de foto is mijn inziens terug te zien op het toneel. Er lijkt wel een man te missen op de foto, mogelijk staat deze links achter een andere acteur.
Ik zou het geweldig vinden als in de laatste aflevering blijkt dat de kandidaten een foto in handen hebben gehad met de mol er op, maar schat de kans daarop op dit moment erg laag in.

Wat was het doel van de opdracht dan volgens jou? Vind je niet dat Art door zijn vraagstelling er voor gezorgd heeft dat geld verdienen nagenoeg onmogelijk was?
En zou het onderliggende doel van de opdracht niet zijn de kandidaten een (verhulde) blik op de Mol te gunnen?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #556 Gepost op: 11-01-2014, 22:02:26 »
Ik snap dat door de lengte van dit topic niet iedereen alle berichten meer gaat doornemen. Dat is eigenlijk wel erg jammer, want gisteren zijn in de loop van de dag nog wel wat dingen gepost waarom 0,0 respons is gekomen. Vanochtend heb ik mijn enveloppentheorie nog eens gepost (weer zonder reactie) en nu ga ik me nog één keer sterk maken voor het feit dat er iets met de foto van het operagezelschap aan de hand MOET zijn. Waarom laat Art de groep anders niet gewoon twee karakters kiezen uit het gezelschap dat op dat moment op het podium staat? Hup, optreden afgelopen, gordijntjes dicht, allemaal nog een keer opstellen in rijen van drie en kiezen maar. Dan had de opdracht an sich er ook nog wat leuker/professioneler uit gezien. Nu stonden ze na het optreden buiten op zo'n suffe tablet te turen met een vage foto. Ja, uiteraard een vage foto...

Er is wel op gereageerd, hoor. Alleen dat negeer jij dan weer…  ;):

Ik ken de lengtes niet van de 'Nederlandse' kandidaten, maar als ik het zo inschat denk ik dat hooguit Sofie in aanmerking zou kunnen komen om zich als mol te kunnen verschuilen tussen de kleine Chinese operaspelers.
Alleen de man helemaal links op de foto van de operaspelers steekt er qua lengte bovenuit, maar dit lijkt me geen mol.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #557 Gepost op: 11-01-2014, 22:16:07 »
Wat was het doel van de opdracht dan volgens jou? Vind je niet dat Art door zijn vraagstelling er voor gezorgd heeft dat geld verdienen nagenoeg onmogelijk was?
En zou het onderliggende doel van de opdracht niet zijn de kandidaten een (verhulde) blik op de Mol te gunnen?

groet,
Tunnelgraver
Ik vind de opdracht ook niet geweldig, maar onmogelijk is het niet. Ondanks de vraagstelling van Art zaten de kandidaten eerst wel op het juiste spoor. Als je meedoet aan Wie is de mol dan moet je altijd bewust zijn van het 'niets is wat het lijkt' adagium. Ze hadden kunnen weten dat er een addertje onder het gras zat.

Maar zoals gezegd, ik zou het heel tof vinden als de mol er wel vermomd tussen staat.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #558 Gepost op: 11-01-2014, 22:43:36 »
Iemand dit al opgevallen??
Ik vind "boer" een typisch Nederlands woord, dus denk dat het door de crew daar is opgeschreven.
Kan het alleen nog niet linken.



Edit: op 20:29 te zien in de aflevering.

Offline Shari

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #559 Gepost op: 11-01-2014, 22:56:52 »
Ik had dit al eerder gepost, maar niemand heeft er echt op gereageerd. Zou iemand hiernaar willen kijken, want het lijkt toch echt dat er licht over de muur beweegt. Of zie ik spoken?  ???
Hij is niet mijn mol, maar Tygo heeft op dat moment z'n hoofdlampje aan. Misschien schijnt hij van in de controlekamer op het scherm met dat lampje. Hij gaat er vervolgens ook gretig op in dat er dan wel iets moet zijn als Sofie zegt dat ze iemand heeft gezien...