Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288283 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #560 Gepost op: 11-01-2014, 22:59:50 »
Iemand dit al opgevallen??
Ik vind "boer" een typisch Nederlands woord, dus denk dat het door de crew daar is opgeschreven.
Kan het alleen nog niet linken.



Edit: op 20:29 te zien in de aflevering.

Volgens mij staat er geen boer. Ik zie een vlek waar je de steel van een 'b' denkt te zien.
Zoom eens in als je wilt. Ik denk dat je dan zult zien dat het verschillende kleuren zijn.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #561 Gepost op: 11-01-2014, 23:25:50 »
Wat ik trouwens vaag vind...Tygo offerde zich zelf op voor Jan Joker (mooie woordspeling met die jokers) maar hij kon geen vrijstelling meer vinden. OF hij kon ze niet vinden OF ze lagen er niet meer...wat gek is, want er zijn er maar 2 die een vrijstelling meegenomen hebben...

Je hebt het mis  ;)

Er zijn 3 vrijstellingen meegenomen (als ik het me goed herinner door Daphne, JW en Susan), maar er zijn er maar 2 ingezet (Daphne en JW). Susan heeft de hare niet ingezet, en beschikt dus nog over een vrijstelling.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 23:31:26 door Whiskers »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #562 Gepost op: 11-01-2014, 23:27:49 »
Wat ik trouwens vaag vind...Tygo offerde zich zelf op voor Jan Joker (mooie woordspeling met die jokers) maar hij kon geen vrijstelling meer vinden. OF hij kon ze niet vinden OF ze lagen er niet meer...wat gek is, want er zijn er maar 2 die een vrijstelling meegenomen hebben...

Drie hoor, waar er echter maar 2 van ingezet zijn. Susan heeft die van haar bewaard. Daarmee ben je denk ik in de war.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #563 Gepost op: 11-01-2014, 23:28:48 »
Volgens mij staat er geen boer. Ik zie een vlek waar je de steel van een 'b' denkt te zien.
Zoom eens in als je wilt. Ik denk dat je dan zult zien dat het verschillende kleuren zijn.
Zeker een molactie van de libelle ;D
Deze vraag kwam vandaag via Facebook ::rofl::-)

Met inzoomen kan ik idd geen B maken van de eerste letter. Zal dan dus niets voorstellen.
Excuses  ::schaam::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #564 Gepost op: 12-01-2014, 00:19:15 »
Ik snap dat door de lengte van dit topic niet iedereen alle berichten meer gaat doornemen. Dat is eigenlijk wel erg jammer, want gisteren zijn in de loop van de dag nog wel wat dingen gepost waarom 0,0 respons is gekomen. Vanochtend heb ik mijn enveloppentheorie nog eens gepost (weer zonder reactie) en nu ga ik me nog één keer sterk maken voor het feit dat er iets met de foto van het operagezelschap aan de hand MOET zijn. Waarom laat Art de groep anders niet gewoon twee karakters kiezen uit het gezelschap dat op dat moment op het podium staat? Hup, optreden afgelopen, gordijntjes dicht, allemaal nog een keer opstellen in rijen van drie en kiezen maar. Dan had de opdracht an sich er ook nog wat leuker/professioneler uit gezien. Nu stonden ze na het optreden buiten op zo'n suffe tablet te turen met een vage foto. Ja, uiteraard een vage foto...
Ik lees nog wel alles; ik heb er alleen niet echt iets aan toe te voegen.
Ik ben niet zo'n goede speurder.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #565 Gepost op: 12-01-2014, 00:30:30 »
Gedachtenkronkel:
Misschien is de mol er wel degelijk in geslaagd (uiteindelijk) minder geld in de pot te doen belanden, maar niet op een directe manier. Of om in ieder geval de spreiding van het geld te beperken. Sofie krijgt een pakje van Art met een aantal enveloppen. Er ontstaat een korte discussie hoe deze enveloppen in te zetten. Volgens mij is deze nog in volle gang als Sofie zegt "het zijn er 9, voor iedereen een. Dat is wel zo eerlijk". Niemand gaat daar tegenin. Owen rood scherm, Owen naar huis, Owens envelop naar huis? En toen waren er nog maar 8???

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #566 Gepost op: 12-01-2014, 00:33:10 »
Drie hoor, waar er echter maar 2 van ingezet zijn. Susan heeft die van haar bewaard. Daarmee ben je denk ik in de war.
weet ik..iemand was je voor omdat te zeggen...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #567 Gepost op: 12-01-2014, 00:33:32 »
Je hebt het mis  ;)

Er zijn 3 vrijstellingen meegenomen (als ik het me goed herinner door Daphne, JW en Susan), maar er zijn er maar 2 ingezet (Daphne en JW). Susan heeft de hare niet ingezet, en beschikt dus nog over een vrijstelling.
weet ik..iemand was je voor omdat te zeggen..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #568 Gepost op: 12-01-2014, 00:33:58 »
Gedachtenkronkel:
Misschien is de mol er wel degelijk in geslaagd (uiteindelijk) minder geld in de pot te doen belanden, maar niet op een directe manier. Of om in ieder geval de spreiding van het geld te beperken. Sofie krijgt een pakje van Art met een aantal enveloppen. Er ontstaat een korte discussie hoe deze enveloppen in te zetten. Volgens mij is deze nog in volle gang als Sofie zegt "het zijn er 9, voor iedereen een. Dat is wel zo eerlijk". Niemand gaat daar tegenin. Owen rood scherm, Owen naar huis, Owens envelop naar huis? En toen waren er nog maar 8???

Scherp! Want heeft Owen dus zijn envelop mee naar huis genomen? Dan is dat een gemiste kans.
De overgebleven kandidaten hebben dus zitten slapen en hadden zijn envelop moeten terugvragen!
Scherp, heel scherp zelfs!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 00:45:43 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JolienWIDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #569 Gepost op: 12-01-2014, 00:37:14 »
Zeker een molactie van de libelle ;D
Deze vraag kwam vandaag via Facebook ::rofl::-)
Over boer zoekt vrouw gesproken.. Zag ik zomaar dit:

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #570 Gepost op: 12-01-2014, 00:38:33 »
Wat ik me nog steeds blijf afvragen, is waarom Daphne maar 1 vrijstelling meepakte en niet alle 3 in één keer meegenomen heeft. Is dat om het effect van de zwarte vrijstelling te doen vergroten? Of is van tevoren gezegd, 1 vrijstelling? Want Owen bijvoorbeeld pakte 2 jokers en ik meende Tygo ook. Het kaartje wat erbij hing was 3 vrijstellingen, niet pak een vrijstelling. Je mag ze t/m aflevering 5 inzetten, dus in aflevering 2, 3, 4 en 5. 3 vrijstellingen voor 4 afleveringen. Maar doordat Daphne er 1 gepakt heeft, pakte JW er 1 en Susan er 1. En doordat Daphne en JW dat ingezet hebben, is het effect goed hard naar voren gekomen waardoor Daphne en JW dan verdeeldheid in de groep kunnen brengen omdat hun vrijstelling teniet is gedaan. Dat is meer dan één en de kans dat er 3 mensen pissig op de zwarte vrijstelling inzetter waren was dus aanwezig.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #571 Gepost op: 12-01-2014, 00:40:23 »
ik denk dat het niet anders mag. Die jokers die iemand anders vond waren er ook weer twee. Dus de productie heeft daar (zo denk ik) telkens weer twee nieuwe gelegd.
Maar waarom ze dat dan niet bij de vrijstellingen hebben gedaan weet ik ook niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #572 Gepost op: 12-01-2014, 00:42:04 »
Ja en het mooie is dat Owen de schuld krijgt van de zwarte vrijstelling  ::pinokkio::

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #573 Gepost op: 12-01-2014, 00:43:48 »
ik denk dat het niet anders mag. Die jokers die iemand anders vond waren er ook weer twee. Dus de productie heeft daar (zo denk ik) telkens weer twee nieuwe gelegd.
Maar waarom ze dat dan niet bij de vrijstellingen hebben gedaan weet ik ook niet.

Dat klopt, maar dan is het inderdaad beter geweest om 3x over een vrijstelling neer te leggen in plaats van 3 bij elkaar. Nu zet het mij aan het denken dat je ze alle drie had mogen pakken. Als dat niet had gemogen, hadden ze beter die vrijstellingen verdeeld over de markt kunnen neerleggen zodat je er maar 1 pakt.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #574 Gepost op: 12-01-2014, 00:45:40 »
Lag er bij de vrijstellingen niet een kaartje waarop stond dat er maar 1 gepakt mocht worden?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #575 Gepost op: 12-01-2014, 00:47:31 »
Misschien wel, misschien niet. Maar goed beschouwd, spreekt het toch voor zich dat je bij de vrijstellingen slechts één stuk mag pakken: anders kun je jezelf immers direct plaatsen voor aflevering 6, en dat lijkt me niet de bedoeling...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #576 Gepost op: 12-01-2014, 00:49:26 »
Maar waarom die vrijstellingen dan inderdaad niet op verschillende plekken leggen?
Er is geen enkele reden om ze op een kluitje te leggen.
Zou best wel eens kunnen dat achteraf wordt gezegd: Sufferds (en dan zeg ik het nog netjes), julllie zijn véél te bescheiden geweest!
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #577 Gepost op: 12-01-2014, 00:50:17 »
Misschien wel, misschien niet. Maar goed beschouwd, spreekt het toch voor zich dat je bij de vrijstellingen slechts één stuk mag pakken: anders kun je jezelf immers direct plaatsen voor aflevering 6, en dat lijkt me niet de bedoeling...

Dat is waar, maar waarom lagen ze dan op een kluitje? Die markt was groot genoeg!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JolienWIDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #578 Gepost op: 12-01-2014, 00:52:17 »
Ik zag trouwens deze foto op de site staan, met als onderschrift actrice.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Waarom noemen ze die mensen acteurs en waarom is er alleen van 'haar' een foto?
Ook deze foto's vond ik wel opvallend, omdat het onderschrift 'voorbereidingen' was:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hier staat op de linkerpilaar 'EXTRA TESTE'.. te staan
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 00:53:55 door JolienWIDM »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #579 Gepost op: 12-01-2014, 00:54:50 »
Lag er bij de vrijstellingen niet een kaartje waarop stond dat er maar 1 gepakt mocht worden?

Ik had ze alle 3 meegenomen.... ;)
Dit was er te zien:

Edit, screenshot; Jelsir
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014, 00:57:51 door Loebas »
Omnia vincit amor